Op naar de NIPT...

29-05-2017 21:54 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353

Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.

We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.

In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...

Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

:cheer2: Hoera, ze is er!! :cheer2:
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
@nachtvlinder Inderdaad, gewoon weer in de reguliere zorglijn terugkomen en geen bijzondere casus meer zijn. :yes:

Ik zat gisteren nog eens uitgebreid alle kaartjes door te kijken, wat is dat toch ontzettend leuk en lief en bijzonder! Een mooie positieve aanvulling aan mijn ICSI-schoenendoos. Ze hangen aan de muur en het is echt een feest om naar te kijken. Iedereen die langskomt is helemaal onder de indruk van zoveel felicitaties haha (en ik natuurlijk ook)! Ben trouwens nog vergeten om de mods te bedanken voor hun bijdrage hieraan, dus dat moet ik ook nog even doen. :$
O ja, zwemmen vond ik ook fijn toen ik zwanger was. Maar ik ben gewoon met een zwangere vriendin gaan zwemmen, was ook nog gezellig. Fijn dat je het reguliere traject weer in kan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
He. Wat fijn dat je haar hebt voelen schoppen!

Wij hebben samen bevallen gedaan maar beviel niet echt.
De ademhalingstechnieken waren nog best ingewikkeld en daar moest ik zowaar over nadenken. Niet dat ik daarop zat te wachten tijdens de bevalling.

Tijdens de bevalling zelf kreeg ik van de verpleging de beste techniek die me door alle soorten weeen hielp! Simpel maar erg goed!
Hier ook een bijter die wel zou zien hoe het liep. En de gynaecoloog heeft me er rustig doorheen gepraat. Wel samen bevallen, 4 avonden, gedaan, om te weten wat er in je lichaam gebeurt. Maar ook om bewust bezig te zijn met zijn tweeën met hetgeen dat komen gaat. En tja... geen tijd als probleem? Als je kind hebt dat 8 keer per dag gevoed moet worden, dan heb je geen tijd.
Ik doe een cursus ‘Zwanger Fit’ of Fit Zwanger :rofl:
Elke week een uurtje, eerst even kletsen hoe het gaat, dan bewegen op muziek voor een half uurtje ofzo en dan informatief. Over bekkenbodem bijvoorbeeld en afgelopen week over wat er eigenlijk gebeurt met je lichaam tijdens de bevalling.
Is een klein groepje, 1 van 20 weken, ik met 30 weken, 1 met 31 weken en 1 met 34 weken.
Elke week even rustig bewegen en informatief stukje. Man mag 1 keer mee ;-)
*20 weken echo*

Ons meisje is helemaal goedgekeurd vandaag! :cheer2:
Wat geweldig, hopelijk kunnen jullie nu echt genieten en zijn de komende 20 weken onbezorgd. Het is jullie zo gegund.
flipje2 schreef:
26-06-2018 09:21
*20 weken echo*

Oh Flipje wat fijn!!! Gefeliciteerd, wat een heerlijk gevoel :jump:
flipje2 schreef:
*20 weken echo*

:cheer: :cheer: :cheer:
Enorm blij voor jullie ♡
Yeahhhhh wat super!!!!!

Wat bevallen betreft.....ik heb alleen het boek "als bevallen spannend is" gelezen en dat vond ik een aanrader.

Geniet van de mooie echo en jullie trappelde mini-mensje.
Top nieuws! Zo blij voor jou! :flirting:
Ooooh wat fijn, wat een mooi nieuws!!! Gefeliciteerd!
Wauw flipje wat een prachtig nieuws! Big smile hier. Zo ontzettend blij voor jullie! :love:
flipje2 schreef:
*20 weken echo*

:cheer2: :daisy: :jump: :yes: :flirting:
Wauw wat een fijn nieuws!
Wat bijzonder, van 'op naar de NIPT" kunnen we nu zeggen "op naar de bevalling". Heel mooi vind ik dat :heart:

Over cursussen enzo: ik heb een cursus zwanger fit gedaan. Vond het wel een fijn gevoel om een beetje een idee te hebben van wat er precies gebeurt bij een bevalling en wat je zou kunnen doen. Of je dan tijdens de bevalling ook toepast wat je geleerd hebt....daarover zijn de meningen ast verdeeld ;)...

Zwemmen is ook fijn trouwens. Ik ging wel zwangerschapszwemmen omdat dat een klein groepje was en ik tijdens het reguliere baantjestrekken het te druk vond en steeds bang was dat er per ongeluk iemand tegen mijn buik zou trappen.
het is wat het is
Wauw Flipje! Wat fijn! Ik weet nog wel hoe spannend ik de 20 weken echo vond.

Lekker genieten nu!
Whooooooooohoooooo!!! Yes!!!
Woohooooooo Flip & bump :high5:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
flipje2 schreef:
*20 weken echo*

Het allerbeste nieuws!!! En nu genieten ❤🌹!
Wat een goed nieuws Flipje! :heart:
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Wat fijn Flipje! Geniet ervan!
Dat is geweldig Flipje. Op naar de bevalling dus :daisy:
Oh Flipje, ik word er helemaal blij van!! Fantastisch nieuws! :yes: En nu inderdaad je topictitel aanpassen in Op naar de bevalling.. :cheer2:
Wat geweldig, hartelijk gefeliciteerd met deze nieuwe mijlpaal!
flipje2 schreef:
*20 weken echo*

Whiehoeee!! :cheer2:

Superfijn zeg!!! :high5:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven