Ongerust

02-06-2014 13:01 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

2 maand geleden heb ik - heel erg stom van me - onveilig gevreeën. Ik heb meteen erna de Morning After Pil genomen. Die pil heeft mijn cyclus enorm in de war gebracht maar heeft zijn werk gedaan. 3 weken geleden heb ik terug seks gehad, deze keer met condoom. Nu ben ik reeds 3 dagen overtijd. Kan het dat de MAP je cyclus ontregeld op lange termijn? Het condoom was overigens niet gescheurd.

Ik ben een jonge vrouw van 21, ben nog volop bezig met mijn studies en ben nog niet klaar voor een kind. Door mijn klein ongelukje vorige maand heb ik besloten de pil te nemen, maar ik kan deze niet starten aangezien ik moet wachten op de eerste dag van mijn nieuwe cyclus, die cyclus die uitblijft.

Toegegeven, ik ben erg bang...
Map kan ontregelen ja. Maar ik zou een test halen, dan weet je het zeker.
Waar ben je dan precies bang voor?
Ja en?
Zou kunnen dat je cyclus door de war is. Maar doe voor de zekerheid even een zwangerschapstest! Dan weet je het zeker!
Het kan zijn dat je nu een andere cyclus hebt.. Ik zou het even afwachten en als je het echt niet vertrouwd zou ik een zwangerschapstest er tegenaan gooien..
Bedankt voor je snelle reactie. :-)

Wanneer ik morgen nog steeds niet ongesteld ben ga ik een test halen. Fingers crossed.
Je hoopt misschien dat iedereen hier zegt:' nee je kan onmogelijk zwanger zijn'

Maar alleen een test geeft uitsluitsel..
quote:snoopylynn schreef op 02 juni 2014 @ 13:03:

Waar ben je dan precies bang voor?Ik ben bang om zwanger te zijn. Misschien is dat een beetje voorbarig maar toch... :-)
Kun je niet gewoon gelijk met de pil beginnen? Dat dacht ik altijd.....
you will be beautiful
Verder sterkte meisje.. de kans is altijd aanwezig.. doe een testje..

Liefs
you will be beautiful
Nu een test doen, dan weet je waar je aan toe bent. Als de test negatief is gewoon meteen beginnen met de pil en er rekening mee houden dat deze dan nog niet meteen veilig is.
quote:Sealight schreef op 02 juni 2014 @ 13:04:

Je hoopt misschien dat iedereen hier zegt:' nee je kan onmogelijk zwanger zijn'

Ik zie niet hoe ze zwanger kan zijn hoor.

Sex met een condoom, dat heel blijft, is veilig. Komen geen baby's van
Doe 'n test, dan ben je in elk geval nog op tijd om maatregelen te nemen, mocht het mis zijn. En voortaan geen seks meer zonder fatsoenlijke anticonceptie. Laat 'n mirena of implanon zetten, dan hoef je ook niet bang te zijn voor door de pil heen ongelukjes.
Action. 2 testen voor 1,49.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je kan volgens mij wel gelijk met de pil beginnen, maar dan duurt het 4 weken voor dat je beschermd bent. Pin me er niet op vast, vraag het na bij je huisarts. Die info heb ik ook van toen ik 8/9 jaar geleden aan de pil ging.
Een condoom is toch om ervoor te zorgen dat je niet zwanger raakt, of verkopen ze die dingen tegenwoordig met ventilatie gaatjes?

Je bent niet zwanger, echt niet.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven