PCOS wat nu?

15-07-2019 11:12 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik heb vorige week te horen gekregen dat ik PCOS heb het begon allemaal zo in dec 2018 gestopt met anticonceptie pil in de hoop snel een kindje te verwachten ik merkte in het begin al dat mijn cyclussen langer waren dan die van mijn vriendinnen om mij heen. Maar ik probeerde me hier niet op de focussen na 2 cyclussen van meer dan 60 dagen toch op aandringen van mijn vriend de huisarts bezocht die leek mij niet echt serieus te nemen omdat ik nog jong ben (23jaar) maar toch een echo laten maken en hieruit kwam zoals die vrouw benoemde een typische gevalletje PCO nu hebben wij een verwijzing gekregen naar een fertiliteitsarts en kunnen hier volgende maand terecht. Het wachten duurt voor mij erg lang en ik voel me onzeker overal waar ik kijk zie ik zwangere vrouwen/meisjes ook in mijn vriendenkring. ik weet niet zo goed wat mij de komende maanden te wachten staat en vroeg me af of iemand mij dit een beetje kan uitleggen of bergrijpt hoe ik me voel...

liefs ZusterM23
Hey ZusterM23,

Ik heb vorig jaar te horen gekregen dat ik pcos heb en loop inmiddels een jaar bij fertiliteit. Ik kan me nog goed herinneren hoe het voelde toen ik het net hoorde. En al het wachten duurt te lang maar helaas zal je in dit traject nog heel veel geduld nodig hebben.

Ik ben zelf net 26, momenteel spuit ik gonal F, maar ben begonnen met clomid.

Als je vragen hebt, mag je mij wel een berichtje sturen hoor. Dan kan ik misschien wat uitgebreider of gerichter antwoorden.
Ik heb ook PCOS en met Clomid was ik bij de eerste eisprong meteen zwanger, bij kind nr twee moest ik hormonen spuiten, toen was de Clomid niet afdoende. Wederom binnen 1 ronde zwanger. Na een derde (spontane ) zwangerschap heb ik een regelmatige cyclus, alsof mijn lichaam een jumpstart heeft gehad. Alleen nu is het niet meer nodig. Het kan i.i.g snel gaan.
beetjegek schreef:
15-07-2019 16:09
Ik heb ook PCOS en met Clomid was ik bij de eerste eisprong meteen zwanger, bij kind nr twee moest ik hormonen spuiten, toen was de Clomid niet afdoende. Wederom binnen 1 ronde zwanger. Na een derde (spontane ) zwangerschap heb ik een regelmatige cyclus, alsof mijn lichaam een jumpstart heeft gehad. Alleen nu is het niet meer nodig. Het kan i.i.g snel gaan.
Hier in mijn omgeving ook twee vrouwen bij wie de Clomid gelijk aansloeg en heel snel zwanger. Het hoeft dus geen lange weg te zijn, maar je weet nooit natuurlijk.
Succes TO!
bedankt voor jullie reacties,
@hardloopstudentje als het goed is heb ik je een privebericht gestuurd moet nog even uitvinden hoe dit forum precies werkt🙊

groetjes ZusterM23
@Zuster, ik zie niks, ik stuur jou wel even een berichtje.
Hoi Allemaal,

Ik volg al een tijdje deze forum, maar hierbij mijn eerste berichtje.

Aller eerst vind ik het echt fijn om te lezen dat jullie elkaar zo steunen en helpen.

6,5 weken gelden is er bij mij pcos geconstateerd. Na 2 jaar gestopt met de pil was is eigenlijk doorverwezen naar het ziekenhuis.
Alhoewel de uitslag als een bom insloeg ook voor mijn HA die dacht dat er niets aan de hand was vielen er na het inlezen over pcos toch wel een heleboel puzzelstukjes op zijn plek.
Met name het stukje gewicht. Ik ben al mijn hele leven in gevecht met mijn gewicht en sinds ik de pil geslikt heb is dit alleen maar erger geworden. Nu 2 jaar gaat het zachtjes aan naar beneden de sportschool vind ik erg leuk! (Min. 3 keer per week)
Met al gevolg dat ik nu al +15kg vet kwijt ben😄

Nu eind van deze week eindelijk na 5 weken wachten mijn eerste gesprek met de gynaecoloog op de menstruatiepoli. Nu al erg zenuwachtig.
Omdat ik toch nog te zwaar ben ben ik heel erg bang dat hij ons zo gaat weg sturen. Ik ga ook zeker niet stoppen met afvallen maar zou graag nu naar ruim 2 jaar bezig te zijn met mijn vriend toch wel willen starten met medicatie om onze kinderwens te vervullen.

Heeft iemand hier ervaring mee? En wat kan ik verwachten van z’n eerste gesprek? En hoesnel wordt er vaak gestart met clomid.

Hoop dat iemand mij tips kan geven!

(Sorry voor het nog al lange bericht)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven