UD 2e helft oktober 2020

28-02-2020 12:21 648 berichten
Een nieuw groepje omdat de andere van oktober erg groot wordt.
Voor de dames die in de 2e helft (vanaf de 16e) zijn uitgerekend in oktober.

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
blo3mpj338tweede15 oktober:heart: klopt, MA gehad
Principessa338tweede16 oktoberjongen:heart: klopt
OkkiePetite32tweede16 oktober:heart: klopt
LiverpoolRain30tweede20 oktober:heart: klopt
Gudrun36eerste21 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Daneli27eerste23 oktober:heart: klopt, NIPT goed, 7-5 geslachtsecho
Kumu9128eerste25 oktober
leolux28tweede27 oktober
lux-30tweede28 oktober:heart: klopt, NIPT goed. 10-6 20wk echo. Zwanger dmv ICSI na 2x vmk van cryo’s uit poging 1. Zoon van 2
appelgroen31tweede28 oktober
Zuid8732eerste29 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Roos876derde30 oktober:heart: klopt, NIPT goed
ollie-olliebegin 30eersteeind oktober:heart: klopt
Lasvegas-8435tweede1 november :heart: klopt, combinatietest goed
mindsey34eerste1 november:heart: klopt, NIPT goed. MK en MA (windei) in 2019
Maisnon :redrose:
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 12:58
73.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn LasVegas dat je er nu zo relaxed in zit :). Goed gevoel!

En Maisnon Begrijp zo goed de onzekerheid ook na meerdere miskramen.. Is er bij jullie ooit een reden uitgekomen dat het 3 keer mis ging? En hoe lukte het om daarna weer met vertrouwen verder te gaan? Zo mooi dat de 4e zwangerschap toen goed is gegaan!

Wij hebben wat onderzoeken achter de rug nav de miskramen, het meeste zag er goed uit. Alleen één bloedstollingswaarde was bij mij wat aan de hoge kant (cardiolipine volgens mij, voor de artsen ;-D ). Maar de daarmee samenhangende bloedwaarde die op een syndroom kan duiden was weer niet verhoogd. Dus volgens mij gaan ze daar niets mee doen.

Wij hebben de eerste echo over 2 dagen, maar die zal zo vroeg zijn dat ik er niet teveel van durf te hopen. Toch voorbereid op weer een teleurstelling of in ieder geval wéér afwachten (niet mijn grootste talent, wel veel geoefend ;-D ).
Ik vermoed dat ik zaterdag pas 6 weken zwanger ben.

We gaan het zien... Fingers crossed.
Alle reacties Link kopieren
Dank dames :)

Zwangerschap kleding Heb nog liggen van eerste zwangerschap, durf pas van zolder te halen als Termijnecho heb gehad. Nu best losse kleding aan en de spijkerbroeken blijven in de kast, zit niet zo lekker meer.
Eerste echo in onze praktijk bieden ze vitaliteitsecho aan tussen 7-8 wkn. Zijn best veel praktijken die nog niet doen.
Maisnon pff blijft spannend hè
Mindsey Heb je zelf gevraagd om zo’n hele vroege echo? Heb dat vorige keer ook gedaan, bij 6+3 achteraf en ze konden toen wel hartje zien kloppen, maar dat schijnt echt heel wisselend te zijn op dat termijn o.a. Ook door apparatuur.
nu bewust gekozen voor over de 7 weken zijn, in eerste instantie bij 8 wkn, maar gisteren was het relativeringsvermogen op ...
Liverpoolrain achteraf gezien is altijd gemakkelijk te bedenken, voordeel is dat je nu wel weet hoe je je verlof wel wilt hebben :)
Hier even paar dagen vrij van werk, voelde me echt slechte werknemer. Leidinggevende was heel fijn, benoemde dat ze me niet kende als altijd doorgaan dus als niet gaat, dan gaat het niet en belangrijkste is om voor mezelf te zorgen nu. Dat helpt. Zeer opgelucht na goede echo, uiteraard geen garanties, maar het is voor nu echt helpend. En nu kapot moe, zere borsten, misselijk oftewel netflix&chill :)
Alle reacties Link kopieren
-
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:09
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mindsey: nee er is nooit een echte reden uit gekomen. Er zijn verschillende onderzoeken gedaan, waarop uiteindelijk niets afwijkend te zien was (gelukkig). De verklaring van de gynaecoloog was geen wetenschappelijke, maar toch kon ik er wel wat mee. Ik word heel snel zwanger (tot nu toe alle vijf de zwangerschappen in de eerste of tweede ronde). Hun idee was dat mijn lijf misschien te makkelijk een bevruchte eicel laat innestelen. Waar een ander lijf dan misschien niet eens 'echt' zwanger wordt omdat de kwaliteit van het vruchtje niet optimaal is, word ik dat wel. Maar ja, dan krijg je dus alsnog (later) een miskraam als het geen goede bevruchting was. Mijn lijf is te makkelijk in zwanger worden, of niet goed genoeg in onderscheid maken tussen wel/geen goede bevruchting.

Ollie: ja, er zijn ook best wat mensen met een miskraam. Het is goed om realistisch te zijn, maar laat je niet bang maken hoor! De kans dat het goed gaat is nog altijd groter dan de kans dat het niet goed gaat! De gynaecoloog had toen een tabelletje dat aangaf dat zelfs na drie opeenvolgende miskramen (met mijn leeftijd) de kans dat een volgende zwangerschap en goede zou zijn nog ongeveer 70% was. Dat hielp mij wel om rustig te blijven. En inderdaad, daarna kwam dochter :D

Okkie, goed dat je even goed voor jezelf zorgt!
Alle reacties Link kopieren
Okkie Lekker netflix & chill vandaag :). Ik heb de ochtend vrij en ben er ook volop van aan het genieten.
Mijn gynaecoloog wilde perse deze donderdag of vrijdag al een echo doen, en er was alleen donderdag nog plek. Ik denk dat ik zelf niet voor zo'n vroege echo had 'durven' kiezen, inderdaad omdat het nog zoveel meer onzekerheid kan opleveren. Aan de andere kant zou het natuurlijk wel heel mooi zijn als er wel iets te zien is.

Ik snap zo goed dat je het wachten niet meer uithield! En daar was ook geen reden meer voor toch bij 7+4! :)

Ha Maisnon Dank voor je reactie. En fijn inderdaad die percentages. Hoewel het voor mij nu nog moeilijk voor te stellen is dat er meer kans is dat het goed gaat :). Misschien verandert dat als ik het zelf mag ervaren.
Grappig dat je die verklaring van je gynaecoloog noemt! Ik geloof dat daar inderdaad nog onderzoek naar wordt gedaan, maar mijn verloskundige noemde het uit haar eigen ervaring ook.
Ik was bij de eerste 2 zwangerschappen ook direct zwanger, en dat werd beide een miskraam.
Na de cytotec (die niet werkte) en de curettage bij de tweede miskraam, had mijn lichaam wel even nodig om te herstellen. Ik werd maar heel weinig ongesteld. Dus toen hebben er 3 cycli tussen gezeten.
Ontzettend benieuwd nu :).

Het is natuurlijk een zegen om heel snel zwanger te kunnen worden, en dat geeft me inmiddels ook wat meer vertrouwen dat er een goede keer tussen mag zitten. Maar tot nu toe heb ik nog niet zoveel aan het zwanger worden op zich ;-D.
mindsey wijzigde dit bericht op 03-03-2020 10:15
3.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
x
mindsey wijzigde dit bericht op 03-03-2020 10:15
Reden: dubbel
99.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mindsey, heel herkenbaar! Ik dacht ook: ik heb niet zoveel aan zwanger worden als ik niet zwanger blijf. Ik heb ook heel erg mijn kop in het zand gestoken bij de zwangerschap van dochter. Pas na een week of 15 durfde ik te geloven dat het die keer wel goed zou gaan. Na mijn missed abortion heeft er ook veel tijd tussen gezeten voor de volgende zwangerschap. Vruchtje kwam niet, pillen werken maar gedeeltelijk, toen toch nog een minuscuul restje achter gebleven dus nog een hysteroscopie gehad. Maar goed, nu dus toch een prachtige dochter van bijna 2 jaar!

Wat mij ook hielp was dat de gynaecoloog aangaf dat als er geen vruchtbaarheidsproblemen of genetische problemen zijn, mensen uiteindelijk bijna nooit kinderloos blijven. De vraag is alleen wel hoe veel geduld je er voor moet hebben, en wat je zelf aankan.
Alle reacties Link kopieren
Nou heb me ingeschreven hoor. 30 maart intake bij de verloskundige, maar dan heb ik er al 2 echo’s in het ziekenhuis op zitten. 10 april termijnecho (maar die heb ik ook al 27 maart (denk ik) ) in het ziekenhuis.

Ach. Extra echo’s zijn nooit weg ;)

Zelfde praktijk als waar ik zat met zoon, dus wel leuk om hem even te gaan showen :P

Ik ga ook de kraamzorg bellen als het hartje klopt, want ik wil er heel graag 1 die de vorige keer met 10 weken al geen plek meer had.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Yeeh lux, meer echo's hahaha.

Ik twijfel nog over kraamzorg, ik had op zich een fijne kraamverzorgster. Of, ze was wel lief, maar vond zoon te langzaam aankomen en ik moest kolven kolven kolven wat uiteindelijk een borstontsteking werd. Ook had ik haar in vertrouwen genomen dat het niet goed ging met mij, maar dat wuifde ze weg als kraamtranen. Uiteindelijk heeft het 1,5 haar geduurd voordat ik hersteld was van mijn postnatale depressie.

En ik ben zoooooo ontzettend bang voor herhaling. Bij de intake vertel ik de verloskundige ook over mijn pnd.
Maar goed, dat is wel mijn grootste angst momenteel.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik een andere nemen, Leo. Ik wil ook een andere dan de vorige keer. Ook al vond ik haar echt een schat hoor, daar niet van. Ze heeft goed voor ons gezorgd. Maar wilde bij zoon zo graag die andere.

Wat vervelend van je pnd, ik zou dat idd aangeven bij de intake. Ik heb me ook best lang niet lekker gevoeld, geen pnd maar toch niet mezelf.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Pff dan zou ik ook zeker een andere willen!
En als je het goed aangeeft van je pnd bij je verloskundige denk ik dat ze je heel goed in de gaten kunnen houden en wat voorzorgsmaatregelen kunnen treffen enzo. Heftig hoor dat je dat gehad hebt!

@ Maisnon: Owja dat is een theorie waar ik ook echt in geloof. De kans op een bevruchting is gemiddeld per maand zo’n 65-70%, alleen gaat het meestal bij de innesteling fout. En ik vind het heel aannemelijk dat bij sommigen het filter iets te ‘zwak’ staat afgesteld ofzo en dat het lichaam dus idd de niet goede zwangerschappen ook laat doorgaan. Neemt niet weg dat het klote is, want snap dat je dan idd veel langer onzeker voelt!
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog 1 CB test over en die gaf net netjes 3+ aan!
Ben nu 5+ nog iets, dus dat klopt mooi :)
Alle reacties Link kopieren
Maisnon3 schreef:
03-03-2020 10:49
Mindsey, heel herkenbaar! Ik dacht ook: ik heb niet zoveel aan zwanger worden als ik niet zwanger blijf. Ik heb ook heel erg mijn kop in het zand gestoken bij de zwangerschap van dochter. Pas na een week of 15 durfde ik te geloven dat het die keer wel goed zou gaan. Na mijn missed abortion heeft er ook veel tijd tussen gezeten voor de volgende zwangerschap. Vruchtje kwam niet, pillen werken maar gedeeltelijk, toen toch nog een minuscuul restje achter gebleven dus nog een hysteroscopie gehad. Maar goed, nu dus toch een prachtige dochter van bijna 2 jaar!

Wat mij ook hielp was dat de gynaecoloog aangaf dat als er geen vruchtbaarheidsproblemen of genetische problemen zijn, mensen uiteindelijk bijna nooit kinderloos blijven. De vraag is alleen wel hoe veel geduld je er voor moet hebben, en wat je zelf aankan.
Oh Maisnon wat een herkenning. Ook bij mij werkten die pillen niet.. toen uiteindelijk toch maar was het een incomplete miskraam. En toen nog die curettage waarna mijn cyclus maar moeilijk op gang kwam. Mijn hysteroscopie stond voor afgelopen woensdag gepland :biggrin: .
Het doet me onwijs goed om te lezen dat je daarna een prachtige dochter hebt gekregen. En wat je gynaecoloog zei dat in dit geval mensen bijna nooit kinderloos blijven. Ik denk dat ik mentaal veel aankan, als er maar het vertrouwen is dat het uiteindelijk ergens goed voor zal zijn.

Leolux Wat naar dat je een PND hebt gehad en dat de kraamverzorgster daar niet alert op was. Goed voor jezelf zorgen hoor, en heel goed dat je het nu meteen aangeeft. Dan kan de verloskundige ook op jou letten en zo nodig zorg inschakelen.
Alle reacties Link kopieren
Lasvegas-84 schreef:
03-03-2020 14:04
Ik had nog 1 CB test over en die gaf net netjes 3+ aan!
Ben nu 5+ nog iets, dus dat klopt mooi :)
Hiephoi! :D Ik ben ook ZO geneigd dit te doen haha maar heb geen testen meer liggen (die CB nog nooit gebruikt) en vind dat ik gewoon even wat geduld moet hebben tot donderdag - denk ook niet dat een test me nu meer zekerheid gaat geven. Maar het is goed dat die CB testen zo duur zijn haha, anders was ik nog meer in de verleiding geweest.
Alle reacties Link kopieren
Even bijgelezen hoor. Wat fijn die goede echo's!

Leolux, wat vervelend dat je een postnatale depressie hebt gehad. Ik zou ook een andere kraamzorg willen. Goed dat je het nu meteen aangeeft dan kunnen ze op tijd hulp voor je zoeken als het nodig is.


Kwa kwaaltjes gaat het hier nog steeds goed. Begin s ochtends wel misselijk te worden, maar het is bij lange na nog niet de misselijkheid die ik mijn vorige zwangerschap had. Als het zo blijft gaan ben ik blij.
Ik twijfel nog over wanneer ik het tegen mijn ouders wil zeggen. Bij mijn vorige zwangerschap hadden we het al bij 5,5 week verteld. Vooral omdat het niet meer uit te houden was door de misselijkheid. Nu het zo goed gaat wil ik wat langer wachten. Maar aankomend weekend is mijn moeder jarig en is het wel ongemakkelijk om geen wijntje te drinken. Afgelopen weekend heb ik 3 keer de gerookte zalm moeten afslaan bij mijn schoonouders, ondanks dat ze er misschien helemaal niet opletten, geeft het mij zo'n ontzettend ongemakkelijk gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helemaal geen kraamzorg hier. Je blijft 4 dagen in het ziekenhuis na de bevalling en dan helpen ze je met opstarten. De eerste week thuis was dan ook vreselijk zwaar. Pfff wat heb ik me slecht gevoeld. Deze keer ga ik dat anders regelen.

Wat denken jullie over de volgende theorie: Y chromosoom zwemmers zijn sneller, dus als je een jongen wil moet je het op de dag van ovulatie doen. Maar X chromosoom zwemmers leven langer dus dan zou je het een paar dagen van tevoren moeten doen, wil je een meisje.

Deze keer was het letterlijk op de laatste uren van mijn ovulatie, jongen dus?? Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
@Principessa: volgens mij zou dat betekenen dat je met IVF alleen maar meisjes krijgt, als U-zaadjes sneller zijn maar X-zaadjes sterker. Dan worden ze immers allemaal tegelijk in een bakje met de eicel gelegd. Maar je hebt juist iets meer kans op een zoon met IVF (iets van 56%). En met ICSI weer iets meer kans op een meisje gek genoeg.

@Miskramen: tja hier werd ik natuurlijk helemaal nooit bevrucht, gezien de zaadkwaliteit van man, dus die 60-75% zal misschien best opgaan voor zeer vruchtbare stellen maar lijkt me niet gemiddeld. Het zal per stel verschillen hoeveel embryo’s er ontstaan en hoeveel daarvan goed zijn. Wij hadden uit IVF 1 4 embryo’s en 1 kind, 2 cryo’s werden een vmk en 1 is niet goed ontdooid. Kwam dat door het bevriezingsproces, dat er toch iets niet goed is gegaan, of ligt er iets chromosomaals aan ten grondslag? Niemand weet het echt. De embryologen kunnen er ook niet op selecteren. Er zijn perfect uitziende embryo’s die niks doen en hopeloos uitziende embryo’s die gezonde kinderen worden. Iig is de bevruchtingsscore met IVF bij ons laag (6 embryo’s uit 11 eicellen, waarvan 4 op het oog goed genoeg). Met ICSI is die veel hoger (8 embryo’s uit 9 eicellen, waarvan 7 goed genoeg op het oog). Terwijl een vriendin die onverklaard verminderd vruchtbaar was een score van 16 uit 16 had met IVF. Dus er zit daar echt verschil per stel en zelfs per poging, want haar eerste poging had ze ook geen bevruchtingsscore van 100%. En waarom werd zij niet zwanger met voldoende zaad en doorgankelijke eileiders? Waarom als de fertilization rate in het lab zo goed is? Als je het topic van Flipje leest (Nieuw begin), zul je zien dat zelfs een op chromosomale afwijkingen gescreend embryo het niet per definitie doet. We weten gewoon heel veel nog niet over zwanger worden en blijven, dat is de realiteit denk ik.

We weten wel dat als er een snel kloppend hartje gezien wordt de kans op een miskraam drastisch daalt. Daarom vind ik het een beetje stom als er geen 7w echo wordt aangeboden. Als je met 7w een goede echo hebt wordt de kans op een miskraam zoveel kleiner, zo verdrietig als je dan onwetend nog 3w doorloopt met een kindje dat nooit zal zijn.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ga uit van normaal vruchtbare stellen, hè Lux.
Dus die 80% die binnen een jaar zwanger wordt.

En die theorie van Principessa is ook wel echt bewezen volgens mij en klopt dan toch juist voor IVF? De jongens zijn sneller, dus worden er meer jongetjes geboren.
Maar goed, ook die theorie is denk ik niet helemaal toe te passen als er vruchtbaarheidsbehandelingen worden toegepast. Je hebt dan natuurlijk ook een heel ander medium waarin de zaadcellen zwemmen, dus wellicht speelt dat ook weer een rol.

En ik zou een echo met 7 weken ook volledig gerechtvaardigd vinden voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Nouja, ik denk dus dat het onder normaal vruchtbare stellen ook enorm verschilt. Hoe makkelijk er een embryo ontstaat, hoe makkelijk ze blijven plakken en hoe goed ze zijn van kwaliteit.

En nee, als de zaadcellen geen lange weg hoeven af te leggen en je legt slappe en sterke bij elkaar in een bakje, dan zou je verwachten dat de sterke winnen. Maar goed, ik geloof daar sowieso niet zo in; aangezien er 1000den cellen bij zo’n eicel moeten gaan knabbelen aan die zona pellucida omdat er anders helemaal niets gebeurt, zullen er rondom elke eicel meisjes- én jongenszaadjes zwemmen. Waarom precies die ene wint? Tja, wie zal het zeggen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ah op die manier, ik ging er toch vanuit dat ze een -weliswaar- kleine afstand af zouden moeten leggen.
En tuurlijk is er een grote variatie, maar alsnog is het aantal bevruchtingen veel hoger dan het aantal innestelingen. Logisch toch?

Een zwangerschap bestaat, zeker in het begin, uit allemaal heel belangrijke checkpoints (bevruchting, innesteling, begin hartactie). En bij elk checkpoint sneuvelen er helaas zwangerschappen.

Maar goed, volgens mij is het niet boeiend om er hier zo diep medisch op in te gaan, veel leuker om te horen hoe iedereen zich voelt!

Ik heb hier net een weegschaal ontdekt in de gym en ben nog niks aangekomen. Heel blij mee, want bij dochter zat ik dus al heel snel op een paar extra kilo’s.
Even geen namen bij de reacties, ik type mobiel en het onthouden lukt niet echt.

Interessante theorie over miskramen. Het lijkt me heel naar om mee te maken en kan me goed voorstellen dat een volgende zwangerschap daardoor een stuk minder onbezorgd is. Het zou leuk zijn als jullie theorie ook andersom zou werken, hier pas na 1,5 jaar zwanger geworden dus misschien heeft mijn lijf alleen een gezonde bevruchting laten innestelen ;). We gaan het zien. Volgende week de echo, ik kan niet wachten. Ben dan in de 7e week trouwens, dus hier doen ze het ook wel op tijd. Lijkt me erg lastig als je nog veel langer moet wachten.

Heel fijn dat Okkie en Bloempje dat jullie een kloppend hartje hebben gezien :heart:
Alle reacties Link kopieren
Bloempje zie nu pas jouw bericht, jee voor goede echo!
Mindsey spannend meissie nog paar nachtjes
Maisnon ja mijn gyn zei vorigekeer ook van jouw lijf wil graag zwanger zijn. Tja, daar heb ik niet zoveel aan als ik het niet blijf dacht ik op dat moment. Maar toen we weer mochten heeft me dat juist wel vertrouwen gegeven (en zie daar eerste ronde raak). Die statistieken kunnen zeker wel relativerend werken
Ollie proberen kan altijd :) ligt ook beetje aan beleid binnen vk praktijk en of hun apparatuur het kunnen op dat termijn echo
Lux wel interessante theorie wb jongens of meisjes. Eerste zwangerschap was zoontje en Ud klopte precies met Ovulatiedatum, tweede zwangerschap liep 3 dgn achter (misschien teken al iets mis was of late bevruchting en misschien allemaal wat mindere kwaliteit waardoor misging), deze zwangerschap weer precies kloppend met ovulatiedatum.... en ik denk ook dat een jongetje is :)
Daneli Spannend! Beetje afleiding komende dagen?
Alle reacties Link kopieren
Oh vergeet verder, bedankt voor jullie vreugd dames!
Vandaag echt kapot moe, net wat bloempje schrift, alsof alle stress er uit moet.
Geeft niks ik laat het lekker toe en vandaag paar dutjes gedaan , ook zere borsten vandaag :yes:
Alle reacties Link kopieren
Okkie, mijn zoon liep het gehele eerste trimester 4 dagen achter qua groei en de UD stond vast aangezien de bevruchting in een lab heeft plaatsgevonden. Dus denk ook niet dat dat veel zegt. Tot 5 dagen meer of minder was heel normaal volgens mijn gyn, geen enkele reden tot zorg. Zelfs bij een IVF-zwangerschap niet.

Hij liep overigens op het laatst 4 weken voor qua groei ;-D

Hier ook zulke enorm zere borsten, dat had ik helemaal niet bij zoon. Ze zijn ook echt groter, knap bijna uit m’n bh’s. En ben juist veel minder misselijk dan bij zoon (goed te behappen met bijtijds eten). Toen veel zin in zoet en nu alles hartig, tenzij het ijs of winegums is. Gek hoe dat per zwangerschap verschilt.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ja kan ook geen wetenschappelijke bron vinden van die theorie.
Wel interessant om wat meer over de kans op zwangerschap te weten dank je! Inderdaad er zijn er nog zoveel afhankelijkheden.

Ik moet ook nog op die weegschaal staan.. morgen eens doen

Verder voelde ik me vandaag echt lamlendig.. moe en futloos..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven