**Ovulatie inductie (Clomid-injecties-IUI) Deel 3**

06-07-2016 14:39 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg op het topic **Ovulatie inductie**. Happy new topic! :cheer2: Dat we maar snel allemaal zwanger mogen zijn.

Ben je zwanger en wil je in dit topic een positieve test of een echofoto delen doe dit dan alsjeblieft achter een linkje en niet in je post zelf, zodat iedereen zelf kan beslissen of ze dat wil bekijken. Alvast bedankt.

De inloggegevens voor de tabel zijn:

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd Kindje Ronde# Status Bijzonderheden
Annejill 36 Derde na mk ronde 8 gonal-f 100 EH +pregnyl ondersteuning +IUI nod +/- 5 april 2018 PCOS missed abortion dec 2016 en mk mei 2017 3 jr bezig waarvan 1,5 MMM
Vienna .. Eerste .. Gonal F 75 PCOS
Flomo 30/32 Tweede 4e ronde Clomid 50mg NOD 10 juni PCOS, bij 1e kindje na 1e keer 100mg Clomid zwanger
Sophie990 27 Eerste Ronde 6 clomid nod +/- 26 april Laatste ronde clomid, hierna over op injecties
Rompertje - Eerste start mei Clomid nod 4 mei per mei starten met Clomid tabletten
De zwangeren onder ons! :yes:
*Jonro
*Myrre29 (UD: 7 mei 2018)
*Snowy89 (UD: 19 mei 2018)
*TruusdeMier

De zwangeren praten hier verder:
zwanger/zwanger-na-ovulatie-inductie/li ... ges/390613

:love: Bevallen! :duckie:
De nog actieve dames:
* Heytan: 20 mei 2017 van een zoon!
*San_D: ..-12-2017 van een tweeling!
* Sammie81: februari 2018 bevallen van een dochter!
* Wiek88: februari 2018 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:46
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je lichaam misschien, maar de testen niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:Snowy89 schreef op 15 juli 2016 @ 07:31:

San d als het bloedverlies doorzet en je echt ongesteld word moet je stoppen met de kuur. Mijn gyn zei dat je vanaf dag 5 al kon gaan bloeden. Anders even bellen als het erger word?





Ik heb vanmiddag even gebeld met de gynaecoloog. Zij adviseerde me wel de kuur door te slikken tot het einde en dan wanneer ik menstruatie krijg natijd, op dag 3 starten met clomid en bellen voor afspraak.



Mocht het vloeien niet overgaan dan overleggen wanneer laatste pil provera wordt geslikt en wanneer clomid te starten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snowy89 schreef op 15 juli 2016 @ 16:07:

Ik heb mijn gesprek ook gehad. Wel een andere arts omdat de mijne in de ok zat.. mijn verhaal met de donkere ovulatie testen en daarbij puistjes en daarna een vette huid lijkt er op dat er een eisprong is geweest. Nu begin ik weer helemaal onder de puistjes te zitten op me borst/hals pff ken dit echt niet. Blijf ook maar misselijk met momenten. En lijk wat buikkrampjes te hebben.

Als ik volgende week niet ongesteld of zwanger ben kan ik weer beginnen met Primolut en spuiten.

Durf niet zo goed te testen.. Ik heb na de eisprong ook altijd veel puisten en vette huid. Dat komt omdat de gele lichamen progestron gaan aanmaken. Dus dat is wel heel normaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnekop schreef op 15 juli 2016 @ 17:59:

Heb jij een eisprong gehad famke? Of konden ze dat niet zeggen?



Snowy geen echo gehad? Bij een eisprong is daar een leeg eiblaasje op te zien.



Dat is alleen maar te zien in enkele uren na de eisprong. Een dag nadien zie je toch niks meer op de echo.



Bij mij was alles weer rustig, veel kleine eicellen. (Ze heeft niet gemeten) maar aan mijn bmsv te zien, zat ik niet in de tweede helft van de cyclus (maar is 13 DPO nog iets aan je bmsv te zien?) , en moest de buikpijn ergens anders vandaan komen. Nou ik geloof er niet in, ik heb nooooit darm-buikpijn met uitstraling naar de liezen ????????
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet famke. Bij mij was 2x een leeg eiblaasje te zien zo'n anderhalve week later (gele lichaam ) maar reuze spannende tijden weer met dat wachten
Alle reacties Link kopieren
@Famke, irritant zeg! Zou je bms niet dik genoeg moeten zijn voor je menstruatie ofzo? Ze geven soms maar een half verhaal he? Dan zit je achteraf naar huis weer met allemaal vragen.



@Spinnekop, ze kunnen ook niet zien of er überhaupt een eitje in een follikel zit met een echo. Dus lijkt me sterk dat ze weten datie leeg is, maar miss verandert de vorm dan ofzo?
Missy maar de testen waren volgens de bijsluiter net niet positief. Maar goed halve dag later kon die wel knal positief zijn geweest volgens z&k en hun vonden hem wel vrij duidelijk net als de arts. Daarom twijfel ik ook een beetje met pcos kun je ook afwijkende uitslagen krijgen ivm hormoonschommelingen.

We wachten nog maar even af! *Ze waren iig wel het duidelijkst van alle 15 testen die ik heb gedaan.



Famke vervelend hè dat je ook niet zoveel duidelijkheid hebt waar die klachten vandaan komen en waar je nu precies in je cyclus zit! Start je pas weer in aug/ sept? Nog even lekker niets ookal maak je jezelf alsnog een beetje gek door al die dingen!
Oh trouwens voor de dames met iets overgewicht.

Had gisteren nog gevraagd hoe het met gewichtsverlies zit omdat ik zelf dit jaar al ruim 5kg kwijt ben. Ze waren toevallig vd week op congres geweest waar het hierover ging. 4kg afvallen zorgt bij 30% vd vrouwen ervoor dat er weer een cyclus op gang komt. En is dus al een hele verbetering in de vruchtbaarheid!
Alle reacties Link kopieren
Oké spannend dus nog Snowy, maar idd hoe weet je nu wanneer je zou kunnen testen?



Sammie, is bij jou de menstruatie inmiddels al doorgebroken? (ik hoop uiteraard van niet!!)
Alle reacties Link kopieren
@ Snowy: ik voel me na de eisprong nooit echt heel anders. Het enige wat ik meestal heb is dat ik een zeurderig gevoel onder in mijn buik en rug krijg op het moment van de eisprong. Verder kan ik ook nergens aan afleiden of ik een eisprong heb gehad... Maar dat zeurderige gevoel kan net zo goed wat lucht zijn wat in de darmen ophoopt, dus het is dat ik pregnyl moet zetten, maar anders zou ik ook moeten gokken wanneer mijn eisprong is.

Blijft toch ook maar spannend bij jou! Hoop echt dat je over een week positief nieuws voor ons hebt



@ San D: ik heb nog nooit provera gebruikt, dus kan je helaas niet helpen... Wel goed dat je even gebeld hebt, geeft toch wat meer duidelijkheid.



@ Missy: Eerdere onderzoeken van semen was dat naar ons weten niet. Nu stond het er expliciet bij... met streepjes op de e (zéér veel) en met uitroepteken. Dus ze vonden het waarschijnlijk erg belangrijk.



@ Sammie: super spannend nog steeds hoor!



@ bananaroxx: welkom!



@ Famke: hopelijk heeft het niet verhogen meer succes. Maar inderdaad beter een langere ronde dan geen goede ronde. Snap je besluit om nog geen IUI te doen wel! Nog even een paar goede kansen proberen te benutten Hoop dat je na de zomer goed van start kan gaan!

Ging het niet over de dikte van het bmsv? dat zou voldoende dik moeten zijn als je een eisprong hebt gehad. Maar op 13 DPO zou het ook minder dik kunnen worden, maar dat zou dan niets positiefs betekenen, lijkt mij? Ik roep ook maar wat hoor... dat bmsv heb ik niet zoveel kaas van gegeten.

Raar ook wel dat ze je niet meer uitleg hebben gegeven... Hoop gewoon dat ze hoe dan ook ongelijk heeft en dat je gewoon een eisprong hebt gehad met kansen
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:missy_ecco schreef op 16 juli 2016 @ 09:19:

@Famke, irritant zeg! Zou je bms niet dik genoeg moeten zijn voor je menstruatie ofzo? Ze geven soms maar een half verhaal he? Dan zit je achteraf naar huis weer met allemaal vragen.



@Spinnekop, ze kunnen ook niet zien of er überhaupt een eitje in een follikel zit met een echo. Dus lijkt me sterk dat ze weten datie leeg is, maar miss verandert de vorm dan ofzo?Ze zeiden dat als ze de follikel zagen zitten en hij wat mistig/wazig om de rand was dat hij net was gesprongen/of ging springen. Dus wat ze dan zien is het omhulsel?
Alle reacties Link kopieren
Oh trouwens ik behoorde volgens de arts tot de categorie slanke PCOS-er. Ondanks dat ik nog nooit zo zwaar ben geweest als nu door de hormonen. Ik wil eigenlijk ook wel weer wat kwijt. Kilo of 3/4 zou ik wel weer kwijt willen.



Maar afvallen is niet als behandeling op tafel gelegd? Is niet aan de orde om can daaruit verbetering te genereren. Afvallen was alleen een behandel-optie bij overgewicht. Al was ik bij de intake 71 kilo en nu inmiddels meer dan een jaar later en vele rondes verder zit ik op 73-74,5kilo gemiddeld afhankelijk waar ik in de cyclus zit.(Bij 1.75 lengte)
Alle reacties Link kopieren
@Famke: Volgens mij is het alleen zo dat gewicht de vruchtbaarheid beinvloed als je overgewicht hebt. Dus als je gewoon een normaal gewicht hebt volgens de artsen dan zullen ze het niet voorstellen om af te vallen. Maar je kunt zelf ook aan de gang gaan met je gewicht als je het graag wilt? Of vind je dat lastig?

Ik moet zeggen dat ik ook zwaarder ben geworden. Ik woog altijd tussen de 66 en 68 en nu weeg ik standaard 70kg... en heb het idee dat met die hormonen het einde nog niet in zicht is

Oh en voorheen viel ik af als ik 2 weken niet snoepte, maar nu kan ik doen wat ik wil en gaat er alsnog niks vanaf...
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Wiek ik moet volgende week gewoon afwachten als er dan niets is gebeurd is er waarschijnlijk toch geen eisprong geweest.



Famke afvallen hoeft hier ook niet persee hoor! Weet alleen dat vrouwen met een bmi boven de 29 hier in het zkh niet behandeld worden. Maar met een beetje overgewicht is het mooi meegenomen wat eraf gaat!

Maar jou gewicht klinkt juist mooi bij je lengte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Duna_2015 schreef op 17 juli 2016 @ 10:34:

Oh en voorheen viel ik af als ik 2 weken niet snoepte, maar nu kan ik doen wat ik wil en gaat er alsnog niks vanaf...



Het lijkt mij veel te snel in mijn geval, maar sinds ik de eerste keer clomid heb gebruikt (en provera) heb ik zo'n opgeblazen gevoel, alsof m'n hele lichaam (maar vooral buik) opgezet is.

Is dit een gevoel wat ik continu kan houden terwijl ik behandelingen heb?

Hoe gaan jullie daarmee om?

Weet bijvoorbeeld jullie omgeving (familie en vrienden) ook dat jullie bezig zijn met behandelingen?



Wij hebben er momenteel voor gekozen het nog even niet te zeggen, in verband met overbezorgde ouders. (die overigens wel weten dat ik pcos heb)

We willen momenteel niet continu de vragen van hen hebben.

Dit kan natuurlijk veranderen wanneer we langer bezig zijn.

Wanneer jullie omgeving het wel weet, hoe hebben jullie dit vertelt? En bijvoorbeeld ook gezegd dat zij niet telkens hoeven te vragen naar hoe de kuren gaan?

Ik begrijp dat ieder deze keuze anders maakt, om wat voor reden ook.

Maar ik zou graag horen wat jullie ervaringen zijn erin.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds niet ongesteld. Maar nog steeds wel gevoel dat het ieder moment gaat komen.
Alles kan als jij het laat gebeuren
San d ik hield van de provera vocht vast maar was na de kuur wel weer eraf. Met de clomid merkte ik ook gewichtverhoging maar ook na de kuur ging het er weer af. Dit zag ik duidelijk bij mijn wekelijkse weging. Maar in totaal vanaf de start wel afgevallen gelukkig.

Hier weten mijn ouders, moeder vriend, zus en beste vriendin af van mijn situatie.

Ik heb het mijn moeder pas verteld toen ik een doorverwijzing kreeg na de gyn ook vanwege die vragenlijsten omdat ik bijna geen contact heb met de familie. Ik wilde het eerst eigenlijk ook niet vertellen maar heb er geen spijt van. Ik heb die pech dat geen enkele behandeling heeft aangeslagen en zo kun je er toch met mensen over praten. En zo vaak vragen ze niet hoe het gaat. Ze hoorde het wel weer als de behandeling weeer afgebroken moest worden.



Sammie nog steeds geen menstruatie! Hoeveel dagen zit je nu? Test ook nog negatief?
Alle reacties Link kopieren
Famke: dat vermoeden ze bij mij wel.. Al ben ik niet te zwaar, wat bij veel mensen dan voorkomt. (1,63/60kg/kledingmaat 36/38)



Ik hou wel veel vocht vast, en mijn moeder heeft een traagwerkende schildklier. Ik ben er op geprikt en krijg 21 juli de uitslag.



San-D: ik had na twee dagen ook geen jeuk/kriebels meer of depressieve stemmingen. Gelukkig maar, want dat vond ik wel zo erg. Wel inderdaad opgeblazen en sinds twee ochtenden iets bloedverlies, (enkel in de ochtend bij het eerste keer plassen vegen) en wat stinkende afscheiding.

Ik moet nog 5 avonden slikken..



Sammie: voller alsin vocht vasthouden?



Snowy: ik snap dat je dan even huivert om te testen.. De meeste van jullie zitten ook al veel verder in het traject, ik kom net kijken. Een maand of 8 geleden er achter gekomen dat ik PCOS heb, toen moest ik nog wat langer ontpillen en nu kunnen we er dan eindelijk voor gaan..



Ik ga in ieder geval voor je duimen!



Algemeen: Ik lees hier wat dingen over een vettige huid, nu heb ik dit vrij standaard. Volgens mij kan dit ook in combinatie gaan met PCOS, andere die dat herkennen?



Ik ben zelf een weekendje weg met een vriendin, voor mijn verjaardag. Ik zit nu mobiel, dus als ik iets vergeten ben sorry!
Alle reacties Link kopieren
Als ik uitga van eisprong op vrijdag, nu dag 16, maar ja weet ook niet 100% zeker dat ik toen m'n eisprong heb gehad. Heb wel ergens in die week getemperatuurd en die was toen al hoog, maar weet niet meer welke dag dat was.

Temp was gister 36.9. Vandaag 37.0, maar dat was wel stuk later dan gister. Kortom lekker vaag. Heb niet meer getest. Niet echt zin meer in nog een negatieve test. Voelt ook nu anders dan vorige week.

Zonwolken, ik snap je opmerking over voller niet. Misschien was die voor iemand anders bedoeld.

Ik heb t uiteindelijk aan best veel mensen verteld. Ook omdat ik vind dat het iets zou moeten zijn waar je minder geheimzinnig over hoeft te zijn. Niet dat ik daarmee bedoel dat iedereen het zo zou moeten doen. Dat moet iedereen helemaal zelf beslissen. Ben gewoon ook niet zo goed om dit soort dingen helemaal niet te bespreken. Juist omdat je er zo mee bezig bent.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Ik had het over de reactie van jouw collega.



Mijn vrienden en wat kennissen weten ook wel van de PCOS, is inderdaad niks om je voor te schamen.
Alle reacties Link kopieren
Oh haha was ik alweer vergeten. Hij spelde op grotere borsten. Kan dat ook door vocht komen??

Maar ongesteldheid is hier in volle hevigheid. Pff lang niet zoveel buikpijn gehad.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Balen sammie!
Alle reacties Link kopieren
Balen Sammie! Hoop dat je je snel beter voelt!



Wij hebben het onze ouders en broers/zussen verteld toen we werden doorgestuurd naar de Fertiliteitskliniek, we vonden het toch fijn om met naasten erover te kunnen hebben. Ook 2 vriendinnen weten het, en heb vorige week 2 naaste collega's ingelicht..ik merk dat ze er niet zo goed naar durven te vragen maar dat ze leven wel mee als ik zelf met een update kom, voelt voor mij prettig. Ik heb wel gezegd dat ik niet ga vertellen wanneer mijn nod is, dat moment is voor onszelf al spannend genoeg. Maar dit is idd iets wat iedereen voor zichzelf moet bepalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sammie81 schreef op 17 juli 2016 @ 14:52:

Ik heb t uiteindelijk aan best veel mensen verteld. Ook omdat ik vind dat het iets zou moeten zijn waar je minder geheimzinnig over hoeft te zijn. Niet dat ik daarmee bedoel dat iedereen het zo zou moeten doen. Dat moet iedereen helemaal zelf beslissen. Ben gewoon ook niet zo goed om dit soort dingen helemaal niet te bespreken. Juist omdat je er zo mee bezig bent.



Onze beide gezinnen, goede vrienden en naaste collega's van mij weten dat ik pcos heb en dat we moeten behandelen om hopelijk in verwachting te kunnen raken.

Ik ben een heel open boek dus ben niet iemand die dingen voor zich houdt.

Ergens voelde het nog niet goed te vertellen dat we al met behandeling bezig zijn, maar merk dat ik het nu al niet prettig vindt een 'geheim' te hebben, waarvan ik heel vol zit.

We voelden een soort van verdriet/medelijden van familie en wisten daar niet zo goed raad mee.

Daarom hebben we het nog niet vertelt.

Dus waarschijnlijk zullen we toch wel vertellen dat we met behandeling bezig zijn.

Vind het ook een goed ding dat mensen beseffen dat dingen niet altijd vanzelfsprekend zijn en dat er goede hulpmiddelen voor zijn, gelukkig
Alle reacties Link kopieren
Hier terug van vakantie en even een kleine update.



De break heeft ons heel goed gedaan, ook als koppel.

We hebben besloten om na 5 pogingen IUI over te gaan naar ivf. Morgen bespreken we met de dokter hoe en wat. We zouden van start gaan in september. Hopelijk brengt deze weg ons meer geluk!



Nog veel succes voor iedereen!

Wij duimen voor jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven