Start ICSI in september 2019

21-05-2019 14:03 395 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wij hadden gisteren een intake bij een fertiliteitskliniek en gaan september beginnen met ICSI.
Het lijkt me fijn om met jullie te kletsen. Jullie weten toch het beste wat er speelt in zo'n traject. Ik heb ook niet zo de behoefte om het in mijn omgeving aan iedereen uit te leggen en dat in mijn ogen 'domme opmerkingen of vragen' te beantwoorden. Vind dat al snel vermoeiend en irritant :lmao:
Ik ben 33 jaar en zijn sinds oktober 2017 bezig met een zwangerschap. Helaas is gebleken dat mijn man verminderd vruchtbaar is. Gister bleek het zaad zo slecht dat we gelijk in aanmerking komen voor ICSI. Dat vond ik nog wel even schrikken, gelijk het laatste middel wordt ingezet zeg maar. Ik heb alle onderzoeken al gehad in ons streekziekenhuis en dat ziet er allemaal prima uit.
Nu blijkt dus echt dat ons zoontje van net 3 een heel groot wonder is!! :flirting: Een wonder is het sowieso al, maar nu we dit weten is het extra bijzonder dat ik destijds heel snel op de natuurlijke manier ben zwanger geworden.

Ik zou het leuk vinden om met meer meiden in contact te zijn, of je met een IVF of ICSI traject gaat starten, maakt niet uit. De behandeling is zo goed als gelijk.

Ik wacht het af!

Groetjes Mimi
anoniem_249125 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 13:50
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:36
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi (bijna) broedkipjes!

Ja helaas had ik gelijk, geen cryo's voor ons...
Ik ging hier natuurlijk al vanuit na de gemiste oproep dus het bericht dinsdag viel mee. Juist even met de embryoloog kunnen praten en vragen gesteld. De embryo's bleven op dag 3 steken op 4 en 6 cellig, wat al 8 cellig had moeten zijn. Eentjes was dat wel en die is ook teruggeplaatst. Soms halen embryo's het nog in, maar deze helaas niet...
Zo zie je maar, van veel follikels naar maar 1 bruikbare embryo, echt een afvalrace.
Nu hopen op deze natuurlijk, maar dat zou wel heel veel mazzel zijn en het geluk is al een tijdje niet aan onze zijde, dus geloof dit niet meer zo. Maar het kan natuurlijk wel ;-) Voel me goed. Nu wel weer een rustige buik, de eerste dagen wel veel steekjes en krampjes gehad. Maar je let ineens ook overal op he, kan natuurlijk ook mijn darmen zijn, en misschien reageert je baarmoeder sowieso wel na een net teruggeplaatste embryo? En die Utrogestan zal ook wel zo zijn invloed hebben denk ik...
@ LUX, hoe had jij de terugplaatsing ervaren de vorige keer of keren?

@Elisboompje, heb je het gesprek op je werk al gehad? Het zal je ook wel opluchten denk ik, voelt wat minder stiekum ofzo. Tenminste dat had ik...
Alle reacties Link kopieren
@Rucio: denk aan je! Hoe voel je je?

@Mimi: ooo toch balen meis. Het is idd echt een afvalrace :bigkiss: ik heb 1 terugplaatsing gehad tot nu toe. Door de utrogestan voelde ik me vrij ‘zwanger’; gespannen borsten. Ook wel wat menstruatieachtige kramp. Maar toch hartstikke zwanger dus!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:36
99.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zat 10 jaar terug vaak op dit forum over hetzelfde onderwerp. Wil ff kwijt dat het vaak goedkomt. Van de 10 vrouwen waar we toen mee schreven,zijn er 9 moeder geworden. De andere wilde niet verder de medische molen in.

Ik ben zelf de eerste ICSI zwanger geworden van m’n oudste dochter. Ruim 2 jaar later volgde dochter twee,na 3 ICSI behandelingen. En tenslotte gingen wij voor een derde, dat kostte 2 cryo en 5 ICSI behandelingen....maar daaruit volgde onze tweeling zoons. Het is dus meer dan goed gekomen! Veel sterkte allemaal met de behandelingen! Het is het zeker waard!

Ik heb trouwens PCO EN mijn man is verminderd vruchtbaar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een terugplaatsing om 12 uur!

Ik zei tegen mijn zoontje: mama krijgt zo een kindje in haar buik en misschien wordt dat wel jouw broertje of zusje. Zoon: ‘eeeeeecht nieeeeeeet!’

:P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
21-09-2019 10:25
Ik heb een terugplaatsing om 12 uur!

Ik zei tegen mijn zoontje: mama krijgt zo een kindje in haar buik en misschien wordt dat wel jouw broertje of zusje. Zoon: ‘eeeeeecht nieeeeeeet!’

:P
hahaha heerlijk! Succes straks Lux!!

Ik zit nog steeds in stimulatiefase, morgen zoveelste echo CD 20. Hoge verwachting van de arts dat di of wo de punctie gaat zijn..
Ik zie het wel haha.

Ondertussen steeds moeier aan het worden, zware onderrug, zeurend schaambeen en iets(kuch) hormonaler. Maar ik klaag niet! In tegendeel, tot zover gaat het relaxed ondanks de trage groei
Alle reacties Link kopieren
*breekt even in*

Lux wat leuk en spannend een terugplaatsing! :blob: Duim voor jou :heart:
Alle reacties Link kopieren
Oh lief Lil, thanks! Heb een expanderende blastocyst van topkwaliteit aan boord :cheer2: dus kom maar op met die baby!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Oh dep lees je nu pas. Balen dat je nog steeds geen punctie hebt gehad!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Mimi wanneer mag jij testen?

@Hier: op het wachtbankje. Ik was vergeten hoe klote dat is na embryotransfer. Ik voel me dan direct zo zwanger omdat ik wéét dat er een embryootje in m’n buik zit. Mja niet gezegd dat ik het ook mag houden. Gelukkig mag je snel testen na een cryo-tp :)

Gelukkig heb ik een megadrukke week voor de boeg.

Hoe is het met de rest? Dep, hou je het nog vol met al die follikels?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Lijkt mij heel bizar inderdaad Lux. feit is dat je ook gewoon al zwanger ben.....

Vandaag echo zes(?), echo zeven wordt dinsdag.... Het groeit nu allemaal goed, maar het was NET NIET voldoende om mij blind in te plannen (dankzij mijn trage groei). Arts is wel vrij zeker dat donderdag punctie dag is. Op CD 24, dus heb er straks bijna een hele 'cyclus' opzitten als ik PUPO ben..

Sorry voor dit ego berichtje, ik ga even een middagdutje doen. Straks avonddienst
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:36
99.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lux heftig he! Ik dacht bij een tweede dat het allemaal veel makkelijker zou zijn. Vond het toch best weer een ding. :redrose: veeeeeel leuke dingen doen ter afleiding!
Alle reacties Link kopieren
Gooeedemorgen!

Spannend dames, we zitten er nu allemaal dik in! haha!
@Lux, gewoon al een tp achter de rug! Spannend! Fijn dat hij van zo'n goeie kwaliteit is zeg!
@Elisboompje, dus geen last van de Decapeptyl? Fijn! Ik weet eigenlijk niet of ik er pas last van kreeg na het stoppen van de pil, volgens mij gelijk al, dus wees niet bang haha! Over een paar dagen dus die andere erbij? En dan ergens volgende week eerste echo? Gaat ineens snel dan he?
@Depster, die follikels van jou hebben het gewoon veel te gezellig zo in een hele klas bij elkaar, willen er gewoon nog niet uit o_o Nee hoor, grapje, fijn dat deze week wel een punctie is. Heeel benieuwd naar hoeveel eitjes je uiteindelijk hebt, zullen er wel veel zijn!

Hier gaat het prima. Tot nu toe vind ik die wachtweken niet lastig. Drukte op het werk, veel verjaardagen (aan de fris ofcourse). Ik mag donderdag testen. Maar dat is mijn werkdag en zo klote als de test negatief is om dan snel weer er van door. Dus liever test ik woensdag, mijn vrije dag. Op zich is dat al 15 dagen na de punctie en 12 dagen na de tp dus kan ook wel lijkt mij... Heb niet de behoefte om vroeg te testen zoals je wel veel hoort, komt misschien ook omdat ik nog geen test in huis heb. Express nog niet gekocht :lol:

Lopen jullie de hele tijd ook tegen zoveel onnozelheid van de buitenwereld aan? Of heel veel vragen ineens, als 'wanneer komt de tweede?'' of wordt weleens tijd he?' Iets in die trant?? Ik ben het weekend op verjaardag zo uit mijn slof geschoten tegen mijn zwager (6), luchtte wel op moet ik zeggen...
Alle reacties Link kopieren
Spannend hier, dames!! Ik kijk met jullie mee uit naar het moment waarop jullie mogen testen/punctie hebben, het is zo'n spannende tijd!

Haha zo schattig met je zoon! Wanneer ga jij testen Lux?

Woww Mimi wat knap dat jij zo goed kan wachten! Ik testte altijd heel snel. Echt geen geduld. De eerste positieve test van m'n zoon had ik trouwens al 4 dagen na de terugplaatsing! Het was wel een cryo van 5 dagen oud dus ik was toen 9 dpo. Bij 12 dpo zou je dus zeker al een mooi lijntje kunnen zien!

Depster staat de punctie al gepland? Ben benieuwd hoe het met jouw follikels gaat! Ze nemen in elk geval de tijd ;-)

Elis, hoe is het met jou? Nog geen bijwerkingen?

Hier gaat het langzaamaan wat beter! Bloedverlies is bijna opgehouden dus dat is fijn. Had nog wel een licht streepje op de zwangerschapstest dus nog niet alle hcg is eruit. Het hcg was ook boven de 6000 dus dat duurt misschien nog even. Naïef als ik ben, ik dacht ze hebben die hele eileider met vruchtje eruit gehaald dus dat hcg zal ook wel meteen weg zijn.

Volgende week wil ik weer gaan werken.

Succes dames!
Zondag was de echo nog niet wat het moest zijn en blind inplannen durfde ze niet. Vandaag dus een nieuw echo gehad...... donderdag punctie! Ongeveer 14 tussen de 10 en 22 mm, waarvan 12 mogelijk eitjes bevatten. Die andere twee doen misschien nog iets en misschien niets.
Vanavond om 11 uur de pregnyl erin, spannend! Maar we zijn een stap verder :)

Ruccio, fijn dat het beter met je gaat!
Alle reacties Link kopieren
Yesssssss depje! Wat een super nieuws! Woehoe! Eindelijk een einde aan al dat spuiten! Bikkeltje ben je :yes:

@Rucio: wat fijn dat het beter gaat meis, hcg duurt idd wat langer, het zit in je bloed hè, wordt langzamerhand afgebroken. Ben benieuwd hoe dat gaat, volgende week weer werken!

@Mimi: bij zoon heb ik met 15 dpo getest, want dat was m’n dichtstbijzijnde vrije dag. Nu denk ik dat ik 13 dpo test, komende zondag. Want wil niet op een werkdag testen. Vind het best eng om zo ‘vroeg’ te gaan testen, maar aan de andere kant is mijn LF altijd kort (12 dagen), dus ik ben dan al ‘overtijd’. Heb natuurlijk gewoon een natuurlijke cyclus dit keer, dus wachten of ik overtijd ben is best een reel idee dacht ik.

Maar ooooooooo man man man man man wat duuuuuuurt het laaaaaaaang tot het zondag is haha. Gelukkig heb ik het echt heel druk maar alsnog gaat de tijd langzaam :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:36
99.77% gewijzigd
Elis: Haha! Mijn buik is nog net zo mooi als altijd! Ik had één klein vaag gelig plekje en dat was eigenlijk ook alles. Fijn dat het prikken bij je goed gaat! Ik knijp echt een flink stuk huid goed samen, hierdoor voel ik de spuit bijna niet.

Lux: Ja bijna! Op naar zondag voor jou! Ik duim zo hard!
Alle reacties Link kopieren
Ik had er ook vervelende naaldjes tussen zitten bij de deca Elis, net of ze niet goed geslepen waren. Irritant zijn die!

@Dep: morgen grote dag! Wie brengt en haalt je?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
25-09-2019 18:26
Ik had er ook vervelende naaldjes tussen zitten bij de deca Elis, net of ze niet goed geslepen waren. Irritant zijn die!

@Dep: morgen grote dag! Wie brengt en haalt je?
Paps en mams gaan mee, pa voor het rijden want dat durft mams niet. Mams voor het vasthouden van dr hand, die is fijner om in te knijpen dan die klauwen van paps :p
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:36
98.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh heel fijn dep, 2 man sterk zelfs! Toi toi toi vandaag!

@Mimi: wanneer ga jij testen?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Mimi, hoe gaat het?

Dep, hoe is het gegaan?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven