Slechte 20 weken echo

09-07-2019 14:10 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Afgelopen 25 juni een 20 weken echo gehad. Daaruit bleek dat alle organen van onze dochter en haar hersenen uitstekend waren. Haar buikje en benen liepen goed qua groei. Alleen haar hoofdje zat op de onderste lijn. Verder lag ze compleet dubbel gevouwen en kon ze het hartje niet heel goed zien. Een week (afgelopen 3 juli) later nogmaals een 20 echo gehad en hopen dat ze nu wat meer mee wilde werken qua ligging.
Hier kon de echoscopiste bevestigen dat alle organen etc. er uitstekend uitzagen. Alleen haar hoofdje zat nu onder de onderste lijn en haar buikje en benen kwamen nu in de buurt van de onderste lijn. Bovendien vond ze dat ik ook weinig vruchtwater had.
Ze heeft ons doorgestuurd naar het Erasmus. Afgelopen vrijdag hadden we daar een afspraak voor een guo.
Daaruit bleek dat de organen er inderdaad goed uitzagen alleen dat onze dochter ruim 3 weken achter liep op groei en echodense darmen heeft.
Gisteren een vlokkentest gehad, omdat ik te weinig vruchtwater had voor een punctie.
Het kan zijn dat er een chromosoomafwijking is (nipt met nevenbevindingen gedaan en daaruit kwam dat ze gezond is) en ze gaan ook nog verder kijken op genenafwijkingen.
Heb wel gemeld dat ik dacht dat ik vruchtwater lekte. Ik voelde een week of wat geleden wat druppelen en heb toen snel mn vingers eronder gehouden en geroken, maar was absoluut geen urine geur.
Ze denken dat dat inderdaad goed mogelijk is, omdat ik weinig vruchtwater heb in combi met een niet goed werkende placenta dat onze dochter daarom nu achterloopt op groei. Maar het kan ook een afwijking zijn. Al had ik toen ik 16 weken was ook nog een echo gehad en daar zag alles er goed uit qua groei en vruchtwater.
Nu nog 10 dagen in de stress zitten voor de uitslagen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zowel positief als negatief? Ik maak me zo ontzettend veel zorgen. Ik voel haar meerdere keren per dag bewegen en kan me niet voorstellen dat er iets mis met haar is.

Sorry voor het lange en warrige verhaal.

Liefs,
Ginny
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat een positieve wending van je topic. Heel fijn om te lezen. Hopelijk krijgen jullie zelf ook langzaamaan weer meer vertrouwen in de zwangerschap. Wat is jullie baby sterk, ze lijkt op haar papa en mama, nu al!
Zet hem op en idd, elke dag en week zijn weer mooi meegenomen!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 26 weken. Op naar de 27. Maak elke week een buikfoto en als je het verschil ziet tussen vorige week en vandaag is echt heel groot.
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi om ook zo duidelijk aan de buitenkant te zien. En weer een week verder!!
Wat een wending van dit topic zeg. Ik lees al een tijdje mee. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik blij voor je Ginny, met deze positieve geluiden. Heb je vannacht weer wat beter kunnen slapen?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een stille meelezer die je topic steeds checkt ;), wat een geweldig nieuws! Hopelijk blijft ze lekker zitten en groeien!!
Ginnyy schreef:
07-08-2019 09:51
Vandaag 26 weken. Op naar de 27. Maak elke week een buikfoto en als je het verschil ziet tussen vorige week en vandaag is echt heel groot.
.
Mooi! 26 weken!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het vruchtwater zo goed is toegenomen.

Denk wel dat het lastig is om er een beetje vertrouwen in te krijgen dat het misschien toch goed mag gaan?
Alle reacties Link kopieren
Nee vannacht niet heel goed geslapen. Ben alweer een tijdje wakker. Zit met een kopje thee op de bank.
Vandaag weer naar de verloskundige toe. Weer even kijken of haar hartje nog een goed ritme aanhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je niet goed geslapen hebt :sigh: ! Veel succes bij de verloskundige! Kan je je kleine meid weer even zien :)
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Al herken ik het wel van mijn zwangerschap rond dat termijn. Middagdutjes lukte me wel goed.

Veel succes bij de verloskundige vandaag!
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
sparoodislekker schreef:
07-08-2019 22:33
Wat fijn dat het vruchtwater zo goed is toegenomen.

Denk wel dat het lastig is om er een beetje vertrouwen in te krijgen dat het misschien toch goed mag gaan?
Ja is best lastig. Maar probeer het wel positief te zien.
Onbezorgd zwanger zijn zit er alleen niet meer in.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het goed gaat met je vruchtwater, wat een toename!
Succes bij de verloskundige vandaag, hoop dat het heel fijn is haar weer even te zien :heart:
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Hartje klopte goed en regelmatig. En er is nog steeds genoeg vruchtwater.

Wilde een foto van de echo hier plaatsen, maar dat lukt me niet
Alle reacties Link kopieren
Fijn Ginny! Hoop dat die kleine meid voorlopig nog even kan blijven zitten en doorgroeien.
Foto’s upload je bijvoorbeeld via http://tinypic.com
Hier kun je vervolgens de link plaatsen
Alle reacties Link kopieren
frambloosje schreef:
08-08-2019 17:50
Foto’s upload je bijvoorbeeld via http://tinypic.com
Hier kun je vervolgens de link plaatsen
Dat doet het dus niet. Ik zal wel iets fout doen. Heb echt 0,0 verstand van computers. Weet alles van gevaarlijke stoffen (mn werk), maar computers is een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws Ginny!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn nieuws Ginny!
Alle reacties Link kopieren
Fijn zeg dat het zo goed gaat! Volhouden!!

Dat van die longrijping vind ik wel een raar verhaal is me hier heel anders uitgelegd maar goed overal een ander protocol. Het ziet er niet naar uit dat je snel zal bevallen en dan is idd (indien nodig) zo kort mogelijk op de bevalling wel t beste.
Wat fijn dat alles goed was! Op naar weer een week er bij!
Alle reacties Link kopieren
Vanessakusje1987 schreef:
08-08-2019 21:48
Fijn zeg dat het zo goed gaat! Volhouden!!

Dat van die longrijping vind ik wel een raar verhaal is me hier heel anders uitgelegd maar goed overal een ander protocol. Het ziet er niet naar uit dat je snel zal bevallen en dan is idd (indien nodig) zo kort mogelijk op de bevalling wel t beste.
Had nav jouw verhaal dus gevraagd of het niet mogelijk was voor meerdere keren, maar kreeg dus dat antwoord.
Dan doen we maar zonder En kijken we het per week aan.
Alle reacties Link kopieren
Ja raar daarom juist.
Meestal krijg je ze 2 keer met 2 weken er tussen. Maar goed omdat er bij jullie nu geen dreiging lijkt en je miss al wat verder bent dan ik toen dat ze t willen uitstellen. Sterkte en hopelijk kom je gewoon met gemak nog 10 wk verder.
Alle reacties Link kopieren
Dat hoop ik ook. We blijven gewoon positief! We zijn alweer op 26 en een halve week.
Alle reacties Link kopieren
Ginnyy schreef:
08-08-2019 15:07
Hartje klopte goed en regelmatig. En er is nog steeds genoeg vruchtwater.
Fijn!
Ginnyy schreef:
08-08-2019 15:07
Wilde een foto van de echo hier plaatsen, maar dat lukt me niet
Jammer!

26,5 week :yes: . Elke dag is er 1tje en tot nu toe positievere signalen. We blijven duimen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven