Op naar de NIPT...

29-05-2017 21:54 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353

Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.

We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.

In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...

Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

:cheer2: Hoera, ze is er!! :cheer2:
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
De machteloosheid van het wachten.... Sterkte en een dikke knuffel!
flipje2 schreef:
10-11-2017 07:35
Nou meiden dit is zo raar! Nu staat mijn bloedeigen topic ineens niet meer bij mijn topics en ook niet bij mijn favorieten..
Kon hem haast niet meer terugvinden.

Deze laatste week is weer ronduit klote.. Ik probeer uit alle macht iets te merken van de zwangerschap, maar ik vind mezelf niet moe genoeg, niet misselijk genoeg.

Alle vertrouwen is weg sinds de laatste miskraam. Ik zie mezelf zo weer daar in die stoel zitten, terwijl de arts tevergeefs heel erg haar best deed om toch nog ergens een hartje te vinden.

:( Ik word er gek van...
Lieve Flip, het is bijna onmenselijk waar je weer doorheen moet. Maar hoe langzaam het ook lijkt te gaan, de klok tikt door en ik hoop met heel mijn hart dat je nu eens een mooie echo hebt plus alles wat daarna komt positief mag zijn! Je ziet het aan de berichtjes, iedereen hoopt met je mee! Sterkte nog :hug:
Lieve Flip, ik sluit me helemaal bij Lilly aan.
Het helpt geen zak, maar ook ik denk veel aan je :hug:
Lieve Flip, dikke knuffel :hug:

Ik zou willen dat ik je op een of andere manier kon helpen, behalve virtuele knuffels sturen...
Maar misschien helpt het om te weten dat zowat het hele forum aan je denkt.
:hug:
Heel veel sterkte met het wachten Flipje! Wachten duurt helaas altijd zo lang.
Nou inderdaad wat jij typte vrijdag Flip. Ik zocht me ook rot naar je Topic.
Ik denk aan je. Wacht ze!
Lieve Flip, nog ‘maar’ 3 nachtjes slapen tot de eerste echo.....
Hoe voel je je? Ben je al erg moe of misselijk?
Ik duim met je mee.
Hoe laat mag je eigenlijk donderdag flipje? Hopelijk een beetje op tijd :) Ik stuur positiviteit jouw kant op!
Ik word wel misselijk als ik slecht ontbijt, dus dat zie ik dan maar als een goed teken...
Donderdag 10:30 ben ik aan de beurt.

Ik weet eigenlijk niet eens meer of ik er nou naar uitkijk of ontzettend tegenop zie... ik denk het laatste.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
ah flipje! we leven allemaal mee met jou hoor, je hebt toch al een symptoom (y) ! :hug:
10u30 is vroeg genoeg, dan ben je er snel "vanaf" !

weinig klachten wil op zich niet zeggen dat het slecht is. in jouw geval geloof ik nu dat het een goed teken is dat alles net dat tikkeltje anders verloopt als de vorige keren!
flipje2 schreef:
13-11-2017 15:20
Ik word wel misselijk als ik slecht ontbijt, dus dat zie ik dan maar als een goed teken...
Donderdag 10:30 ben ik aan de beurt.

Ik weet eigenlijk niet eens meer of ik er nou naar uitkijk of ontzettend tegenop zie... ik denk het laatste.
Het eerste verschijnsel/ kwaaltje is er iig ik zou het idd maar als goed teken zien.
Ik snap en herken het ambivalente gevoel mbt de echo volledig. Nog 3 dagen (en hopelijk nog een paar weken erna tm de Nipt uitslag) nagelbijten en daarna hopelijk een heel ontspannen en voorspoedige zwangerschap. Zet hem op!
Heel begrijpelijk flipje :hug:
Ik had toentertijd bij een zwangerschapstest (na ivf) ook dat ik er zowel naar uitkeek en tegenop zag. Ik heb me toen ook afgevraagd waarom dat zo dubbel was. Ik denk dat het is omdat ik tot de testdatum in elk geval nog kon 'fantaseren' over het wel of niet. Ik was vooral bang voor een witte test, terwijl ik tegelijkertijd ook de goede uitslag wel wilde. Misschien is het bij jou ook zoiets?

Overigens was/is bij mijn zwangerschap mijn grootste klacht dat ik geen klachten had, zeker in het begin. Ik was ook steeds aan het zoeken naar bevestiging dat het echt zo was, maar misselijk ben ik amper geweest en de vermoeidheid kwam pas later. Dat is voor elke vrouw anders, dus zegt niks over hoe het gaat.

Sterkte!!
Moeilijk Flip. :hug:
:hug:
Nog even volhouden!
Dikke knuffel Flipje! Ik gun je zo dat je over een maand of 7 een gezond kind in je armen mag houden... :heart:

En wat Bridt zegt snap ik ook. Enerzijds is een echo iets om naar uit te kijken maar met al je ervaringen is het ook gewoon lastig en doodeng! Wij zijn donderdag om 10:30 “bij” je - Ik duim :hug:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Al dagen wil ik wat neerzetten in een poging je (van een afstand) te steunen in deze periode. Nu verwoord @Baggal met 1 zin het gevoel wat ik in dit en het oorspronkelijke topic keer op keer teruglees. Hoe het ook loopt: "wij zijn 'bij' je".
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
Ik weer wat t is bij die echo. Als er donderdag een goede uitslag is, was de echo achteraf iets om naar uit te kijken. En tot die tijd ie je er vreselijk tegenop.
Konden we de klok maar een week of 13 vooruit zetten :hug:
Ik hoop dat je over paar dagen alvast n goede echo hebt met kloppend hartje, dan is stap 1 vast goed...
Worden idd spannende weken voor je ook, hoop echt dat alles goed gaat dit keer.

Ik moet nog 1 week wachten op de uitslag van de nipt en de spanning is bijna niet te houden ook....dagen gaan veel te langzaam voorbij...hoop eigenlijk dat ik eind deze week al wat hoor...
Nog 26 uur flipje... :couple:

En daarna nog heel veel meer uren en dagen wachten, maar het is toch de eerste stap.

Voor jou ook spannend Corina. Ik hoop dat je snel iets hoort.
Ik denk aan je flipje!
Nog een dagje wachten Flip...succes...Hoe staat Flipman er in?

En Corina, een week kan heeeeeel lang voelen he...hopelijk wordt het wachten beloond met een goede uitslag!

knuffel voor jullie beiden :hug: :hug:
het is wat het is
Flipje heel veel sterkte met de laatste uren en vooral de echo morgen. Ik hoop dat het het begin wordt van een reeks positieve berichten en dat je in 2018 je zo gewenste en geliefde baby in je armen mag sluiten. Nog even meid , ik vind je zo sterk :hug:
Nog één heeel lang nachtje. Ik duim ook voor het begin van een hele reeks goede berichten hier in dit topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven