Pcos en voeding
zaterdag 25 augustus 2018 om 16:24
Ik weet al vanaf mijn 16e dat ik pcos heb nu er bij mij en mijn vriend sinds ruim een jaar een kinderwens is en hier actief mee bezig zijn via de fertiliteits arts etc ben ik veel speur werk gaan doen en kom ik veel teken met betrekking tot voeding wie heeft hier goede resultaten mee geboekt? Ben hier heel nieuwschierig na!
zaterdag 25 augustus 2018 om 16:47
Ondergewicht lijkt me ook weer niet de bedoeling? Niet bevorderlijk voor je vruchtbaarheid in elk geval.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑25-08-2018 16:30Heb je een overgewicht? Dan kan afvallen wel helpen, vooral minder suikers en koolhydraten eten.
Bij mij maakte het verder niet uit. Ik ben tot ondergewicht afgevallen, maar nog steeds geen cyclus.
Ga gewoon eens een periode geziond eten en niet te veel, zodat je afvalt naar een gezond gewicht, dat heeft zeker invloed!
zaterdag 25 augustus 2018 om 16:51
Ik heb ook pcos en heb een paar jaar geleden ook van alles opgezocht over voeding. Als je niet te zwaar bent en gewoon normaal eet (dus groente, fruit, weinig snoep enzo) geloof ik niet zo in het voedingsverhaal voor mijzelf. Bij mij hielpen de juiste medicijnen perfect, al was het wel even een zoektocht naar wat werkte.
zaterdag 25 augustus 2018 om 17:45
Gelukkig heeft net iets onder de grens van een normaal bmi zitten totaal niets te maken met vruchtbaarheid.
Goh, wist niet dat jij ook pcos hebt. Of heb je er een boekje over gelezen.
zaterdag 25 augustus 2018 om 17:47
Hier ook zwanger geraakt met hormonen. Ook wat testen met middelen en doseringen.anna89 schreef: ↑25-08-2018 16:51Ik heb ook pcos en heb een paar jaar geleden ook van alles opgezocht over voeding. Als je niet te zwaar bent en gewoon normaal eet (dus groente, fruit, weinig snoep enzo) geloof ik niet zo in het voedingsverhaal voor mijzelf. Bij mij hielpen de juiste medicijnen perfect, al was het wel even een zoektocht naar wat werkte.
Fijn dat dit tegenwoordig gewoon kan.
zaterdag 25 augustus 2018 om 20:00
Ik ben helaas wel te zwaar vanaf mijn pubertijd is mijn gewicht een ware kriem
Geworden dieptepunt 22 en 128 kilo bij 1.70 nu zitten we op 100 kilo bij 1.70 dus een BMI van 35 zodat ik behandeld mag worden maar wil graag verder zakken maar nu ik een jaar gestopt ben met de pil is afvallen weer eens haast onmogelijk! Probeer nu goed op mijn voeding te letten maar een crasch dieet lijkt haast weer de enige mogelijkheid om serieus af te vallen!
Geworden dieptepunt 22 en 128 kilo bij 1.70 nu zitten we op 100 kilo bij 1.70 dus een BMI van 35 zodat ik behandeld mag worden maar wil graag verder zakken maar nu ik een jaar gestopt ben met de pil is afvallen weer eens haast onmogelijk! Probeer nu goed op mijn voeding te letten maar een crasch dieet lijkt haast weer de enige mogelijkheid om serieus af te vallen!
zaterdag 25 augustus 2018 om 20:10
Open anders een topic bij de lijf en lijn pijler. Dan kan echt goed helpen. Misschien zijn er ook wel meer dames met pcos die mee willen doen.Chelle89 schreef: ↑25-08-2018 20:00Ik ben helaas wel te zwaar vanaf mijn pubertijd is mijn gewicht een ware kriem
Succes!