Stuitligging

31-01-2019 18:27 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben nu 27 weken zwanger en de baby ligt in stuitligging. Heb nu al ruim een week ontzettende last van mijn buik. Dr baby ligt echt met het hoofd tegen mijn rechter ribben en daardoor kan ik niet zitten. Tevens ook een knoerharde buik.

Iemand die dit ook heeft/had? Tips?
Mijn dochter lag met 36 weken in stuit. Ze hebben haar gedraaid. Dit viel me erg mee. Daarna gewoon kunnen bevallen. Maar ik denk dat er met 27 weken gewoon nog kans is dat je kindje alsnog draait. Bespreek het met je verloskundige.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness. That is life.
Vliegertje11 schreef:
31-01-2019 18:43
Mijn dochter lag met 36 weken in stuit. Ze hebben haar gedraaid. Dit viel me erg mee. Daarna gewoon kunnen bevallen. Maar ik denk dat er met 27 weken gewoon nog kans is dat je kindje alsnog draait. Bespreek het met je verloskundige.
Ja klopt. Maar meer tips voor de "pijn".
Warm kersenpittenkussentje tegen je buik. Warme douche. Doen wat jou laat ontspannen
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness. That is life.
Met 27 weken is de kans erg groot dat de baby nog draait. Toen mijn dochter in stuit lag had ik ook last van m’n ribben. Ik ben toen naar een osteopaat geweest om haar te laten draaien. Je kunt ook een kruik tegen je buik houden en er zijn verschillende houdingen die je kunt proberen om de baby te laten draaien.
Mijn tweede zoontje (derde kindje) lag tot 32 weken in stuit. Met 26 weken pijnlijke harde buiken met regelmaat erin, met 32 weken weeen maar gelukkig niet doorgezet. Daarna is hij spontaan gedraaid. Bevallen met 37+6 (ingeleid).

Voor de pijn: rust, rust en rust. Was het enige wat mij echt hielp. Liefst plat liggen op de bank of in bed. Niet tillen, geen huishouden, zo min mogelijk inspanning. En warmte, met een kruik of onder een warme douche.

Succes, hopelijk draait je baby zich snel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven