Onregelmatige hartslag
zaterdag 6 juli 2019 om 14:41
Inmiddels ben ik, na een miskraam, 25 weken zwanger. Ivm ingrepen in het verleden is er een medische indicatie en staan we onder behandeling bij de gynaecoloog.
Geen bijzonderheden gehad tijdens de zwangerschap, tot nu toe. Gisteren bij de controle werd er een onregelmatige hartslag geconstateerd. Nou ben ik over het algemeen niet zo snel van mijn stuk dus ik was direct manlief aan het vertellen dat het vanalles kan zijn en dat het allemaal wel mee valt. Daardoor heb ik echter niet doorgevraagd bij de gynaecoloog. En na een nacht en een dag gestress van het manfiguur in huis begin ik me inmiddels ook (hopelijk onterecht) druk te maken.
Iemand die hier meer van weet of ervaring mee heeft?
Uiteraard bel ik maandag nog even naar de poli, maar op dit moment lijkt dat heel lang.
Aanvulling; we moeten overigens wel sneller terug komen voor de volgende controle.
Geen bijzonderheden gehad tijdens de zwangerschap, tot nu toe. Gisteren bij de controle werd er een onregelmatige hartslag geconstateerd. Nou ben ik over het algemeen niet zo snel van mijn stuk dus ik was direct manlief aan het vertellen dat het vanalles kan zijn en dat het allemaal wel mee valt. Daardoor heb ik echter niet doorgevraagd bij de gynaecoloog. En na een nacht en een dag gestress van het manfiguur in huis begin ik me inmiddels ook (hopelijk onterecht) druk te maken.
Iemand die hier meer van weet of ervaring mee heeft?
Uiteraard bel ik maandag nog even naar de poli, maar op dit moment lijkt dat heel lang.
Aanvulling; we moeten overigens wel sneller terug komen voor de volgende controle.
zaterdag 6 juli 2019 om 15:04
Wat bedoel je met een onregelmatige hartslag? Ooit wel eens een CTG gehad? Van wat ik heb begrepen, is een variabele hartslag (dus een hartslag die niet laag of hoog is en daar blijft hangen, maar varieert in snelheid) was ze juist het liefste willen zien.
Dat beeld lieten mijn beide jongens ook altijd zien (beide keren vanaf +/- 24 weken medisch ivm zwangerschapsdiabetes). De hartslag ging voor mijn gevoel alle kanten op
Indien de onregelmatigheid die opgemerkt werd kwaad kan, zou daar vanuit de gynaecoloog vast meer aandacht aan besteed zijn, zou je mogen aannemen.
Als het je toch niet loslaat, kun je altijd even contact opnemen voor eventuele verduidelijking!
En gefeliciteerd trouwens
Dat beeld lieten mijn beide jongens ook altijd zien (beide keren vanaf +/- 24 weken medisch ivm zwangerschapsdiabetes). De hartslag ging voor mijn gevoel alle kanten op
Indien de onregelmatigheid die opgemerkt werd kwaad kan, zou daar vanuit de gynaecoloog vast meer aandacht aan besteed zijn, zou je mogen aannemen.
Als het je toch niet loslaat, kun je altijd even contact opnemen voor eventuele verduidelijking!
En gefeliciteerd trouwens
zaterdag 6 juli 2019 om 15:26
Bij mijn zoon ontdekte ze ook rond die termijn een soort huppeltje in de hartslag. In het zh bevallen moest ik zo en zo om een andere reden. Extra controle gehad direct na de bevalling en kind had ook een versnelde ademhaling. Moest een extra dagje blijven, maar kind deed het prima. Heb toen wel extra controles gehad bij de kinderarts en echo’s elke keer. Totdat hij 4 maanden was en toen waren er geen bijzonderheden meer. Overheen gegroeid zeg maar. Wel was het toen dat als hij koorts kreeg of blauwe lippen dat ik direct 112 moest bellen en niet eerst naar de huisarts. Maar gelukkig niet nodig gehad. Sterkte in ieder geval! Die onzekerheid is niet leuk. Schrijf voor de volgende keer alvast wat vragen op wat je wil weten van de gyn. En anders gewoon bellen als je wat meer uitleg wilt! Stress is ook niet goed voor de baby!
zaterdag 6 juli 2019 om 16:00
In +/- 95% van de gevallen komt een onregelmatige hartslag (dus als het echt klinkt alsof er een overslag in zit) bij dit termijn door de onrijpheid van het hartje. Wat heel normaal is en dus in de meeste gevallen tijdens de zwangerschap of na de bevalling verdwijnt. Als het goed is, heb je net de 20 weken echo gehad waarbij ze goed naar het hartje hebben gekeken. Ik zou me er niet te veel zorgen over maken en de tijd de kans geven.
zaterdag 6 juli 2019 om 19:41
Bij de eerste een overslag in de hartslag bij ruim 26 weken. De VK zei toen dat dit (zoals iemand hier ook al zei) komt door onrijpheid van het hartje en dat dit tot 26 weken als normaal wordt gezien. Na 26 weken is er meestal ook niks aan de hand, maar is het protocol dat de vk doorverwijst naar de gynaecoloog voor een extra controle. Die hebben wij een kleine week later dus ook gehad en daarop was niets meer te horen en/of zien (extra echo), waarna wij weer terug mochten naar de VK. Soms blijven ze de overslag nog horen en verdwijnt die later in de zwangerschap, soms blijft de overslag in de zwangerschap, maar zijn de controles na de bevalling goed. Soms blijven ze na de bevalling nog een paar maanden controleren. Maar meestal verdwijnt het dus al eerder. Dit is wat ik er vorige keer over gelezen en gehoord heb. Ik zou me dus zeker niet te druk maken en volgende controle even afwachten.
zaterdag 6 juli 2019 om 21:09
Dit is exact wat ze tegen mij ook zeiden. Extra overslagje rond week 34, ctg gehad, en nog een echo, daar was alles normaal. Ze zeiden toen dat het best zou kunnen dat het nog een keer zou gebeuren, dat er dan weer gecontroleerd zou worden, maar dat het bijna altijd vanzelf weg gaat. Als het tot aan de bevalling zo blijft, moet je alleen wel in ziekenhuis bevallen (maar dat wilde ik toch al).Lily-of-the-Valley schreef: ↑06-07-2019 19:41Bij de eerste een overslag in de hartslag bij ruim 26 weken. De VK zei toen dat dit (zoals iemand hier ook al zei) komt door onrijpheid van het hartje en dat dit tot 26 weken als normaal wordt gezien. Na 26 weken is er meestal ook niks aan de hand, maar is het protocol dat de vk doorverwijst naar de gynaecoloog voor een extra controle. Die hebben wij een kleine week later dus ook gehad en daarop was niets meer te horen en/of zien (extra echo), waarna wij weer terug mochten naar de VK. Soms blijven ze de overslag nog horen en verdwijnt die later in de zwangerschap, soms blijft de overslag in de zwangerschap, maar zijn de controles na de bevalling goed. Soms blijven ze na de bevalling nog een paar maanden controleren. Maar meestal verdwijnt het dus al eerder. Dit is wat ik er vorige keer over gelezen en gehoord heb. Ik zou me dus zeker niet te druk maken en volgende controle even afwachten.
Absoluut geen reden voor paniek dus.
zaterdag 6 juli 2019 om 21:39
zondag 7 juli 2019 om 08:41
zondag 7 juli 2019 om 11:18
Er zal ergens iets niet helemaal goed zijn geweest. Anders hoeven we niet na een week al terug ipv 4 weken. Maar de ervaringen leren ons nu wel dat het waarschijnlijk gewoon niets is.Catcats schreef: ↑07-07-2019 08:41Volgende keer gewopn vragen aan de arts.
Onregelmatige hartslag betekent dat ze het goed doen. Bij elke beweging die ze maken haat het hart harder werken dus dan zie je meteen een piek en die daalt vaak snel weer. Onze bany zat tijdens CTG's meestal tussen 130 en 180 slagen per minuut.
zondag 14 juli 2019 om 10:34
Hier bij 35w een overslagje. Moesten meteen naar het zh daar aan de ctg en een echo. Hierop was de overslag ook te zien. 4 dagen later een uitgebreide medische echo van het hartje en toen was de overslag al weg nog paar weken extra controle gehad maar is niet meer terug gekomen. Na geboorte nog wel een hartfilmpje gemaakt maar alles was goed.
zondag 14 juli 2019 om 20:59
zondag 14 juli 2019 om 21:06