Sushi

08-10-2018 16:51 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt een sushi lover. Zojuist heb ik voor het eerst deze zwangerschap bij de AH XL sushi gekocht (deze is vers gemaakt vanochtend).
Ik had de vegetarische sushi omdat ik sushi met vis of vlees (rauw of niet rauw) niet durf te nemen. Dus neem ik het veilige: vegetarisch.

Er zat wortel, avocado, komkommer in. Erg lekker en gezond lijkt me.
Nu las ik toen ik het doosje weg wilde gooien, na het eten van de sushi, het etiquette. Er staat op' kan sporten van vis, schaal- of weekdieren bevatten'.

Tja, en nu maak ik me zorgen....🙄

NB: ben 11 weken zwanger.
tja... wordt gemaakt in een omgeving waar ook zalm etc wordt verwerkt... je zal je verbazen op welke producten zo`n zelfde waarschuwkling staat. ;-)

ik zou me geen zorgen maken in ieder geval
guppekop schreef:
08-10-2018 16:53
tja... wordt gemaakt in een omgeving waar ook zalm etc wordt verwerkt... je zal je verbazen op welke producten zo`n zelfde waarschuwkling staat. ;-)

ik zou me geen zorgen maken in ieder geval
Haha ja kan best. Ik lees normaal de etiquettes niet. Alleen nu bij de sushi ff..
Ik ken een sushiketen die een lijst heeft waar precies op staat wat je wel en niet kan eten als je zwanger bent(lijkt me dat ieder sushirestaurant dit heeft, dus vast wel online te vinden). Sommige dingen zijn geen enkel probleem, andere producten met mate en sommige beter van niet. Welke dat precies weet ik niet zeker uit m'n hoofd, maar sporen van zullen dus echt geen kwaad kunnen!
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Dat is voor mensen met allergieën, sommige mensen hebben zulke heftige allergieën dat ze van sporen van een bepaald allergeen al heel ziek kunnen worden. Bedrijven willen zich indekken door dat op een product te zetten. Meestal zitten er zelfs geen sporen van het allergeen op het product.

Ik denk niet dat je listeria kan krijgen van mogelijke sporen van vis.
Full_Moon schreef:
08-10-2018 16:55
Ik ken een sushiketen die een lijst heeft waar precies op staat wat je wel en niet kan eten als je zwanger bent(lijkt me dat ieder sushirestaurant dit heeft, dus vast wel online te vinden). Sommige dingen zijn geen enkel probleem, andere producten met mate en sommige beter van niet. Welke dat precies weet ik niet zeker uit m'n hoofd, maar sporen van zullen dus echt geen kwaad kunnen!
Klopt, hier in de stad bij het sushirestaurant staat dat idd aangegeven.
www.babybrabbel.nl lijkt me beter voor je.
Hoeveel van deze topics ga je nog openen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het probleem kan ook liggen aan de rijst, als deze verkeerd bewaard is...
Don't cry, buy a bag and move on.
Precies een week geleden was je nog 9 weken zwanger :wtf:
Anoniempje- schreef:
08-10-2018 16:54
Haha ja kan best. Ik lees normaal de etiquettes niet. Alleen nu bij de sushi ff..
Gewoon het woord etiketten gebruiken, als je dat woord bedoelt!
Je maakt jezelf belachelijk als je woorden gebruikt, die je niet begrijpt
Tip voor de rest van je zwangerschap, lees een etiket vóór je iets in je mond stopt.
Ook handig met een baby trouwens.
Chill. Denk je nu echt dat een nanodeeltje vis je baby gaat aanvallen? Wat denk je dat je maagzuur doet die maakt zo een microminideeltje vis in no time onschadelijk.

Wordt je zwangerschap begeleid door een multidisciplinair team?
Misschien is het verstandig om daar of met je huisarts over je extreme angsten te praten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou je zorgen aankaarten bij de verloskundige. In mijn ogen (gebaseerd op je topics) loopt je bezorgdheid compleet uit de gand en je moet nog minimaal 26 weken.
spraakwater schreef:
08-10-2018 17:24
Precies een week geleden was je nog 9 weken zwanger :wtf:
Vooruit geschoven😉
lilalinda schreef:
08-10-2018 17:38
Gewoon het woord etiketten gebruiken, als je dat woord bedoelt!
Je maakt jezelf belachelijk als je woorden gebruikt, die je niet begrijpt
Jij maakt jezelf belachelijk door altijd zo respectloos op ander mans topics te reageren. 😉 Ik stel een vraag, en daar zou ik antwoord op willen. En derest interesseert me vrij weinig.
1-Aapje schreef:
08-10-2018 20:52
Ik zou je zorgen aankaarten bij de verloskundige. In mijn ogen (gebaseerd op je topics) loopt je bezorgdheid compleet uit de gand en je moet nog minimaal 26 weken.
Ik ben in behandeling geweest voor mijn angststoornis. De behandeling is vorige week afgerond. Maar dat betekent toch niet dat ik bij onzekerheden of zo niks mag vragen?
anoniem_376533 wijzigde dit bericht op 08-10-2018 21:59
11.48% gewijzigd
Anoniempje- schreef:
08-10-2018 21:47
Jij maakt jezelf belachelijk door altijd zo respectloos op ander mans topics te reageren. 😉 Ik stel een vraag, en daar zou ik antwoord op willen. En derest interesseert me vrij weinig.
Dan zet je me toch onder 'negeren'', of zoals jij het (onterecht natuurlijk) zou noemen 'desavoueren'
lilalinda schreef:
08-10-2018 21:55
Dan zet je me toch onder 'negeren'', of zoals jij het (onterecht natuurlijk) zou noemen 'desavoueren'
Misschien hebben mensen wel dyslexie ofzo dat ze spelfouten maken . Niet oordelen dus.
Anoniempje- schreef:
08-10-2018 21:48
Ik ben in behandeling geweest voor mijn angststoornis. De behandeling is vorige week afgerond. Maar dat betekent toch niet dat ik bij onzekerheden of zo niks mag vragen?
Tja, iedere week een topic is behoorlijk veel.
daenerys79 schreef:
08-10-2018 17:18
Het probleem kan ook liggen aan de rijst, als deze verkeerd bewaard is...
Volgens mij is het juist de rijst waar je ziek van kunt worden. En dat los je niet op met vegetarische sushi.
Ik zou tijdens de zwangerschap gewoon geen supermarktsushi eten.
Anoniempje- schreef:

Daar heb je een verloskundige voor.
Of babybrabbel.
Anoniempje- schreef:
Dan is het een flutbehandelaar als hij/zij jou laat gaan. Als je je over dit soort onzinnige dingen zorgen blijft maken zou ik direct weer teruggaan!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Anoniempje- schreef:
Ik raad je aan om weer contact op te nemen met je behandelaar want je hebt niet af en toe een vraag. Je maakt je constant zorgen, je opent veel topics en je komt gestresst over. Angst en stress kunnen je zwangerschap ook negatief beïnvloeden. Een familielid van mij heeft dezelfde achtergrond als jou en zij is de gehele zwangerschap en ook bij de bevalling multidisciplinair begeleid.

wanneer je 1x per 1-3 maanden een vraag had dan zou het anders zijn maar kijkend naar het totale plaatje zou ik er een telefoontje of een mailtje naar je behandelaar aan wagen. Je bent steeds bang...er is niets mis mee om daar af en toe nog een gesprek over te hebben zodat het niet zo je hele leven beheerst.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Inderdaad sowieso wel vreemd dat zo'n behandeling juist in het begin van een zwangerschap wordt afgerond. Een zwangerschap kan voor de meest nuchtere persoon al een hele belasting zijn, het lijkt me logisch dat dat ook invloed heeft op jouw psychische gesteldheid.

Weet die behandelaar dat je net zwanger bent?
Ik zou zeker terug gaan, al is het maar om het contact 'warm' te houden voor het geval je het later in de zwangerschap nog harder nodig hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven