Pijn borsten weg
vrijdag 17 mei 2019 om 17:39
Hi,
Vandaag ben ik 4,3 weken zwanger na meerdere vmk (2). Tot gisteren had ik pijnlijke en gevoelig borsten, maar sinds vandaag voel ik ze niet meer. Ik maak mij best zorgen, want eerder waren dat tekenen voor mij dat de mk eraan kwam. Hebben jullie ervaringen met komen en gaan van pijnlijke borsten?
Daag
Vandaag ben ik 4,3 weken zwanger na meerdere vmk (2). Tot gisteren had ik pijnlijke en gevoelig borsten, maar sinds vandaag voel ik ze niet meer. Ik maak mij best zorgen, want eerder waren dat tekenen voor mij dat de mk eraan kwam. Hebben jullie ervaringen met komen en gaan van pijnlijke borsten?
Daag
zondag 19 mei 2019 om 13:59
Ja, en ik stond en sta daar heel anders in. Dus claim niet dat je de waarheid in pacht hebt over alle vrouwen die een miskraam meemaken.Moosforhappines1988 schreef: ↑19-05-2019 13:43Heb je ooit zelf een miskraam meegemaakt? Dit bericht is wel het laatste bericht waar iemand in deze fase op zit te wachten.
TO, ik leef met je mee, helemaal na twee miskramen neemt de onzekerheid toe. Vroege of late miskramen, het is gewoon super verdrietig. Want je was zwanger van een heel gewenst kindje.
Je zou een CB test kunnen overwegen. Ik ga heel hard voor je duimen![]()
zondag 19 mei 2019 om 14:02
Wat verdrietig van je vroege miskramen. Laat je door niets of niemand wijs maken dat dat verdriet er niet mag zijn!! 
Vanaf het moment dat je positief test (en die test is echt alleen positief als je zwanger bent), voel je blijdschap en droom je over het kindje wat in je groeit. Het is dan heel verdrietig als dat mis gaat.
Wat betreft die gevoelige borsten: dat kan echt heel erg wisselen. Ik ben nu 8 weken zwanger. In het begin had ik er soms wel en soms geen last van. Dat wisselde echt per dag.
Inmiddels voelen mijn tepels dag en nacht alsof ik in opperste staat van opwinding ben zo hard en gevoelig. Als ik er alleen maar naar kijk doen ze al pijn.
Hopelijk gaat alles bij jou nu ook goed en verlang je over een paar weken terug naar de dagen dat je je niet constant bewust was van je borsten
Vanaf het moment dat je positief test (en die test is echt alleen positief als je zwanger bent), voel je blijdschap en droom je over het kindje wat in je groeit. Het is dan heel verdrietig als dat mis gaat.
Wat betreft die gevoelige borsten: dat kan echt heel erg wisselen. Ik ben nu 8 weken zwanger. In het begin had ik er soms wel en soms geen last van. Dat wisselde echt per dag.
Inmiddels voelen mijn tepels dag en nacht alsof ik in opperste staat van opwinding ben zo hard en gevoelig. Als ik er alleen maar naar kijk doen ze al pijn.
Hopelijk gaat alles bij jou nu ook goed en verlang je over een paar weken terug naar de dagen dat je je niet constant bewust was van je borsten
zondag 19 mei 2019 om 14:08
Iedereen ervaart een miskraam anders en ik ben heel blij voor jou dat jij in staat bent daar luchtiger in te staan.spuit_111 schreef: ↑17-05-2019 20:12Je bent dus 3 dagen, 6 dagen en 1 week overtijd geweest? Maak je het nu niet wel heel erg zwaar voor jezelf om over miskramen te spreken? Als je niet had getest, was je "gewoon" 3 dagen te laat ongesteld geworden. Ik zou sowieso eens wat later gaan testen. Zo veel druk is meestal nergens goed voor.
Alleen dat neemt niet weg dat een ander dat ook zo voelt. Wat heeft TO er aan om je oordeel zo uit te spreken over haar verdriet? Denk je echt dat dat voor haar helpt?
zondag 19 mei 2019 om 16:15
Dat jij daar anders in stond dat mag.
Dan zou je op z’n minst verwachten dat je iets meer empathie zou kunnen hebben voor hetgeen wat TO meemaakt.
Ik claim helemaal niks. Het enige wat ik wel weet is dat deze tijden moeilijk zijn, en dat alle vrouwen die dit meemaken alle steun verdienen.
Je bericht raakt mij omdat ik het zelf helaas drie keer hebben moeten meemaken.
zondag 19 mei 2019 om 16:17
Precies dit stippelStippeltjesbehang schreef: ↑19-05-2019 14:08Iedereen ervaart een miskraam anders en ik ben heel blij voor jou dat jij in staat bent daar luchtiger in te staan.
Alleen dat neemt niet weg dat een ander dat ook zo voelt. Wat heeft TO er aan om je oordeel zo uit te spreken over haar verdriet? Denk je echt dat dat voor haar helpt?
zondag 19 mei 2019 om 16:34
Tsja maar als je graag zwanger wilt worden test je zodra dat kan. Ik zou ook testen wanneer dat kan. Deed ik ook. Tuurstreepje. Toen ging ik 5 dagen vloeien en bleek ik daarna toch zwanger. En het kan ook nog mis gaan met 5-6-7 enz weken. Je hebt nooit geen zekerheid helaas. En de een relativeert graag en vind dat het dan nog niets is. De ander wel. En dat is ieder voor zich en kunnen wij niet over oordelen.
zondag 19 mei 2019 om 16:46
zondag 19 mei 2019 om 19:35
Wat een nare, onaardige reacties. Een miskraam is een miskraam, dat is een medische term, geen subjectieve gevoelsdefinitie
Dat SMeds hier zelfs durft te beween dat en zwangerschap geen zwangerschap is aar een ‘bevruchting’. Wat een malligheid.
TO, na 3 vroege miskramen zou ik als de 4e zwangerschap nu ook niet blijft zitten, je melden bij de poli fertiliteit. 4 vroege miskramen kan betekenen dat er iets mis is waardoor het niet lukt (alleen daarom al is het belangrijk het echt als miskramen te zien).
Dat SMeds hier zelfs durft te beween dat en zwangerschap geen zwangerschap is aar een ‘bevruchting’. Wat een malligheid.
TO, na 3 vroege miskramen zou ik als de 4e zwangerschap nu ook niet blijft zitten, je melden bij de poli fertiliteit. 4 vroege miskramen kan betekenen dat er iets mis is waardoor het niet lukt (alleen daarom al is het belangrijk het echt als miskramen te zien).
zondag 19 mei 2019 om 19:41
je mag van mijn testen wanneer je wilt, maar als je kiest voor een vroege test moet je wel weten dat de kans dat de kans dat het leidt tot een baby veel kleiner is dan de kans op een vroege miskraam als je dat zo wilt noemenJustMeDaan schreef: ↑19-05-2019 16:34Tsja maar als je graag zwanger wilt worden test je zodra dat kan. Ik zou ook testen wanneer dat kan. Deed ik ook. Tuurstreepje. Toen ging ik 5 dagen vloeien en bleek ik daarna toch zwanger. En het kan ook nog mis gaan met 5-6-7 enz weken. Je hebt nooit geen zekerheid helaas. En de een relativeert graag en vind dat het dan nog niets is. De ander wel. En dat is ieder voor zich en kunnen wij niet over oordelen.
zondag 19 mei 2019 om 20:27
zondag 19 mei 2019 om 21:07
TO vraagt hier om hulp en steun. Mijn oprechte vraag is in hoeverre denk jij dat jouw reactie daaraan bijdraagt?
zondag 19 mei 2019 om 21:09
dat is natuurlijk geen oprechte vraag, jouw mening is dat mijn bijdrage geen goede bijdrage isStippeltjesbehang schreef: ↑19-05-2019 21:07TO vraagt hier om hulp en steun. Mijn oprechte vraag is in hoeverre denk jij dat jouw reactie daaraan bijdraagt?
dat is het wel. ik plaats haar ervaringen in een ander perspectief, daar kan ze haar voordeel mee doen
zondag 19 mei 2019 om 21:18
Juistem. Vind ik ook... Heeft niks met hardheid of lulligheid te maken. Zit gewoon een stevige kern van waarheid in...
zondag 19 mei 2019 om 21:49
nee hoorJustMeDaan schreef: ↑19-05-2019 21:31Een gevoel/mening Is nooit voor iedereen hetzelfde. Wat s-meds verkondigd is dus geheel geen waarheid maar haar mening/gevoel.
feit:
- bij vroeg testen is de kans dat het misgaat groter dan niet
- een miskraam na 3 dagen betreft het niet eens een embryo maar een blastocyste die niet innestelt, ergo de zwangerschap komt niet tot stand het gevolg is een wat late menstruatie
je kan het zo dramatisch maken als je wil maar het is natuurlijk iets heel anders dan een miskraam na 10 weken, waarbij je zo’n 90% kans had op een goede afloop en er natuurlijk verwachtingen zijn. Die verwachtingen zijn bij zo’n vroege test gewoon niet zo realistisch, dat moet je je gewoon beseffen.
zondag 19 mei 2019 om 22:32
Wat is dat voordeel dan?
Denk je dat TO zich nu dan met terugwerkende kracht minder verdrietig zal voelen?
Ik zeg niet dat jouw bijdrage geen goede bijdrage is. Ik snap alleen het doel er van niet.
zondag 19 mei 2019 om 22:35
ja hoor, je kan je zeker minder slecht voelen als je een ander perspectief kiest.Stippeltjesbehang schreef: ↑19-05-2019 22:32Wat is dat voordeel dan?
Denk je dat TO zich nu dan met terugwerkende kracht minder verdrietig zal voelen?
Ik zeg niet dat jouw bijdrage geen goede bijdrage is. Ik snap alleen het doel er van niet.
je denken beïnvloedt je emoties namelijk
zondag 19 mei 2019 om 22:36
Als je niet zo vroeg test, zul je nooit weten dat je een ''miskraam'' hebt gehad (of meerdere) en hoef je de volgende keer niet zo gestressed te zijn dat het weer ''fout''gaat...Stippeltjesbehang schreef: ↑19-05-2019 22:32Wat is dat voordeel dan?
Dus ja, wel helpend dus, mijn inziens...
zondag 19 mei 2019 om 22:42
Wat een harde berichten lees ik hier zeg.
TO, symptomen kunnen komen en gaan. Bij mijn eerste zwangerschap was ik bang dat er iets mis was toen mijn misselijkheid eerst heel hevig was, en toen na 2 weken compleet verdwenen. Iets later is het weer terug gekomen. Kan me voorstellen dat dit met pijnlijke borsten ook zo kan gaan.
TO, symptomen kunnen komen en gaan. Bij mijn eerste zwangerschap was ik bang dat er iets mis was toen mijn misselijkheid eerst heel hevig was, en toen na 2 weken compleet verdwenen. Iets later is het weer terug gekomen. Kan me voorstellen dat dit met pijnlijke borsten ook zo kan gaan.
dinsdag 21 mei 2019 om 22:05
Ik heb hier ook grote stress over gehad, ik had het toen ik een week of 6 zwanger was. Steeds heel gevoelige borsten en toen ineens bij het opstaan merkte ik op dat het weg was. Paar dagen later was het terug en het bleef vanaf toen wat wisselen. Was niks aan de hand met de baby, die ligt nu gewoon lekker te slapen in z’n bedje als bijna-dreumes