Oppassen met eten..

19-02-2015 17:23 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik ben ondertussen rond 31 weken zwanger en heb pas een echo gehad, om de groei na te kijken.

Voor tot zover gaat alles zijn gangetje en heeft de kleine het ook naar zijn zin. Hij is voor het laatst geschat met een gewicht van 1585 gram. Een flinke baby.

Nu is mij geadviseerd dat ik moet minderen met eten. Mensen zeggen dat ik niet eet maar vreet en ik dus moet opassen met zwangerschapssuiker. Aangezien ik best veel chocolade en ook gezond eten naar binnen werk kan het gebeuren dat de baby te groot wordt aangezien hij nu al best flink is.

Graag hoor ik tips hoe ik mijn eetdrang kan verminderen, want ik eet bordenvol en het lukt me niet om te minderen, want als ik eet en ik eet voor mijn gevoel niet genoeg terwijl het wel goed is, dan schep ik nog meer op en achteraf na het eten tijdje later of aan de chocolade vla of iets anders, vrijwel omdat het lijkt dat mijn maag niet genoeg heeft en daar wordt ik chagrijnig van.

Hoe kan ik minderen met eten, wil geen zwangerschapssuiker creëeren.
Van wie heb jij dit advies?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Van familie 1 daarvan is kraamverzorgster. Vanwege omdat ik ook best tenger van mezelf ben, een flinke toeter heb en ben ook nog eens niet zo heel groot (1,60).
Zolang jij niet op je vingers wordt getikt door je vk of gyn moet je gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Waar bemoeien ze zich mee zeg.
Zou je het niet even bij je eigen VK vragen? Een dikke buik zegt niet altijd zoveel over je baby.
Kraamverzorgster nog wel, poepoe. Laat ze zich lekker met hun eigen zaken bemoeien en luister alleen nog naar je verloskundige.
Met 31 weken is rond de 1500 gram gemiddeld trouwens..
En kraamverzorgster zijn zegt niks over verstand hebben van zwangerschappen. Hell, soms zegt het zelfs niks over verstand.
quote:saaaaar81 schreef op 19 februari 2015 @ 17:35:

En kraamverzorgster zijn zegt niks over verstand hebben van zwangerschappen. Hell, soms zegt het zelfs niks over verstand. ervaring?
quote:saaaaar81 schreef op 19 februari 2015 @ 17:35:

En kraamverzorgster zijn zegt niks over verstand hebben van zwangerschappen. Hell, soms zegt het zelfs niks over verstand.Precies. Zoals in dit geval bijvoorbeeld. Je moet wel bijzonder oenig zijn om een zwangere niet alleen angst aan te praten, maar ook nog van mogelijk gevaarlijk advies te voorzien uit naam van je beroep. Heel snugger weer.
Ik zou me er niks van aantrekken! Natuurlijk moet je gezond eten en niet teveel snoepen maar dat geldt voor iedereen (zwanger of niet zwanger).

Pas als de verloskundige of gynaecoloog je dit advies geeft moet je je er wat van aantrekken. Zij hebben een totaalbeeld, en je familie niet. Kraamverzorgster weet natuurlijk heel veel van baby's, maar het is natuurlijk wel een ander beroep dan verloskundige of gynaecoloog.

Mijn ervaring (33 wk zwanger) is dat mensen zo lomp kunnen zijn over dit soort dingen... jammer hoor
Ik heb ooit een kraamverzorgster gehad met een mening over vaccinaties zonder dat het werd gevraagd. Het mens was nogal van de kritische prikkerts. Ik dus niet.
Zelf veel of weinig eten zegt helemaal niets over hoe zwaar je baby zal zijn bij de geboorte.

Als je te veel eet krijg jij alleen zelf extra vet op je lichaam en zal je dus na de geboorte meer moeten afvallen of te zwaar blijven. Als je zelf overgewicht hebt, heb je in vergelijking met slankere vrouwen wel iets meer kans om zwangerschapssuiker te krijgen.

Die kraamverzorgster die jij kent weet dus duidelijk niet waar ze het over heeft.
Leg het eens voor aan je verloskundige.

Ik ben ook best tenger, at gi-gan-tisch, had een grote baby (OK, niet bizar groot) en het is allemaal goed gekomen.
Je volproppen met chocola en andere ongezonde dingen lijkt me voor allebei niet gezond.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zolang als er niet uit testen komt dat jij zwangerschapssuiker hebt, zou ik gewoon lekker zo blijven eten.

Eventueel kan je bijv. je chocoladevla vervangen voor bijv. yoghurt of kwark, en dat ook met andere voeding.
Huh? Ontwikkel je zwangerschapsdiabetes door teveel eten tijdens je zwangerschap? Sinds wanneer is deze doorbraak in de wetenschappelijke kennis rondom diabetes bekend?
quote:sugarmiss schreef op 19 februari 2015 @ 17:41:

Als je te veel eet krijg jij alleen zelf extra vet op je lichaam en zal je dus na de geboorte meer moeten afvallen of te zwaar blijven. Als je zelf overgewicht hebt, heb je in vergelijking met slankere vrouwen wel iets meer kans om zwangerschapssuiker te krijgen.

.Ik heb geen overgewicht maar wel zwangerschapssuiker. ook als je slank bent kan je het krijgen, door de hormonen
Wat ik deed: vier grote maaltijden per dag (ontbijt, lunch1, lunch2, avondeten). Voor tussendoor allemaal 'gezonde' makkelijke hapjes in huis hebben, dus fruit, appelmoesjes, yoghurt, muesli repen, dat werk. Voor s avonds nootjes. En tussendoor snoepte ik
Schoonzusje dronk 2 blikjes cola per dag, had geen zwangerschapssuiker, maar moest na 39 weken wel een baby uitpoepen van ruim 5 kilo.. Baby vervolgens 2 dagen opgenomen geweest om zijn bloedsuikers op peil te krijgen. Achteraf bedacht ze zich dat die cola misschien toch niet zo handig was..

Even off-topic, heb je inmiddels de juiste hulp gezocht? Heb je vorige topic ook gelezen.
Onzin advies.

Tip: laat alle adviezen van deze kraamverzorgster langs je heen gaan en luister alleen naar professionals die ook daadwerkelijk bij de zorg van jou of je kind betrokken zijn.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:sallyg schreef op 19 februari 2015 @ 17:52:

Schoonzusje dronk 2 blikjes cola per dag, had geen zwangerschapssuiker, maar moest na 39 weken wel een baby uitpoepen van ruim 5 kilo.. Baby vervolgens 2 dagen opgenomen geweest om zijn bloedsuikers op peil te krijgen. Achteraf bedacht ze zich dat die cola misschien toch niet zo handig was..

Even off-topic, heb je inmiddels de juiste hulp gezocht? Heb je vorige topic ook gelezen.Jij weet blijkbaar heel zeker dat het hoge gewicht door die cola kwam?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:marana schreef op 19 februari 2015 @ 17:47:

Huh? Ontwikkel je zwangerschapsdiabetes door teveel eten tijdens je zwangerschap? Sinds wanneer is deze doorbraak in de wetenschappelijke kennis rondom diabetes bekend?Praktijkonderzoek diabetessignalering en behandeling is onderdeel van de nieuwe professionaliseringsslag van de beroepsgroep. Verbluffende resultaten
@pocketsize haha :-D
@ broedkippetje, nee, dat weet ik helemaal niet heel zeker, maar het zou wel heel goed kunnen dat het eraan heeft bijgedragen. En dat ze overgewicht had (voor de zwangerschap) zal er ook niet aan hebben bijgedragen, maar ook dat weet ik niet heel zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven