Proberen vanaf mei 2012!

14-04-2012 14:55 2535 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben inmiddels 18 actieve schrijfsters. De tabel is gesloten. We raden je aan om je aan te sluiten bij een nieuwer topic. Veel succes!

Naam Leeftijd Kind Begonnen NOD/UD Zwanger? Bijzonderheden... Groenk 30 1 april 2012 UD
21/1/2013 week 34 (ma)
je klopt! (20/6)
EEN JONGEN! Koehandel 28 1 april 2012 UD
6/2/2013 week 31 (wo)
je klopt! (2/7)
EEN MEISJE! Barbabientje2 31 1 mei 2012 UD
13/2/2013 week 29 (wo)
je klopt! (16/7)
EEN MEISJE! Tocoala 29 1 april 2012 UD
16/2/2013 week 29 (za)
je klopt! (13/7)
EEN MEISJE! Wiesewies 28 1 mei 2012 UD
18/2/2013 week 29 (ma)
je klopt! (3/7)
EEN MEISJE! Loisje 34 2 april 2012 UD
07/3/2013 week 27 (za)
je klopt! (19/7)
VERRASSING! Schorpioen22 30 1 april 2012 UD
15/3/2013 week 25 (vr)
je klopt! (1/8)
EEN JONGEN! Blomster 35 1 april 2012 UD
26/3/2013 week 23 (di)
je klopt! (27/8)
EEN MEISJE! Sann21 30 1 mei 2012 UD
30/3/2013 week 23 (zo)
jes kloppen! (15/8)
2 JONGENS! Dreamzzz 28 1 mei 2012 UD
18/5/2013 week 16 (vr)
je klopt! (28/9) Suzy83 29 1 mei 2012 UD
15/6/2013 week 13 (za)
je klopt! (17/10) Jayla2 29 1 april 2012 UD
27/6/2013 week 12 (ma)
je klopt! (9/11) Bn1987 25 1 mei 2012 8 dec Ka_bo 23 1 april 2012 11 dec Kroes 26 1 okt 2012 14 dec Sproetje21 29 1 mei 2012 Oempa-loempa 27 1 mei 2012 Smikkie87 25 1 april 2012
@filettip: ik vind die net genoemd id erg goed. Of je kunt zeggen dat je zelf afgelopen weekend een broodje met bedorven filet op hebt en dat je voorlopig echt niet meer hoeft

Ben benieuwd wat je ovulatietesten gaan uitwijzen wiesewies. Hoeveel dagen moet je ze gebruiken? Misschien ga ik ze volgende maand toch ook wel gebruiken. Ik voel deze keer niet zoveel van mijn eisprong, dus ben nu ineens bang dat we misschien op de verkeerde dagen vrijen. Pfff......en mijn voornemen was nog wel om er 'relaxt' in te staan. Ben ik niet zo goed in blijkt nu....

Verder even weinig puf om op de rest te reageren, voel me niet zo top, dus ga lekker slapen.
*
hoi meiden,

Mijn vriend en ik gaan voor een 1e kindje!

We zijn beide 29 jaar en iets meer dan 2 jaar samen.

Ik ben al jaren geleden gestopt met de pil. We hebben het altijd veilig gedaan....tot gisteren!

Jammer dat ik er niet meer in de tabel bij pas! :(
Ik vind het nog knap hoor.. ik hou het nu al niet meer bij! Maar ach, ook niet erg natuurlijk.. komt wel!

@wiesewies: ik vind het inderdaad ook meeega frustrerend, ik kan echt niet afwachten! Word helemaal gek van mezelf joh, ben er veel te druk mee.. en moest heel hard lachen om je alcoholtruc, laat je weten of ie werkt?

@loisje: vervelend zeg, van je cyclus! Wat zeiden ze ervan in ziekenhuis/bij dokter? Kunnen ze zeggen hoe lang dat duurt gem.? En oh mijn god, wat een hork die huisarts... ga je daar nog wat over zeggen?

@alcoholissues: lijkt me ook heel lastig, ben benieuwd hoe lang ik dat ga volhouden. Maar heb inmiddels dus een 'vriendin in crime' dus dat scheelt wel.. bij feestjes hier thuis lijkt het me juist heel makkelijk om even met je glas naar de keuken te lopen en wat door de gootsteen te spoelen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat!

@Suzan: hihi, je vriend was bang dat het je alleen maar om zijn zaad ging, ik kom niet meer bij! Echt heel grappig :-)

@blomster: filet american is een goeie, dat eet ik letterlijk iedere dag! Ik ga vanaf morgen ook minderen HA

@ovulatietesten: daar wachten wij nog even mee, hihi m'n vriend ziet me aankomen :-) Maar misschien dat ik na een maand of 2/3 proberen compleet anders over denk hoor Voor eisprong ga ik straks gewoon 2 wk voor NOD aanhouden, dat klopt toch wel een beetje?

Ben heel benieuwd hoe die testen jullie bevallen!

@Vlinder: welkom!!
hey meiden ,

zo hier lekker een week vakantie , maar al lekker vol geboekt dus zit nu in bed nog even alles bij te lezen.

@ eisprong: ik heb niet het idee dat ik er iets van mee krijg .. had wel handig geweest ;)

@geen alcohol: vriend drinkt redelijk vaak ik een keer in de drie maanden ongeveer.

vriend is al een jaar gestopt mer roken :D ikke rook nog drie stuks per dag. dus dat gaat al beter ( maar nu nog helemaal stoppen :( natuurlijk

koudwatervrees: herken ik ook heel duidelijk.

ik merk dat ik nu mijn gedachtes weer even rustig houd kwa zwanger worden ( denk da t het volgende week wel weer komt rond mijn vruchtbaren dagen )

goeden morgen alvast ;)
@ Smikkie: Zo jij was nog laat wakker en aan het bijlezen, morgenochtend vast lekker uitslapen, fijn hoor dat je vakantie hebt Heb je nog leuke plannen?

@ Flippie6 en Vlinder1: Wat mij betreft zijn jullie van harte welkom om met ons mee te kletsen! Maar er is gisteren ook een nieuw topic geopend 'Zwanger worden vanaf mei 2012 #2', misschienvoor jullie leuker om daar mee te gaan schrijven, aangezien wij hier 'al' drie weken bezig zijn.

@ Wiesewies: Wat mij betreft prima van de tabel. Als mensen langere tijd niet meer actief meeschrijven kunnen ze wat mij betreft (tijdelijk) uit de tabel, dat houdt het ook wat overzichtelijker. En ze kunnen zich altijd alsnog opnieuw bij ons aansluiten.

@ Koehandel: Wat een vreselijk verhaal van die vriend die er door zijn vrouw ingeluisd is! Ik wil ook alleen maar echt sámen met mijn partner een kind.

@ Tocaola: Goede tip van die filet americain! Hopelijk voel je je vandaag weer wat beter?

@ Suzan83: Ik ben benieuwd hoe het ritme van je komende cyclus wordt en hoe die ovulatietesten dat aangeven. Waar heb jij ze gekocht? Via internet? Ik heb mijn vorige cyclus totaal niet gemerkt wanneer mijn eisprong was.

@ Suzy83: Ik houdt ook 2 weken voor mijn NOD aan als datum van ei-sprong, en dan ongeveer 2 dagen ervoor en erna. Vorige cyclus was mijn NOD na 25 dagen (ipv de 28 dagen die ik had verwacht), dus dan is de eisprong ook wat eerder. Wel iets om rekening mee te houden

@ Oempa-loempa: Fijn dat je er nu ook in het 'echte leven' met een vriendin over kan praten. Heeft zij ook een kinderwens?

@ Blomster: Dat speculeren doen mijn vriend en ik ook af en toe, echt leuk & het helpt inderdaad om de koudwatervrees wat te verminderen
*
Volgens mij is Vlinder inmiddels overgestapt naar een ander topic. Ik ga de tabel even bijwerken!

Goedemorgen trouwens!
Goedemorgen!

@Blomster/andere filet-eters: er was laatst een aflevering van keuringsdienst van waarde over filet americain, misschien is dat nog een mooie smoes om het niet te eten? Ik at het al nooit, maar kreeg nou niet bepaald zin het te proberen na die aflevering. In een kwart van de broodjes filet americain zaten te veel bacterien en in een aantal zat varkensvlees. Dus misschien kun je zeggen dat je na die aflevering het spul niet meer zo ziet zitten?
Zo, bijgewerkt.

Wat betreft de ovulatietesten: in mijn bijsluiter staat dat de (geadviseerde) dag waarop je begint met testen afhankelijk is van de lengte van je cyclus. In mijn geval is dat 24 dagen, en daarom moest ik op dag 7 beginnen. Met 25 dagen begin je op dag 8, bij 26 dagen begin je op dag 9 etc.

Overigens ben ik zelf op dag 9 begonnen omdat ze toen pas binnenkwamen. Ik ga zelf 6 dagen testen, want ik heb 6 testen besteld. Maar stel dat ik nu niet ovuleer gedurende die 6 dagen, bestel ik er de volgende keer meer.

@ Koehandel: da's inderdaad een goeie, van die aflevering! Ben zelf zo'n laffe vegetariër dus dat probleem heb ik gelukkig niet.
Goedemorgen!

@ Smikkie87: wat fijn vakantie!geniet er lekker van!

@Suzan83: bij ons was het ook lekker weer!voor het eerst weer buiten gegeten. Jammer dat het weer alweer minder gaat worden.

@ Jayla: ja was echt een opluchting!Ze wil wel graag kinderen maar voor haar is nog niet het juiste moment, maar ze vindt het prachtig om 'tante' te worden als het lukt!

@ Jayla en Suzy83: ik denk dat ik die 2 weken ook aan ga houden. Volgens mij was mijn cyclus voordat ik aan de pil begon 5 weken dus uit voorzorg houdt ik 2 weken voor NOD aan bij zowel een cyclus van 28 dagen en 35 dagen. Ik word nog druk deze maand

@ Wiesewies: wat fijn dat je zo'n korte cyclus hebt.

@ Blomster: dat idee had ik ook met koninginnendag, heb ook bewust afscheid genomen van mijn laatste wijntje! nu even een tijdje geen alcohol meer..gooi het erop dat ik een beetje wil afvallen voor de zomer

@ speculeren: dat doe ik maar in mijn eentje, vriendlief wil niet teveel op de zaken vooruit lopen. Eerst maar eens zwanger zien te worden zegt hij altijd. Nouja....;-)

Fijne dag allemaal!
@Jayla2: ik ga morgenavond even kijken bij mijn vriendin en haar kleine. Zin in! En jij? Al op bezoek geweest?

@ka_bo: en? Weet je al iets meer?

@wiesewies: prima hoor, dat je er een aantal uit de tabel hebt gehaad. Dan houden we het ook overzichtelijk.

@oempa-loempa: hahaha, je houdt gewoon twee NOD's aan en dus ook twee mogelijke momenten voor een eisprong. Slim! Dat zal je vriend/man vast niet erg vinden!

@ermee bezig zijn: ik merk ook dat het minder is nu ik net ongesteld ben geweest. Zal straks wel weer komen, haha!
@ Schorpioen22: Leuk dat je morgenavond op bezoek gaat bij je vriendin en de baby! Ik hoop ergens in de loop van volgende week even langs te kunnen gaan. het is nogal een pittige bevalling geweest, dus eerst even uitrusten en familiebezoek

@ Oempa-Loempa: Leuk een vriendin waarmee je erover kan kletsen en die suikertante van je kleintje wil worden!

Ik had voor (en tijdens) het gebruik van de AC-pil een cyslus van 28 dagen, nu was mijn eerste cyclus zonder pil 25 dagen. Voor mijn vruchtbare periode houdt ik dan ook dag 11-14 ruim aan (dat is dan 2 weken voor mijn NOD).

@ Ermee bezig zijn: Toen ik ongesteld was geworden ben ik er daarna ook een aantal dagen/week minder mee bezig geweest. Ik voel het nu weer wat aanwakkeren nu ik richting mijn vruchtbare periode (denk ik) ga, dat zou volgende week zijn.

@ Wiesewies: Fijn dat de tabel weer aangepast is, echt handig dat je dat zo goed bijhoud Ik zag dat je in het andere mei-topic ook al een berichtje had gepost, super!

@ Suzy83: Jij hebt vandaag je NOD hè? Merk je al iets? Ook al ben je nog niet begonnen, denk ik toch wel fijn als je weet waar je aan toe bent en hoe je cyclus ongeveer in elkaar steekt?
@Jayla: ik voel me vandaag gelukkig weer beter, thanks

@wiesewies: ik zag dat je de OP en tabel weer hebt aangepast, super! De andere 2 topics gaan ook al hard zag ik, leuk zoveel stellen die zwanger willen worden vanaf mei, zal het voorjaar wel zijn! Duidelijke uitleg over die ovulatietesten trouwens, ik ben benieuwd waneer je ei springt

@loisje: lekker huisarts heb jij, daar zou ik ook niet bij mee zijn, niet zo handig van hem! Heb je wel enig idee wat je zou kunnen verwachten qua cyclus en hoelang het ongeveer duurt, of moet je gewoon afwachten?

@smikkie: fijne vakantie!

@schorpioen: veel plezier op kraamvisite!

@oempa-loempa: ik vind niet drinken vanwege de lijn wel een goede tip, denk dat ik die ook maar ga gebruiken mocht het nodig zijn. Slim om 2 momenten aan te houden voor je eisprong en NOD, veel plezier alvast dan, want dat krijg je het idd druk

Ik had vannacht gedroomd dat we een baby hadden gekregen. Het was alleen op vrijdag geboren en de kraamhulp zou pas vanaf maandag komen. Dus ik had de baby in de wieg gelegd en was gaan slapen, want ik was heel erg moe. Volgende dag bedacht dat ik voor maandag misschien toch wel 'iets' met die baby moest. Had geen melk in huis dus probeerde het te voeren met rijst en rozijntjes (?), maar dat ging natuurlijk niet door een fles Vlak voor ik wakker werd bedacht ik me gelukkig dat ik ook gewoon borstvoeding zou kunnen geven en dat de kraamzorg vast ook werkt in het weekend........ Maar goed, verder ben ik er dus helemaaaaaal niet mee bezig op het moment

*ik geloof dat ik me even ergens in een hoekje ga zitten schamen*
Dag dames,

Daar ben ik weer! Ik had afgelopen dagen wat last van complicaties na de operatie maar nu gaat het inmiddels een stuk beter. Bedankt voor al jullie sterkte wensen!!! Waaraan ik geopereerd ben houd ik maar even voor mezelf ivm herkenning.

Nu we er eindelijk echt voor kunnen gaan ben ik zo opgelucht, ik heb voor mijn gevoel zo lang moeten wachten. Kan niet wachten tot mijn vruchtbare dagen haha!! Ik sleur die kerel van mij elke dag het bed in

@ Speculeren, mijn vriend en ik maken regelmatig opmerkingen naar elkaar over een toekomstige baby, dat fantaseren we vast wat. Maar ik ga niet teveel druk op leggen rondom het zwanger worden, dat werkt bij hem denk ik averechts. Hij weet niet dat ik hier schrijf en ook de ovulatietesten zal ik niet met hem doornemen. Dat is gewoon een beetje mijn ding.

@ Ovulatie, ik kan mijn ovulatie ook redelijk herkennen aan mijn afscheiding. In mijn vruchtbare dagen heb ik veel meer waterige afscheiding en als de eisprong is geweest heb ik veel doorzichtig slijm. Misschien herkennen jullie dit ook?

Ik wil ook wel ovulatietesten gaan gebruiken (vind net als Wiesewies dat het nu echt tijd is) en heb van die goedkope dipstaafjes besteld via internet. Ben benieuwd of ze werken...

Wat wel lastig is dat je deze moet gebruiken midden op de dag, dus onder werktijd.

@ Wiesewies, wat houd je goed de tabel bij!! Bij mij kan er nog in: beginnen vanaf mei!

Ik vind het een goed idee dat wanneer meiden 2 weken afwezig zijn geweest, ze (voorlopig) uit de tabel gaan.

Spannend dat jullie ook bijna gaan beginnen!
@ Loisje, wat een mooie verhalen heb je toch met al die hormoonperikelen. Daar heb ik gelukkig weinig last van.

@ Jayla, jammer dat je ongesteld bent geraakt. Op naar de volgende ronde! Ik kan mij voorstellen dat je een eventuele uitgerekende datum liever niet in februari wilt, maar ja zoals is er altijd wel een reden om het uit te stellen hè! Als je er eenmaal klaar voor bent kun je gewoon niet wachten. En wie weet lukt het ook niet in 1 keer.

@ Tocoala, spannend dat je je vruchtbare dagen hebt gehad.... Zou je de eerste kunnen zijn? Misschien is je droom wel een voorbode. Een vriendin van mij droomde ook zo erg over dit soort dingen toen ze net zwanger was (ik wil je verder niet gek maken hoor). Wel een mooi verhaal!

@ Dreamzzz, vervelend dat je een onregelmatige cyclus hebt. Over je vraag wat betreft verminderde vruchtbaarheid, ik heb wel eens gelezen dat wanneer je cyclus korter dan 21 dagen of langer dan 40 dagen er kans is dat er geen eisprong is geweest. Hier val jij nog binnen.

@ Schorpioen, jammer dat je ongesteld geworden bent, op naar de volgende ronde! Mijn menstruatie is ook erg veranderd na het stoppen met AC. Ik ben veel minder ongesteld, Meer bruin bloed dan echt rood vloeiend. Maar wel meer krampen in mijn buik en gevoelige borsten.

@ Badeend, welkom! Wat vervelend dat je eerste zwangerschap eindigde in een miskraam, lijkt me geen leuke ervaring...

@ Kabo, mijn cyclus was na het stoppen met de naarling ook zo lang, ook langer dan 50 dagen. Heeft wel een een jaar geduurd voor er regelmaat in kwam. Dus misschien heeft het bij jou ook wat langer nodig....

@ Nobiggie, spannend dat het bij jullie ook bijna zo ver is. Het klinkt alsof je in een korte tijd al veel contacten hebt daar in Amerika. Leuk!

@ Koehandel, wat fijn je er goed met je vriend over gesproken hebt en dat er weer een opening is. Ik duim voor je!

@ Alcohol, wat een goede tips zijn er gegeven zeg! Veel innovatiever dan die antibioticakuur!!!

Voor mijn operatie hebben mijn vriend en ik met een avondje uit eten ook bewust afscheid genomen van de alcohol (dat hoop ik althans) want mag komende weken niet drinken vanwege pijnstilling en daarna hoop ik natuurlijk gewoon zwanger te zijn!

Nou, volgens mij ben ik weer helemaal bij
@ Kabo, naarling moet natuurlijk nuvaring zijn (moeilijk te wijzigen op mobiel)

@barbarientje: hahahaha, naarling. Ik dacht al, waar heeft ze het nu over....
Dat heb je met autocorrectie dat dat ding er zelf woorden van gaat maken.....
Haha Barbabientje handig hè zo'n autocorrect, ik heb daar ook altijd last van als ik op de ipad typ.

Fijn dat het alweer een stuk beter met je gaat! Zit je nog thuis in de ziektewet? Ik hoop ook voor je dat je de komende 9/10 maanden helemaal geen alcohol meer mag drinken!

*poef*

@ Ovulatie: Ik heb mijn afgelopen cyclus geen opvallende dingen gemerkt aan afscheiding voor of na de eisprong. Daar ga ik de komende periode eens meer op letten.
@tacoala: fijn dat je je weer wat beter voeld

haha wat een droom ( ik vind het altijd zo gek dat je op die manier kan dromen

@loisje:heel apart van je huisarts , juist daar zou je denken dat je verhaal niet over de toonbank word geschreeuwd !!

jaa ik weet dat ik laat in mijn bed lig , vriend is kok en anders zie ik hem echt nooit ;) dus kwa slaap ritme scuif ik nogal , al scheel het dat ik ook niet altijd heel vroeg hoef te beginnen met werken , dus het is nog te doen ;)
zoo bijna weekend en dagje 6 overtijd.... maar helaas vandaag van de dokter gehoord dat het hcg hormoon in bloed gewoon laag is dus niet zwanger bleg balen bah.. maar ook goed nieuws de rest van bloed was ook prima dus dat was weer een troost en vanavond eerste spatjes bloed.. zal de stress wel zijn geweest hoorde dat je het zelf ook kunt tegenhouden er gewoon teveel op gefocusd zijn.. kortom sip balen maar goed 3x is scheepsrecht..

@ alcohol dat drink ik maar niet meer deed ik nooit zoveel.. alhoewel heerlijk koud biertje op de boot oww dat ga ik missen hihi maar veel dronk ik al nooit want

ik gebruik al medicijnen waar ik niet zonder kan dus ik plaag die kleine straks al genoeg alhoewel plagen we hebben ons goed voor laten lichten doseringen laten aanpassen alles onder strenge controle maar daar kun je je alsnog schuldig over voelen.

@ ermee bezig zijn... neee ben dr helemaal niet mee bezig hahha las ook iets over een droom grappig is dat he.. mijn man heeft gedroomd over de baby. bij ons vergt die baby nog al wat planning ivm verbouwen van huis en grotere auto...nou ja die baby niet dus maar de zaken eromheen...maar wat ik ergens al las dat zijn grote dingen die je moet begroten en wie weet doen we er jaren over (hoop het niet want ik ben natuurlijk niet de jongste meer en mijn man word 40 volgend jaar)

dus manlief kijkt op zijn gemakje naar een 7 zitter(auto) . ach dat maakt het leuk maar soms ook wel moeilijk...

@ nieuwe nod 3juni bah wat ver..........

ik ga een stukje wandelen met de hond ff uitwaaien
@loisje: jammer dat je niet zwanger bent ... wel fijn om te horen dat je bloed veder goed is !!
@loisje: wat rot voor je.. hoop dat je er niet te down over bent??

@smikkie: wat heerlijk dat je vakantie hebt!

@koehandel: die aflevering heb ik gezien inderdaad, te ranzig! En toch eet ik het nog steeds, erg he :-s hopelijk binnenkort niet meer!

@oempa-loempa: leuk he, die vriendinnen die meeleven, ik zou ze het het liefst allemaal vandaag nog willen vertellen! Maar goed, dat doe ik natuurlijk niet. Heb zeker genoeg oppassen straks

@jayla: nog geen vuiltje aan de lucht hier... balen! Haha, stom he dat je nu ineens niet meer kunt wachten, omdat ik m'n eisprong dan eerder is? Ik had hem al vrij ruim ingestoken (34 dg) dus hoop dat het veel langer gaat duren, dan heb ik toch een langere cyclus dan ik dacht. Voordeel is wel dat ik dan mijn eisprong tijdens de vakantie heb :-D

@tocoala: wauw, wat een bizarre droom! hihi, dan ben jij er stiekem ook lekker druk mee.. ik verwerk zelf tenminste waar ik overdag mee bezig ben in mijn dromen. Was het een lieve baby?

@barbabientje: wat fijn dat alles goed is gegaan! Nu snel herstellen en dan 'aan de slag'! Beterschap!

@eisprong: ik voel dat meestal ook niet, maar had er tot vorige maand ook nooit op gelet moet ik zeggen. 2 wk geleden voelde ik ineens een steek rechtsonder en toen dacht ik er meteen aan. Als ik echt vandaag of morgen ongesteld wordt dan zou het kunnen kloppen!

En tot slot even voor @wiesewies: je bent fantastisch met die tabel! We hadden ons geen betere 'chief' kunnen wensen!!
@loisje: wat balen dat je niet zwanger bent! 3 juni klinkt inderdaad nog ver, ik hoop voor je dat de tijd lekker snel gaat. Voor nu maar even extra lief zijn voor jezelf!

@suzy: hihi, volgens mij een hele lieve baby, want de eerste nacht helemaal niet gehuild en dat zonder voeding....zo zal zo'n eerste nacht in het echt wel niet verlopen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven