Onregelmatige cyclus
zaterdag 2 juni 2018 om 16:50
Hallo,
Ik ben in december gestopt met de pil. Na mijn onttrekkingsbloeding ben ik twee keer normaal ongesteld geworden na +/- 35 dagen. Hierna bleef mijn menstruatie uit, in eerste instantie dacht ik dat ik zwanger was maar testen bleven negatief (we gebruiken nog condooms op een ongelukje na). Na 80 dagen werd ik eindelijk ongesteld, dit was op 5 mei. Nu wacht ik op mijn volgende ongesteldheid, die hopelijk volgend weekend komt (uitgaande van 35 dagen). Nu maak ik mij wel zorgen omdat het eerst regelmatig op gang kwam en toen ineens 80 dagen duurde. Doordat ik ben gaan googlen ben ik bang dat ik misschien PCOS heb. Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad na het stoppen met de pil waarbij het uiteindelijk wel gewoon weer regelmatig is geworden?
En ik ben al bij de huisarts geweest maar die geeft aan dat ik geduld moet hebben en in ieder geval nog 2 maanden aan moet kijken voor hij verder wilt kijken. Ik ben dus gewoon op zoek naar mensen die misschien hetzelfde hebben gehad.
Als ik nu wel volgend weekend ongesteld word willen we daadwerkelijk gaan proberen om zwanger te worden dus dat maakt het allemaal wat extra spannend en dat ik erg graag wil dat ik gewoon ongesteld word.
Ik ben in december gestopt met de pil. Na mijn onttrekkingsbloeding ben ik twee keer normaal ongesteld geworden na +/- 35 dagen. Hierna bleef mijn menstruatie uit, in eerste instantie dacht ik dat ik zwanger was maar testen bleven negatief (we gebruiken nog condooms op een ongelukje na). Na 80 dagen werd ik eindelijk ongesteld, dit was op 5 mei. Nu wacht ik op mijn volgende ongesteldheid, die hopelijk volgend weekend komt (uitgaande van 35 dagen). Nu maak ik mij wel zorgen omdat het eerst regelmatig op gang kwam en toen ineens 80 dagen duurde. Doordat ik ben gaan googlen ben ik bang dat ik misschien PCOS heb. Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad na het stoppen met de pil waarbij het uiteindelijk wel gewoon weer regelmatig is geworden?
En ik ben al bij de huisarts geweest maar die geeft aan dat ik geduld moet hebben en in ieder geval nog 2 maanden aan moet kijken voor hij verder wilt kijken. Ik ben dus gewoon op zoek naar mensen die misschien hetzelfde hebben gehad.
Als ik nu wel volgend weekend ongesteld word willen we daadwerkelijk gaan proberen om zwanger te worden dus dat maakt het allemaal wat extra spannend en dat ik erg graag wil dat ik gewoon ongesteld word.
zaterdag 2 juni 2018 om 17:06
Oké, vervelend is dat! Ik was juist blij dat ik zo snel uit mezelf al regelmatig was, maar helaas. Hoe heb jij dat dan gedaan met zwanger worden? Aangezien ik nu bijvoorbeeld geen flauw idee heb wanneer mijn eisprong is of wanneer ik eventueel overtijd zou zijn.
Wel fijn dat je ondanks die onregelmatige cyclus na een jaar stoppen zwanger was
Wel fijn dat je ondanks die onregelmatige cyclus na een jaar stoppen zwanger was
zaterdag 2 juni 2018 om 17:13
Hier ook na het stoppen met de pil een hele onregelmatige en soms lange cyclus.
Ik ben ook naar de huisarts geweest, doorverwezen naar de gynaecoloog en vanuit daar doorverwezen naar de polikliniek fertiliteit.
Geen officiële diagnose tot pcos, maar vanaf maandag moet ik aan de clomid en gaan ze via echo's mijn cyclus monitoren. Het is nu onduidelijk of ik überhaupt wel een eisprong heb.
Voor mij niet echt een positief verhaal helaas
Ik ben ook naar de huisarts geweest, doorverwezen naar de gynaecoloog en vanuit daar doorverwezen naar de polikliniek fertiliteit.
Geen officiële diagnose tot pcos, maar vanaf maandag moet ik aan de clomid en gaan ze via echo's mijn cyclus monitoren. Het is nu onduidelijk of ik überhaupt wel een eisprong heb.
Voor mij niet echt een positief verhaal helaas
zaterdag 2 juni 2018 om 17:57
Hardloopstudentje,
In okt 2014 haalde ik het staafje uit mijn arm en in dec was ik zwanger van de eerste. In de tussentijd had ik twee keer ongesteld, maar idd lang rond de 32 dagen. Na de bevalling ben ik de pil gaan slikken, maar na een half jaar wilde we toch al graag een tweede. Ik ben gestopt en had zo een cyclus als jouw. Gemiddeld 30 tot 35/ 40 dagen een cyclus en het afgelopen jaar is mijn cyclus net als bij jouw 3 keer overgeslagen. ( in een jaar tijd ben ik maar 7 of 8 keer ongestetld geweest ofzo) Ook naar de huisarts geweest, maar die geeft aan dat het kan komen, door stress of door verstoorde hormonen. Aangezien wij een prachtig kind al hebben ben ik heel tevreden en gaan wij het niet laten onderzoeken. Al steekt het soms wel, zeker nu in de omgeving iedereen een tweede lijkt te krijgen..
Je vraag over hoe doe je dat dan met weten wanneer je een eisprong hebt. Ja dit vind ik ook het lastige dus ik lees mee. We wilde nu deze maand beginnen met ovulatietesten. Heb onlinne een hoop goedkope gekocht.. Maar ik vergeet ze af te nemen hahahah.. Mijn studie is in augustus klaar en ik ga kijken of ik erna wel de rust heb om die goed te doen..
Vorige maand kan ik zien dat we ongeveer gesekst hebben tijdens de eisprong, maar ja toch ongesteld...
Ons doel is om de twee/drie dagen seks, maar ja helaas daar komen we niet aan
!
In okt 2014 haalde ik het staafje uit mijn arm en in dec was ik zwanger van de eerste. In de tussentijd had ik twee keer ongesteld, maar idd lang rond de 32 dagen. Na de bevalling ben ik de pil gaan slikken, maar na een half jaar wilde we toch al graag een tweede. Ik ben gestopt en had zo een cyclus als jouw. Gemiddeld 30 tot 35/ 40 dagen een cyclus en het afgelopen jaar is mijn cyclus net als bij jouw 3 keer overgeslagen. ( in een jaar tijd ben ik maar 7 of 8 keer ongestetld geweest ofzo) Ook naar de huisarts geweest, maar die geeft aan dat het kan komen, door stress of door verstoorde hormonen. Aangezien wij een prachtig kind al hebben ben ik heel tevreden en gaan wij het niet laten onderzoeken. Al steekt het soms wel, zeker nu in de omgeving iedereen een tweede lijkt te krijgen..
Je vraag over hoe doe je dat dan met weten wanneer je een eisprong hebt. Ja dit vind ik ook het lastige dus ik lees mee. We wilde nu deze maand beginnen met ovulatietesten. Heb onlinne een hoop goedkope gekocht.. Maar ik vergeet ze af te nemen hahahah.. Mijn studie is in augustus klaar en ik ga kijken of ik erna wel de rust heb om die goed te doen..
Vorige maand kan ik zien dat we ongeveer gesekst hebben tijdens de eisprong, maar ja toch ongesteld...
Ons doel is om de twee/drie dagen seks, maar ja helaas daar komen we niet aan
zaterdag 2 juni 2018 om 18:18
@ articfox1 ik snap dat je opziet tegen medicatie. Maar het is het proberen waard lijkt me!
@cayennepeper van de eerste was je snel zwanger, wat fijn zeg! Het hoeft van mij allemaal niet heel snel maar ik zou wel graag een regelmatige cyclus hebben zodat ik wat meer houvast heb. Nu ben ik bijvoorbeeld bang dat ik misschien geen eisprong heb en dus helemaal niet zwanger kan worden.
Ik wil misschien ook ovulatie testen gaan kopen, gewoon om eens te kijken wanneer en of ik een eisprong heb. Ik had deze cyclus rond dag 16 echt steken en pijn in mijn onderrug dus benieuwd of dat dan mijn eisprong was. Maar denk het niet want dan zou ik morgen al ongesteld moeten worden en tot zover nog geen teken ervan.
Verder wil ik er ook niet teveel druk opleggen eigenlijk en gewoon om de 2 dagen ofzo seks hebben inderdaad en wel zien hoe het loopt. Maar als je lichaam ineens raar doet ga je je toch druk maken
@cayennepeper van de eerste was je snel zwanger, wat fijn zeg! Het hoeft van mij allemaal niet heel snel maar ik zou wel graag een regelmatige cyclus hebben zodat ik wat meer houvast heb. Nu ben ik bijvoorbeeld bang dat ik misschien geen eisprong heb en dus helemaal niet zwanger kan worden.
Ik wil misschien ook ovulatie testen gaan kopen, gewoon om eens te kijken wanneer en of ik een eisprong heb. Ik had deze cyclus rond dag 16 echt steken en pijn in mijn onderrug dus benieuwd of dat dan mijn eisprong was. Maar denk het niet want dan zou ik morgen al ongesteld moeten worden en tot zover nog geen teken ervan.
Verder wil ik er ook niet teveel druk opleggen eigenlijk en gewoon om de 2 dagen ofzo seks hebben inderdaad en wel zien hoe het loopt. Maar als je lichaam ineens raar doet ga je je toch druk maken
zaterdag 2 juni 2018 om 20:05
zaterdag 2 juni 2018 om 21:19
Ik ben na het stoppen met de pil nog niet ongesteld geworden nu zo'n 65 dagen verder. Maandag ga ik met de huisarts kijken voor een kuur om de ovulatie op gang te brengen.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
zaterdag 2 juni 2018 om 21:50
@kihei, wat fijn dat je huisarts je zo snel verder wilt helpen! Mijn eerste huisarts zei wacht het allemaal maar een jaar af. Ik ben nu verhuisd en deze huisarts laat me gelukkig maar 2 maanden nog aankijken dus dat scheelt alweer. Maar ik heb nog goede hoop dat ik volgende week gewoon ongesteld word!
zaterdag 2 juni 2018 om 21:54
Ovulatie op gang brengen via de huisarts?
Moet er eerst niet een menstruatie opgewekt worden? Dat is meestal de eerste stap. Maar dan bij de gynaecoloog
zaterdag 2 juni 2018 om 22:13
Toen ik stopte met de pil de eerste maanden een wisselende cyclus, maar wel binnen het aanvaardbare (max 37 dagen). Daarna ging mijn cyclus helemaal in de soep en toen duurde het een aantal keer ruim 2 maanden. Doorgestuurd naar de gynaecoloog, PCOS vast gesteld en ik moest met Clomid beginnen om een eisprong op te wekken. Net voor ik met de medicatie zou beginnen, bleek ik toch natuurlijk zwanger maar helaas is dat geëindigd in een miskraam. Nu dus toch weer beginnen met de medicatie en hopelijk is het snel weer raak. Hopelijk moet bij jou je lichaam gewoon wennen en wordt je cyclus weer regelmatig! Met zo'n onregelmatige cyclus is het inderdaad onmogelijk om je eisprong te bepalen en dat is heel vervelend. Het enige wat je kan doen is regelmatig seks hebben, zodat je altijd kans heb dat je die benut. Dat lukt ons ook niet altijd, maar we doen ons best
zaterdag 2 juni 2018 om 22:24
Heb jij al ervaring met clomid of moet je nog beginnen?ideetje88 schreef: ↑02-06-2018 22:13Toen ik stopte met de pil de eerste maanden een wisselende cyclus, maar wel binnen het aanvaardbare (max 37 dagen). Daarna ging mijn cyclus helemaal in de soep en toen duurde het een aantal keer ruim 2 maanden. Doorgestuurd naar de gynaecoloog, PCOS vast gesteld en ik moest met Clomid beginnen om een eisprong op te wekken. Net voor ik met de medicatie zou beginnen, bleek ik toch natuurlijk zwanger maar helaas is dat geëindigd in een miskraam. Nu dus toch weer beginnen met de medicatie en hopelijk is het snel weer raak. Hopelijk moet bij jou je lichaam gewoon wennen en wordt je cyclus weer regelmatig! Met zo'n onregelmatige cyclus is het inderdaad onmogelijk om je eisprong te bepalen en dat is heel vervelend. Het enige wat je kan doen is regelmatig seks hebben, zodat je altijd kans heb dat je die benut. Dat lukt ons ook niet altijd, maar we doen ons best![]()
zaterdag 2 juni 2018 om 23:38
Ik moet nog gaan beginnen. Komende week moet ik na mijn miskraam naar de gynaecoloog voor controle en als het goed is kan ik daarna beginnen
zondag 3 juni 2018 om 07:19
@ideetje88, wat naar van de miskraam! Veel succes bij de gynaecoloog van de week
Ik heb dus het gevoel dat het niet helemaal goed zit maar dat kan ook gewoon komen doordat ik teveel heb gegoogled en je dan allerlei dingen vind die mis kunnen zijn. Dus ik wacht het nog even af maar als ik deze maand niet ongesteld word dan ga ik bij de HA vragen of hij verder wilt gaan kijken.
zondag 3 juni 2018 om 09:09
Ik denk dat ze bedoelde om de menstruatie op te wekken, maar de huisarts was er niet dus ik kreeg iemand in opleiding aan de telefoon, ze zei wel echt om de ovulatie op gang te brengen, maar ze gaan me van de week teug bellen als ze er meer over had uitgezocht
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.