Ovulatie test

25-03-2018 19:28 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Sinds december gestopt met de pil.. in december werd ik niet ongie
In januari zat ik op een cyclus van 26 dagen.. in februari een cyclus van 24 dagen en in maart een cyclus van 29 dagen zoals je ziet niet echt regelmatig

Nu wilde ik gaan beginnen met ovulatie testen om mijn lh piek dagen niet te missen!!
Vanaf welke dag moet ik gaan testen want ik snap er niks van.. vandaag is mijn eerste dag ongie dus wanneer moet ik beginnen met de ovulatie testen?

En als ik een positieve test heb moeten we dan die zelfde dag en die dag erna klussen om het niet te missen?

Ben nog een nieuweling haha geen verstand ervan

Xx
Zou even goed de gebruiksaanwijzing lezen... staat alles precies op. Ook een schema met je cyclusdagen e.d
Zit er geen gebruiksaanwijzing meer bij zo’n test?

Ik testte altijd vanaf dag 7 omdat ik mijn eisprong rond dag 12 verwachtte. Je moet gewoon seksen wanneer je daar zin in hebt maar vlak voor, tijdens en vlak na de eisprong geeft (bij mij) de meeste kans.
Ik heb ze besteld helaas nog niet binnen vandaar mijn vraag.. dus dan moet ik over 6 dagen gaan testen?
https://www.oudersvannu.nl/zwanger-word ... latietest/
Dankjewel!

Iemand nog tips uit eigen ervaring?
Tips? Ja; menstruatie/maandstonden/ongesteldheid, seksen/vrijen/neuken/coiteren.

Verder dachten ze vroeger dat de luteale fase altijd 2 weken duurde en bij een korte cyclus de eisprong eerder kwam. Hier komen ze wat van terug. In jouw geval zou ik vanaf dag 6 gaan testen.

Succes met zwanger worden.
Bedankt voor de tip hoop dat het snel raak is haha
ik heb weinig ervaring met ovulatietesten maar weet wel veel over de menstrautiecyclus, misschien heb je er iets aan:

26/24/29 is eigenlijk niet perse heel erg onregelmatig.
Bij een regelmatige cyclus van 28 dagen, valt de ovulatie meestal rond dag 14, omdat de luteale fase doorgaans ongeveer 14 dagen is (maar sommige vrouwen hebben een langere of kortere luteale fase, daar kun je oa met ovulatietesten of met temperaturen achter komen). Je bent zo'n 5 dagen vruchtbaar rond je eisprong (3 dagen ervoor, de dag zelf en met een heel klein beetje geluk nog de dag erna)

Als je een luteale fase van 14 dagen hebt, dan zou je in je vorige cycli dus hebben geovuleerd op dag 12, 10, 15. Je vruchtbare fase is dus de afgelopen maanden telkens ergens tussen dag 7 en dag 17 geweest. Ik zou denk ik rond dag 7 beginnen met testen tot je hem vindt. (en als je al actief zwanger probeert te worden, sowieso tussen dag 7 en 17 om de dag seks hebben, want van ovulatietesten alleen wordt je niet zwanger)

ik hou zelf mijn cyclus bij met temperaturen (niet om zwanger te worden per se) en heb daar heel veel inzicht van gekregen (mijn luteale fase is bijvoorbeeld maar 12, heel soms 13 dagen en nooit 14). Dus dat zou je ook nog kunnen overwegen, ik heb een hele handige thermometer met een app erbij die je alle data geeft die je nodig hebt.
en nog even voor de duidelijkheid: als je vandaag ongesteld bent geworden is dit dus dag 1 van je cyclus (mensen denken opvallend vaak dat je moet tellen vanaf dat je níet meer ongesteld bent maar dan ga je dus aan alle kanten de mist in.)
Bedankt voor de goede uitleg! Dus als ik het goed begrijp zou ik zaterdag moeten beginnen met de testen en klussen?
Ja vanaf zaterdag, en naast klussen zou ik ook seks hebben tussendoor ;)
Hahaha ja dat ook :-D
Ze zit ons te fokken. Niemand is zo onnozel om dit te posten op het Viva Forum.
Yakatani schreef:
25-03-2018 21:07
Ze zit ons te fokken. Niemand is zo onnozel om dit te posten op het Viva Forum.
Ik help het je hopen maar ben bang dat het echt is. Ongie... klussen... :facepalm: En dat gaat zich voortplanten
Waar slaat dit nou weer op ik lees op heel veel forums deze woorden dus ik dacht ik hou het netjes en gebruik deze woorden

Ik vraag om hulp niet jullie rare meningen en als je je eraan stoort klik je het toch weer weg ipv doelloos te reageren?
Sammieee001 schreef:
26-03-2018 12:48
Waar slaat dit nou weer op ik lees op heel veel forums deze woorden dus ik dacht ik hou het netjes en gebruik deze woorden

Ik vraag om hulp niet jullie rare meningen en als je je eraan stoort klik je het toch weer weg ipv doelloos te reageren?
Wat is er niet netjes aan vrijen/seks hebben? Of ongesteld/menstruatie?

Anyhow, ik hoop dat het snel raak is voor je :)
ik zelf heb minder positieve ervaring met ovulatie testen.
mijn cyclus heb ik altijd met de klok gelijk kunnen zetten ook toen ik met de pil was gestopt. en toch hebben wij er ruim anderhalf jaar gedaan om zwanger te worden.
ik heb in die tijd denk wel 50 ovulatie testen gedaan en heb nog nooit 1 positieve test gehad.....
Oké dat is minder .. Ja ik ga het gewoon proberen baad het niet dan schaad het niet toch?

Ik ben pas kort gestopt met de pil maar kan niet wachten totdat het raak is iedereen om me heen is in verachting of heeft al kinderen .. afgelopen maand dacht ik dat het raak was helaas werd ik ongesteld

Ach het komt vanzelf wel maar wil nu met de testen erachter komen wanneer mijn ei sprong is
Sammieee001 schreef:
26-03-2018 12:48

Wat dacht je dan dat ik bedoelde met de tip in mijn eerste bericht?
SilverShadow schreef:
25-03-2018 21:11
Ik help het je hopen maar ben bang dat het echt is. Ongie... klussen... :facepalm: En dat gaat zich voortplanten
Dat is vrij normaal hoor.

Je loopt een beetje achter.. en dat voortplanten had je niet hoeven zeggen. Niet echt netjes hè?
Bij een cyclus van 26 dagen zou ik dag 6 zeker beginnen. Gezonde cyclus is je eisprong 6-20 dagen voor je menstruatie begint. Welke testen heb je besteld?

Gewone streepjestest: test tussen 10 en 16 uur en niet met je eerste ochtendurine. Pas als teststreep even donker is of donkerder dan controlestreep, dan is je LH piek. Je eisprong volgt dan binnen 12-72 uur. Goed moment om dan seks te hebben dus. Hoe lang de test positief is zegt verder niets. Daarnaast komt het voor dat je wel LH piek hebt, maar geen eisprong. Je ei wordt bij geen bevruchting na uiterlijk 12 uur afgestoten. Nadat je positief test en daarna de test weer lichter (dus negatief) wordt, kun je stoppen met testen.

Ik vind je cyclus behoorlijk regelmatig.
Ik heb ook nooit een positieve ovulatietest gehad in een half jaar testen ofzo. Gewoon seks hebben bleek effectiever. ;) en was goedkoper.
Discover schreef:
28-03-2018 19:44
Ik heb ook nooit een positieve ovulatietest gehad in een half jaar testen ofzo. Gewoon seks hebben bleek effectiever. ;) en was goedkoper.
Wel verschillende merken geprobeerd? Ze hebben allemaal vrij verschillende reactieniveaus.
@pipelotta
Zeker, ook op meerdere momenten over de dag heen maar het mocht niet baten. Op de dag dat ik een thermometer aanschafte voor de temperatuurmethode, had ik de eerste zwangerschapssymptomen. Zo zie je maar!
Mij maakte het continue negatief testen heel onzeker of ik wel een eisprong had.

Het is een hulpmiddel voor velen maar goed om te beseffen dat het geen wondermiddel is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven