UD April 2020

05-08-2019 14:29 1024 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.

Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtBevallenBijzonderheden
Niekkie202711 aprilMeisje:heart:
Bjorg3421 aprilJongen :cheer2: :heart: 4 miskramen
Bo19883111 aprilMeisje:heart: miskraam maart 2019, na 12 weken echo doorgestuurd naar gynaecoloog
zeelinde22 aprilMeisje :heart:
Bumpersticker2923 aprilJongen:cheer2: :heart:
Supersmoothie14 aprilJongen:heart:
Reflectione2925 aprilJongen:cheer2: :heart: Miskraam november
jomata2916 aprilMeisje:cheer2: :heart:
Vlinder0093027 aprilMeisje :heart:
Lin12063028 aprilMeisje:cheer2: rustmaand IUI, :heart:
Pip_pip37212 aprilJongen :cheer2: :heart:
Karavaan30212 aprilJongen:cheer2: :heart:
Lisa8929215 aprilJongen:cheer2: :heart: februari 2019 miskraam
Greys8633316 aprilJongen:cheer2: :heart:
EVE198533217 aprilJongen :heart:
Flip-Flop27118 aprilVerrassing :heart:
Whatifyoufly28119 april:heart:
dnk29220 aprilMeisje:cheer2: :heart:
gojibes32124 april :heart:
.
.

Snowy :rose:
Jasmijn1980 :rose:
english.breakfast :rose:
anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onze berichten kruisten elkaar reflectione, maar ik doe vaak wat langere hemdjes eronder (van h&m) of gewoon een shirt in een maat groter, dan valt het ook langer.
En jurkjes, past altijd, zeker met wat stretch.
En ja anders toch gewoon aan de zwangerschapskleding ;-)
Haha tegelijk gepost ja. Dat is ook een optie maar dan moet ik ook nieuwe dingen kopen. Heb nu toch maar wat positiekleding besteld. Moet gewoon even die drempel over. Iedereen weet toch dat ik zwanger ben, dan moet ik me ook niet druk maken om die buik. Die wordt vanzelf mooier
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Bo een meisje, gefeliciteerd!💕

Hier draag ik al een aantal weken zwangerschapskleding en ben trots op mijn buik, iedereen mag het weten dat ik zwanger ben!💕
Alle reacties Link kopieren
Ik draag ook al weken zwangerschapskleding, heerlijk. Mijn buik is nog geen mooie zwangerschapsbuik, vooral nog “een ijsje teveel”.

Ik merk dat ik ook behoefte heb aan extra rustpauzes op het werk, maar weet niet zo goed hoe ik dat in de praktijk zou moeten inplannen. Woensdag naar de VK en dan ga ik dat maar eens bespreken.

Vandaag even naar de baby gespiekt, nu ook duidelijk op de echo een jongen te zien (eerder was een bloedtest). Alles zag er goed uit, UD definitief naar laatste week maart, vandaag berekend naar 26 maart. Verjaardagen van de kids komen wel heel dicht bij elkaar 😳
Alle reacties Link kopieren
Bjorg schreef:
13-10-2019 20:37
Ik heb hele enthousiaste verhalen gehoord over een babynest, maar ook mensen die zeggen dat het vreselijk gevaarlijk is ivm verstikkingsgevaar. In het land waar ik woon is het in ieder geval wel heel populair. Als je kan naaien, kan je er ook zelf eentje naaien.

Ik heb een berichtje van Eve gehad, toevoegen lukt me niet per telefoon, ga ik morgen op de computer doen. Lisa, van jou niets gehad, ik ga jou een Pb sturen misschien werkt het dan wel.
Lukt het met toevoegen op fb? Mijn privacy staat dermate hoog ingesteld dat volgens mij alleen vrienden van vrienden me kunnen vinden... Anders kan ik jou even als vriend toevoegen en dan kun je me toevoegen aan de groep. Stuur maar pb als 't niet lukt
Alle reacties Link kopieren
Eve, dan is het duidelijk niet gelukt want ik had je al toegevoegd. Zal er naar kijken als ik weer achter een pc zit ipv telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Hier zijn de moodswings sinds deze week aanwezig. Hoewel, echte swings zijn het niet, ik ben vooral een beetje down. Het idee dat ik écht een kind krijg vliegt me soms (vooral s nachts) enorm aan. Ik droom heftig en slaap niet zo goed, wat het moeilijker maakt om alles te relativeren. Ook begin ik nu echt dikker te worden en ik heb het mijn ouders nog niet verteld. Ik zie ze pas in het eerste weekend van november en eigenlijk dacht ik dat het niet zo'n vaart zou lopen. Verder dus moe en kortademig en dat slechte weer helpt ook niet echt mee....

Iemand een beetje peptalk? :-|
Goji dat kan er gewoon bijhoren.. hoera voor de hormonen ;). Wees lief voor jezelf en bespreek het met de verloskundige.

Die heftige dromen heb ik ook. Had ik bij de eerste ook.. vaak enge dingen. Hoort er ook bij.. van de week droomde ik zo realistisch dat ik een miskraam had, was helemaal van slag bah.
Alle reacties Link kopieren
Reflectione schreef:
19-10-2019 12:28
Goji dat kan er gewoon bijhoren.. hoera voor de hormonen ;). Wees lief voor jezelf en bespreek het met de verloskundige.

Die heftige dromen heb ik ook. Had ik bij de eerste ook.. vaak enge dingen. Hoort er ook bij.. van de week droomde ik zo realistisch dat ik een miskraam had, was helemaal van slag bah.
Dat droomde ik van de week ook! Ik ben nog steeds misselijk en ben er wel klaar mee. Hoop zo dat het met een of twee weken voorbij is. Gaat toch weer anders dan bij mijn zoon. Heb ook wat meer moeite te relativeren, misschien helpt het om het met je vriend/man te bespreken, dat die dat een beetje voor je doet?
Alle reacties Link kopieren
Bjorg schreef:
19-10-2019 10:06
Eve, dan is het duidelijk niet gelukt want ik had je al toegevoegd. Zal er naar kijken als ik weer achter een pc zit ipv telefoon.
Heb de instellingen even veranderd. Probeer het nog eens?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Eve en Reflectione:-). Vriendlief is heel nuchter en vol vertrouwen, dus dat is wel een mooi tegengewicht. Ik heb vrij pittig werk vind ik, wat nu extra zwaar valt. Ik ga komende week met mijn teamleider overleggen om te kijken of ik wat extra uren kan opnemen. Verder merk ik dat ontspannen in de buitenlucht ook wel helpt.
Een realistische droom over een miskraam lijkt me echt héél naar! Ik droom vooral avontuurlijk en spannend, soms nachtmerries.
Alle reacties Link kopieren
@Goijbes dikke knuffel! Ik had dit een paar weken geleden ook. Ik ben emotioneel erg gevoelig voor hormonen. En moodswings zijn hier heel erg heftig. Ik krijg sinds vorige maand vitamine B12 injecties.. En dit helpt echt heel erg. Juist bij een te kort aan vitamine B12 kan het veel invloed hebben op je gemoedstoestand. Misschien even laten prikken? En natuurlijk praten, praten, praten over je angsten en zorgen ❤️

Hier draag ik al een aantal weken positiekleding. Heerlijk. En nu begint mijn eigen bovenkleding toch ook echt niet meer mooi te zitten. Bij DL was ik zwanger in de zomer.. dus trui’s en lange mouw moet ik nog aanschaffen.

Ik voel me echt stukken beter. En vergeet vaak dat ik zwanger ben... komende woensdag alweer 16 weken! Jeetje wat gaat dat snel...
Alle reacties Link kopieren
B12 tekort zou best kunnen, Lin. Ik eet vegetarisch, dus misschien moet ik daar iets mee. Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Sinds afgelopen dagen erachter gekomen dat ik helaas weer last heb van zwangerschapsdiabetes. Had stiekem gehoopte dit keer geen last van te hebben maar helaas. Volgende week een afspraak staan in het ziekenhuis om alles te bespreken. Ik merk vooral als ik een suikerpiek heb ik erg last van hoofdpijn krijg en ik erg suf wordt.
Zijn er meer dames die hier last van hebben?
Vervelend Vlinder! Wat voor dieet moet je dan?

Ik moet die suikertest straks wel. Bij de eerste keer bloedprikken was mn glucose net te hoog en vanwege erfelijkheid verhoogd risico. Ben er een beetje bang voor, mag al geen gluten en al die dingen ivm zwangerschap. Zie er tegenop om nog een dieet te hebben
Alle reacties Link kopieren
@reflectione, dat ga ik volgende week bespreken in het ziekenhuis. Een diëtiste zal dan een dieet opstellen. Weet dat het dieet bij me zoontje goed te doen was. Nu ik dit weer heb weet ik ook dat ik bijvoorbeeld geen hagelslag oid op me brood meer kan doen. Alleen maar hartig beleg. Te veel fruit is ook niet goed, zitten heel veel suikers in.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder009 schreef:
20-10-2019 18:12
Hoi meiden,

Sinds afgelopen dagen erachter gekomen dat ik helaas weer last heb van zwangerschapsdiabetes. Had stiekem gehoopte dit keer geen last van te hebben maar helaas. Volgende week een afspraak staan in het ziekenhuis om alles te bespreken. Ik merk vooral als ik een suikerpiek heb ik erg last van hoofdpijn krijg en ik erg suf wordt.
Zijn er meer dames die hier last van hebben?
Ik had het de vorige keer. Zal het nu ook wel krijgen. Heb nog nergens last van, maar had dat bij mijn zoontje ook niet. Toen kreeg ik het tussen de 24-32 weken. Probeer wel met eetpatroon vast aan te passen.
Alle reacties Link kopieren
Reflectione schreef:
20-10-2019 18:56
Vervelend Vlinder! Wat voor dieet moet je dan?

Ik moet die suikertest straks wel. Bij de eerste keer bloedprikken was mn glucose net te hoog en vanwege erfelijkheid verhoogd risico. Ben er een beetje bang voor, mag al geen gluten en al die dingen ivm zwangerschap. Zie er tegenop om nog een dieet te hebben
Ik mocht geen banaan, ananas, druiven, mango. Rood fruit, als aardbeien en frambozen, kun je wel prima eten. Appel en peer met mate.
Geen wit brood, witte rijst en (veel) aardappel, wel volkoren producten.
Geen sappen en frisdrank met suiker.

Bij mij bleef het hier mee binnen de perken. Zal over week of twee de glucose tolerantietest moeten doen :|
Alle reacties Link kopieren
En geen snoep, koek, chips, taart, patat etc, de koolhydraatbommen. Hele pure chocola bevat weinig kh.
Alle reacties Link kopieren
Klopt eve, bij me zoontje had ik ook nergens last van en kwamen ze er met 26 weken pas achter. Helaas liep me zoontje toen al 3,5 week voor qua groei. Vandaar dat ik nu extra in de gaten gehouden wordt. Ze zeggen dat het zich in de 13-14e week gaat ontwikkelen. Ik ben dinsdag 16 weken. Ik ga het beleven, bij me zoontje moest ik ook insuline spuiten, hoop dat the nu bespaard blijft.
Oh no.. ik gun het ons allemaal niet :nope:
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook voor je vlinder. Succes met het dieet in elk geval. Hopelijk pakt dat dit keer goed voor je uit. En voor mezelf ook en evt. anderen!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend vlinder!

Hier nog geen zwangerschapskleding, moet nog wat nieuwe dingen bestellen. De dingen die ik nog heb zijn wat groot.

Dinsdag de echo voor het geslacht, ben zo benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Hopelijk blijft t ons allemaal bespaard!

Pip pip Succes dinsdag bij de echo, spannend!!
Wat vervelend allemaal met suiker enzo.. Bij mij was het bloedprikken allemaal goed dus daar voorlopig nog geen klachten van. Hopelijk gaat het bij jullie ook de goede kant op!!

Wij hebben zo de geslachtsecho. Weer spieken naar onze pinda 😍. En spannend wat het wordt een jongen of meisje!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven