Paniek om eten

20-02-2017 11:13 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke uiteindelijk toch besloten om mij over mijn angsten heen te zetten en op de verjaardag gezellig mee te eten. Wat bami gegeten en foe Yong hai. Helaas bleken sommige happen van bami niet echt warm te zijn bijna koud. De tweede portie was wel warm. Mijn ouders en vriend namen ook vlees maar ik niet. Echter mijn vader en vriend zijn vanacht zwaar aan de diaree gegaan maar mijn moeder niet. Zelf heb ik niks toch zwaar in de stress of er geen toxoplasma of listeria bacterië de boosdoener is
Praat hierover met je verloskundige.
Heb je even geloept. Ik denk dat jij meer aan een deskundig hebt dan aan dit forum.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Maak je niet te druk, er heerst ook vanalles op het moment! En wat rozediamant zegt, anders bel even met je verloskundige als het je niet loslaat..
Als het aan het eten ligt dan zal het denk ik eerder dit zijn:

http://www.voedingscentru ... edie/bacillus-cereus.aspx

Dat schijnt af en toe voor te komen bij eten van de afhaalchinees. Geen van de producten van de afhaalchinees zijn risicoproducten voor listeria en toxoplasmose.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het is hier ondertussen al weer wat jaren terug maar ik heb een voedselvergiftiging opgelopen tijdens mijn zwangerschap. Ik maakte me toen een beetje zorgen of dat kwaad kon voor de baby, verloskundige gebeld en die reageerde nuchter met dat het vervelend was voor mij maar dat de baby daar goed tegen beschermd was. Ik zou persoonlijk niet uitgaan van een enkele uitzondering en dat misschien... etc, daar maak je jezelf volledig gek mee.

Maar bel even met je verloskundige
quote:airballoon88 schreef op 20 februari 2017 @ 11:18:

Maak je niet te druk, er heerst ook vanalles op het moment! En wat rozediamant zegt, anders bel even met je verloskundige als het je niet loslaat..

Dit. En sowieso is Chinees in mijn familie berucht als het meest efficiënte laxeermiddel en hoor ik het vaker

Even bellen, desnoods ook je huisarts voor nog meer bevestiging/geruststelling. Doet je denk ik meer goed dan een forum.
Zelfs fikse buikgriep hield deze baby niet tegen en dan heb ik het over niks, maar dan ook niks binnen houden. Alles kwam er weer uit.

Inmiddels aan het wachten tot ze om de hoek komt kijken.

Relax wat meer, is ook fijn voor de baby.

Zoek er desnoods hulp bij.
Ik zou een goede psycholoog raadplegen als ik jou was. Of een poppoli. De stress die jij je hele zwangerschap al ervaart is voor niemand gezond én hoe moet dat gaan als je kindje er eenmaal is? Een overbezorgde moeder is zacht gezegd niet gezond.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Hee daar ben je weer.

Ga naar de HA en vraag een verwijzing. Ik heb nu al medelijden met je kind.
Maak je niet zo druk, als je hier al paniek om hebt ga je het nog heel zwaar krijgen met een bevalling en kind.

Heb je heel veel stress en paniek? Dan zou ik echt hulp gaan zoeken!
Was je voor je zwangerschap ook al zo angstig? Ik zou je aanraden om hulp te zoeken!
Life is short. Eat dessert first.
Bel je ha en maak een afspraak voor vandaag. En vraag hem je door te verwijzen naar een psycholoog en maak zo snel mogelijk een afspraak daarmee. Dat gestress om voeding is echt schadelijker voor je baby dan een keertje een voedselinfectie.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:doornroosje9 schreef op 20 februari 2017 @ 11:30:

Was je voor je zwangerschap ook al zo angstig? Ik zou je aanraden om hulp te zoeken!Dit dus.
•°: Don't be the same, be better!
Je maakt je echt veel te druk, echt niet gezond. Zoek hulp voordat je dit soort angsten op je kind straks gaat projecteren
quote:Fee-de-Goede schreef op 20 februari 2017 @ 11:22:

Hee daar ben je weer.

Ga naar de HA en vraag een verwijzing. Ik heb nu al medelijden met je kind.

Waarom nou zo gemeen? Denk je dat ze het zelf leuk vindt om zo angstig te zijn? Ik snap echt niet waarom je er dan nog zo'n opmerking tegenaan moet gooien. Is ze daarmee geholpen? Of haar kind?

Daarbij is het helemaal niet gezegd dat ze dit houdt na de zwangerschap.
TO, lees je eigen berichten eens terug. Ik denk dat je zelf ook wel inziet dat je obsessief bezig bent. Praat hierover met je huisarts,
Ik dacht dat jij er vorige week nog van overtuigd was je eigen bakje eten mee te nemen? ik snap niet dat je dit dan toch niet gedaan hebt nadat bijna iedereen hier op het forum heeft gezegd dat je moest doen waar jij je goed bij voelde... niemand verplicht je toch om iets te eten wat je niet wil. Als je zelf niet ziek bent geworden dan valt het naar mijn idee nog wel mee, maar bel je verloskundige hierover.
Don't cry, buy a bag and move on.
quote:daenerys79 schreef op 20 februari 2017 @ 11:47:

Ik dacht dat jij er vorige week nog van overtuigd was je eigen bakje eten mee te nemen? ik snap niet dat je dit dan toch niet gedaan hebt nadat bijna iedereen hier op het forum heeft gezegd dat je moest doen waar jij je goed bij voelde... niemand verplicht je toch om iets te eten wat je niet wil. Als je zelf niet ziek bent geworden dan valt het naar mijn idee nog wel mee, maar bel je verloskundige hierover.Ja, en nu heeft ze het toch geprobeerd, en nu ervaart ze even een paniekgevoel. Dat is toch niet zo gek als je iets doet waar je eigenlijk bang voor was? Als ze daadwerkelijk haar eigen bakje eten had meegenomen dan was het waarschijnlijk ook weer niet goed geweest, dan hadden mensen ook weer opmerkingen gemaakt.
quote:Belle73 schreef op 20 februari 2017 @ 11:18:

Heb je even geloept. Ik denk dat jij meer aan een deskundig hebt dan aan dit forum.

Dit.

Ga naar je huisarts en laat je evt verwijzen naar iemand die je kan helpen met je overdreven angsten te leren omgaan, want dit gaat je opbreken. Als dat kind eenmaal geboren is loeren er namelijk nog veel meer gevaren dan alleen Chinees eten.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Gaan we weer..

Zoek hulp!
TO, ik wil je graag een PM sturen, maar dat lukt niet, heb je een e-mailadres of zo?
quote:Solomio schreef op 20 februari 2017 @ 11:53:

[...]

Dit.

Ga naar je huisarts en laat je evt verwijzen naar iemand die je kan helpen met je overdreven angsten te leren omgaan, want dit gaat je opbreken. Als dat kind eenmaal geboren is loeren er namelijk nog veel meer gevaren dan alleen Chinees eten.

To heeft al een kind van negen.

Ben wel benieuwd hoe dat ging met die zwangerschap TO?
Ik kan niet voor TO praten, maar ik heb ditzelfde ook gehad tijdens mijn eerste zwangerschap, maar tijdens mijn tweede zwangerschap had ik het niet en durfde ik normaal te eten en te doen. Ik heb later verhalen van andere moeders gehoord die het juist niet in hun eerste zwangerschap hadden, maar wel in een latere. Waardoor het kwam, geen idee, misschien hormonen, misschien iets anders, geen idee.

Ik ben toen in elk geval wel in therapie gegaan tijdens de zwangerschap. Het heeft me er tijdens de zwangerschap zelf niet helemaal af geholpen, maar het was wel fijn om tenminste te kunnen praten met mensen die het begrepen en die me advies konden geven.
quote:Susan schreef op 20 februari 2017 @ 11:53:

[...]

Ja, en nu heeft ze het toch geprobeerd, en nu ervaart ze even een paniekgevoel. Dat is toch niet zo gek als je iets doet waar je eigenlijk bang voor was? Als ze daadwerkelijk haar eigen bakje eten had meegenomen dan was het waarschijnlijk ook weer niet goed geweest, dan hadden mensen ook weer opmerkingen gemaakt.Maar dat snap ik dan niet. je bent echt overtuigd dat je ziek gaat worden van iets, en dan doe je het toch omdat mensen opmerkingen gaan maken? (want ze was ook bang voor opmerkingen op de verjaardag) dan zou ik zeggen ik spreek jullie nog wel als jullie kotsend boven de wc hangen. wie het laatst lacht...
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven