Paniek om eten

20-02-2017 11:13 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke uiteindelijk toch besloten om mij over mijn angsten heen te zetten en op de verjaardag gezellig mee te eten. Wat bami gegeten en foe Yong hai. Helaas bleken sommige happen van bami niet echt warm te zijn bijna koud. De tweede portie was wel warm. Mijn ouders en vriend namen ook vlees maar ik niet. Echter mijn vader en vriend zijn vanacht zwaar aan de diaree gegaan maar mijn moeder niet. Zelf heb ik niks toch zwaar in de stress of er geen toxoplasma of listeria bacterië de boosdoener is
quote:Dragisa schreef op 20 februari 2017 @ 11:54:

Gaan we weer..

Zoek hulp!Dit.
Ga alsjeblieft hulp zoeken. Dit is echt niet gezond meer, en brengt meer schade aan je baby dan dat beetje chinees wat je hebt gegeten!
quote:daenerys79 schreef op 20 februari 2017 @ 12:37:

[...]

Maar dat snap ik dan niet. je bent echt overtuigd dat je ziek gaat worden van iets, en dan doe je het toch omdat mensen opmerkingen gaan maken? (want ze was ook bang voor opmerkingen op de verjaardag) dan zou ik zeggen ik spreek jullie nog wel als jullie kotsend boven de wc hangen. wie het laatst lacht... Je weet ergens wel dat je angst niet realistisch is, dat de kans heel klein is dat je er daadwerkelijk iets van krijgt, maar de (onrealistische) angst overheerst op zo'n moment gewoon en daar is ze tegenin gegaan. Ik vind het juist knap van haar dat ze het toch heeft geprobeerd. En jammer dat ze nu alsnog de wind van voren krijgt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
bel je verloskundige..

Jij paniekt om alles.. er is geen reden voor
Die stress van jou is slechter voor jou en je baby dan wat je eet. Goed dat je je over je angst heen hebt gezet en toch hebt meegegeten, maar nu overdrijf je wéér ontzettend! Ik zou echt eens met een psycholoog gaan praten als ik jou was. Je bent al bang dat je veters strikken slecht is voor je kind, bang dat je placenta scheurt, je durft niks te eten... zie je nou zelf niet in dat dat echt nergens op slaat?
quote:Susan schreef op 20 februari 2017 @ 12:46:

[...]

Je weet ergens wel dat je angst niet realistisch is, dat de kans heel klein is dat je er daadwerkelijk iets van krijgt, maar de (onrealistische) angst overheerst op zo'n moment gewoon en daar is ze tegenin gegaan. Ik vind het juist knap van haar dat ze het toch heeft geprobeerd. En jammer dat ze nu alsnog de wind van voren krijgt.

Dat komt omdat iedereen al 100x heeft gezegd dat TO hulp moet zoeken bij de ontelbare irrationele angsten die ze heeft. Tot bukken aan toe!

Als ze dan het zoveelste paniektopic opent, en weer niets mee doet, dan raken de mensen geërgerd.

Kan je wel weer alles met de mantel der liefde bedekken, maar dat heeft ook geen zin gehad.
Negeer het dan gewoon.

Ik weet wel dat ik het er echt heel erg moeilijk mee heb gehad tijdens die zwangerschap. Ik wilde heel graag weer normaal denken, ik wilde van die angsten af, maar het ging gewoon niet. En dat mijn omgeving het daar soms moeilijk mee had en geïrriteerd reageerde, oké, dat kan ik me voorstellen. Maar ik vind het raar en vals om iemand die je verder helemaal niet kent, die een topic opent dat je gewoon links kan laten liggen, dan bewust een trap na te geven, gewoon omdat het kan.
ga je van koude bami dood?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:Susan schreef op 20 februari 2017 @ 13:54:

Negeer het dan gewoon.

Ik weet wel dat ik het er echt heel erg moeilijk mee heb gehad tijdens die zwangerschap. Ik wilde heel graag weer normaal denken, ik wilde van die angsten af, maar het ging gewoon niet. En dat mijn omgeving het daar soms moeilijk mee had en geïrriteerd reageerde, oké, dat kan ik me voorstellen. Maar ik vind het raar en vals om iemand die je verder helemaal niet kent, die een topic opent dat je gewoon links kan laten liggen, dan bewust een trap na te geven, gewoon omdat het kan.Ja, zeggen dat iemand hulp moet zoeken bij haar angsten is echt knetterhard natrappen
quote:Dragisa schreef op 20 februari 2017 @ 13:57:

[...]

Ja, zeggen dat iemand hulp moet zoeken bij haar angsten is echt knetterhard natrappen Dat is geen natrappen nee, maar bijvoorbeeld zeggen dat je medelijden hebt met haar kind vind ik niet erg behulpzaam, dat is gewoon een gemene opmerking.
quote:Susan schreef op 20 februari 2017 @ 13:54:

Negeer het dan gewoon.

Ik weet wel dat ik het er echt heel erg moeilijk mee heb gehad tijdens die zwangerschap. Ik wilde heel graag weer normaal denken, ik wilde van die angsten af, maar het ging gewoon niet. En dat mijn omgeving het daar soms moeilijk mee had en geïrriteerd reageerde, oké, dat kan ik me voorstellen. Maar ik vind het raar en vals om iemand die je verder helemaal niet kent, die een topic opent dat je gewoon links kan laten liggen, dan bewust een trap na te geven, gewoon omdat het kan.Maar je weet toch dat het
Daarbij is hulp zoeken ook geen garantie dat het overgaat. Ik heb tijdens die zwangerschap individuele therapie en twee soorten groepstherapie gevolgd en het is in die maanden toch niet overgegaan, pas na de bevalling ebde het weg.
Maar jouw situatie kan natuurlijk niet één op één op die van to geplakt worden.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Daar heb je gelijk in, en ik zeg ook niet dat ze er per definitie níet vanaf komt als ze hulp zoekt, het is sowieso beter om hier hulp bij te zoeken, ik zeg alleen dat het geen garantie is dat ze het daardoor los kan laten. Dat het best kan dat ze haar stinkende best doet om die angst los te laten, maar toch met vragen blijft worstelen als in dit en in haar vorige topic. Ik vind het dan best sneu dat het bij sommige mensen zoveel irritatie opwekt, omdat ze er waarschijnlijk echt niks aan kan doen dat ze die angsten heeft en het zelf ook heel graag anders zou willen. Want het is echt geen pretje om zo angstig te zijn, ik denk dat ik onze situaties daarin wel veilig één op één op elkaar kan plakken.
Conclusie is dus dat we TO aanraden om hulp te zoeken, zowel voor haar als voor haar baby?

De een verwoord het alleen vriendelijker dan de ander zo te lezen. Hoe dan ook denk ik wel dat het het beste advies is, en hoop ik dat TO er wat mee doet.
quote:Susan schreef op 20 februari 2017 @ 17:18:

Daar heb je gelijk in, en ik zeg ook niet dat ze er per definitie níet vanaf komt als ze hulp zoekt, het is sowieso beter om hier hulp bij te zoeken, ik zeg alleen dat het geen garantie is dat ze het daardoor los kan laten. Dat het best kan dat ze haar stinkende best doet om die angst los te laten, maar toch met vragen blijft worstelen als in dit en in haar vorige topic. Ik vind het dan best sneu dat het bij sommige mensen zoveel irritatie opwekt, omdat ze er waarschijnlijk echt niks aan kan doen dat ze die angsten heeft en het zelf ook heel graag anders zou willen. Want het is echt geen pretje om zo angstig te zijn, ik denk dat ik onze situaties daarin wel veilig één op één op elkaar kan plakken.Dan kan ze toch beter vragen hoe ze van die angsten af komt? Het lijkt nu alsof ze het heel normaal vindt dat ze zo bang is en ik denk dat de meesten haar in willen laten zien dat het absurd is. Vandaar die reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven