Stoppen met puregon

22-10-2018 14:33 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand advies/antwoord

Ik spuit puregon.
Tijdens de FM was mijn eitje nog te klein voor de pregnyl.
ivm vakantie zonder partner adviseerde de gyn om te stoppen.
Ik moest maar ovutesten meenemen om te kijken of ik een eisprong zou hebben.
2 dagen op vakantie en een positieve ovutest test in handen.
Dag erna lichte bloeding dacht zelf eerst een ovu bloeding.
Dag daarop flinke bloeding.
Toch maar even ziekenhuis gebeld en na mijn eigen gyn gevraagd die was destijds op vakantie.
Wat blijkt als je zomaar stopt dan breekt je lichaam alles af en krijg je een doorbraakbloeding.
7 dagen gebloed alsof het een menstruatie was (zonder stolsels).
Moest nu een menstruatie afwachten voordat ik het ziekenhuis weer mocht bellen.
Op dag 9 begonnen met ovutesten en tot mijn grote verbazing een smiley.

Is mijn cyclus door de doorbraakbloeding gereset?? Heb namelijk zelden vanuit mezelf een eisprong.

En bij een eisprong op dag 10 is het eitje dan voldoende gerijpt??

Of is dit alles nog een nasleep van het plots stoppen met de medicatie en is er geen eisprong geweest.
Wat zegt je gynaecoloog?
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Ik mag pas over een maand terug bellen als ik nog niet ongesteld ben en krijg een provera kuur. Verder geen contact meer gehad. Daarom mijn vraag hier of iemand toevallig hetzelfde heeft meegemaakt.
Het kan geen restje pregnyl zijn aangezien je die niet gespoten hebt. Een doorbraakbloeding van 7 dg klinkt wel lang, maar om als menstruatie aan te duiden lijkt me te kort 2 dg na je positieve ovu test op vakantie. Toch gek dus eigenlijk dat je een provera kuur krijgt terwijl je een positieve ovu hebt. Nu blijf jezelf achter met een onbeantwoorde vraag. Hebben ze geen echo aangeboden voordat ze je een provera kuur mee gaven?
Wat apart inderdaad! Ik heb ook weleens gehoord dat je ongesteld kunt worden als je stopt met het spuiten van gonalf/puregon. Dag 9 is wel vroeg iig voor een positieve test, maar ja, ik zou zeggen: maak er gebruik van en doe over twee weken een zwangerschapstest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven