Ovulatie test
zondag 25 maart 2018 om 19:28
Hallo allemaal
Sinds december gestopt met de pil.. in december werd ik niet ongie
In januari zat ik op een cyclus van 26 dagen.. in februari een cyclus van 24 dagen en in maart een cyclus van 29 dagen zoals je ziet niet echt regelmatig
Nu wilde ik gaan beginnen met ovulatie testen om mijn lh piek dagen niet te missen!!
Vanaf welke dag moet ik gaan testen want ik snap er niks van.. vandaag is mijn eerste dag ongie dus wanneer moet ik beginnen met de ovulatie testen?
En als ik een positieve test heb moeten we dan die zelfde dag en die dag erna klussen om het niet te missen?
Ben nog een nieuweling haha geen verstand ervan
Xx
Sinds december gestopt met de pil.. in december werd ik niet ongie
In januari zat ik op een cyclus van 26 dagen.. in februari een cyclus van 24 dagen en in maart een cyclus van 29 dagen zoals je ziet niet echt regelmatig
Nu wilde ik gaan beginnen met ovulatie testen om mijn lh piek dagen niet te missen!!
Vanaf welke dag moet ik gaan testen want ik snap er niks van.. vandaag is mijn eerste dag ongie dus wanneer moet ik beginnen met de ovulatie testen?
En als ik een positieve test heb moeten we dan die zelfde dag en die dag erna klussen om het niet te missen?
Ben nog een nieuweling haha geen verstand ervan
Xx
woensdag 28 maart 2018 om 20:03
72 uur lijkt me veel te lang. Is ook nergens terug te lezen. 12 tot 48 uur wort gemiddeld genomen aangegeven. Natuurlijk verschilt dat ook per persoon. Het kan zelfs zijn dat je op de dag van je 1e piek al de eisprong hebt. Het duurt namelijk nog wel even voordat LH wordt uitgescheiden via urine en dus meetbaar is voor de testen.Pippelottaa schreef: ↑28-03-2018 19:09Bij een cyclus van 26 dagen zou ik dag 6 zeker beginnen. Gezonde cyclus is je eisprong 6-20 dagen voor je menstruatie begint. Welke testen heb je besteld?
Gewone streepjestest: test tussen 10 en 16 uur en niet met je eerste ochtendurine. Pas als teststreep even donker is of donkerder dan controlestreep, dan is je LH piek. Je eisprong volgt dan binnen 12-72 uur. Goed moment om dan seks te hebben dus. Hoe lang de test positief is zegt verder niets. Daarnaast komt het voor dat je wel LH piek hebt, maar geen eisprong. Je ei wordt bij geen bevruchting na uiterlijk 12 uur afgestoten. Nadat je positief test en daarna de test weer lichter (dus negatief) wordt, kun je stoppen met testen.
Ik vind je cyclus behoorlijk regelmatig.
Daarnaast is uit (Engels) onderzoek gebleken dat naarmate je ouder wordt je ei sneller springt bij toename LH.
Beste is dus om de 2 dagen aan te houden gedurende de cyclus of zodra de testen beginnen op te lopen, het zou zo maar kunnen dat je net te laat bent bij een positieve test. Nogmaals is dit niet bij iedereen zo en zijn het gemiddelden.
woensdag 28 maart 2018 om 20:16
Er zijn onderzoeken in pubmed waarin 12-72 uur genoemd wordt.SiMaNo schreef: ↑28-03-2018 20:0372 uur lijkt me veel te lang. Is ook nergens terug te lezen. 12 tot 48 uur wort gemiddeld genomen aangegeven. Natuurlijk verschilt dat ook per persoon. Het kan zelfs zijn dat je op de dag van je 1e piek al de eisprong hebt. Het duurt namelijk nog wel even voordat LH wordt uitgescheiden via urine en dus meetbaar is voor de testen.
Daarnaast is uit (Engels) onderzoek gebleken dat naarmate je ouder wordt je ei sneller springt bij toename LH.
Beste is dus om de 2 dagen aan te houden gedurende de cyclus of zodra de testen beginnen op te lopen, het zou zo maar kunnen dat je net te laat bent bij een positieve test. Nogmaals is dit niet bij iedereen zo en zijn het gemiddelden.
woensdag 28 maart 2018 om 20:21
Noem dat altijd bewust ondanks dat op het internet vaker 12-48 genoemd wordt. Net als dat op internet vaak gezegd wordt dat de LF 14 dagen is of echt niet korter kan dan 12 dagen bijvoorbeeld. Zorgt voor zorgen en onzekerheid, dus dan beter uitgaan van de ruimere marges die ook uit onderzoek naar voren zijn gekomen.
woensdag 28 maart 2018 om 20:26
Pippelottaa schreef: ↑28-03-2018 20:16Er zijn onderzoeken in pubmed waarin 12-72 uur genoemd wordt.
Vrijen is altijd wel leuk hoor maar als je zwanger wil worden zou ik het er niet op gokken !
woensdag 28 maart 2018 om 20:28
LF is inmiddels idd vrij bekend dat dat ka wisselen. Ach zoals ik al zei ondanks alle onderzoeken zijn het gemiddelden en is het lijf geen exacte wetenschap. Maar persoonlijk zou ik ruim voor die 72 uur erop wagen en daarna voor de leukPippelottaa schreef: ↑28-03-2018 20:21Noem dat altijd bewust ondanks dat op het internet vaker 12-48 genoemd wordt. Net als dat op internet vaak gezegd wordt dat de LF 14 dagen is of echt niet korter kan dan 12 dagen bijvoorbeeld. Zorgt voor zorgen en onzekerheid, dus dan beter uitgaan van de ruimere marges die ook uit onderzoek naar voren zijn gekomen.
woensdag 28 maart 2018 om 20:32
woensdag 28 maart 2018 om 20:34
Nee, maar wel goed om in gedachten te houden als je nog geen menstruatie hebt en niet positief test. Voor iemand naar de huisarts gaat of zich zorgen maakt en topics opent hierover
woensdag 28 maart 2018 om 20:35
Je bent vaak de dagen voor je piek al vruchtbaarDEM89 schreef: ↑28-03-2018 20:32Nou, ik heb die action testen. En afgelopen dagen heb ik steeds een licht streepje. Dus niet zo donker als de controle streep. Maar als ik m’n cervix slijm moet geloven ben ik op dit moment wel hartstikke vruchtbaar. Dus weet niet of ik nog wel vertrouwen heb in die testen van de action.![]()
woensdag 28 maart 2018 om 20:38
De action testen liepen bij mij duidelijk op maar werden nooit even dik of dikker dan de controle streep. Tegelijkertijd deed ik de digitale smiley test, en ja hoor daar wel positief. Bij wijze van een mini onderzoek paar cyclus beide gedaan, action werd nooit echt positief de digitale wel. Persoonlijk vertrouw ik de action testen dus nietDEM89 schreef: ↑28-03-2018 20:32Nou, ik heb die action testen. En afgelopen dagen heb ik steeds een licht streepje. Dus niet zo donker als de controle streep. Maar als ik m’n cervix slijm moet geloven ben ik op dit moment wel hartstikke vruchtbaar. Dus weet niet of ik nog wel vertrouwen heb in die testen van de action.![]()
woensdag 28 maart 2018 om 21:50
Ja ik bedoel de kleur
woensdag 28 maart 2018 om 22:02
Ja, maar dan zou die test toch al kunnen zeggen dat ik m’n LH-piek heb? Ach, we zouden de natuur wat meer z’n beloop moeten laten. HahaPippelottaa schreef: ↑28-03-2018 20:35Je bent vaak de dagen voor je piek al vruchtbaarHet patroon van cervixslijm is (volgens het boekje) dat het droog is vanaf eisprong.
woensdag 28 maart 2018 om 22:03
Oké nou ben benieuwd. Komende dagen nog even doorgaan met testen.SiMaNo schreef: ↑28-03-2018 20:38De action testen liepen bij mij duidelijk op maar werden nooit even dik of dikker dan de controle streep. Tegelijkertijd deed ik de digitale smiley test, en ja hoor daar wel positief. Bij wijze van een mini onderzoek paar cyclus beide gedaan, action werd nooit echt positief de digitale wel. Persoonlijk vertrouw ik de action testen dus niet
woensdag 28 maart 2018 om 22:18
Kan, maar misschien heb je die nog niet. Het slijm in vruchtbare periode is er al eerder dan de piek, omdat het bedoelt is om zaadcellen zo goed mogelijk te bewaren en vervoeren.