Op naar de NIPT...
maandag 29 mei 2017 om 21:54
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353
Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.
We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.
In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...
Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc
Hoera, ze is er!!
Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.
We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.
In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...
Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
woensdag 4 juli 2018 om 16:06
Je kent mijn verhaal vast nog wel Flip. Vandaag heb ik geprikt voor de NIPT, het was even twijfel welke Trident studie maar het is Trident2 geworden.
Bloed wordt naar Erasmus verstuurd. Ik hoop zo dat het bij ons net als bij jou gaat!
Echo was ook goed vandaag overigens maar dat was hij de vorige keer ook.
Hoe gaat het met je? Voel je haar al veel bewegen? Al bezig met het kamertje?
Heerlijk als je al zover bent!
Bloed wordt naar Erasmus verstuurd. Ik hoop zo dat het bij ons net als bij jou gaat!
Echo was ook goed vandaag overigens maar dat was hij de vorige keer ook.
Hoe gaat het met je? Voel je haar al veel bewegen? Al bezig met het kamertje?
Heerlijk als je al zover bent!
woensdag 11 juli 2018 om 23:14
Ja klopt! 21+5 vandaag. En ik ben happy, alles gaat nog steeds helemaal goed.
Beter eigenlijk dan eerst, want mentaal is alles nu natuurlijk echt helemaal anders. Ik krijg weer werk uit mijn vingers!

donderdag 12 juli 2018 om 07:56
donderdag 12 juli 2018 om 18:04
Wat goed zeg dat je dat weer oppakt! Lijkt me een hele stap.
Babykamer was al beschikbaar en destijds bij de verhuizing wit geschilderd en nieuwe vloer gelegd.
Toen zeiden we nog tegen elkaar: nu wordt het allemaal wit en binnenkort wordt het hopelijk roze of blauw. "Binnenkort" duurde alleen helaas 4 jaar...
Tot nu toe verder nog niks gedaan behalve een ledikant en commode gekocht via marktplaats. Veel te druk met werk enzo geweest, deadlines!
Babykamer was al beschikbaar en destijds bij de verhuizing wit geschilderd en nieuwe vloer gelegd.
Toen zeiden we nog tegen elkaar: nu wordt het allemaal wit en binnenkort wordt het hopelijk roze of blauw. "Binnenkort" duurde alleen helaas 4 jaar...
Tot nu toe verder nog niks gedaan behalve een ledikant en commode gekocht via marktplaats. Veel te druk met werk enzo geweest, deadlines!

donderdag 12 juli 2018 om 18:55

donderdag 12 juli 2018 om 20:41
Ik hoop nog voor mijn verlof te mogen verdedigen. Zoooooo spannend of dat lukt!Morgenstond_ schreef: ↑12-07-2018 19:56Klinkt goed allemaal flipje! En leuk om je proefschrift af te ronden! Ik heb de mijne in maart verdedigd en vond het een hele leuke ervaring. Hopelijk heb jij dat net zo tzt.
donderdag 12 juli 2018 om 20:42
Jaaaaa gelukkig, gefeliciteerd! Ik vroeg me al af wanneer je de uitslag zou krijgen.Mieremuis schreef: ↑12-07-2018 18:55Onze NIPT is ook goed Flipvandaag de brief binnen gekregen.
Zo opgelucht! En tegelijk nog erg moeilijk om te geloven dat het deze keer waarschijnlijk echt goed gaat... Maar ben al 13 weken en alles zag er tot nu toe goed uit dus dit is allemaal zo positief!
Jeej!
Geloof me, binnenkort durf je er ineens van te genieten.

donderdag 12 juli 2018 om 21:51
Geweldig Mieremuis! Wat een heerlijk nieuws!Mieremuis schreef: ↑12-07-2018 18:55Onze NIPT is ook goed Flipvandaag de brief binnen gekregen.
Zo opgelucht! En tegelijk nog erg moeilijk om te geloven dat het deze keer waarschijnlijk echt goed gaat... Maar ben al 13 weken en alles zag er tot nu toe goed uit dus dit is allemaal zo positief!
Jeej!

vrijdag 13 juli 2018 om 08:59
Oh jee, misschien komt die dan nog? Dit is wat ik heb ontvangen van viva... ik ga nog wel even checken.

Ik voel me helemaal prima!

vrijdag 13 juli 2018 om 09:33
Is al een flinke poos terug in ieder geval, eind mei/begin juni ofzo? Of in ieder geval net voordat jullie wisten dat jullie een meisje verwachten.flipje2 schreef: ↑13-07-2018 08:59Oh jee, misschien komt die dan nog? Dit is wat ik heb ontvangen van viva... ik ga nog wel even checken.
Ik voel me helemaal prima!Merk soms dat ik iets rustiger aan moet doen dan anders, maar dat is het ook wel. Eigenlijk helemaal geen klachten. Zo kan ik er dus nog wel even tegenaan.
Wat fijn dat je goed voelt! Maar dat rustiger aan moeten doen is niet zo gek, je bent een baby aan het broeden, maar soms wel lastig.
vrijdag 13 juli 2018 om 13:51
Had er dan allang moeten zijn... :-/ heb laatst nog een derde keer wat van viva ontvangen.Boheme schreef: ↑13-07-2018 09:33Is al een flinke poos terug in ieder geval, eind mei/begin juni ofzo? Of in ieder geval net voordat jullie wisten dat jullie een meisje verwachten.
Wat fijn dat je goed voelt! Maar dat rustiger aan moeten doen is niet zo gek, je bent een baby aan het broeden, maar soms wel lastig.
Wie weet komt hij later nog eens boven water, hoe leuk zou dat zijn. Of ik moet heel scheef hebben gekeken en een kaartje niet op de foto hebben gezet... Maar ik heb toch alles gewoon bij elkaar staan. Ik laat het je nog weten.

donderdag 19 juli 2018 om 19:01
Gefeliciteerd Mieremuis!
En spannend van je proefschrift! Heel klein puntje: heb je goed besproken dat je nog voor je verlof zou willen verdedigen? Want bij ons zou dat al lang niet meer kunnen als er nu nog geen datum hebt vastliggen. Om teleurstellingen te voorkomen....
Wel fijn dat het zo goed met je gaat, ik denk in jouw geval dat je weer ruimte hebt om aan dingen naast de zwangerschap een heel goed teken is.
En spannend van je proefschrift! Heel klein puntje: heb je goed besproken dat je nog voor je verlof zou willen verdedigen? Want bij ons zou dat al lang niet meer kunnen als er nu nog geen datum hebt vastliggen. Om teleurstellingen te voorkomen....
Wel fijn dat het zo goed met je gaat, ik denk in jouw geval dat je weer ruimte hebt om aan dingen naast de zwangerschap een heel goed teken is.
woensdag 25 juli 2018 om 23:12
Aah je zoontje inmiddels geboren! Is alles goed met jullie? En hoe gaat het emotioneel?MissTiek2015 schreef: ↑13-07-2018 19:01Whoehie, dat gaat vlot flip!
Zit hier met ons zoontje van 6w op de arm en binnen enkele maanden mag jij dat ook eindelijk meemaken!!!
Zooo blij voor jullie![]()
![]()
Hier inmiddels al weer 9 + 3 zwanger! Dit keer gewoon eentje dus we duimen dat alles goed gaat nu.
donderdag 26 juli 2018 om 09:06
Heb al die tijd wel meegelezen met ak die mooie berichten..
Gefeliciteerd misstiek met je zoontje...en snowgirl1 met je zwangerschap
En flipje ben zo blij dat alles nu goed gaat en dat je over een week of 16 je kleine meid in je armen hebt...
Hier gaat alles ook goed, mijn kleine meid is alweer 12 weken inmiddels en groeit als kool
Gefeliciteerd misstiek met je zoontje...en snowgirl1 met je zwangerschap
En flipje ben zo blij dat alles nu goed gaat en dat je over een week of 16 je kleine meid in je armen hebt...
Hier gaat alles ook goed, mijn kleine meid is alweer 12 weken inmiddels en groeit als kool
donderdag 26 juli 2018 om 21:50
Jaaa 3 weken te vroeg, was 45cm en 2350, net geen prematuur dus... alles gaat prima nu! 8 weken vandaag en ruim 4kg!
Blij dat jij weer zwanger bent! Ik duim dat alles prima gaat nu!!!
Emotioneel gaat het goed! Ik denk er eigenlijk amper aan dat hij deel is van 2, behalve op de lastige momenten, dan denk ik hoe in godsnaam zou ik dat hebben gekund!
Maar over het algemeen een wolk vaneen baby

vrijdag 27 juli 2018 om 10:39
Bij ons is er ook een wachttijd van minimaal drie maanden van het moment dat je je proefschrift inlevert tot het moment van verdedigen.nausicaa schreef: ↑19-07-2018 19:01Gefeliciteerd Mieremuis!
Echt zo blij dat het zo goed gaat Flipje!