onregelmatige cyclus?

21-06-2015 19:30 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Mijn vriend en ik willen vanaf deze zomer proberen zwanger te worden. Maar nu vraag ik me af of mijn cyclus "ongewoon" onregelmatig en lang is. En of jullie weten of dat iets zegt over wel of geen eisprong hebben. Ik vraag me af of dit problemen gaat opleveren bij het zwanger proberen te worden. Ik ben sinds september vorig jaar gestopt met de pil.

Mijn cyclus is:

36-31-42-35-36-31

Alvast bedankt! Xx
Lijkt op mijn cyclus. Hier altijd lastig te meten wanneer de eisprong precies is. Meestal voel ik het wel en heb ik op de dag van de eisprong een ander soort afscheiding (als eiwit)

Je kunt ook temperaturen (zie google) om je eisprong te bepalen, of ovulatiemeters kopen zodat je op een test kan zien wanneer je eisprong is.

Als je rond de eisprong 2 of 3x met elkaar vrijt dan heb je de meeste kansten.
overigens heb je hoogstwaarschijnlijk wel een eisprong. Als je geen eisprong hebt dan wordt je veel minder vaak ongesteld en kunnen er weken of maanden tussen liggen. (denk aan PCOS syndroom)
Geen enkel geval is hetzelfde maar ik herken mezelf in jouw cyclus.

Twee keer 'direct' zwanger...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Lijkt op mijn cyclus. Waarschijnlijk heb je wel een eisprong want anders is je cyclus waarschijnlijk wel veel langer. Je zou je eisprong kunnen zoeken met ovulatietesten.

Je kunt met een langere onregelmatige cyclus snel zwanger worden maar in mijn geval ben ik bijna 1,5 jaar bezig. Ik zit nu in de medische malle molen daarvoor en krijg hormonen voor een betere eisprong maar het zegt helemaal niks voor jou.

Succes!

ps als je een jaar bezig bent kun je naar de huisarts. Als je cyclus zo onregelmatig is zelf iets eerder. Maar dat was in mijn geval omdat ik mijn spiraaltje eruit had gehaald en je cyclus dan eigenlijk direct weer goed hoort te zijn. Na de pil kan het even duren voordat je lichaam alles weer heeft uitgevogeld.
Harry you must know all about Muggles, tell me, what exactly is the function of a rubber duck?
Bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dat ik net als Vera8 geluk heb en meteen zwanger ga zijn. En niet zo als Geek :(

Wat is de reden Geek dat je niet zwanger wordt? Alleen de onregelmatigheid? Of heb je niet iedere keer een eisprong?
Ik heb gewoon pech denk ik. Ik heb wel een eisprong. Zit nu aan het einde van de 4e ronde met Clomid en daar reageert mijn lijf wel op. Ik ga nu over op Tamoxifen omdat ik erg sterk reageer op Clomid. En ik krijg een baarmoederfoto (HSG) om te kijken of er geen verklevingen zijn. Als ik na 2 rondes met tamoxifen niet zwanger ben gaan we over op IUI. Maar ik hoop dat jij je er niet in hoeft te verdiepen straks.
Harry you must know all about Muggles, tell me, what exactly is the function of a rubber duck?
Pff wat je zegt verdiepen. Want al die termen zeggen me nog niet heel veel. Maar het klinkt zeker niet als de ideale situatie! :(

Hoe oud ben je Geek als ik vragen mag?
Ik ben bijna 31.

Clomid en tamoxifen zijn hormonen middelen die gebruikt worden bij PCOS (zou kunnen dat jij een lichte vorm hiervan hebt. Ik heb dat maar geen overgewicht).

Bij een baarmoederfoto gaan ze kijken naar de vorm van je baarmoeder en of er verklevingen eventueel zijn die alles tegenwerken.

IUI is kunstmatige inseminatie.

Ik kende de termen ook niet tot je er opeens mee te maken krijgt. Maar ik hoop voor je dat je gewoon snel zwanger wordt. Niet bang worden van mijn verhaal, zegt niks over jou!
Nee ik moet me idd ook niet druk maken. Maar ik ben zo'n type die graag altijd alles wil weten voordat ik ergens aan begin. Soms fijn, maar soms ook irritant ;)

Ik heb ook geen overgewicht, dus ik begrijp dat de kans op PCOS dan kleiner is?

Heel veel succes nog een hopen dat UIU niet nodig is omdat je dan al zwanger bent! X
Dank je. Hoop het ook!

Als je overgewicht hebt kunnen je cyclussen regelmatiger worden als je afvalt. Maar er zijn ook vrouwen die dus geen overgewicht hebben maar wel (een lichte vorm van) PCOS hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven