Start ICSI in september 2019

21-05-2019 14:03 395 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wij hadden gisteren een intake bij een fertiliteitskliniek en gaan september beginnen met ICSI.
Het lijkt me fijn om met jullie te kletsen. Jullie weten toch het beste wat er speelt in zo'n traject. Ik heb ook niet zo de behoefte om het in mijn omgeving aan iedereen uit te leggen en dat in mijn ogen 'domme opmerkingen of vragen' te beantwoorden. Vind dat al snel vermoeiend en irritant :lmao:
Ik ben 33 jaar en zijn sinds oktober 2017 bezig met een zwangerschap. Helaas is gebleken dat mijn man verminderd vruchtbaar is. Gister bleek het zaad zo slecht dat we gelijk in aanmerking komen voor ICSI. Dat vond ik nog wel even schrikken, gelijk het laatste middel wordt ingezet zeg maar. Ik heb alle onderzoeken al gehad in ons streekziekenhuis en dat ziet er allemaal prima uit.
Nu blijkt dus echt dat ons zoontje van net 3 een heel groot wonder is!! :flirting: Een wonder is het sowieso al, maar nu we dit weten is het extra bijzonder dat ik destijds heel snel op de natuurlijke manier ben zwanger geworden.

Ik zou het leuk vinden om met meer meiden in contact te zijn, of je met een IVF of ICSI traject gaat starten, maakt niet uit. De behandeling is zo goed als gelijk.

Ik wacht het af!

Groetjes Mimi
anoniem_249125 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 13:50
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MIMI2000 schreef:
02-12-2019 14:32
Ja maar het pijnlijke vond ik niet zozeer die prik door de vaginawand. Juist het geprik in die eierstokken.

Bij mij duurde het iets van 15 minuten voor 14 follikels.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
En een katheter had ik niet.

@Dep: dankje! Hoe is het nu met jou?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Lux, wat goed om te lezen dat je er toch voor gaat. Duim voor jou :redrose:
Ik kreeg een infuus met goeie sterke pijnstilling, voelde t wel..was vervelend maar niet giga pijnlijk. Is dat geen mogelijkheid voor jullie?

Lux; Langzaam aan wat beter, met name geestelijk. Misselijkheid is er nog steeds. Vandaag 11.4 weken :) Gaat best snel moet ik zeggen..
Alle reacties Link kopieren
Thanks Lil! Vind het nog steeds wel moeilijk, mja, denk dat ik achteraf toch blij ben dat ik het heb gedaan (ervan uitgaande dat het gaat lukken).

@Dep: ja ik had rapifen IV, maar daar werd ik hartstikke ziek van en voelde ik de pijn dwars doorheen, dus dat wil ik volgende keer niet meer. Maar heb er al eens met een anesthesioloog over gekletst en die zegt anders geven ze je remifentanil, dat gaat vaak wel goed als rapifen niet lekker valt (grijpt aan op andere receptor geloof ik). Was alleen een anesthesioloog in mijn eigen zkh, dus zal het nog eens overleggen met de FA als ik dat gesprek heb. Dan bellen ze de dienstdoende maar even als ze niet weten of dat mag ;)

Fijn dat het mentaal wat beter gaat. Balen dat je nog steeds zo misselijk bent. Maar yay, bijna het eerste trimester uit :cheer2:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Even heel kort: Lux - wat een dappere beslissing en ik duim heel erg dat IVF 2 succesvol mag zijn!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lux, dapper dat jullie er samen weer voor durven te gaan. Het is wat dat betreft niet anders dan eerst. Als je zekerheid zou kunnen krijgen dat terugplaatsing X slaagt zou het een stuk makkelijker zijn. Hoop dat het gaat lukken!

Hier alweer in de race voor tp 7. Als het mee zit goede echo volgende week en dan voor lab sluiting de laatste terugplaatsing van dit jaar :)
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 20-12-2019 23:38
99.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sofie87 schreef:
03-12-2019 12:48
Lux, dapper dat jullie er samen weer voor durven te gaan. Het is wat dat betreft niet anders dan eerst. Als je zekerheid zou kunnen krijgen dat terugplaatsing X slaagt zou het een stuk makkelijker zijn. Hoop dat het gaat lukken!

Hier alweer in de race voor tp 7. Als het mee zit goede echo volgende week en dan voor lab sluiting de laatste terugplaatsing van dit jaar :)
Heb dit helemaal niet meer gelezen. Is het gelukt allemaal?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Elisboompje schreef:
12-12-2019 17:18
Ik ben een tijdje afwezig geweest, dus misschien reageer ik op oude dingen!

@Mimi: Wat spannend dat je bijna weer gaat beginnen. Ik spruit ook ovitrelle, daar is volgens mij maar één hoeveelheid van.
Je klinkt erg positief, fijn! Is er een reden dat je 12 dagen deca moet spuiten? Veel plezier tijdens de dagen, hopelijk vliegt het voorbij en kan je weer beginnen!
Als het goed is zitten de eitjes in vloeibaar stikstof, daar is geen stroom voor nodig ;)

@lux: Spannend en dapper besluit nog een ronde. Ik vind je benadering heel mooi, bij mij is die benadering juist de reden geweest dat ik erg twijfel over wat ik wil en voel. Juist omdat ik zo bijgekomen ben en nu zo goed in mijn vel zit.
Weet je al welk protocol je mag volgen en heb je antwoord gekregen op al je vragen?

@depster: Hoe gaat het met je, no steeds aan de medicatie? Ik hoop dat je je wat beter voelt en van de feestdagen kan genieten (mits je dat leuk vind natuurlijk :lol: )

Hier heb ik even bewust rust gepakt van het hele ivf/icsi gebeuren. Dat was ook wel even nodig merkte ik nu achteraf. Ondanks dat ik het allemaal ontzettend mee vond vallen, heeft het echt wel een grote invloed gehad. Ik was de hele tijd on edge en in een irritatiezone. Ik was echt niet mijzelf. Ook het hele intiem zijn met mijn kwam niet in mij op, terwijl ik dat ook een belangrijk onderdeel vind in een relatie. Apart dat je achteraf dat pas ziet, gedurende de behandeling had ik niet perse door dat het toch zo'n grote impact had.
Afspraak met de nieuwe arts is geweest, deze is wel wat fijner, maar ben niet helemaal tevreden over de antwoorden. Mijn schildklier waardes waar in maar niet goed, mei uiteindelijk wel weer. Dus deze wilde ik opnieuw getest hebben, maar dat vond de arts niet nodig, want het zag er mooi uit toen. Waar wordt dat op gebaseerd, alleen het gevoel van de arts, of is het ook wetenschappelijk te onderbouwen?
Ik heb wel de keus om een tp in natuurlijke cyclus te doen of een substitutieschema. Voor aankomende cyclus kies ik natuurlijk, ik wil dit gevoel nog even langer vast houden. Want ik heb de afgelopen weken echt geworsteld, of ik dat gevoel waard vind in verhouding met de wens die wij hebben. Maar zo tegenstrijdig want de wens is heel groot. (snappen jullie het nog? :facepalm: :lol: ). In het nieuwe jaar weer aan de hormonen heb ik geaccepteerd.

Zo een heel verhaal, ik ga proberen weer wat actiever te zijn. Kan mijn kop niet voor eeuwig in het zand steken. ;)
Schildklierwaardes schommelen nogal en het moet vrij lang hoog zijn voor je een ‘klinisch’ trage schildklier krijgt; ofwel 1 waar je wat van merkt. Dus zelfs als je TSH nu weer ietsje hoger is, is dat waarschijnlijk weinig relevant voor je traject.
Als je ongewilde gewichtstoename, haaruitval, kouwelijkheid, somberheid, vermoeidheid, stemverandering, zoiets bemerkt, dan wel even benoemen bij je arts, dan kan ze dat meewegen.

Spannend weer een nieuwe poging, ik zou ook voor een natuurlijke cyclus gaan denk ik, veel fijner.

Snap je heel goed hoor, IVF is gewoon niet leuk. En ik vind het ook niet zo dat het voor alles moet gaan. Maar we slaan ons er wel doorheen meid :high5:

Ik heb morgen de afspraak.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Nou beetje mixed feelings. We krijgen ICSI dit keer, want vorige keer hadden we 4 embryo’s uit 11 eicellen en dat is te weinig om door te gaan met IVF (dan moet er minimaal 50% uitkomen). Ben het er wel mee eens hoor, heb dit toen ook al eens aangegeven. Maar toch valt het een beetje tegen dat ze het met me eens zijn :P
Volgende week nog intake en dan hopelijk zo’n beetje 9 januari de eerste spuit erin.

Ondertussen rond de kerst toch maar vast een beetje gezond leven, maar niet te overdreven.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
12-12-2019 18:02
Schildklierwaardes schommelen nogal en het moet vrij lang hoog zijn voor je een ‘klinisch’ trage schildklier krijgt; ofwel 1 waar je wat van merkt. Dus zelfs als je TSH nu weer ietsje hoger is, is dat waarschijnlijk weinig relevant voor je traject.
Als je ongewilde gewichtstoename, haaruitval, kouwelijkheid, somberheid, vermoeidheid, stemverandering, zoiets bemerkt, dan wel even benoemen bij je arts, dan kan ze dat meewegen.

Spannend weer een nieuwe poging, ik zou ook voor een natuurlijke cyclus gaan denk ik, veel fijner.

Snap je heel goed hoor, IVF is gewoon niet leuk. En ik vind het ook niet zo dat het voor alles moet gaan. Maar we slaan ons er wel doorheen meid :high5:

Ik heb morgen de afspraak.
Bij mij is mijn TSH 1x geprikt, en was toen 'te hoog' en moest gelijk aan de medicijnen. Zonder kinderwens was hij niet te hoog, maar voor nu moest hij naar beneden. Ik had dus ook geen klachten. Ik blijf nu mijn waardes elke 3 maanden prikken, want wil er zeker van zijn dat het tenminste daar niet aan ligt.
Als de gyn het onzin vind, kun je het misschien wel voor elkaar krijgen bij je huisarts, het gaat alleen maar om een prikformulier en het kan toch wel een belangrijk onderdeel van de behandeling zijn.... Stom he dat het overal anders is. :-)-)
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
13-12-2019 12:20
Nou beetje mixed feelings. We krijgen ICSI dit keer, want vorige keer hadden we 4 embryo’s uit 11 eicellen en dat is te weinig om door te gaan met IVF (dan moet er minimaal 50% uitkomen). Ben het er wel mee eens hoor, heb dit toen ook al eens aangegeven. Maar toch valt het een beetje tegen dat ze het met me eens zijn :P
Volgende week nog intake en dan hopelijk zo’n beetje 9 januari de eerste spuit erin.

Ondertussen rond de kerst toch maar vast een beetje gezond leven, maar niet te overdreven.
He Lux, dan gaan we gelijk op! Ik begin 11 januari geloof ik, schema een beetje vergeten (ligt thuis, ik zit op werk).
Grappige uitspraak 'valt tegen dat ze het met me eens zijn', haha ik snap je! Ergens voelt het misschien als een teleurstelling dat ICSI blijkbaar nodig is? Zo voelde ik het destijds wel, maar nu ben ik er blij om, want heb het gevoel dat je dan toch de beste kansen hebt. Ik had in ons geval met IVF misschien wel gedacht, wat als we ICSI hadden gedaan? Ik ben ondertussen alweer begonnen met supplementen en foliumzuur kan er straks ook weer bij. Heb er wel weer 'zin' in. Maar vind het ook fijn dat we nu nog een relaxte december maand hebben...
Alle reacties Link kopieren
Het wordt 7 januari beginnen :cheer2:

ICSI is idd een teleurstelling omdat ik graag die natuurlijke selectie wilde behouden, maar inmiddels ben ik erover heen en alleen maar blij met betere kansen. Ik dacht idd bij mezelf vorige keer: hadden we er niet veel meer gehad als we ICSI gedaan hadden?

Ik heb mijn zwanger-worden pillen gewoon doorgeslikt de hele tijd. Ligt er maar een voorraad vitamientjes klaar :)

Nou jongens. Ben helemaal blij. Heb er gewoon zin in :lol: ben idd wel heel blij met een normale decembermaand en gewoon lekker een wijntje bij het kerstdiner en bubbels voor het nieuwe jaar :cheers:
Maar ga weer even op een 50% groentedieet geloof ik :P kom maar op met al die vitamientjes, antioxidanten en mineralen (ipv pepernoten en chocoladeletters :$ ).

Nou. ‘t Blijft een emotionele rollercoaster die IVFs.

Hoe is het met de rest?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Mimi fijn dat jij weer kan starten. Had je verhaal nog gelezen van de vorige pagina en is zeker wel interessant wat je ook schreef over de pregnyl.

En ook fijn dat je de 7e kan beginnen Lux! Wij doen ook ICSI maar dat was door het PGD ook de enige methode, IVF ging dan überhaupt niet. Snap je punt wel wat betreft natuurlijke selectie, daar zat ik zelf ook wel een beetje mee.

Ik heb gisteren de tp gehad, hopelijk hoef ik de kerstwijntjes niet voor niets te laten staan :-D
Lux; wat ontzettend fijn te lezen dat je er gewoon weer zin in hebt! Het wordt dadelijk een mooie verzameling embryo's!

Inderdaad ook lekker genieten komende tijd, voor wanneer je niet meer mag ;)

Mimi; wat fijn dat jullie ook weer mogen starten!

Neo; hopelijk zonder alcohol 12u gaan vieren!!

Heel veel succes dames!!

Ik heb gisteren een echogehad. 14 weken en alles zit er op en aan, inclusief een piemel :heart:
Alle reacties Link kopieren
Fijne feestdagen en dat 2020 een vruchtbaar jaar mag zijn! :heart:
elisboompje wijzigde dit bericht op 30-12-2019 09:49
77.41% gewijzigd
Elis; wat naar dat je je onzichtbaar voelt, hoe komt het? Ik herken het wel, mij hielp het gewoon minder actief mee te schrijven.

Jammer dat je nog geen uitsluitsel hebt over TP op een gegeven moment wil je ook gewoon verder.

Dankjewel :) ik voel mij wel iets beter, sochtends kan nog wel eens een probleem zijn. Genieten komt soms wel door, maar als ik dat dan door heb vind ik het weer raar..dus ach. Komt vanzeld allemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:43
96.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hee lieverds, beste wensen nog!

@Neo: is het gelukt?

@Mimi: klaar voor de start?

@Dep: hoe is het met je?

@Elis: gaat je tp nu juist wel of niet door?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Lux heel veel succes met het spuiten weer! :bigkiss:
Duimduimduimerdeduim voor jou :cheer2: :heart:
Nee helaas niet :-| Voelde ook helemaal geen symptomen en toch wel rot die wachtweken als je vakantie hebt. Totaal geen afleiding en alleen maar daarmee bezig. Mag wel direct door deze cyclus dus nu staat de echo de 15e gepland. Heb er nog 1 in de vriezer.

Lux jij mag morgen weer van start, spannend! En Mimi ook binnenkort. Hopelijk mag het allemaal een mooi begin van 2020 worden.

Elis ik begreep ook niet goed uit je berichtje of je tp door gaat of niet? Edit; ik lees in het andere topic dat het niet doorgaat. Wat rot Elis, heb je wel de echo gehad om je bms te meten of heeft het ziekenhuis voor de echo nog de poging afgebroken?
beste wensen iedereen inderdaad! Dat t voor jullie allen een vruchtbaar jaar mag worden :)

Lux, morgen is het zover! Heb je er een beetje 'zin in'?

Hier gaat alles op zich prima, met momenten wel echt last van banden (liezen, schaambeen en stuit). Maar door beweging en rust in balans te houden gaat t prima. Inmiddels is volgens mij (afkloppen) mijn misselijkheid bijna wel helemaal over. Mag ook wel met bijna 17 weken.
Afgelopen week ook tot het besef gekomen dat ik over de naam helemaal uit bent (ik heb mij keihard verluld, dus ik denk er al aan gewend te zijn haha!)
Volgende week woensdag controle bij de verlos en over drie weken de 20 weken echo alweer..

Kleine flip nog niet mogen/kunnen voelen, is dan ook vroeg en mijn placenta ligt voor.

buik staat voor mijn gevoel al twee weken stil, al zie ik sochtends vroeg wel welke kant ik heb gelegen in de nacht.. dan is mn baarmoeder ook aan die kant gesettled.
Alle reacties Link kopieren
Oh balen Elis, heb je zicht op wanneer je wel kunt beginnen?

@Neo: hè shit, dat zuigt. Welke cyclusdag zit je de 15de? Spannend!

@Dep: oooo de naam al bedacht, wat leuk! Ik had al namen voor de geboorte van zoon haha :$ ik twijfel nog of ik de meisjesnaam gewoon wil houden mocht ik weer zwanger worden en ‘t is een meisje. Achja, de tijd zal het wel uitwijzen. Fijn dat jij wat minder misselijk bent, maar pas je wel op met je bekken? Dat begon bij mij ook zo en heb zoveel pijn gehad. Echt rustig aan doen hoor, ik ben teveel er doorheen gegaan. Ik voelde zoon al met 15 weken trouwens (placenta juist achter) maar ken ook iemand die pas met 22 weken wat voelde. ‘t Kan gewoon even duren helaas.

@Lil: dankje! Lief! :bigkiss:

Hier zijn we weer van start :cheer2: so far so good. Hopen dat ik dit keer niet zo ziek ben van de hormonen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Lux officieel zit ik dan de 12e dag in mijn cyclus en de terugplaatsing is dan een week later. Ze werken bij ons met een kunstmatige cyclus. Geen idee waarom trouwens maar de zwangerschapskansen zouden gelijk zijn bij natuurlijke of kunstmatige cyclus, ik denk dat dit minder gedoe is met echo's en ovulatietesten enzo.
Die hormonen zijn shit he. Moet voor die kunstmatige cyclus estradiol en dadelijk ook weer utrogestan gebruiken. Nu heb ik weer een flinke cyste gekregen in een klier en ik geloof ook echt dat dit met hormonen te maken heeft. Huisarts zei ook dat dit vaak met oestrogeen te maken heeft. Van welke spuit heb je veel last, deca?

Wat gaat het ineens snel depster! Leuk dat jullie al over de naam uit zijn :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven