Ovulatietest positief?

maandag 6 januari 2020 om 22:11
Vandaag een ovulatietest gedaan, hierbij is het teststreepje duidelijk zichtbaar maar iets lichter dan het controlestreepje. Volgens de gebruiksaanwijzing moet het teststreepje hetzelfde of donkerder zijn dan de controlestreep, voor de LH piek. Dit is dus niet het geval.
Maar heb wel echt de hele dag al ontzettende pijn ter hoogte van mijn baarmoeder en aan mijn linker onderbuik.. Het voelt wel beetje als een ovulatie.
We hebben 31/12 gemeenschap gehad, dit was de eerste keer zonder voorbehoedmiddelen
Ps. Laatste menstruatie was 24/12. Heb een zeer irregulaire cyclus ivm pcos
Maar heb wel echt de hele dag al ontzettende pijn ter hoogte van mijn baarmoeder en aan mijn linker onderbuik.. Het voelt wel beetje als een ovulatie.
We hebben 31/12 gemeenschap gehad, dit was de eerste keer zonder voorbehoedmiddelen
Ps. Laatste menstruatie was 24/12. Heb een zeer irregulaire cyclus ivm pcos
anoniem_394240 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 22:23
12.21% gewijzigd
maandag 6 januari 2020 om 22:15
De pijn kan van je groeiende folllikel zijn (komt onder spanning te staan), dus dat je dat nu voelt kan heel goed passen bij een eisprong die er bijna aan komt.
Ik voel ook altijd de ovulatiepijn juist het meest een dag vóór mijn ovulatie.
Morgen gewoon weer testen.
En vooral regelmatig seksen, want van testen alleen wordt je niet zwanger. Was 31/12 de laatste keer? Daarna dus 6 dagen niet?
En vooral regelmatig seksen, want van testen alleen wordt je niet zwanger. Was 31/12 de laatste keer? Daarna dus 6 dagen niet?
flipje2 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 22:17
24.45% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
maandag 6 januari 2020 om 22:16
Als je 31/12 seks hebt gehad en sindsdien niet meer, en je hebt nu je ovulatie, is de kans dat je er zwanger van wordt klein.
Ovulatietesten zelf nooit gebruikt maar de ene vrouw vindt de piek makkelijker dan de andere vrouw. Sowieso moet je er gewoon elke dag 1 doen rondom dat je je ovulatie verwacht, dan kun je zien of het ook echt oploopt en weer afloopt of niet.
Mijn advies: lekker zonder testen, gewoon in je vruchtbare week (grofweg 18 dagen tot 11 dagen voor je je menstruatie verwacht) om de dag seks hebben en dan maar eens afwachten. En als jij je eisprong denkt te voelen, extra handig, want dan weet je dat je het dan in elk geval moet doen.
Ovulatietesten zelf nooit gebruikt maar de ene vrouw vindt de piek makkelijker dan de andere vrouw. Sowieso moet je er gewoon elke dag 1 doen rondom dat je je ovulatie verwacht, dan kun je zien of het ook echt oploopt en weer afloopt of niet.
Mijn advies: lekker zonder testen, gewoon in je vruchtbare week (grofweg 18 dagen tot 11 dagen voor je je menstruatie verwacht) om de dag seks hebben en dan maar eens afwachten. En als jij je eisprong denkt te voelen, extra handig, want dan weet je dat je het dan in elk geval moet doen.

maandag 6 januari 2020 om 22:25
Nee daarna ff niet meer.flipje2 schreef: ↑06-01-2020 22:15De pijn kan van je groeiende folllikel zijn (komt onder spanning te staan), dus dat je dat nu voelt kan heel goed passen bij een eisprong die er bijna aan komt.
Ik heb ook al paar keer met deze pijn in het ziekenhuis gezeten. Toen was er vocht om de eierstok te zien wat wees op een recente ovulatie dacht ik
maandag 6 januari 2020 om 22:31
Als je het echt wilt weten: combi ovutesten en temperaturen.
Vóór de eisprong kun je de LH piek zien op je ovulatietest, en dan ná je ovulatie zie je een soort bevestiging door een stijging van je temperatuur. Als je dan gedurende die dagen veel seks hebt gehad dan zit je goed.
Vóór de eisprong kun je de LH piek zien op je ovulatietest, en dan ná je ovulatie zie je een soort bevestiging door een stijging van je temperatuur. Als je dan gedurende die dagen veel seks hebt gehad dan zit je goed.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
maandag 6 januari 2020 om 22:40

maandag 6 januari 2020 om 23:00
Denk dat mijn eisprong dan idd al geweest is! Miss is van de 31/12 de zaadcellen nog in leven geweest tot paar dagen geleden en is t raak. Maar denk niet
dinsdag 7 januari 2020 om 07:30
Ik heb wel knaltests gehad, maar alleen als ik twee of zelfs drie keer per dag testte. Het verschilt zo erg per moment dat je de knalpiek al snel mist als je ‘maar’ 1x per dag test. De kans dat je nu zwanger raakt door seks op 31/12 is nihil. Dus ik zou gewoon voor de zekerheid deze dagen een aantal dagen 1x per dag seks hebben. Toen ik eenmaal seks had toen ik een knaltest had was ik ook meteen zwanger. Daarvoor was het voor mij lastig om de piek te vinden, omdat ik ‘maar’ 1x per dag testte.