Perongeluk rauw vlees gegeten
donderdag 1 november 2018 om 21:06
Vandaag ben ik gezellig met een vriendin gaan uit eten. Heerlijk wok gegeten; gewokte biefstukreepjes met groenten in saus. Dit mag omdat het volop verhit wordt, tot vlammen toe.. Na mijn halve bord leeggegeten te hebben zag ik dat de biefreepjes van binnen rood waren, niet allemaal maar toch.
Flinke paniek....... Derest heb ik laten staan.
Ik kan er nu weinig meer aan doen maar maak me er toch wel zorgen over.
14+5 weken.
Flinke paniek....... Derest heb ik laten staan.
Ik kan er nu weinig meer aan doen maar maak me er toch wel zorgen over.
14+5 weken.
donderdag 1 november 2018 om 21:48
Ja het was erg heet, de vlammen kwamen onder de pan zeg maar. Maar toch nog wel reepjes aan binnekant rood waarvan ik toch een half bord gegeten heb.lux- schreef: ↑01-11-2018 21:46Ja, in een biefstukje kan ZEKER ook toxo zitten. Het goede nieuws is dat de weefselcysten al binnen een paar minuten doodgaan bij een graadje of 60 ofzo (uit m’n hoofd, misschien nog wat lager zelfs) en een officieel medium gebakken biefstuk is al 63 graden.
Waarom weet ik dit? Omdat ik per se iets wilde eten tijdens m’n zwangerschap en dit dus uit heb zitten zoeken![]()
Als er dus maar een klein beetje rood in zat is het vlees meer dan medium gebakken.
Daarnaast is de Nederlandse veehouderij zo steriel dat het in <1% van het vlees voorkomt.
Ten slotte, maar goed, dat is n=1: ik heb 26 jaar lang gewroet in aarde en zand en zonder handen te wassen vervolgens broodjes gegeten, altijd katten gehad en ze op hun neuzen gekust, met ze in bed geslapen en verzorgd als ze diarree hadden en ben gék op rood vlees en eet het vaak...
En ik had dat kutbeest dus nog nooit opgelopen. Moest ik in m’n zwangerschap op gaan letten![]()
Werd je getest er op dan? Bij ons doen ze dit niet standaard
donderdag 1 november 2018 om 21:50
Ik heb het gevraagd, of de huisarts het wilde testen.Semmybrouwer schreef: ↑01-11-2018 21:48Ja het was erg heet, de vlammen kwamen onder de pan zeg maar. Maar toch nog wel reepjes aan binnekant rood waarvan ik toch een half bord gegeten heb.
Werd je getest er op dan? Bij ons doen ze dit niet standaard
Lieverd, zoals ik al zei, een biefstuk die op 63 graden is gebracht is vanbinnen nog rood. Met 60 graden zijn die krengen al dood. Je zit dus echt wel veilig.
En zelfs als het toch niet 60+ graden was, je vlees, dan is de kans dat het in dat ene biefstukje zat extreem klein.
Ik denk dat we het hebben over een kans van 1 op de ziljoen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 1 november 2018 om 21:51
Oké bedankt voor je uitleglux- schreef: ↑01-11-2018 21:50Ik heb het gevraagd, of de huisarts het wilde testen.
Lieverd, zoals ik al zei, een biefstuk die op 63 graden is gebracht is vanbinnen nog rood. Met 60 graden zijn die krengen al dood. Je zit dus echt wel veilig.
En zelfs als het toch niet 60+ graden was, je vlees, dan is de kans dat het in dat ene biefstukje zat extreem klein.
Ik denk dat we het hebben over een kans van 1 op de ziljoen.
donderdag 1 november 2018 om 21:52
Dat is niet erg. Bacteriën zitten alleen maar van buiten en niet in de spier dus als de buitenkant verhit is geweest ben je helemaal safe.
De bacteriën komen uit de ingewanden tijdens het villen. Op die manier komen ze aan de buitenkanten van het spiervlees. Dat is niet te vermijden.
Risicovlees is de gehakbal waarbij ook de buitenkanten vermalen worden en binnenin de bal komen te zitten. Die moet je dan ook goed stoven totdat alles van binnen boven de 65 graden is geweest.
De bacteriën komen uit de ingewanden tijdens het villen. Op die manier komen ze aan de buitenkanten van het spiervlees. Dat is niet te vermijden.
Risicovlees is de gehakbal waarbij ook de buitenkanten vermalen worden en binnenin de bal komen te zitten. Die moet je dan ook goed stoven totdat alles van binnen boven de 65 graden is geweest.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 1 november 2018 om 21:55
Ach ach ach. Stel je toch niet zo aan.Semmybrouwer schreef: ↑01-11-2018 21:12Niet dood idd. Maar wel kans op afwijkingen toch door rauw vlees?
Laat me raden. Pakje boter is al te zwaar om te tillen, je houd continu je buik vast en iedereen moet rekening met je houden. "heerlijk" hoor zo'n zwangerzilla.
donderdag 1 november 2018 om 21:56
Ik snap best dat je dan baalt van de situatie en die liever had voorkomen, maar je zult echt moeten leren relativeren. Anders worden het nog 18 moeilijke jaren.Semmybrouwer schreef: ↑01-11-2018 21:43Tot heden geen reden ervoor maar vind het nogal eng als je lekker aan het eten bent en het in 1x rood blijkt te zijn. Dat wil je liever niet hebben lijkt me... Kan me er niet niet ongerust over maken dan.
donderdag 1 november 2018 om 22:02
Als jij steeds zo angstig bent dan kan dat heel goed door de hormonen komen. Wees gewaarschuwd dat je dan na de bevalling ook grotere kans hebt om door angsten te worden overvallen. Een ppd of ppp kan een gevaar zijn.
Wees verstandig en ga eens met je verloskundige praten over dat je zo angstig bent en niet goed kan relativeren. Dan kunnen ze je in de gaten houden.
Wees verstandig en ga eens met je verloskundige praten over dat je zo angstig bent en niet goed kan relativeren. Dan kunnen ze je in de gaten houden.
donderdag 1 november 2018 om 22:04
nachtvlinder1977 schreef: ↑01-11-2018 21:56Ik snap best dat je dan baalt van de situatie en die liever had voorkomen, maar je zult echt moeten leren relativeren. Anders worden het nog 18 moeilijke jaren.![]()
Nee, daarna gaan ze backpacken in Thailand ofzo
donderdag 1 november 2018 om 22:11
Ben je altijd zo'n neurotisch type of is dat pas sinds de zwangerschap?
Je gedrag is hoe dan ook niet normaal. Als je zo doorgaat, dan wordt het tijd dat je eens met je huisarts gaat praten over je gedrag.
Wordt jouw partner niet gek van je door deze onnodige zorgen? Is er niemand in je omgeving die jou eens even wakkerschudt en je vertelt dat je niet zo hysterisch moet doen?
Je gedrag is hoe dan ook niet normaal. Als je zo doorgaat, dan wordt het tijd dat je eens met je huisarts gaat praten over je gedrag.
Wordt jouw partner niet gek van je door deze onnodige zorgen? Is er niemand in je omgeving die jou eens even wakkerschudt en je vertelt dat je niet zo hysterisch moet doen?
donderdag 1 november 2018 om 22:24
Nee, maar dan kun je wel doen alsof je je geen zorgen meer hoeft te maken.
donderdag 1 november 2018 om 22:40
Praat TO nou niet nog meer aan met dat ge’stress is slecht’.
Verder eens met koffiekop, TO, realiseer je dat na je bevalling je hormonen ook een behoorlijk loopje met je kunnen nemen.
Ik weet dat sommige vrouwen hormonen ervaren als een grote high maar ik had het omgekeerde en heb best hard moeten werken om die gevoelens niet de overhand te laten krijgen. Dat is goed gelukt, gelukkig, maar voor sommige vrouwen is een zwangerschap gewoon niet zo leuk. Dat kan en mag, maar bij jou gaat het wel erg ver momenteel.
Verder eens met koffiekop, TO, realiseer je dat na je bevalling je hormonen ook een behoorlijk loopje met je kunnen nemen.
Ik weet dat sommige vrouwen hormonen ervaren als een grote high maar ik had het omgekeerde en heb best hard moeten werken om die gevoelens niet de overhand te laten krijgen. Dat is goed gelukt, gelukkig, maar voor sommige vrouwen is een zwangerschap gewoon niet zo leuk. Dat kan en mag, maar bij jou gaat het wel erg ver momenteel.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 1 november 2018 om 22:50
donderdag 1 november 2018 om 22:51
Ik ben 23 jaar al angstig. De verloskundige weet er van.Koffiekop1 schreef: ↑01-11-2018 22:02Als jij steeds zo angstig bent dan kan dat heel goed door de hormonen komen. Wees gewaarschuwd dat je dan na de bevalling ook grotere kans hebt om door angsten te worden overvallen. Een ppd of ppp kan een gevaar zijn.
donderdag 1 november 2018 om 22:53
Mijn partner die zegt dat ik me moet laten testen en dat dit zeer gevaarlijk is. Dus die maakt zich er ook zorgen over.Monchu69 schreef: ↑01-11-2018 22:11Ben je altijd zo'n neurotisch type of is dat pas sinds de zwangerschap?
Verder, mijn verloskundige weet van mijn angsten en ze gaat er goed mee om. Mag ten alle tijden komen voot een echo etc. En ze houdt t goed in de gate.
donderdag 1 november 2018 om 22:55
Mijn verloskundige weet allang van mijn angsten af. Heb dat daar al uitgebreid besproken.lux- schreef: ↑01-11-2018 22:40Praat TO nou niet nog meer aan met dat ge’stress is slecht’.
Ik ben van mezelf een angstig persoon en dit is nu niet erger door de hormonen of zo.
Ik geniet verder wel met volle teugen van de zwangerschap en ben er enorm trots op om zwanger te zijn.
donderdag 1 november 2018 om 23:17
Ik hoop dat je ervoor behandeld wordt want dit is een ongezonde situatie om een kind in te laten opgroeien. Een constant bezorgde en angstige moeder. En je vriend gaat er blijkbaar in mee in plaats van je te helpen relativeren.
Ik zou eens naar een psycholoog gaan.
donderdag 1 november 2018 om 23:17
Jij kan je nooit niet ongerust maken.Semmybrouwer schreef: ↑01-11-2018 21:43Tot heden geen reden ervoor maar vind het nogal eng als je lekker aan het eten bent en het in 1x rood blijkt te zijn. Dat wil je liever niet hebben lijkt me... Kan me er niet niet ongerust over maken dan.
donderdag 1 november 2018 om 23:32
Dan bel je haar voor advies. Zij kan je dan ook vertellen of je er verder nog iets mee moet.Semmybrouwer schreef: ↑01-11-2018 22:53Mijn partner die zegt dat ik me moet laten testen en dat dit zeer gevaarlijk is. Dus die maakt zich er ook zorgen over.
Verder, mijn verloskundige weet van mijn angsten en ze gaat er goed mee om. Mag ten alle tijden komen voot een echo etc. En ze houdt t goed in de gate.
vrijdag 2 november 2018 om 00:45
Wat een smerig woord, vruchtje. Met bijna 15 weken is het al een mini-mens.Flowerspowers schreef: ↑01-11-2018 21:10Flinke paniek?
Geen zorgen je gaat er niet dood aan, en je vruchtje ook niet. Bel je verloskundige, ze stelt je gerust.
https://www.24baby.nl/zwangerschapskale ... n-zwanger/
Lijkt me het "vruchtjes"stadium al wel voorbij.
vrijdag 2 november 2018 om 06:39
Ik start er deze maand voor bij een psych. Puur omdat ik dit niet wil met de komst van een kindje. Helaas waren de wachtlijsten lang dus stond er al sinds juni op ..