UD April 2020

05-08-2019 14:29 1024 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.

Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtBevallenBijzonderheden
Niekkie202711 aprilMeisje:heart:
Bjorg3421 aprilJongen :cheer2: :heart: 4 miskramen
Bo19883111 aprilMeisje:heart: miskraam maart 2019, na 12 weken echo doorgestuurd naar gynaecoloog
zeelinde22 aprilMeisje :heart:
Bumpersticker2923 aprilJongen:cheer2: :heart:
Supersmoothie14 aprilJongen:heart:
Reflectione2925 aprilJongen:cheer2: :heart: Miskraam november
jomata2916 aprilMeisje:cheer2: :heart:
Vlinder0093027 aprilMeisje :heart:
Lin12063028 aprilMeisje:cheer2: rustmaand IUI, :heart:
Pip_pip37212 aprilJongen :cheer2: :heart:
Karavaan30212 aprilJongen:cheer2: :heart:
Lisa8929215 aprilJongen:cheer2: :heart: februari 2019 miskraam
Greys8633316 aprilJongen:cheer2: :heart:
EVE198533217 aprilJongen :heart:
Flip-Flop27118 aprilVerrassing :heart:
Whatifyoufly28119 april:heart:
dnk29220 aprilMeisje:cheer2: :heart:
gojibes32124 april :heart:
.
.

Snowy :rose:
Jasmijn1980 :rose:
english.breakfast :rose:
anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik las wat mensen die een bloedsuiker test krijgen, deze krijg ik ook.
Schijnt niet echt een pretje te zijn?
Is dat drankje zo vies dan ofzo?
Ik had niet zoveel moeite met dat drankje, even achteroverslaan en niet proberen te proeven. Maar zo lang nuchter zijn en wachten werd ik wat naar van. Je mag ook niks drinken..

Maar er zijn ergere dingen ;) neem vooral vermaak mee voor het wachten
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijgt iedereen die suikertest uberhaupt?!

Ik heb deze in mijn eerste zwangerschap niet gehad.. En ik heb er nu ook nog niemand over gehoord.. Ik dacht dat Zwangerschaps diabetes pas na 25 weken testbaar was?
Lin ik krijg m ook pas rond 24 weken hoor.. Ik krijg m omdat diabetes in de familie voorkomt en omdat mijn glucose nuchter met het bloedprikken iets te hoog was..
Alle reacties Link kopieren
@reflectione, haha ok, even doorbijten dus.

Ik ook pas later hoor, ik krijg m omdat ik een te hoog bmi heb.
Alle reacties Link kopieren
Lin1206 schreef:
01-11-2019 10:17
Waarom krijgt iedereen die suikertest uberhaupt?!

Ik heb deze in mijn eerste zwangerschap niet gehad.. En ik heb er nu ook nog niemand over gehoord.. Ik dacht dat Zwangerschaps diabetes pas na 25 weken testbaar was?

Hier ook diabetes in familie en ik was de klos bij de eerste... Bij een tweede moet je dan eerder aantreden 😫, dus volgende week al testen met 16+5.

Bij de eerste met 24 weken precies op de grens (7,8), met 32 weken veel te hoog (11,7). Met dieet niet boven de 7,5 gekomen. (Hij mag nuchter niet hoger dan 5,3 en niet nuchter niet hoger dan 7,8, toen bij mij)

Drankje is gewoon super zoet. Maar op je nuchtere maag kan dat niet lekker vallen. En dan twee uur boekjes lezen.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor degenen die de bloedsuikertest krijgen. Klinkt niet fijn!
Iemand al aan het nadenken over de naam? Ik vond het bij mijn zoontje als lastig, hadden toen ook geen tweede keus. Nu krijgen we weer een jongetje, maar vinden zo weinig namen (allebei) leuk!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was de suiker test dus een foutje.. had hem helemaal niet gehoeven.. drankje was vies maar te doen. Ik heb er verder eigenlijk geen last van gehad.
Vervelend al die suikertesten. Ik Han gelukkig met bloedprikken een waarde van 4, dus goed! Succes met de drankjes en de diëten voor diegene die er op moeten letten!

Wat betreft de naam.. We hadden al 2 meisjes namen voor we gingen proberen haha
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niets over die suikertest geboord, wat eigenlijk vreemd is gezien mijn dochter bij de geboorte bijna 4,5 kg bleek en ze achteraf toch dachten dat ik beginnend zwangerschapsdiabetes zou hebben. We zien het wel!

Wij zijn bezig de zolder op te knappen, hier wordt van het weekend een nieuwe vloer gelegd en dan kunnen de spullen die nu op onze logeerkamer staan naar zolder, en dan wordt die kamer de nieuwe babykamer.

Wij hebben gisteren geslachtsbepaling gehad, maar ze kon helaas niets zien want de baby lag er helemaal verkeerd voor, verder zag alles er wel goed uit. We mogen nu maandag nog een keer. Wordt spannend, want ik ben er van overtuigd dat het een jongetje zou worden maar gisteren dacht de echoscopiste gezien te hebben dat het een meisje is, ben benieuwd maandag!
Alle reacties Link kopieren
Spannend dnk!!

Ik hoor maandag wanneer ik voor de suikertest mag (ook te hoog bmi).

Hier overigens ook namencrisis. We hadden een naam, maar ik heb toch de knoop doorgehakt omdat ik maar bleed twijfelen, dus die wordt het niet. Verder zitten we totaaaaaal niet op 1 lijn. En zijn alle "leuke/makkelijke" namen al bezet😭 denk aan Tim, Cas, Max enz..
Alle reacties Link kopieren
Namen... het moet wel een meisje worden bij ons want ik kan dus niet 1 echt leuke jongensnaam bedenken. Komt ook wel een beetje door mijn werk (bijna alleen maar jongens op school).
Gister gesprek gehad en ik hoop tot de kerst volledig te kunnen blijven werken en na de kerst zullen we het weer moeten bekijken i.v.m. bekken.

Ik heb nog niets gehoord over die suikertest maar ik denk dat ik het ook zal moeten ondergaan. Heb ook een te hoog bmi. Dinsdag weer op controle dus wie weet hoor ik er dan meer over.

Overigens 3 december 20weken echo
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hier nog een meelezer vanaf het begin. Zou ik ook mogen aansluiten met schrijven?

Ik ben 18 weken zwanger van ons 2e kindje, uitgerekend op 2 april. Geslachtsbepaling hebben we ook al gehad en we verwachten een meisje. :cheer2: Terwijl ik gevoelsmatig echt overtuigd was van een jongen dit keer. Onze dochter is helemaal gelukkig met een zusje.

Volgende week woensdag 6 november hebben we weer een echo. Altijd spannend of alles goed is.

De namen ..poeh lastig hè! Jongensnaam lag hier al 10 jaar op de plank, maar die gaat het dus niet worden.
We hebben nu al wel een meisjesnaam voor onze 2e dochter. Kwam mijn man mee en die kreeg ik maar niet uit mijn hoofd. Die naam voelde direct al zo goed dat we er nu al uit zijn. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd zeelinde!

En dnk, nog even spannend dus! Het is nu al een boefje ;-)

Wij hebben het deze week over namen gehad en waren er vrij snel uit. Een naam is een vernoeming uit mijn kant van de familie en man zei ... heb ik altijd mooi gevonden en dat vind ik ook mooi 👍

Een meisjesnaam had ik veel lastiger gevonden omdat we geen andere namen op de plank hadden liggen.

En leuk dat er al druk wordt gewerkt aan de kamertjes, ik denk dat we vandaag naar een vloer gaan kijken. Er ligt tapijt in van de vorige bewoners en we willen hout of laminaat.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er nog niet uit wat betreft de naam... we hebben wel een naam maar zijn er niet dol enthousiast over. Wij vinden het erg lastig!

Na de kerstdagen zijn wij twee welen vrij en willen dan het kamertje gaan doen. Er moet behangt worden maar voor de rest is het netjes. Was de oude babykamer van me zoontje. Ook dan zetten we alle meubeltjes in elkaar en komt de box alvast tevoorschijn!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan donderdag de box en vrijdag het ledikantje halen.. dan zijn we bijna compleet :-) . Vraagje voor de moeders die zwanger zijn van hun eerste.. voelen jullie al beweging? En voor degene die al een kindje hebben, wanneer voelde jullie het bij de eerste? Ik ben morgen 18 weken maar vind het toch wel spannend dat ik nog niks gevoeld heb..
Alle reacties Link kopieren
Jomata, bij de eerste voelde ik pas beweging rond de 20/21 weken. Mijn placenta lag toen voor.
Bij deze zwangerschap voel ik hem bewegen sinds ongeveer 15 weken, maar nu ligt de placenta achter. Dus niet helemaal een eerlijke vergelijking.
@jomata: ik ben zwanger van de 1e en voel sinds 17 weken kriebels in mijn buik. Net of er een vlinder in rond fladdert. Echt zo speciaal!! 😍 Soms ben ik echt op mijn buik aan het krabben omdat het kietelt haha
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben wij zaterdag weer een echo gehad. En deze keer weten we het geslacht!
Het is een jongetje :-D
Totaal niet verwacht! De oudste 2 zijn meisjes en van de in totaal 7 kleinkids zijn er alleen meisjes. Dit wordt nummer 8 en het 1e jongetje. Even wennen, maar super leuk.
Naam hebben we dus al, want die hadden we bij de oudste 2 al (toen wisten we beide keren het geslacht niet).

Ik voel de kleine al vanaf week 13/14 af en toe. Heerlijk gevoel dat vlindertje. Maar bij mij zit de placenta nu ook weer achter.
Bij de oudste voelde ik het rond de 18 weken en bij de middelste rond de 15/16 weken.
Alle reacties Link kopieren
Leuk greys gefeliciteerd🥰

@jomata 1e voelde ik pas rond 20w, terwijl placenta achter lag. Nu ligt placenta voor en voel nog niks (bijna 17w)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vanmorgen terug geweest voor de geslachtsbepaling, en wat blijkt? Het wordt een meisje! Terwijl ik er zoooo van overtuigd was dat het een jongen zou worden, zo bizar!
Wat betreft namen wordt het wel heel lastig, we zitten namelijk niet erg op 1 lijn, voor een jongen waren we er al wel uit, maar meisjesnaam is een ander verhaal.

Leuk dat iedereen zo ermee bezig is! Onze zolder is bijna af en dan kunnen we verder met de babykamer.

Wij hebben ook 3 december de 20 weken echo.

Ik ben zwanger van de tweede, maar voelde bij mijn eerste dochter rond 17/18 weken voor het eerst beweging. Bij deze zwangerschap al heeel vroeg, rond 11/12 weken af en toe iets.

Ik wil wel in de tabel! Zet mijn nieuwe leeftijd er maar vast in, ik word deze maand 29, UD 20/4, wordt een meisje, tweede kind. 28 nov naar de vk en 3 dec 20 weken echo. :)
Alle reacties Link kopieren
Ah een meisje, gefeliciteerd dnk!!
Hee meiden, sorry voor mijn lange afwezigheid. Geen idee waarom :bonk:

Ik zie dat er al een hele hoop het geslacht weten, wat geweldig :love: en een aantal ook al bezig met de kamers. Toch een beetje nesteldrang haha.

Wij hebben donderdag de 20 weken echo en dan weten we ook wat het wordt. Zo ontzettend spannend, ik denk een meisje :heart:. Ik ben ook wel al een beetje bezig met de kamer, maar eerst moeten er een hoop spullen verkocht worden. Vorige week de bugaboo fox gekocht via mp, bijna niet gebruikt. Ik ben verliefd op dat ding :flirting:

Hoe voelen jullie je verder? Ik merk na een dag werken dat ik wel helemaal kapot ben, in het weekend moet ik ook m'n afspraken goed verdelen. Zondag had ik zwangerschapyoga gevolgd, was heel fijn. Vanavond zwemmen, is in een bad van 32 graden. Heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd DNK, een meisje super leuk!

Ik voelde bij mijn zoontje hem rond de 20-21 weken. Bij deze zwangerschap voelde ik me meisje al vanaf 14 weken sporadisch. Nu vanaf 17 weken voel ik haar elke dag. Ik voel haar wel alleen op momenten dat ik in rust zit.... ik blijf het speciaal vinden...💕

Ik merk ook dat ik steeds meer nesteldrang krijg. Ik wil het liefst al aan haar kamertje beginnen terwijl man lief nog even wilt wachten tot na de kerst, want dan zijn we 2 weken vrij. 🙈
Alle reacties Link kopieren
Tabel is weer geüpdatet! Welkom dnk en zeelinde, ik heb jullie in de tabel gezet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven