**Ovulatie inductie (Clomid-injecties-IUI) Deel 3**

06-07-2016 14:39 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg op het topic **Ovulatie inductie**. Happy new topic! :cheer2: Dat we maar snel allemaal zwanger mogen zijn.

Ben je zwanger en wil je in dit topic een positieve test of een echofoto delen doe dit dan alsjeblieft achter een linkje en niet in je post zelf, zodat iedereen zelf kan beslissen of ze dat wil bekijken. Alvast bedankt.

De inloggegevens voor de tabel zijn:

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd Kindje Ronde# Status Bijzonderheden
Annejill 36 Derde na mk ronde 8 gonal-f 100 EH +pregnyl ondersteuning +IUI nod +/- 5 april 2018 PCOS missed abortion dec 2016 en mk mei 2017 3 jr bezig waarvan 1,5 MMM
Vienna .. Eerste .. Gonal F 75 PCOS
Flomo 30/32 Tweede 4e ronde Clomid 50mg NOD 10 juni PCOS, bij 1e kindje na 1e keer 100mg Clomid zwanger
Sophie990 27 Eerste Ronde 6 clomid nod +/- 26 april Laatste ronde clomid, hierna over op injecties
Rompertje - Eerste start mei Clomid nod 4 mei per mei starten met Clomid tabletten
De zwangeren onder ons! :yes:
*Jonro
*Myrre29 (UD: 7 mei 2018)
*Snowy89 (UD: 19 mei 2018)
*TruusdeMier

De zwangeren praten hier verder:
zwanger/zwanger-na-ovulatie-inductie/li ... ges/390613

:love: Bevallen! :duckie:
De nog actieve dames:
* Heytan: 20 mei 2017 van een zoon!
*San_D: ..-12-2017 van een tweeling!
* Sammie81: februari 2018 bevallen van een dochter!
* Wiek88: februari 2018 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:46
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Balen heytan!! Heeft het inmiddels al doorgezet? Hoe voel je je nu?



Spannend Duna! Dat van steeds meer hoop krijgen naarmate NOD nadert is wel herkenbaar hoor! Hoop dat het je lukt te wachten met testen en dat hij dan deze week positief wordt!!



Rebeccie: spannend hoor! Mag ik vragen waarom ze bij jullie meteen ook lUI inzetten? Ik zit inmiddels in ronde 7 clomid, slaat gelukkig goed aan bij mij heb keurige cycli..alleen zwangerschap is tot nu toe uitgebleven. Ik krijg geen IUI dus was benieuwd wat bij jullie de reden is?
Rebeccie ik ben ook benieuw net als wiek waarom meteen iui? Hier word dat alleen direct gedaan bij weinig zaadjes. Wij moeten bv 6 maanden zelf proberen voordat we er iui bij krijgen. Bij goed zaad moet je hier 12 mnd zelf proberen. En 25 mjl is toch goed!



Heytan balen!!
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er weer veel geschreven! Nog steeds geen positief nieuws jammer genoeg..



@Snowy, je menstruatie komt nog niet door? Vervelend zeg. Morgen heb je bloedonderzoek toch? Of heb ik dat verkeerd onthouden?



@Duna, hoe zit het bij jou ook alweer? Ben een beetje de kluts kwijt!
Alle reacties Link kopieren
Tot op dit moment geen last meer gehaf van de galstenen. Dinsdag naar mijn eigen dokter en dan verder kijken hoe en wat. Ongesteldheid heeft bijna doorgezet. Veel kramp en bruinverlies. Zal vannacht wel helemaal zijn. Weet wel 100% zeker dat ik ongesteld word :( ben er wel redelijk onder gelukkig. Ik gun mezelf gewoon ff geen tijd om er al te treurig om te zijn. Van de week weer aan de Clomid en dan door naar ronde 3. Ben wel bang dat als ik het mezelf toe sta, dat ik er dan helemaal doorheen zit. Nu ff niet!



Nog ff volhouden met niet-testen Duna, voor je het weet is het woensdag. Voel je al iets? Zou geweldig zijn!!



Rebeccie, wat handig dat jullie op zondag ook iui kunnen. Dat is bij ons niet zo! Mooi dat je zo positief bent, houden zo!!! Kan nooit kwaad



@snowy, 12 maand na wanneer dan? Als je al een jaar geprobeerd hebt? Of is dat dan nij pcos?



Nou ik ga maar weer verder struinen op marktplaats, naar spulletjes voor mn nieuwe huis. Ff mn gedachten op iets anders
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn mijn berichten altijd zo lang? Haha, sorry!
Missy nee thuis nog een test en een echo in het zkh.



Heytan hier in het zkh is het na 12 behandelingen met eisprong zonder zwangerschap over op iui bij goed zaad. Maar bij ons omdat het onder de 10mljn zit bij 6 mnd. Maja ik zit ook al bijna een jaar met behandelingen maar nog geen eisprong dus nog steeds 6 mnd wachten. Weet niet of dat alleen bij pcos is of bij iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad weer veel geschreven! Ik zat even spontaan een weekje in het buitenland dus even niet actief geweest hier.



@heytan Balen! Fijn dat je even geen last meer hebt gehad van de galstenen! Even afleiding zoeken door met je nieuwe huis bezig te zijn :-).

@Duna Spannend! Ik moet nog een week geduld hebben..

@Snowy voor jou ook spannend morgen!



Hier vermoedelijk vorige week vrijdag een eisprong gehad. Gisteravond voelde ik ineens wat steken in m'n onderbuik. Misschien innesteling? ;).. Ook heb ik wat last van puistjes/vettige huid. Nu nog een minstens een week geduld hebben voor ik kan testen..of dat ik ongesteld word. Zo spannend!
Alle reacties Link kopieren
hallo



@Snowy en Wiek

Nou kan jullie meteen vertellen dat ze liever hadden gehad dat ik IVF zou doen ipv IUI dit heeft alles te maken met het feit dat ik vermoed dat ik hier op dit forum de oudste ben ???? Ik ben namelijk 40 , we proberen het al een kleine twee jaren zonder hulp en dat lukt dus nog niet maar ik ben eerlijk mijn cyclus is altijd top geweest ( en is nog oke ) er zijn geen reden waarom het niet zou lukken behalve het feit dat ik een vrouw ben die biologisch oud is. Tsja het zij zo. Zodoende dat we nu IUI hebben met hormonen maar de gynaecoloog had liever meteen IVF gezien maar wij willen de natuur ook nog een kans geven bovendien zie ik enorm op tegen een hoge dosering aan hormonen bij IVF . En ja ben mega positief ( hopelijk blijft dat zo ) en heb dus wel super vertrouwen in mijn lichaam en dat van mijn partner. Dat is dus de achterliggende reden en ja we kunnen hier in het ZKH ook op zondag inderdaad zeker handig mijn ovulatie is ook precies op dag 14



@Heytan je hebt gelijk even gedachten verzetten en vooral ook doen wat je leuk vind nog gefeliciteerd met jullie nieuwe huis ook spannend en leuk dus ook veel verandering. Ups en downs we gaan mega duimen voor de volgende mss is drie keer scheepsrecht.
Carpe Diem
Spannend lady!



Rebeccie dan kan ik het idd wel begrijpen met de leeftijd! Vind het knap dat jullie het toch nog willen proberen met iui!



Hier neg test en dun bmsl op de echo. Toch beginnen met primolut voor een nieuw startpunt en dan hopelijk over 2 weken weer beginnen met gonal!
Alle reacties Link kopieren
@Lady we duimen voor je hopelijk test je positief

@snowy tsja gelukkig hebben we de instelling van twintigers Lol, wat vervelend dat je negatief getest hebt balen en hoe zit t met bmsl houdt dat in dat je baarmoederslijmvlies te dun is ? Waar ik wel van schrik in dit forum is de verscheidenheid van problemen die zich kunnen voordoen jeetje zeg de omstandigheden moeten echt gunstig zijn en dus veel geluk. Ik gun echt ieder koppel een gezond kind die dat heel graag wensen.
Carpe Diem
Het is dun omdat er geen groeiende eitjes zitten en dus ook geen aakomende menstruatie.

Nu maar eens gaan kijken of we aankomende maand eindelijk een eisprong gaan krijgen na 9 maanden zkh. Hope so!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Mag ik even inbreken met een vraagje? Ik heb pcos en ben deze ronde begonnen met menopur 75E. Helaas nog geen groei, dus nu moet ik ophogen naar (volgensmij) 112,5. De echoscopiste legde uit dat ik drie poedertjes moet mengen met 1 ml en dan de helft moet spuiten en morgen weer de helft. De spuit moet ik dan in de koelkast bewaren. Aangezien ik soms nogal twijfel aan de deskundigheid in mijn ziekenhuis, vroeg ik me af of de dames met menopur dit bekend voorkomt? Alvast bedankt voor het reageren.



Succes en sterkte allemaal met dit traject!
Alle reacties Link kopieren
@snowy ik duim voor je ????

@cactus succes helaas heb ik geen ervaring met hetgeen wat je vraagt allicht heeft iemand anders een passend antwoord



Fijne dag allemaal
Carpe Diem
Cactus volgens mij spuit er hier helemaal niemand op dit moment met menopur.

Ik gebruik zelf gonal f maar dat is kant en klaar en bewaar ik ook in de koelkast.
Alle reacties Link kopieren
Idd een mooi idee dat jullie de natuur eerst z'n gang willen laten gaan rebeccie! Ik hoop dat het snel raak is!



@snowy: ik duim met je mee!



@cactus: ik heb geen ervaring met Menopur.



@lady87: we gaan gezellig gelijk op, ik had ook afgelopen vrijdag waarschijnlijk mijn eisprong. Maar heb er dit keer minder vertrouwen in, ik had een flinke griep dus we hebben het alleen donderdagavond kunnen doen..maar wie weet was het voldoende
Alle reacties Link kopieren
Afspraak werd gemaakt voor 1 augustus. Volgende week dus, gaan we meer uitleg krijgen over de behandeling. Wat we allemaal moeten doen enz.

Best spannend
Alle reacties Link kopieren
@Snowy Hè wat balen! Hopelijk gaat de primolut helpen voor een dikker bmsl. Duim voor je dat je deze ronde meer succes hebt!



@Rebecci Dank je :-).. Hoop het ook!



@Cactus Helaas ook geen ervaring met menopur.



@Wiek Oh wat toevallig! Wat balen dat je net ziek was op dat moment..Hopelijk was die ene keer voldoende. Wij wo, do & vr actief geweest.. maar moet eerlijk zeggen.. vind die verplichte seks maar niks haha!



Zijn er dames die een bepaald type zwangerschapstest kunnen aanraden?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties dames!
Alle reacties Link kopieren
@Lady http://www.tobenobe.nl/

Elke test is natuurlijk prima maar heb goede ervaring met digitale test (de roze) van tobenobe drie testers en een meter (roze is dus 3 in 1 ) is ideaal maar goed zoals ik al zei die van het Kruidvat zijn ook prima



Zie dat je ook 5 in 1 hebt :-)
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Cactus ik heb menopur 3x gespoten maar nu in pauze.

Ik moest de vloeistof over de poeder spuiten en dan die mengeling optrekken en inspuiten.



Als ik een eisprong had deze maand dan is vrijdag mijn NOD.

Maarja... Als...

En als ik er 1 had wat dan, start ik dan bij mijn regels dan terug met spuiten zodat ik er toch gegarandeerd 1 heb of niet... Man mijn hoofd draait weer volop.
Alle reacties Link kopieren
Hi Lientje! Is het niet handig dat met het zh te overleggen? Moet je ook niet eerst een echo maken om te kijken of je kunt starten?
Lientje idd wat Missy zegt wel eerst een uitgangecho op dag 3 anders mag je zeer waarschijnlijk niet starten. Echo dag 3 is hier sowieso standaard elke cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Ladies ,



Vraag op de dag van de IUI en daarvoor (hormoongebruik Clomid) staat het bij jullie daar beneden dan ook op spanning ? (aankomende eisprong) Ik voel het dan echt aankomen om het zo maar te zeggen ook een aantal dagen niet voluit kunnen plassen.( gevoelig ). Wil graag even weten of jullie dit herkennen. Ook de dag zelf IUI gevoelig (maar wel heel mooi moment vinden wij zelf) Maar de dag erna is de spanning er helemaal vanaf en is alles weer lekker ontspannen . Dus vandaag weer lekker wezen sporten en nu mijn late dienst weer lekker begonnen. Kunnen jullie mij vertellen of dit herkenbaar is?
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Vorige keren had ik geen uitgangspositie nodig maar idd als ik mijn regels zou krijgen bel ik effe naar de gyn. Maarja ik vraag me vooral af als mijn regels er nu de tweede maal zouden doorkomen wil dat zeggen dat ik wel een cyclus heb ook dan moet ik eens bellen naar de gyn pffff moeilijk. Ook omdat het gewoon niet vooruit gaat.



Kunnen we er ergens eentje online bestellen? :p
Alle reacties Link kopieren
@ Rebeccie: Super spannend dat je de IUI hebt gehad. 25 miljoen zwemmers is best veel, dus hopelijk liggen je kansen dan ook goed! Ik herken je positieve gevoel wel, heb ik ook gehad bij de 1e en 2e IUI :D

Wat je beschrijft over de spanning onderin, herken ik niet. Daar heb ik nooit last van gehad eigenlijk.



@ Heytan: Wat verdrietig dat je waarschijnlijk ongesteld gaat worden :( Wel fijn dat je je gedachten even op de verhuizing kan zetten. Heeft mij vorig jaar ook geholpen



@ lady: Spannend! Nog even geduld hebben dus. Ik duim voor je!



@ cactus: ik kan je helaas niet helpen. Heb geen ervaring met menopur.



@ Lientje: ik zou het ook overleggen met het ziekenhuis, zij zullen je goed kunnen adviseren denk ik. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt in ieder geval!





Hier: ik denk dat ik zwanger ben! Mijn test liet een duidelijke streep zien gisteren Ik zou vandaag ongesteld zijn geworden, maar dat is dus (nog) niet gebeurd. Ik ben nog vol ongeloof, want 22 maanden gebeurd er niets en dan toch ergens onverwacht (maar ergens ook verwacht) ineens een positieve test en zwanger. Zo raar! Heb nog niet echt kwaaltjes, denk ik. Mijn buik voelt een beetje opgeblazen en heb wat krampjes onderin. Verder voel ik er niet heel veel van. Ben moe en heb hoofdpijn, maar dat kan ook aan andere dingen liggen.

Nu hopen dat het goed blijft gaan! :D



Oh en vriend heeft een prostaatontsteking. Dus heeft nu een antibioticakuur daarvoor. Heeft ook bloed af laten nemen om zijn hormoonwaardes te laten bepalen. Daar krijgen we ook nog de uitslag van, maar dat is nu dan toch weer iets minder belangrijk geworden.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven