Start ivf november 2018

21-09-2018 07:04 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik schrijven met meiden die ook vanaf november of eerder gaan starten met ivf.
Wij hebben een dochter van 18 maanden. Na 3 iui was ik zwanger van haar.
3 mnd na haar geboorte zijn we gestopt met condooms. Had gehoopt dat het via de natuurlijke weg zou lukken maar helaas. ( beide gezond). Helaas na 6 iui niet zwanger en nu gaan we dus over op ivf.
Vind het toch even slikken. Worden binnenkort allebei 38.
Alle reacties Link kopieren
Hey Daisyliz, net terug van het ziekenhuis maar heb er niet echt een positief gevoel aan over gehouden. Er zaten 5/6 follikels, wat me dus niet zo heel veel hoop geeft. De vorige gecancelde poging zaten er namelijk meer bij de eerste echo. Daarnaast gaf de echoscopiste aan dat dit waarschijnlijk het hoogst haalbare was en dat mijn eicelvoorraad waarschijnlijk niet heel groot meer is (en door de IUIs nog kleiner is geworden). Kortom, best veel heftige info die me alleen maar heel veel onzekerheid en vragen geeft. Nu maar gewoon afwachten en kijken hoe het er zondag bij ligt. Mijn vriend blijft maar herhalen: "we hebben er maar 1 nodig". Nu moet ik er nog even in gaan geloven dat het kan :|
Alle reacties Link kopieren
Puk32 schreef:
22-11-2018 09:57
Hey Daisyliz, net terug van het ziekenhuis maar heb er niet echt een positief gevoel aan over gehouden. Er zaten 5/6 follikels, wat me dus niet zo heel veel hoop geeft. De vorige gecancelde poging zaten er namelijk meer bij de eerste echo. Daarnaast gaf de echoscopiste aan dat dit waarschijnlijk het hoogst haalbare was en dat mijn eicelvoorraad waarschijnlijk niet heel groot meer is (en door de IUIs nog kleiner is geworden). Kortom, best veel heftige info die me alleen maar heel veel onzekerheid en vragen geeft. Nu maar gewoon afwachten en kijken hoe het er zondag bij ligt. Mijn vriend blijft maar herhalen: "we hebben er maar 1 nodig". Nu moet ik er nog even in gaan geloven dat het kan :|
Ah dat is inderdaad wel balen.. Hopelijk groeien ze dan alle 6 mooi door en heb je en hoog percentage bevruchtingen. Ik duim voor je!

Ik heb trouwens laatst in het ziekenhuis gevraagd of mijn eicelvoorraad eerder op gaat door al dat gestimuleer. Ik had namelijk vorige poging 20 eitjes, en bij mijn laatste IUI pogingen ook telkens teveel (7, 5 etcetera). Volgens mijn fertiliteitsarts is dat niet zo. Je wordt geboren met je volledige voorraad en elke maand heb je een bepaald aantal eicellen klaarliggen, waarvan er normaal gesproken 1 gaat groeien. De rest gaat die maand verloren. Het is dus niet zo dat je eerder door je voorraad heen gaat als je gaat stimuleren, eigenlijk maak je juist beter gebruik van je voorraad omdat er per maand minder eicellen 'zomaar' verloren gaan.
Alle reacties Link kopieren
Gister de punctie gehad, het is me best meegevallen. Het aanprikken deed soms wel zeer maar het was te doen.
Ze hebben 11 eicellen weg kunnen halen.
Morgen horen we of ze bevruchtingen hebben kunnen maken, zaterdag terugplaatsing en dan horen we hoeveel bevruchtingen ze hebben kunnen maken.
Gisteravond begonnen met de ustrogan.
Nu wordt het meer spannend!

@puk32, het is wel zo, je hebt er maar 1 nodig maar dat is heel lastig om in te geloven..
Alle reacties Link kopieren
sohappy schreef:
22-11-2018 13:25
Gister de punctie gehad, het is me best meegevallen. Het aanprikken deed soms wel zeer maar het was te doen.
Ze hebben 11 eicellen weg kunnen halen.
Morgen horen we of ze bevruchtingen hebben kunnen maken, zaterdag terugplaatsing en dan horen we hoeveel bevruchtingen ze hebben kunnen maken.
Gisteravond begonnen met de ustrogan.
Nu wordt het meer spannend!

@puk32, het is wel zo, je hebt er maar 1 nodig maar dat is heel lastig om in te geloven..
Sohappy: fijn dat het bij jou ook meeviel! Heb je al gehoord of er bevruchting is? Ik duim!
Alle reacties Link kopieren
Daisyliz, nee ook geen idee waarom de echoscopiste het wel op die manier gezegd heeft. Ze gaf echt aan dat door de IUIs de voorraad waarschijnlijk 'leeggetrokken' was. Ze zal het wel anders bedoeld hebben maar of het nou door de IUI of niet komt. Het feit blijft dat er niet veel groeit, ook niet met 225 eenheden. Hierdoor krijg ik wel weer heel veel vragen en onzekerheid over hoe het ervoor staat. Weinig eitjes dus maar zegt dat bij mij misschien ook wat over de kwaliteit? Is er een link met de miskramen? Als er 5 of 6 mooie follikels groeien ben ik blij maar de vorige keer begon ik ook met 7 dus ik ben nog voorzichtig met mijn hoop ergens op te vestigen. De klappen komen dan altijd toch harder aan.

Sohappy, wat fijn dat de punctie is meegevallen! Heel veel succes met de terugplaatsing vandaag. Ik hoop op een mooi aantal bevruchtingen voor je!
Alle reacties Link kopieren
Puk32 schreef:
24-11-2018 09:40
Daisyliz, nee ook geen idee waarom de echoscopiste het wel op die manier gezegd heeft. Ze gaf echt aan dat door de IUIs de voorraad waarschijnlijk 'leeggetrokken' was. Ze zal het wel anders bedoeld hebben maar of het nou door de IUI of niet komt. Het feit blijft dat er niet veel groeit, ook niet met 225 eenheden. Hierdoor krijg ik wel weer heel veel vragen en onzekerheid over hoe het ervoor staat. Weinig eitjes dus maar zegt dat bij mij misschien ook wat over de kwaliteit? Is er een link met de miskramen? Als er 5 of 6 mooie follikels groeien ben ik blij maar de vorige keer begon ik ook met 7 dus ik ben nog voorzichtig met mijn hoop ergens op te vestigen. De klappen komen dan altijd toch harder aan.

Sohappy, wat fijn dat de punctie is meegevallen! Heel veel succes met de terugplaatsing vandaag. Ik hoop op een mooi aantal bevruchtingen voor je!
Ik begrijp je twijfels en zorgen heel goed. Herkenbaar ook. Ik had deze maand met 100e gonal F 20 eitjes (andere uiterste, want bij mij werd de boel bijna afgebroken ivm overstimulatie). En toen was ik ook heel bang dat de hoeveelheid ten koste van de kwaliteit zou gaan

Maar 5 a 6 follikels met 225e is inderdaad niet veel. Is jouw amh wel eens getest? Het kan natuurlijk dat je niet zo’n grote voorraad meer hebt, al komt dat dan niet door de IUI’s. Ik hoop echt heel hard dat er 6 doorgroeien en je een mooi aantal bevruchtingen hebt. Want dat kán natuurlijk wel gewoon. Een vriendin van mij had 7 follikels, is met de verste tp zwanger geraakt en heeft er nu nog 2 in de vriezer. Het blijft zenuwslopend... Ik duim! Wanneer mag je weer op controle?
Alle reacties Link kopieren
@Puck32 jeetje meis, heel heftig allemaal. Je hebt er natuurlijk maar 1 nodig dat klopt, maar je zit net wat lekkerder in de wedstrijd als je toch meerdere eitjes hebt.. Succes verhalen zijn ook altijd zo ruk want het zegt zo weinig over wat er met jou gaat gebeuren.. heb je vandaag je echo gehad? Weet je wat de redenen is dat ze je op 225 gezet hebben? Misschien dat ze bedoelde dat er bij de IUI al veel van je gevraagd is en het er te dicht op zit? Fijne van kwaliteit is dat er nu wel goede eitjes terug geplaatst worden dus heel veel onzekerheden vallen daarmee weg. Knuffel voor jou en ik hoop dat je beter nieuws gekregen hebt vandaag!

@sohappy hoeveel zijn er bij jou overgebleven? TP al gehad gisteren?

Hier weinig bijzonderheden, TP ging goed donderdag en nu afwachten.. 5 dec is de officiële testdag maar als er woensdag nog niks aan de hand is gaat het de goede kant op! Testdag is dag 18 maar wordt altijd tussen 10 en 11 ongesteld. Wachten gaat trouwens wel super snel voorbij maar misschien ook omdat er gelijk een druk weekend tussen zat.. duimen dus :) Als het gelukt is gaat de kleine een week later gelijk mee op reis naar Zuid Afrika, kan dat ook weer weggestreept worden haha
Alle reacties Link kopieren
@ahtnamas,

Zaterdag heb ik de terugplaatsing gehad. Van de 11 zijn er 10 bevrucht en van goede kwaliteit ook. Heel blij mee.
Ze hebben er 1 teruggeplaatst.
We mogen vanaf 6 december testen en bloedprikken.
Ik vond het wel naar dat de terugplaatsing nu in een gebouw was waar ik nog nooit geweest was, de arts niet kon. Die deed zo de eendebek naar binnen en deed zijn werk.
De iui vonden plaats in het ziekenhuis waar we altijd kwamen, dat voelde toch anders.
Maar goed, we hopen dat het lukt!
Nu 3x daags 2 bolletjes ustrogan inbrengen vaginaal en toy toy toy
Alle reacties Link kopieren
sohappy schreef:
26-11-2018 07:25
@ahtnamas,

Zaterdag heb ik de terugplaatsing gehad. Van de 11 zijn er 10 bevrucht en van goede kwaliteit ook. Heel blij mee.
Ze hebben er 1 teruggeplaatst.
We mogen vanaf 6 december testen en bloedprikken.
Ik vond het wel naar dat de terugplaatsing nu in een gebouw was waar ik nog nooit geweest was, de arts niet kon. Die deed zo de eendebek naar binnen en deed zijn werk.
De iui vonden plaats in het ziekenhuis waar we altijd kwamen, dat voelde toch anders.
Maar goed, we hopen dat het lukt!
Nu 3x daags 2 bolletjes ustrogan inbrengen vaginaal en toy toy toy
Wow wat een mega goede score sohappy!
Alle reacties Link kopieren
@sohappy zeker een super goede score! Hopen dat er genoeg in de vriezer kunnen maar met zulke aantallen zal dat vast wel!

Ja stom he ineens een ander ziekenhuis en artsen? Bij mij staan er ook nog eens 4 mensen lekker naar je doos te staren met een zaklamp erop. Laten we hopen dat het eenmalig is ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met wachten Sam en Sohappy? Aan het duimen hier!
Goede score So Happy! Weet je ook al hoeveel cryo's je hebt?

Daisyliz, mijn AMH is nooit getest maar ik heb ook nog nooit problemen gehad op dat gebied. Mijn de IUI's had ik altijd met gemak 2 of 3 follikels en is hij meerdere malen bijna gecanceld omdat er vier follikels zaten. Dat past dus volgens mij ook niet helemaal bij het beeld van een laag AMH. Maar ja, nu lijkt alles dus toch wat anders te zijn..

Gelukkig is het allemaal wel een stukje positiever geworden en zijn er 9 follikels mee gaan doen en groot genoeg! Heeeel blij mee! Morgen de punctie, kijk daar wel echt tegenop maar gelukkig is het zo voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Puk32 schreef:
28-11-2018 08:19
Hoe gaat het met wachten Sam en Sohappy? Aan het duimen hier!
Goede score So Happy! Weet je ook al hoeveel cryo's je hebt?

Daisyliz, mijn AMH is nooit getest maar ik heb ook nog nooit problemen gehad op dat gebied. Mijn de IUI's had ik altijd met gemak 2 of 3 follikels en is hij meerdere malen bijna gecanceld omdat er vier follikels zaten. Dat past dus volgens mij ook niet helemaal bij het beeld van een laag AMH. Maar ja, nu lijkt alles dus toch wat anders te zijn..

Gelukkig is het allemaal wel een stukje positiever geworden en zijn er 9 follikels mee gaan doen en groot genoeg! Heeeel blij mee! Morgen de punctie, kijk daar wel echt tegenop maar gelukkig is het zo voorbij.
Oh wauw dat is een super mooi aantal! Veel succes morgen met de punctie, voor je het weet is het voorbij! Ik vond het écht meevallen en bij mij had ze er 40 aangeprikt. Hopelijk valt het bij jou ook mee!
Alle reacties Link kopieren
@puck32 wat super super goed nieuws! Zo fijn dat ze er alle 9 zin in hadden! Snap dat je op ziet tegen de punctie, het is inderdaad echt snel voorbij en het is ook weer het einde van alle hormoon ellende en het begin van een nieuwe start en misschien wel een nieuw mensje! Heel veel succes morgen, heb je medicatie gehad?

Wachten wordt nu wel heel spannend hoor.. normaal wordt ik altijd 10 dagen na me eisprong ongesteld en nu op dag 11 nog niks.. dus elk toilet bezoekje is spannend en ga uiteraard 10x extra om te kijken of er al wat gebeurd.. Bij de 1e terugplaatsing met die bolletjes werd ik op dag 14 door de medicijnen heen ongesteld dus neem dat nu maar als richtlijn, geen idee hoe ik het anders vol ga houden.. zaterdag willen we gaan testen als het dan nog nodig is!
Alle reacties Link kopieren
@puck32, wat een mooi aantal!
Succes morgen met de punctie. Ik vond het ook meevallen.
@ AHTNATAMA,
Vanaf wanneer mogen jullie testen?

Wachten hier gaat tot nu toe prima. Ook geen idee wanneer ik wat kan verwachten.. Bij de iui ben ik een aantal malen na de testdatum ongesteld geworden en soms ook eerder.
Dus we zien het wel.
Onze dochter, werk en Sint weekend voor de boeg zorgen wel voor afleiding
Alle reacties Link kopieren
@ Puck hoe is je punctie gegaan? Ik hoop dat het meegevallen is en dat er een mooi aantal overgebleven is!

@sohappy fijn zoveel afleiding! Wanneer mogen jullie testen?

Onze officiele datum is 5 december, maar dat is een beetje overdreven, 18 dagen na TP. We hebben besloten zaterdag te testen, dan zijn we 9 dagen na TP en 14 dagen na eisprong.. Normaal is het vanaf 10 dagen na eisprong al feest dus zaterdag vonden we wel een mooie tussenweg.
Alle reacties Link kopieren
Het viel gelukkig mee! Zelfs met een paracetamolletje en naproxen is het goed te doen :-D . Het was wel even lastig om ze aan te prikken en de linker eierstok lag helemaal verkeerd dus daar was aardig wat geweld voor nodig om daar bij te kunnen. Niet heel prettig maar het is me echt meegevallen! Ze zijn nog even bezig geweest omdat ik aardig bloedde maar kon gewoon mee met mijn vriend om de eitjes naar Tilburg te brengen. Er zijn 5 eicellen gevonden, nu heel hard duimen dat het bevrucht wordt en mooi door deelt.

Sam, spannend! Ik hoop zo voor je dat het gelukt is! Knap dat je kan wachten als je normaal al je menstruatie krijgt op 10 dagen na de eisprong. Ik ben nooit zo goed in wachten :-D
Alle reacties Link kopieren
@puk32,

Fijn dat het meegevallen is! Hoop met je mee dat ze allemaal bevrucht worden.

Bij ons hebben ze er 9 in de vriezer gedaan, gek idee he. Alsof er 9 potentiele kindjes in de vriezer liggen. Best gek als hopelijk straks onze kinderwens vervuld is, je daar niets meer mee doet.
Wij hebben aangegeven dat ze voor wetenschappelijk onderzoek gebruikt mogen worden, verder niet.

Wij mogen vanaf 6 december testen. Dan moet ik bloedprikken. Hoop dat ik het op kan brengen om niet zelf te testen daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
@Puck32 wat fijn dat het goed gegaan is! 5 is echt een mooi aantal! Uiteindelijk blijft het naar zo'n punctie maar je hebt het weer gehad! Nu duimen!

Normaal ben ik ook altijd test-gek maar op een of andere manier nu niet.. bang om te vroeg te testen en dat dan weer als excuus te gebruiken om hoop te houden bij een negatieve test.. Maar we gekeken elkaar net alweer aan dat morgen misschien ook wel kan haha

@sohappy spannend! Grappig dat jij 1 dag later een bloed test mag doen, worden spannende dagen na de Sint!
Alle reacties Link kopieren
Nou hier heeft t weer geen zin gehad om te blijven plakken.. na een cyclus van 34 dagen is het weer klaar.

Nu maar op vakantie en in januari weer beginnen.
Alle reacties Link kopieren
@ahtnama,
Wat ontzettend balen! Sterkte gewenst.
Hoop dat je kunt genieten op vakantie.

Hier is nog alles rustig. Geen idee wanneer ik iets kan verwachten..
Morgen zit ik op 13 dgn na de punctie. Ga niet eerder testen als donderdag.
Mogen dan een bloedtest doen. Misschien doe ik zelf ook wel een test als het zover komt..
Alle reacties Link kopieren
Ahtnamas: ah wat ontzettend balen.. ben je erg verdrietig? Ik hoop dat je toch kunt genieten van je vakantie.

Sohappy: nog even spannend voor jou dus!

Puk hoe is het met jou? Heb je een tp gehad?
daisyliz wijzigde dit bericht op 03-12-2018 14:05
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sam, wat balen dat de terugplaatsing niet gelukt is! Gelukkig een fijne vakantie in het vooruitzicht. Zuid Afrika was het toch?

Sohappy, nog aan het duimen! Hopelijk donderdag een mooie uitslag.

Hoe is het met jou Daisyliz? Wanneer kan jij ook al weer verder?

Hier is het eigenlijk een beetje dramatisch verlopen. Donderdag was de punctie en ik ben vrijdag al gebeld dat het klaar is. De eicellen waren uit elkaar aan het vallen. Geen terugplaatsing dus en dat was het voor de eerste ICSI poging. Verschrikkelijk nieuws dus en heb het weekend ook de nodige tranen gelaten. Gelukkig konden ze gelijk een gesprek inplannen en kunnen we het vandaag bespreken. Heel fijn maar hier is het op het moment moeilijk te geloven dat het überhaupt ooit goed gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
Puk32 schreef:
03-12-2018 09:34
Sam, wat balen dat de terugplaatsing niet gelukt is! Gelukkig een fijne vakantie in het vooruitzicht. Zuid Afrika was het toch?

Sohappy, nog aan het duimen! Hopelijk donderdag een mooie uitslag.

Hoe is het met jou Daisyliz? Wanneer kan jij ook al weer verder?

Hier is het eigenlijk een beetje dramatisch verlopen. Donderdag was de punctie en ik ben vrijdag al gebeld dat het klaar is. De eicellen waren uit elkaar aan het vallen. Geen terugplaatsing dus en dat was het voor de eerste ICSI poging. Verschrikkelijk nieuws dus en heb het weekend ook de nodige tranen gelaten. Gelukkig konden ze gelijk een gesprek inplannen en kunnen we het vandaag bespreken. Heel fijn maar hier is het op het moment moeilijk te geloven dat het überhaupt ooit goed gaat komen.
Oh nee Puk, wat vreselijk... Hoe kan dat nou? Jeetje wat onzettend rot. En omdat je een punctie hebt gehad, telt het wel als poging denk ik? Man, man, man wat is dit toch een lastig traject. Ik hoop dat het gesprek vandaag duidelijkheid brengt.. En hopelijk weten ze wat het probleem was en kan het een volgende keer anders gaan. Veel succes met het gesprek!

Hier nog steeds in de niks fase. Zit nu op dag 27 van mijn cyclus en ik heb geen idee of ik al een eisprong heb gehad. Volgende cyclus mag ik hopelijk voor een cryo tp. Dus nog afwachtend hier.
daisyliz wijzigde dit bericht op 03-12-2018 14:05
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@puk, jee wat is dat ontzettend klote! Daar houd je helemaal geen rekening mee. Veel sterkte gewenst!

Heb sinds vanmorgen een beetje bruine afscheiding.. voel me buik ook wat.. meestal geen goed teken..
Deze dagen vind ik echt verschrikkelijk..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meiden, lekker klote nieuws allemaal zeg!

@Puck32 Ik had echt goede hoop, niet dat het ook maar iets helpt om dat nu nog te zeggen.. Hebben ze enig idee hoe het kan dat de eicellen het niet vol hebben gehouden? Kan me voorstellen dat je daar echt even kapot van bent en geen idee hebt of het überhaupt nog goed komt. Zo klote ook dat alles dan voor niets is geweest. Heb je het gesprek al gehad? Ik hoop echt dat ze je meer verteld hebben, zodat je een beetje weet waar je aan toe bent en wat je kunt verwachten..

@DaisyLiz jeetje hopen dat je cyclus snel voorbij is en je kunt beginnen!

@sohappy jij ook vervelend nieuws dus! Zegt natuurlijk nog niks, misschien dat het niet doorzet. Deze dagen vreten zoveel energie..

We gaan inderdaad naar Zuid-Afrika. Zaterdag vliegen we. Zo blij dat we gelijk wat leuks hebben, zorgt er toch voor dat je het makkelijker naast je neer kunt leggen.. We hebben gelukkig nog 2 eitjes in de vriezer liggen, maar ik had het zo fijn gevonden om al dit gedoe in 2018 te laten.. maar goed het is niet anders.

Heel veel sterkte deze dagen meiden! En als de tranen niet genoeg zijn, lekker hier spuwen! Fijn dat we nog iets aan elkaar hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven