UD 2e helft oktober 2020

28-02-2020 12:21 648 berichten
Een nieuw groepje omdat de andere van oktober erg groot wordt.
Voor de dames die in de 2e helft (vanaf de 16e) zijn uitgerekend in oktober.

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
blo3mpj338tweede15 oktober:heart: klopt, MA gehad
Principessa338tweede16 oktoberjongen:heart: klopt
OkkiePetite32tweede16 oktober:heart: klopt
LiverpoolRain30tweede20 oktober:heart: klopt
Gudrun36eerste21 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Daneli27eerste23 oktober:heart: klopt, NIPT goed, 7-5 geslachtsecho
Kumu9128eerste25 oktober
leolux28tweede27 oktober
lux-30tweede28 oktober:heart: klopt, NIPT goed. 10-6 20wk echo. Zwanger dmv ICSI na 2x vmk van cryo’s uit poging 1. Zoon van 2
appelgroen31tweede28 oktober
Zuid8732eerste29 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Roos876derde30 oktober:heart: klopt, NIPT goed
ollie-olliebegin 30eersteeind oktober:heart: klopt
Lasvegas-8435tweede1 november :heart: klopt, combinatietest goed
mindsey34eerste1 november:heart: klopt, NIPT goed. MK en MA (windei) in 2019
Maisnon :redrose:
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 12:58
73.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
blo3mpj3 schreef:
01-03-2020 19:21
@lux, wat fijn dat je zo lekker lang hebt kunnen slapen. En lief van jouw man.

Hmm, zou de winegum cravings een teken zijn voor een meisje? Er wordt wel gezegd dat trek in hartig je een jongen krojgt en bij trek in zoet een meisje. Geloof dit soort dingen nooit. Alleen ben ik nu wel nieuwsgierig.
Ik leefde voor zoet bij de zwangerschap van m’n dochter en nu heb ik er een afkeer van.

Wat leuk om zoveel bij te lezen hier!
@ principessa (zo gek dit om te schrijven, want mijn man noemt mij altijd principessa als koosnaampje ;)): wij zijn onze eerste vakantie samen naar Capri geweest, wat heerlijk om daar zo dichtbij te wonen!

@ zwangerschapskleren: ik had bij dochter met een week of 9-10 al een zwangerschapsbroek aan, maar was toen ook echt al een paar kilo aangekomen.
Vooralsnog eet ik veel minder dan normaal, dus ik hoop dat dit nu mee gaat vallen.
Positiekleding had ik met 8 weken al aan. Ik had enorm veel last van opgezette darmen, nu weer... maar ik heb een aantal goede positiepanty's en legging gekocht en hoop dat ik mijn kledingkast (50+ King Louie jurken) kan blijven dragen tot het einde. Op een King Louie groep meerdere dames gezien die het de hele zwangerschap blijven dragen. Ik voel er niet zoveel voor om positiekleding te kopen. :$

Ik ging vanmiddag boodschappen doen, dan doe ik altijd wandelend met zoon in de kinderwagen, heen en terug ongeveer 5km. Maar uiteindelijk rook ik soep en vlees. Ooooh zo vies! Ik stond al voor overgebogen in de berm. :rofl: Maar ging net goed.

Leuk om jullie verhalen te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Oeh een weekend niet op het forum geweest en ineens een nieuw topic! Wel fijn, die andere ging zo hard en was zo veel, dat kon ik echt niet bijhouden.

Even voorstellen:
Ik ben 30 jaar, man 31 jaar en we zijn nu 7,5 jaar samen waarvan 2,5 jaar getrouwd. Onze dochter wordt in mei 2 jaar. We wonen in het noorden van Flevoland lekker buitenaf tegen het IJsselmeer, waar vooral onze dochter en onze twee labradors erg blij mee zijn. Ik werk 2/3 dagen in de horeca en mijn man fulltime in de retail.

Bij mijn eerste zwangerschap hadden we samen een eigen horecazaak, wat ik toentertijd best heftig vond. Ik heb toen tot 1 week voor mijn UD gewerkt en 3 weken na mijn bevalling liep ik ook al weer op het terras (en in mijn kraamweek was ik alweer offertes aan het tikken). Toen vond ik dat heel logisch, nu achteraf vind ik mezelf een tikje gestoord.. :O Gaan we dus mooi niet doen deze keer!
Bovenstaande is ook wel de reden dat we die zaak niet meer hebben, we kiezen heel bewust voor het geluk van een 'thuis'.

Mijn dochter was bijna 5 kilo bij de bevalling dus daar zit ik nu alweer best veel mee in mijn hoofd. Heeft toen aardig wat schade opgeleverd wat gelukkig allemaal weer goed geheeld is, maar ik ben toch wel bang wat dat bij een tweede doet en of je dan geen blijvende schade houdt. Maar ik wil eigenlijk ook geen inleiding of keizersnede. Goed, geen zorgen maken om dingen die er nog niet zijn, dus ik probeer het nog maar even los te laten en dat zien we in de tweede helft wel weer. (spreekt ze zichzelf toe..).

Qua kwaaltjes: ik ben echt super moe! Misselijk valt heel erg mee als ik maar geregeld wat eet. Verder zere borsten en 's avonds blaas ik echt op als een luchtballon, ik loop dan ook al in mijn zwangerschapsbroeken. Vind het wel prima, zit een stuk lekkerder haha.
Alle reacties Link kopieren
Ben nu voor het eerst sinds ik het weet aan het werk en ik vind het héél moeilijk om niks te zeggen. Denk ook steeds dat collega’s iets zien/denken, haha. Zal blij zijn als die “geheime” periode voorbij is.
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:08
72.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, echt even ego post. Ik werd en word nog steeds dol van mezelf, zoveel stress weer (voorgs vroeggeboorte, missed abortion) . Kan niet meer denken, oftewel mag Zometeen al voor echo naar vk 7wkn+4dgn
Spannend maar idee van nog paar dagen wachten, ik kan gewoon niet meer...over uur duidelijkheid
Alle reacties Link kopieren
Okkie succes Zometeen! Ik duim voor een mooie echo :)

Cravings: mijn vorige zwangerschap was nutella taart. Die maken ze hier bij de bar in het dorp. Mijn vriend ging die altijd voor mij halen. Totdat ik toch even te veel het zuur had elke middag, ben ik maar overgestapt op havermout als ontbijt :biggrin: . En ik at elke dag cornettos en oreo milka chocolade :P. Nu valt het mee. Heb wel onwijs veel zin in MacDonalds! Die zit hier niet in de buurt. Maar daar heb ik dus al zin in vanaf dat ik hier woon :rofl: . Ik had gisteren wel weer een vieze smaak in mijn mond, zo bitter. Mijn koffie smaakte niet.

Zwangerschapskleding: vorige zwangerschap heb ik vanaf 10 weken wat broeken en jurkjes aangedaan. Oja en ik was al 2 cups gegroeid toen! En de eerste 12 weken was ik 6 kilo aangekomen, uiteindelijk 17 kilo. Nu heb ik mijn broeken weer te voorschijn getoverd. Mijn buik is wel al wat dikker maar dat is nog van de 4 extra kilo en hij is vaak opgezet. Toch wel het idee dat het harder gaat. Ik ben nu ook in een ander seizoen zwanger, dus heb al wat zomer dingen gekocht. Ze zeggen dit jaar een bloedhete zomer, hier in Italië kan dat oplopen tot 40 graden! En niet een dag zoals in Nederland maar dan gewoon een paar maanden.. Daar zit ik dan straks met mijn olifantenbenen O_O..

Las Vegas : mijn vriend noemt ons (dochter en ik) zijn prinsessen: principesse! Haha.
Alle reacties Link kopieren
Okkie, goed dat je aan de bel hebt getrokken! Ik hoop dat je een prachtige echo hebt zo meteen!
Alle reacties Link kopieren
Ah ja ik duim ook voor je!
Alle reacties Link kopieren
Alles goed!!! 7+4 precies zoals we dachten :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Oh Okkie, wat fijn! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
@okkie wat fijn!

Hier: vanmiddag ook echo gehad. Alles ziet er goed uit. Zo blij mee en heel erg opgelucht. Ik wilde dit graag vieren en vertellen, dus spontaan bij schoonouders langsgegaan en verteld en dochter ook. Erg fijn en nu nog vermoeider doordat de spanning nu weggevallen is.
We zijn gewisseld van verloskundige praktijk en ik ben daar nu al blij mee. Ze denken hier echt mee. Bij de echo ook binnen 2 seconden ofzo gezegd dat hartje klopte. En alle dat positief eruit ziet nu xtra aangegeven. Krijgen ook met 9wk nog een extra echo om me meer gerust te stellen. Heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Super meisjes van de echo’s! :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Ja wat fijn zeg!
Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Bloempje, wat fijn! Nog een goede echo :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Jeejjj leve de kloppende hartjes! Wat fijn meiden!

@Principessa: haha nutellataart voor ontbijt, dat is wel diehard.

@Liverpoolrain: hm lastig, misschien je zorgen eens bespreken met je vk/gyn?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Even een paar daagjes weggeweest en ik zie een nieuwe topic. Ik heb even gedacht of ik wel of niet zou gaan aansluiten, maar besloten toch even een berichtje achter te laten. Maandag heb ik de echo om te checken hoe het ervoor staat.. of het bloedverlies een vroege miskraam is geweest of toch niet. Erg spannend, maar nog een weekje wachten.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn zeg, Bloempje en Okkie!
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:08
90.23% gewijzigd
Bij mijn verloskundigenpraktijk krijg je standaard de eerste echo rond 8 weken, tijdens de intake. Ik vind het 'raar' dat veel pas de termijnecho als eerste echo hebben.
Maar wij willen met 7 weken een vroege pretecho doen zodat mijn man erbij kan zijn. En ik erg onzeker ben.

Spannend mona, nog een weekje. Ik ben ook de dagen tot de 19e aan het aftellen.

Wat fijn van de goede echo's okkie en bloempje!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger dmv ICSI en dan krijg je standaard een echo met 7 weken. Mijn eerste 2 echo’s zijn ook in het ziekenhuis, niet bij een verloskundige. Ik heb me nog niet eens aangemeld bij een verloskundige. Misschien moet ik dat eens doen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorige keer een vroege echo bij een echocentrum gedaan, ik wilde echt niet met 10 weken erachter komen dat alles misschien voor niks was.

Nu weet ik het nog niet, wij komen terug van vakantie als ik 8 weken ben, dus zou dan direct wat kunnen regelen in principe.
Ben er alleen momenteel heel chill onder, dus het hoeft voor mij nog niet zo ofzo :)
Alle reacties Link kopieren
Ik had mijn eerste zwangerschap een eerste echo met 10 weken. Toen bleek een missed abortion, was al weken geleden gestopt met groeien. Het idee dat ik niks door had gehad vond ik heel naar. Door meerdere miskramen kom ik nu sowieso iedere zwangerschap in aanmerking voor een vroege echo, maar anders zou ik er 1 zelf betalen. Het kost niet zo veel op de meeste plekken.
Vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt!
maisnon3 wijzigde dit bericht op 03-03-2020 09:08
1.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@lux, ja, wel doen hoor! Ik ben bij de eerste twee praktijken afgewezen omdat ze al vol zaten terwijl ik me al met 4,5 week aanmeldde :O Gelukkig uiteindelijk wel een praktijk gevonden die me aanspreekt.
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:08
52.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vorige keer in NL had ik ook al een echo bij 8 weken zonder verdere aanleiding. Dus het kan zeker.

Hier loop je dus bij de gynaecoloog en hij doe elke keer een echo. Moet het wel zelf betalen...Alleen bevalling niet.
Alle reacties Link kopieren
OkkiePetite schreef:
02-03-2020 16:41
Alles goed!!! 7+4 precies zoals we dachten :cheer:
Zo fijn Okkie!! :flirting:
En wat goed dat je aan de bel getrokken hebt. Zo heb je geen onnodige stress.. die echt zo begrijpelijk is na wat je hebt meegemaakt. Ben blij voor je.

En Bloempje ook zie ik!! Wat fantastisch meiden! :jump:
Alle reacties Link kopieren
mona87 schreef:
02-03-2020 21:28
Even een paar daagjes weggeweest en ik zie een nieuwe topic. Ik heb even gedacht of ik wel of niet zou gaan aansluiten, maar besloten toch even een berichtje achter te laten. Maandag heb ik de echo om te checken hoe het ervoor staat.. of het bloedverlies een vroege miskraam is geweest of toch niet. Erg spannend, maar nog een weekje wachten.
Welkom Mona. Pfff ik weet hoe slopend dat afwachten kan zijn :heart: . Maar deze dagen gaan vanzelf voorbij! (vertel ik ook mezelf) En voor je het weet heb je meer duidelijkheid. Ik duim voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven