Slechte 20 weken echo

09-07-2019 14:10 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Afgelopen 25 juni een 20 weken echo gehad. Daaruit bleek dat alle organen van onze dochter en haar hersenen uitstekend waren. Haar buikje en benen liepen goed qua groei. Alleen haar hoofdje zat op de onderste lijn. Verder lag ze compleet dubbel gevouwen en kon ze het hartje niet heel goed zien. Een week (afgelopen 3 juli) later nogmaals een 20 echo gehad en hopen dat ze nu wat meer mee wilde werken qua ligging.
Hier kon de echoscopiste bevestigen dat alle organen etc. er uitstekend uitzagen. Alleen haar hoofdje zat nu onder de onderste lijn en haar buikje en benen kwamen nu in de buurt van de onderste lijn. Bovendien vond ze dat ik ook weinig vruchtwater had.
Ze heeft ons doorgestuurd naar het Erasmus. Afgelopen vrijdag hadden we daar een afspraak voor een guo.
Daaruit bleek dat de organen er inderdaad goed uitzagen alleen dat onze dochter ruim 3 weken achter liep op groei en echodense darmen heeft.
Gisteren een vlokkentest gehad, omdat ik te weinig vruchtwater had voor een punctie.
Het kan zijn dat er een chromosoomafwijking is (nipt met nevenbevindingen gedaan en daaruit kwam dat ze gezond is) en ze gaan ook nog verder kijken op genenafwijkingen.
Heb wel gemeld dat ik dacht dat ik vruchtwater lekte. Ik voelde een week of wat geleden wat druppelen en heb toen snel mn vingers eronder gehouden en geroken, maar was absoluut geen urine geur.
Ze denken dat dat inderdaad goed mogelijk is, omdat ik weinig vruchtwater heb in combi met een niet goed werkende placenta dat onze dochter daarom nu achterloopt op groei. Maar het kan ook een afwijking zijn. Al had ik toen ik 16 weken was ook nog een echo gehad en daar zag alles er goed uit qua groei en vruchtwater.
Nu nog 10 dagen in de stress zitten voor de uitslagen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zowel positief als negatief? Ik maak me zo ontzettend veel zorgen. Ik voel haar meerdere keren per dag bewegen en kan me niet voorstellen dat er iets mis met haar is.

Sorry voor het lange en warrige verhaal.

Liefs,
Ginny
Ik ben ook heel benieuwd hoe het nu gaat en of je je dochter nog goed voelt schoppen. Ik duim nog steeds heel hard. Hoop dat het slapen nog gaat en je een goede nacht gaat hebben vannacht.
🤞 :hug:
Ik lees je topic nu pas. Hoe gaat het nu met je? Heel veel sterkte. Hopelijk komt het toch allemaal goed.
Ginny ik hoop zo dat het goed gaat met jou en de kleine meid. Ik denk veel aan je! Fijn dat je vrijdag goed nieuws had! :hug:
Ik ben ook benieuwd hoe het nu met jullie gaat.
Hoi allemaal,

Sorry voor de late reactie. Voel haar nog steeds goed bewegen gelukkig.
Morgen weer langs de verloskundige en kijk uit naar maandag. Dan weten we tenminste wat meer over hoe nu verder.

Laatste paar dagen ben ik emotioneel nogal huilerig. Kan overal om huilen en ben over ongeveer alles onzeker.
Wat fijn dat je haar goed voelt bewegen! En fijn dat je morgen weer naar de vk mag. Kan me voorstellen dat je de dagen aftelt tot maandag!

Ik snap dat je er emotioneel even flink doorheen zit, dit moet ook echt onvoorstelbaar zwaar zijn om doorheen te moeten. Nogmaals heel veel sterkte! En elke dag is er weer één, je bent een lieve moeder! :heart:
Fijn dat je reageert, was een klein beetje bang dat geen bericht in dit geval slecht bericht was...

Goed te horen dat je haar nog voelt.

En dat emotioneel, onzeker en huilerig zijn is niet gek! Man, je zit in een rotsituatie en het is hartstikke spannend hoe dit af gaat lopen! Laat al die emoties er maar uit! :hug: Heel veel sterkte.
conniefeer wijzigde dit bericht op 01-08-2019 07:50
0.73% gewijzigd
@giny niet gek dat je emotioneel bent. Die onzekere situatie lijkt mij zwaar.
Ik hoop dat alles goed gaat vandaag bij de verloskundige en de daten tot maandag een beetje snel mogen gaan.
Ik denk dat iedereen in jouw situatie heel emotioneel zou zijn, zoiets is echt je angst als je zwanger bent :(. Maar heel erg fijn dat je haar nog goed voelt bewegen, dat klinkt alsof ze het nog goed naar haar zin heeft daar binnen.
Volgens mij heeft ze het heel erg naar haar zin. Gisteren was ze zelfs zo erg aan het bewegen dat het gewoon echt pijn deed. Mn buik voelt aan alsof ik tegen de 40 weken aanloop terwijl ik vandaag 25 weken ben. Komt denk ik omdat ze weinig ruimte heeft.
Het is inderdaad een emotionele rollercoaster. Dat gun je je ergste vijand nog niet toe.

Hoop dat de dagen snel gaan en dat het weekend snel voorbij is. In ieder geval nog 1 weekje en dan ben ik gelukkig 26 weken. Daar leef ik echt naar toe.
Probeer veel afleiding te zoeken maar wel in alle rust ;)

Nog 1 weekje, kom op Ginnyy jr. Je kan het!
Ah Ginny ik was ook bang toen je niet meer antwoordde. Fijn dat je haar nog voelt. En niet zo raar dat je emotioneel bent, dit is je grootste angst als je zwanger wordt en lieve schat wat ben je sterk voor je kindje.
Elke dag is er eentje. En niets zo raar dat ze het naar haar zin heeft, ze zit in de buik van een supermama!
Nog een nachtje slapen en dan kun je haar weer zien bij de vk, gelukkig maar. En dan de dagen aftellen naar maandag.
Ik tel met je mee. Hou vol kleintje!
Succes vandaag bij de VK Ginny!
Goed om te horen dat je haar nog zo goed voelt bewegen! Het is alweer vrijdag, hopelijk is het weekend snel om en kunnen ze je maandag opnemen om jullie goed in de gaten te houden.
Wat goed om te horen dat ze zo goed beweegt!

Succes vandaag bij de verloskundige.

Ik denk vaak aan je. :redrose:
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Net naar de verloskundige geweest. Duidelijk meer vruchtwater te zien 🎉. Je zag haar nu ook een stuk beter doordat er meer vruchtwater is.
Ze heeft niet gemeten dat wilde ze gewoon aan het Erasmus overlaten.
Wat een heerlijk nieuws! Echt fijn om te horen dat het zo goed gaat! Go baby go! :cheer: :cheer: :cheer:
Oh wat een goed nieuws!

Kan me zo goed voorstellen dat jij een emotioneel bent... Fijn dat ze zo goed beweegt, moet toch een beetje een geruststelling zijn.
Wauwie! :cheer2: Wat fijn zeg!
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Is zeker een geruststelling. Nooit bedacht dat een toename van vruchtwater me zou blij zou kunnen maken.
Nu hopen dat dat ook in haar voordeel is en dat ze een groeispurtje gemaakt heeft. Dat gaan we maandag zien. We blijven duimen.
Ik duim mee!
Ook al blijft het spannend en is ze nog niet klaar met groeien, dit is alvast goed nieuws! Ik ben blij voor jullie!
Wat fijn!!! Toch nieuws om je weer even ietsje beter te voelen!
Wellicht dat dit al genoemd is, maar beter teveel dan te weinig:
Hoe voel jij je zelf? Heb je hoofdpijnen, vreemde pijn rond je ribben (bandgevoel), hebben ze jouw bloed en urine gecontroleerd?

Groeiachterstand bij de baby kan namelijk ook komen door zwangerschapsvergiftiging.

Ik wens je het allerbeste!
Goed nieuws! :cheer: Dan kan je ook wat geruster het weekend in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven