Start ivf november 2018

21-09-2018 07:04 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik schrijven met meiden die ook vanaf november of eerder gaan starten met ivf.
Wij hebben een dochter van 18 maanden. Na 3 iui was ik zwanger van haar.
3 mnd na haar geboorte zijn we gestopt met condooms. Had gehoopt dat het via de natuurlijke weg zou lukken maar helaas. ( beide gezond). Helaas na 6 iui niet zwanger en nu gaan we dus over op ivf.
Vind het toch even slikken. Worden binnenkort allebei 38.
Alle reacties Link kopieren
Angela, bagger dat er maar twee bevruchtingen waren. Kan me helemaal voorstellen dat dat een teleurstelling was met je mooie aantal eitjes. Heb je al nieuws of deze allebei door gedeeld zijn? Ik hoop het! Terugplaatsing ook al gehad?

Sam, ja paracetamol oh en wel ook een Naproxennetje :-D . Ik kan me niet voorstellen dat die medicatie goed werkt, het liefst zou ik toch ook wel een roesje krijgen. Maar ach, ik hou me maar vast aan het feit dat het korte heftige pijn is en relatief snel voorbij gaat zijn.

Ik heb woensdag de eerste echo maar dat is nog een uitgangsecho waar alles klein moet zijn. Hier is het vanaf cyclusdag 21 eerst twee weken alleen Decapeptyl om alles stil te leggen. Hopelijk mag ik dan dus beginnen met de Gonal F. Kijk er naar uit want voel me op dit moment echt zo bagger door de Deca.

Daisyliz, hoe gaat het? Goed nieuws wat betreft testen en cryo's?

SoHappy, hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Puk32 schreef:
09-11-2018 08:12
Angela, bagger dat er maar twee bevruchtingen waren. Kan me helemaal voorstellen dat dat een teleurstelling was met je mooie aantal eitjes. Heb je al nieuws of deze allebei door gedeeld zijn? Ik hoop het! Terugplaatsing ook al gehad?

Sam, ja paracetamol oh en wel ook een Naproxennetje :-D . Ik kan me niet voorstellen dat die medicatie goed werkt, het liefst zou ik toch ook wel een roesje krijgen. Maar ach, ik hou me maar vast aan het feit dat het korte heftige pijn is en relatief snel voorbij gaat zijn.

Ik heb woensdag de eerste echo maar dat is nog een uitgangsecho waar alles klein moet zijn. Hier is het vanaf cyclusdag 21 eerst twee weken alleen Decapeptyl om alles stil te leggen. Hopelijk mag ik dan dus beginnen met de Gonal F. Kijk er naar uit want voel me op dit moment echt zo bagger door de Deca.

Daisyliz, hoe gaat het? Goed nieuws wat betreft testen en cryo's?

SoHappy, hoe is het met jou?
Spannend dat je bijna mag beginnen! Ik voelde me na ongeveer een week gonal eindelijk wat beter. Hopelijk voel jij je ook snel beter.

Ik ben inmiddels ongesteld geworden helaas. Ik heb wel gehoord dat we 6 cryo's hebben, dus dat is goed nieuws.
Alle reacties Link kopieren
@Daisyliz Wat super kut! Je hoopt natuurlijk dat het gelijk lukt.. 6 is super veel! Voor mij gaf dat ook wel een troost, dat je toch nog even door kunt zonder weer een punctie te moeten doen. Gaat het een beetje?

@Puck32 Ah ja die had ik dus ook en dan nog iets via het infuus. Moet goed komen! Dat is het ook hoor, binnen een kwartier sta je weer buiten en wordt er goed voor je gezorgd. Oh joh, ik mocht gelijk met Gonal en Feymadel beginnen, 11 dagen en daarna al de punctie. Hoop echt dat je mag beginnen met de Gonal!!

Ik mocht vanochtend weer langs het ziekenhuis voor een echo. Gebeurd nog erg weinig dus maandag weer terug.. Hopelijk is alles dan goed en mag ik ovitrelle spuiten om mijn eisprong op te wekken en is volgende week alweer de terugplaatsing. Gaat echt supersnel weer..
Alle reacties Link kopieren
ahtnamaS schreef:
09-11-2018 14:00
@Daisyliz Wat super kut! Je hoopt natuurlijk dat het gelijk lukt.. 6 is super veel! Voor mij gaf dat ook wel een troost, dat je toch nog even door kunt zonder weer een punctie te moeten doen. Gaat het een beetje?

@Puck32 Ah ja die had ik dus ook en dan nog iets via het infuus. Moet goed komen! Dat is het ook hoor, binnen een kwartier sta je weer buiten en wordt er goed voor je gezorgd. Oh joh, ik mocht gelijk met Gonal en Feymadel beginnen, 11 dagen en daarna al de punctie. Hoop echt dat je mag beginnen met de Gonal!!

Ik mocht vanochtend weer langs het ziekenhuis voor een echo. Gebeurd nog erg weinig dus maandag weer terug.. Hopelijk is alles dan goed en mag ik ovitrelle spuiten om mijn eisprong op te wekken en is volgende week alweer de terugplaatsing. Gaat echt supersnel weer..
Ja het is echt balen.. Ben jij alweer begonnen met een cyclus voor een cryo terugplaatsing? Wij moeten helaas verplicht een maand rust houden.
Alle reacties Link kopieren
@DaisyLiz ja klopt! Ik mocht gelukkig kiezen.. maand rust kan ook geen kwaad alleen voelt zo als een verloren maand. In december slaan wij er eentje over ivm onze vakantie dus dit is voor dit jaar de laatste
Alle reacties Link kopieren
@angelaloes, hoop ik ook voor je!

Morgen naar het ziekenhuis voor een echo. Kijken wat de gonal f heeft gedaan. Nu begint het, spannend hoor. We zijn erg benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Daisyliz, wat een fijn nieuws dat je zoveel cryo's hebt! Maar ook super balen dat je terugplaatsing niet gelukt is. Bij ons is het na een verse terugplaatsing ook een rustmaand. Volgens mij mogen de cryo terugplaatsingen wel iedere maand. Hoe voel je je verder?

Sam, ja ons protocol is aardig lang, je bent toch altijd wel 4 weken aan het spuiten. De vorige keer heb ik vijf weken in totaal gespoten. Voel me langzamerhand al weer wat beter gelukkig. De emotionele uitbarstingen beginnen te verdwijnen :-D ). Hoe was je echo? En terugplaatsing al gepland? Gaat zeker snel!

Sohappy, hoe was jouw echo?
Alle reacties Link kopieren
Gister ben ik in het ziekenhuis geweest voor een echo. Ze heeft in totaal 10 follikels gezien. Hopelijk gaan ze ook allemaal groeien.
Vrijdag weer terug voor een echo.
Ze gaf aan dat je bij een 1e ivf poging 20 tot 25% kans heb om zwanger te worden.. hoop dat ik daarbij zit..
Alle reacties Link kopieren
@puck32 Heb je inmiddels het startteken gekregen?

@sohappy dat is hartstikke positief 10! Hoop dat ze vrijdag allemaal een stuk gegroeid zijn. Klopt inderdaad 20-25% houden ze bij mij ook aan, vond ik een stuk positiever dan de 20/25% binnen 6 maanden bij IUI!

@daisyliz hoe is het met jou?

@angela al nieuws gehad over de twee eitjes?

Mijn echo ging goed. Er groeien al 2 eitjes uit zichzelf, 1 van 11 en 1 van 12 dus mag morgen weer terug. Ovitrelle heb ik al in huis dus verwacht donderdagavond te spuiten en de terugplaatsing volgende week donderdag. Beetje de vraag of we zelf nog iets mogen/gaan doen ivm de 2 eitjes die zelf zijn gegroeid.. Toch weer 2 extra kansen maar zo zit je na bijna 3 jaar ineens met een 3-ling haha
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ben ik weer in het ziekenhuis geweest voor een echo. Ze hadden verwacht dat ik maandag de punctie zou hebben maar mijn eicellen nemen de tijd om te groeien..
Maandag terug voor een echo, mag nog even langer de gonal f spuiten en dan verwachten ze volgende week woensdag de punctie.
Ze zag er aan 1 kant 9 en aan de andere kant 3. Maandag weten ze of ze allemaal mee doen.

@athnamas, een 3-ling lijkt me toch best heftig hoor.. 3 huilende baby's snachts..
Succes donderdag!
Alle reacties Link kopieren
@sohappy nog even door spuiten dus.. ach laat ze maar lekker groot worden dan blijven er hopelijk genoeg over na de punctie! Wel fijn dat het einde bijna in zicht is!

Ik heb gisteren weer een echo gehad en blijkbaar had de arts het verkeerd gezien en was het vocht van een cyste.. 1 eitje van 18 mm gezien dus ik mocht gisteren de ovitrelle spuiten en donderdag is de terugplaatsing! Het eitje van 18 mochten we ook benutten dus misschien een extra kans deze maand.

3 is heel heftig! 1 is al pittig denk ik haha
Alle reacties Link kopieren
Spannend sohappy en sam! Wie weet lopen jullie straks aardig gelijk op.

Ik heb vandaag een evaluatiegesprek gehad. Besproken dat ik een protocol voor een cryotp krijg met oestrogeenpilletjes. Dus niet spuiten. We pas in december of januari, afhankelijk van mijn cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Sam, jep gelukkig startsein gekregen. Had woensdag de echo en mijn bloeding was dinsdag pas gestart maar dat was geen probleem. Dus heb donderdag mijn eerste Gonal F spuit gezet. Nu wachten tot donderdag voor de eerste follikelmeting. Ben benieuwd! Vorige keer 150 gespoten en nu 225 dus vind het wel spannend.

Fijn dat je deze maand dan gewoon een extra kans hebt! 3 lijkt mij ook niks nee maar moet zeggen dat ik bij een gecancellde IUI poging met vier follikels het gewoon lekker geprobeerd heb :facepalm: . Ik schatte de kans niet heel groot na 2,5 jaar dat ze alle vier bevrucht zouden worden. Maar ja, niet slim om te doen :-D

So Happy, mooi aantal! Hopelijk groeien ze allemaal lekker mee en heb je maandag een goede echo!

DaisyLiz, klinkt fijn dat je niet hoeft te spuiten! Hoe voelt het dat je nu moet wachten? Ik vind dat altijd zo lastig. Maar soms kan een verplicht rustmomentje ook wel even fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
@ puk 32,
Hebben wij ook een keer gedaan hoor met 4 rijpende eicellen. Ze waren er niet blij.. moest medicatie ophalen om mijn menstruatie op te wekken.. wilden we niet doen..
volgende maand kon ik bellen dat ik gewoon ongesteld geworden was..
Alle reacties Link kopieren
@Daisyliz Wat fijn dat je inderdaad niet hoeft te spuiten! Pilletjes zijn ook heel fijn, die bolletjes die je in moet brengen zijn namelijk ook echt heel vies haha
Nu dus even afwachten hoe je cyclus loopt? Inderdaad misschien wel even fijn om er niet mee bezig te zijn en dan straks weer positief en fris beginnen aan een nieuwe kans! Hoelang moet je die pilletjes straks dan gaan slikken?

@Puck32 Ook al goed nieuws! Hoeveel eitjes had je de vorige keer? Kan me voorstellen dat dat spannend is. Moet je alleen Gonal spuiten? Heb je last van bijwerkingen met het spuiten of niet? Donderdag wordt een spannende dag dus! Haha, ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die zo denkt! Ach, ben je in één keer klaar toch.. Vraag me af wat er daarna nog van je lichaam overblijft, maar goed dan ben je wel klaar haha

@SoHappy heb je je echo al gehad? Hoop dat het goed is! Als je inderdaad de punctie woensdag hebt dan gaan we redelijk gelijk op! TP dan op zaterdag? Krijg je oestrogeen bolletjes?
Alle reacties Link kopieren
@ahtnamaS,

Vanmorgen ben ik in het ziekenhuis geweest. Ze zag aan 1 kant 10 rijpende eicellen en aan de andere kant een paar.
Aankomende woensdag idd naar het ziekenhuis voor de punctie en dan horen we vrijdag wanneer de tp zal zijn maar dat zal ws zaterdag zijn idd.
Spannend straks hoor!
Ik ben alleen ff kwijt na hoeveel dagen je mag bloedprikken zodat ze kunnen zien of je zwanger bent ( mits je niet eerder ongesteld wordt natuurlijk).
We gaan het rustig afwachten..
Daarna oestrogeen bolletjes slikken idd.
Alle reacties Link kopieren
Oh fijn dat de punctie gepland is sohappy! Ik hoop op een mooie opbrengst! En ik denk dat je bedoelt progesteron balletjes (utrogestan)? Weet je zeker dat je die moet slikken?

Bij welke ziekenhuizen zijn jullie eigenlijk onder behandeling? Vind het altijd wel interessant om te zien hoe de protocollen verschillen per ziekenhuis. Bij ons mag je op 15 dpo testen, in principe wordt er geen bloed geprikt (olvg west ism het het Amsterdams UMC).

Hier niet zoveel te melden eigenlijk. Ik zit nu natuurlijk in een wachtmaand. Ik moet die pilletjes waarschijnlijk een week of 2 slikken en daarna inderdaad ook aan de utrogestan.
Alle reacties Link kopieren
@daisyliz,

Utrogestan bedoel ik idd, zit er nog niet zo in..
Heb de medicijnen al boven liggen..
Succes he!
Vanavond de laatste keer decapeptyl spuiten en de otrivelle..
Alle reacties Link kopieren
@sohappy jeetje 10 aan één kant, zal je vast voelen! Fijn dat de punctie gepland is, einde is in zicht! Hoe kijk je tegen de punctie aan? Ik mocht 14 dagen na TP zelf een test doen.. Ook had ik ultragostan bolletjes die ik moest inbrengen, maar jij mag dus pilletjes slikken? Heb volgens mij wel eens eerder gelezen dat je ze ook in pil vorm hebt.. succes met de laatste twee verlossende spuiten!!

@DaisyLiz Hoe bevalt de rust maand tot nu toe? Ik ben onder behandeling bij het St Antonius en de terugplaatsing is in het UMC in Utrecht. Ik kreeg Gonal en Fyremadel en na de punctie ultragostan bolletjes 3x per dag 2 inbrengen en dan testen op dag 14 na TP.. terugplaatsen van een cryo zonder medicatie en alleen met echo's.. Hoe is dat bij jou?
Alle reacties Link kopieren
ahtnamaS schreef:
19-11-2018 21:05
@sohappy jeetje 10 aan één kant, zal je vast voelen! Fijn dat de punctie gepland is, einde is in zicht! Hoe kijk je tegen de punctie aan? Ik mocht 14 dagen na TP zelf een test doen.. Ook had ik ultragostan bolletjes die ik moest inbrengen, maar jij mag dus pilletjes slikken? Heb volgens mij wel eens eerder gelezen dat je ze ook in pil vorm hebt.. succes met de laatste twee verlossende spuiten!!

@DaisyLiz Hoe bevalt de rust maand tot nu toe? Ik ben onder behandeling bij het St Antonius en de terugplaatsing is in het UMC in Utrecht. Ik kreeg Gonal en Fyremadel en na de punctie ultragostan bolletjes 3x per dag 2 inbrengen en dan testen op dag 14 na TP.. terugplaatsen van een cryo zonder medicatie en alleen met echo's.. Hoe is dat bij jou?
Je kunt de utrogestan bolletjes inderdaad ook slikken, maar vaginaal inbrengen is beter omdat het dan beter opgenomen wordt. Dus dat heeft de voorkeur. Tijdens mijn vorige zwangerschap slikte ik ze wel, omdat ik veel bloedverlies had, waren ze bang dat de utro geen kans had om opgenomen te worden door je lichaam, voordat het met een vloedgolf bloed weer naar buiten zou komen.

Ik zit dus in het olvg ism het amsterdams umc. Volgensmij kijken ze een beetje per persoon wat het beste is, maar ik spoot decapeptyl, gonal f (100e en daarna nog een tikkie minder omdat ik op 19 follikels zat) en uiteindelijk ovitrelle. Ik krijg geen cryo tp in natuurlijke cyclus, omdat ik pcos heb en mijn cycli heel lang kunnen duren. Ik moet oestrogeenpilletjes slikken en utrogestan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
@DaisyLiz Dat wist ik niet. Nee logisch, lijkt me ook heel naar om bloedverlies te hebben tijdens je zwangerschap.
Medicatie is net even anders, maar ook gedeeltelijk vanwege jouw pcos natuurlijk. Heb je vervelende bijwerkingen van de pilletjes of valt dat allemaal wel mee? Gelukkig weet je waar je het uiteindelijk voor doet maar man, wat een gedoe hé? Al die mensen die met 1x niezen zwanger raken moesten eens weten hoeveel ellende het allemaal met zich mee brengt!
Alle reacties Link kopieren
@sohappy succes morgen!!!
Alle reacties Link kopieren
Veel succes sohappy!
Alle reacties Link kopieren
Sam. vorige keer begon ik met 7 follikels (+ 2 kleinere) maar dat werden er bij iedere follikelmeting minder. Uiteindelijk zaten er nog 2 of 3 en is het dus een escape IUI geworden. Spuit naast de Gonal F ook nog wel de Decapeptyl erbij. De eerste week van de Deca was drama maar moet zeggen dat ik me sinds het weekend een stuk beter voel. Nog steeds niet heel geweldig maar de emotionele uitbarstingen zijn sterk verminderd :-D

En zeker niet de enige die haar kansen wil grijpen. Na zo'n lange tijd is het zo moeilijk voor te stellen dat het raak gaat zijn, dat een flink aantal follikels gewoon heel fijn klinkt voor je kansen :-? Maar inderdaad, je lichaam o_o en überhaupt je leven met een drieling of een vierling, pffff.
Heel veel succes morgen bij je terugplaatsing!

So Happy, hoe ging het vandaag? Ik hoop dat het meeviel! En natuurlijk dat er een mooi aantal eicellen is gevonden.

Daisyliz, ik zit bij het MMC (Veldhoven) in combinatie met Tilburg. Bij ons wordt er ook geen bloed geprikt. Wanneer testen weet ik nog niet omdat ik de laatste keer niet heb afgemaakt. Maar ik weet nu al dat ik als testverslaafde me daar toch niet aan ga houden :facepalm: .
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een follikelmeting gehad Puk? Hopelijk groeit er wat meer dit keer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven