UD April 2020

05-08-2019 14:29 1024 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.

Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtBevallenBijzonderheden
Niekkie202711 aprilMeisje:heart:
Bjorg3421 aprilJongen :cheer2: :heart: 4 miskramen
Bo19883111 aprilMeisje:heart: miskraam maart 2019, na 12 weken echo doorgestuurd naar gynaecoloog
zeelinde22 aprilMeisje :heart:
Bumpersticker2923 aprilJongen:cheer2: :heart:
Supersmoothie14 aprilJongen:heart:
Reflectione2925 aprilJongen:cheer2: :heart: Miskraam november
jomata2916 aprilMeisje:cheer2: :heart:
Vlinder0093027 aprilMeisje :heart:
Lin12063028 aprilMeisje:cheer2: rustmaand IUI, :heart:
Pip_pip37212 aprilJongen :cheer2: :heart:
Karavaan30212 aprilJongen:cheer2: :heart:
Lisa8929215 aprilJongen:cheer2: :heart: februari 2019 miskraam
Greys8633316 aprilJongen:cheer2: :heart:
EVE198533217 aprilJongen :heart:
Flip-Flop27118 aprilVerrassing :heart:
Whatifyoufly28119 april:heart:
dnk29220 aprilMeisje:cheer2: :heart:
gojibes32124 april :heart:
.
.

Snowy :rose:
Jasmijn1980 :rose:
english.breakfast :rose:
anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vlinder ik werk ook in de kinderopvang. Ben al een dag minder gaan werken. Heb contract voor 27 uur maar werkte 36. Extra pauze tijd maak ik nog geen gebruik van maar ga ik straks wel doen. Als ik jou was zou ik er zeker gebruik van maken. Vooral ook aangezien je al een hernia gehad hebt zou ik extra voorzichtig zijn. En ik denk dat je collega’s dat ook zeker wel gaan begrijpen!

Ik voel me weer iets beter. Rugpijn gaat op en af. Soms weg maar als ik dan weer 3 dagen gewerkt heb is t weer helemaal terug. Nu al 2 dagen m’n rust gepakt en vandaag heb ik er eigenlijk geen last van. Echt naar m’n lichaam luisteren maar. Nog 11 dagen tot de geslachtsecho!
Alle reacties Link kopieren
Jomata ik denk dat je daar zeker gelijk in hebt. Voor nu gaat het nog... maar denk dat het met 4 weken wel lastig wordt. Dit moet ik dan ook gewoon gaan aangeven. Alhoewel ik het lastig vind om zulke dingen aan te geven, ik los graag alles zelf op.

Wat betreft de babynestjes, ik heb er afgelopen weekend een aangeschaft bij babypark, van het merk Jollein. Deze kostte mij €50,- stuk goedkoper dan de Sleepyhead. Er hingen er nog veel meer in deze prijsklasse.

Ik las ook een bericht over zwangerschapssuiker. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik ook hier last van gehad. Helaas kwamen ze er pas achter bij 24 weken waardoor zoonlief 3,5 week voorliep qua groei.. nu wordt ik extra in de gaten gehouden en wordt er met 17 weken getest. Zelf hou ik ook al goed bij wat ik eet.
Alle reacties Link kopieren
Hier hadden we bij de 1e geen babynestje. Bij de 2e wel (van done by deer). Tot 8 maanden elke dag gebruikt. Heel fijn!
Hier ook al vanaf de 10 weken zwangerschapsbroeken aan. Bij de 1e zag je net pas rond de 20 weken. Bij de 2e al met 10-12 weken en nu moest ik vanaf 10 weken ook al echt mijn best doen om het te verbergen.
Fijn dat dat nu niet meer hoeft!

Ik heb toevallig afgelopen week mijn suiker nuchter weer moeten laten prikken. Deze was te hoog na de vorige keer bloedprikken. Was bij de 2e ook zo, maar toen kwam er bij controle niks uit. Dus verwacht dat dat nu weer zo is. Geen ervaring met zwangerschapsdiabetis dus.

Extra pauzes, goed idee als dat kan. Bij ons is het helaas zo druk, dat zelfs de lunchpauze er vaak bij in schiet... probeer er nu wel beter op te letten...
Alle reacties Link kopieren
Thanks meiden!

Weekendje weg was echt HEERLIJK! Hihi.. Zo blij dat ik gegaan ben :)
Even lekker shoppen, eten en slenteren door de stad zonder een puberpeuter om me heen. Wat een luxe! Alleen ook erg vermoeiend..

Bij mijn eerste zwangerschap had ik echt een mini buikje met 20 weken. En eigenlijk na 25 weken kreeg ik ineens een mega buik. Nu heb ik die 20 weken buik met 14 weken :) Al vind ik het nu nog in de fase van is ze nu dik of zwanger? ;)

Verder hoef ik niet percee een babynestje. Heb het bij de eerste niet gehad.. En eigenlijk ook niet echt gemist. Misschien als ik hem zou kunnen lenen van een vriendin ofzo zou ik hem wel willen proberen. Anders niet.

Co-sleeper is voor mij wel een absolute must! Hier bij de eerste zelf lang gevoed en dat hoop ik nu ook weer te kunnen doen. Dan is zo'n co-sleeper echt heerlijk (vond ik :)).

Ik wist helemaal niet dat je extra recht hebt op pauze als je zwanger bent? Handig om te weten :) Nu heb ik een zittend beroep en vooralsnog vind ik het thuis zwaarder dan op het werk!

Hier over 1,5 week de geslachtsecho.. Heb wel weer zin om even te spieken :heart:
Alle reacties Link kopieren
Lisa, ik heb geprobeerd je een PB te sturen.... heb je m gehad?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
De echo was goed vandaag! ud 24 april, zou iemand dat in de tabel kunnen zetten?

Vandaag meteen bloed laten prikken voor de nipt. Het wordt allemaal steeds echter!

Bedankt voor al jullie reacties over zwangerschapskleding. Sowieso geeft dit topic dingen om over na te denken (babynestje, co-sleeper).

Ik merk dat ik weer wat meer energie begin te krijgen. Nog steeds om 21:00 naar bed en ik zou het liefst een middagdutje doen, maar toch beter dan twee weken geleden. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
gojibes schreef:
14-10-2019 20:03

Bedankt voor al jullie reacties over zwangerschapskleding. Sowieso geeft dit topic dingen om over na te denken (babynestje, co-sleeper).

Ik merk dat ik weer wat meer energie begin te krijgen. Nog steeds om 21:00 naar bed en ik zou het liefst een middagdutje doen, maar toch beter dan twee weken geleden. :hyper:
Hihi ja er gaat een wereld voor je open 😉. Ik lig er ook vaak rond 21 in. Middagdutje doe ik ook, als mijn zoontje die tenminste wil doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lig ook elke avond zo vroeg. Probeer op avonden dat vriend thuis is (hij werkt in de horeca) wat langer op te blijven maar valt niet mee.

Nog ff wat anders. Ik ben enorm fan van filet americain... wat ik nu dus uiteraard niet eet. Dus vandaag vegetarische van kips geprobeerd maar die was zo smerig! Iemand van jullie toevallig nog tips over eentje die wel te eten is? Alles proberen en weggooien is ook weer zo zonde...
Alle reacties Link kopieren
Lin dat klinkt echt super fijn!

Ik lig ook elke dag rond negenen in bed, dan ben ik klaar met de dag.

Jomata, ik had laatst de filet americain van de vegetarische slager. Ik vond het wel prima maar had het opgeleukt met een eitje en wat truffel mayonaise.
Alle reacties Link kopieren
@bjorg, nee niks gezien. Ik zal het morgen eens op de tablet proberen, misschien werkt het?!

Hier ook elke avond om 21u naar bed hoor en soms ook een middagdutje met zoonlief.

Verder weten wij inmiddels dat wij nog een jongetje verwachten💙
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Lisa! Gefeliciteerd! Jullie weten het wel al best vroeg dan! Had je een voorgevoel?

Ik denk zelf dat wij ook nog een jongetje gaan krijgen. Meen dat aan de NUB te kunnen zien.. maar pas over 2 weken de geslachtsecho dus nog even geduld.

Filet americain eet ik eigenlijk nooit, dus geen idee!

Ik zal morgen even proberen de tabel weer te wijzigen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Lisa, super leuk!

Wij hebben volgende week dinsdag echo voor de geslachtsbepaling. En 23 november de 20 weken echo.

Voel me wel een stuk slechter afgelopen dagen. Steeds misselijk en spugen in de ochtend.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd lisa! Super leuk een knul!
Gefeliciteerd Lisa!! Ik heb zo extra controle. Al sinds 2 weken op en af ziek en nu sinds vrijdag zet het door. Last van de buik, hoofdpijn, moe, verkouden dus even goed laten controleren en kijken of de kleine het goed doet ❤️
Vanmorgen naar het hartje geluisterd en met de kleine is gelukkig alles goed!♥️♥️ Nu verplicht rust de rest van de week, dus lig braaf op de bank🙃
Alle reacties Link kopieren
Fijn niekkie en beterschap!!

Gefeliciteerd Lisa, leuk een jongetje.

Ja wat weet iedereen het al vroeg. Hier doen ze een geslachtsbepaling pas met 16 weken
Alle reacties Link kopieren
Leuk Lisa, gefeliciteerd.
Wij hebben vanmiddag de geslachtsbepalende echo.
Ben sinds gister 16 weken, ben echt benieuwd :-D
Alle reacties Link kopieren
Niekkie20 schreef:
16-10-2019 09:13
Gefeliciteerd Lisa!! Ik heb zo extra controle. Al sinds 2 weken op en af ziek en nu sinds vrijdag zet het door. Last van de buik, hoofdpijn, moe, verkouden dus even goed laten controleren en kijken of de kleine het goed doet ❤️
Hier hetzelfde. Veel hoofdpijn, heel erg moe en verkouden. Ook maar een paar daagjes thuis gebleven van het werk. Gaat nu weer wat beter, maar voel me nog steeds niet top.
Ik wil volgende week op het werk gaan bespreken om die extra pauzes in te zetten (max 1/8 van je werkdag). Ik weet dat een collega van mij dat tijdens haar zwangerschap zo heeft kunnen regelen dat ze deze extra pauzes aan het einde van de dag mocht opnemen en dus iets eerder naar huis kon. Ik hoop dat ik dat ook zo kan regelen. Ik heb fysiek geen zwaar werk, maar mentaal wel en merk echt dat ik dat laatste uur niks meer waard ben.
Alle reacties Link kopieren
@greys, ik ben ook naar een pretecho centrum gegaan, die vroege geslachtsbepalingecho's doen. Ik was namelijk nogal nieuwsgierig 😜

Succes bo!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, een jongen, Lisa!

Ik moet nog drie weken wachten....
Ben erg benieuwd maar heb gelukkig geen voorkeur.

Niekkie, Karavaan en Pip_pip beterschap! Rustig aan maar.
Alle reacties Link kopieren
bo1988 schreef:
17-10-2019 09:14
Leuk Lisa, gefeliciteerd.
Wij hebben vanmiddag de geslachtsbepalende echo.
Ben sinds gister 16 weken, ben echt benieuwd :-D
En???
Alle reacties Link kopieren
Hier een.......... meisjeee :gift: :rose: :heart:
Na lang zoeken (beentje over elkaar, een in de weg zittende navelstreng etc) toch gevonden haha :whistle: :flirting:
Leuk bo, gefeliciteerd♥️
Oh wat leuk dat jullie het al weten! Ik ben ook zo nieuwsgierig!

Ik heb nu echt issues met mijn bovenkleding. Veel is te kort nu, het valt raar. Maar zwangerschapkleding zit strak waardoor mijn buik opvalt. Maar ik vind het nog geen mooie buik. Beetje zo raar kan ook gewoon dik zijn. Denk dat ik hier even over heen moet :p. Ik heb een paar wijdere blouses die passen maar dan toch ook zwangerschapkleding aan
Alle reacties Link kopieren
Leuk bo! Ze is nu al een beetje eigenwijs dus ;-)

Beterschap voor de zieken.
En hopelijk kun je de extra pauzes inplannen als je die nodig hebt karavaan.

Haha Lisa, groot gelijk hoor! Kunnen ze het dan als het vroeger is ook met 100% zekerheid zeggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven