Slechte 20 weken echo

09-07-2019 14:10 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Afgelopen 25 juni een 20 weken echo gehad. Daaruit bleek dat alle organen van onze dochter en haar hersenen uitstekend waren. Haar buikje en benen liepen goed qua groei. Alleen haar hoofdje zat op de onderste lijn. Verder lag ze compleet dubbel gevouwen en kon ze het hartje niet heel goed zien. Een week (afgelopen 3 juli) later nogmaals een 20 echo gehad en hopen dat ze nu wat meer mee wilde werken qua ligging.
Hier kon de echoscopiste bevestigen dat alle organen etc. er uitstekend uitzagen. Alleen haar hoofdje zat nu onder de onderste lijn en haar buikje en benen kwamen nu in de buurt van de onderste lijn. Bovendien vond ze dat ik ook weinig vruchtwater had.
Ze heeft ons doorgestuurd naar het Erasmus. Afgelopen vrijdag hadden we daar een afspraak voor een guo.
Daaruit bleek dat de organen er inderdaad goed uitzagen alleen dat onze dochter ruim 3 weken achter liep op groei en echodense darmen heeft.
Gisteren een vlokkentest gehad, omdat ik te weinig vruchtwater had voor een punctie.
Het kan zijn dat er een chromosoomafwijking is (nipt met nevenbevindingen gedaan en daaruit kwam dat ze gezond is) en ze gaan ook nog verder kijken op genenafwijkingen.
Heb wel gemeld dat ik dacht dat ik vruchtwater lekte. Ik voelde een week of wat geleden wat druppelen en heb toen snel mn vingers eronder gehouden en geroken, maar was absoluut geen urine geur.
Ze denken dat dat inderdaad goed mogelijk is, omdat ik weinig vruchtwater heb in combi met een niet goed werkende placenta dat onze dochter daarom nu achterloopt op groei. Maar het kan ook een afwijking zijn. Al had ik toen ik 16 weken was ook nog een echo gehad en daar zag alles er goed uit qua groei en vruchtwater.
Nu nog 10 dagen in de stress zitten voor de uitslagen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zowel positief als negatief? Ik maak me zo ontzettend veel zorgen. Ik voel haar meerdere keren per dag bewegen en kan me niet voorstellen dat er iets mis met haar is.

Sorry voor het lange en warrige verhaal.

Liefs,
Ginny
Hier een stille meelezer, maar mijn zoon is met een spoedkeizersnede onder narcose gehaald en mijn man is daarbij geweest (vanaf het moment dat ik onder narcose was, bij het onder narcose brengen niet) en er zijn heel veel foto’s gemaakt door de OK medewerkers.

Ik heb in mijn zwangerschappen ook bloedverdunners gespoten en tijdens mijn laatste bevalling tóch een ruggenprik gekregen omdat ik lang genoeg gestopt was met spuiten. Zijn daar geen afspraken over te maken met de anesthesie? Ik spoot fraxiparine 0,3 ML (en eerdere zwangerschap 0,8 ML) en moest minimaal 12 uur gestopt zijn.
Minik schreef:
25-09-2019 13:16
Maar dan was je waarschijnlijk niet onder volledige narcose? Met een ruggenprik mogen vaders altijd mee maar met narcose is het heel ongebruikelijk. Maar foto’s hebben mij erg geholpen in de verwerking dus dat zou ik zeker proberen te regelen Ginny! Hopelijk lukt dat en gaat het allemaal goed komen. Ben benieuwd hoe het nu met je gaat!
Bij mij was het echt een volledige narcose.
Ginny hoe gaat het?
Ik lees ook al de hele tijd mee, vind het nu wel een beetje stil. Ik hoop gewoon op geen nieuws, goed nieuws :rose:
Hoop dat alles rustig voortkabbelt, Ginny. Leef met je mee. Hoop op een goede update :hug:
Ik hoop ook vurig dat geen nieuws goed nieuws is...🍀
Als Ginny wil en kan, zal ze heus wel een keer een update geven.
Rustig afwachten en niet zo pushen, het is niet helpend.
swannie12 schreef:
27-09-2019 18:08
Als Ginny wil en kan, zal ze heus wel een keer een update geven.
Rustig afwachten en niet zo pushen, het is niet helpend.
Niemand pusht, we leven alleen maar mee.
leolux schreef:
27-09-2019 18:27
Niemand pusht, we leven alleen maar mee.
Doe dat dan maar in stilte.
swannie12 schreef:
27-09-2019 18:29
Doe dat dan maar in stilte.
Sjonge ga jij even zuur zitten zijn in stilte. Iedereen schrijft hier met goede bedoelingen en de berichten zijn ver van pushen...

Ginny :rose:
Ginny :hug: ik hoop dat alles goed gaat met jou en je kleine dame🍀
Toch even stiekem gekeken of je een berichtje had geschreven. Ik hoop dat alles goed gaat Giny.
Ik duim ook mee Ginny!
❤️
Duim duim duim dat alles goed is en jullie gewoon als gezin bvb aan het genieten zijn.
Ginny hoop het ook zo :heart:
Ik denk ook aan je Ginny, dat alles maar goed mag zijn met jullie ❤️
🍀❤️
Ik denk ook aan je :heart: :redrose:
Ook ik denk aan jullie....stille meelezer. ❤
Hier ook! :heart:
💕 er wordt aan jullie gedacht ♥️
Ik kijk elke dag even of er een update is. Hoop zo dat het goed met je gaat!
Hopelijk is alles goed Ginny! :rose:
Kom ook steeds kijken! Denk aan je Ginny!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven