pufles amsterdam
zaterdag 21 februari 2015 om 15:23
Ha dames,
nu ik over de helft van mijn zwangerschap ben, wordt het tijd na te denken over mijn bevalling (help!). Pufles dus... Nu moet ik zeggen, zo'n pufles lijkt me vreselijk. Ik heb visioenen van zwangere vrouwen die alleen over baby's kunnen praten en die ergens op een roze wolk zwevend vrolijk puffend de les door gaan, die zin in de bevalling hebben hebben en het alleen hebben over hun ' wondertje'....
Alhoewel ik die bevalling het liefst uit mijn systeem blok, zal ik er toch aan moeten geloven en zo'n pufles lijkt me dan een goede voorbereiding. Ik zoek dus iets down to earth's, met praktische tips die me echt helpen bij de bevalling. Liefst niet twaalf weken lang elke week 2 uur, maar ik snap dat ik er iets van tijd in moet steken.
Wie heeft een goede tip? Omgeving Amsterdam.
Dank!
Vlaatje
nu ik over de helft van mijn zwangerschap ben, wordt het tijd na te denken over mijn bevalling (help!). Pufles dus... Nu moet ik zeggen, zo'n pufles lijkt me vreselijk. Ik heb visioenen van zwangere vrouwen die alleen over baby's kunnen praten en die ergens op een roze wolk zwevend vrolijk puffend de les door gaan, die zin in de bevalling hebben hebben en het alleen hebben over hun ' wondertje'....
Alhoewel ik die bevalling het liefst uit mijn systeem blok, zal ik er toch aan moeten geloven en zo'n pufles lijkt me dan een goede voorbereiding. Ik zoek dus iets down to earth's, met praktische tips die me echt helpen bij de bevalling. Liefst niet twaalf weken lang elke week 2 uur, maar ik snap dat ik er iets van tijd in moet steken.
Wie heeft een goede tip? Omgeving Amsterdam.
Dank!
Vlaatje
zaterdag 21 februari 2015 om 15:27
Ik had veel baat bij zwangerschaps yoga. Leren ademhalen, leren verschillende houdingen aannemen voor de bevalling. Leren dat jij de baas bent over je lichaam en wat er gebeurd. Leren hoe je lichaam de bevalling doorstaat en hoe jij hierin mee kan gaan.
Voor elke les, want geen vast klasje, stelde iedereen zich kort voor, hoeveel weken zwanger je was en wat je verder nog kwijt wilde.
Voor elke les, want geen vast klasje, stelde iedereen zich kort voor, hoeveel weken zwanger je was en wat je verder nog kwijt wilde.
zaterdag 21 februari 2015 om 15:34
Wat zegt je verloskundige ervan? "Onze" verloskundige zei dat het een geheel eigen keuze was en dat zij zelf ook wel een aantal ademhalingsoefeningen kon leren. Dat pufles of zwangerschapsgymnastiek of -yoga niet per definitie een toegevoegde waarde had, alleen als het je zelf aansprak of als je het voor de gezelligheid wilde. Mijn vrouw heeft het ook allemaal niet gedaan en zoon is 16 maanden geleden gezond en wel ter wereld gekomen.
zaterdag 21 februari 2015 om 19:34
En ik vond het hebben van een groepje moeders met kinderen in exact dezelfde fase een zegen! We zagen elkaar na de bevalling vrij vaak en konden heel goed problemen en frustraties delen en herkennen. Nu nog maar eens in de paar maanden en dat zal vast verder verwateren. Maar we hebben veel aan elkaar gehad.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
dinsdag 24 februari 2015 om 21:43
Ha dames, dank voor de reacties! Ik zit al op een sportclubje voor zwangeren dus voor de contacten hoeft het niet. Ik ga eens kijken bij die aurora en bevalwijzer. En fijn idee dat het niet iets is dat 'moet'
. Yoga vind ik wat teveel ook icm het sportclubje. Ik zal het ook eens met de verloskundige bespreken. Dank!!