UD April 2020

05-08-2019 14:29 1024 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.

Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtBevallenBijzonderheden
Niekkie202711 aprilMeisje:heart:
Bjorg3421 aprilJongen :cheer2: :heart: 4 miskramen
Bo19883111 aprilMeisje:heart: miskraam maart 2019, na 12 weken echo doorgestuurd naar gynaecoloog
zeelinde22 aprilMeisje :heart:
Bumpersticker2923 aprilJongen:cheer2: :heart:
Supersmoothie14 aprilJongen:heart:
Reflectione2925 aprilJongen:cheer2: :heart: Miskraam november
jomata2916 aprilMeisje:cheer2: :heart:
Vlinder0093027 aprilMeisje :heart:
Lin12063028 aprilMeisje:cheer2: rustmaand IUI, :heart:
Pip_pip37212 aprilJongen :cheer2: :heart:
Karavaan30212 aprilJongen:cheer2: :heart:
Lisa8929215 aprilJongen:cheer2: :heart: februari 2019 miskraam
Greys8633316 aprilJongen:cheer2: :heart:
EVE198533217 aprilJongen :heart:
Flip-Flop27118 aprilVerrassing :heart:
Whatifyoufly28119 april:heart:
dnk29220 aprilMeisje:cheer2: :heart:
gojibes32124 april :heart:
.
.

Snowy :rose:
Jasmijn1980 :rose:
english.breakfast :rose:
anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vandaag dan eindelijk weer controle. Maakte me wat zorgen door mijn rug maar vanmorgen bij de verloskundige hoorde we weer direct dat magische geluid van het hartje. In de middag een pretecho. En ik dacht... baby zal na dit stormachtige begin en “eigenwijze” gedrag de benen wel dicht houden. Maar het was eigenlijk vrijwel direct zichtbaar. Wij verwachten een meisje! Jeetje ik had die echt niet zien aankomen. Maar mijn vriend is helemaal in de wolken en ik ook!
Alle reacties Link kopieren
O wat leuk jomata, gefeliciteerd!

Ah zo Bjorg, ja dat zou wel heel rot zijn. Hoop voor je dat je een goede uitkomst hebt! Maar de glucose test duurt toch nog even?
Alle reacties Link kopieren
Zo ook van mij weer eens een reactie! Hier erg druk met de bouw van ons huis, werken en onze 2 meiden.
Wat leuk dat zo veel het geslacht al weten! Het gaat redelijk gelijk op met de jongens/meisjes :-D
Wij weten het volgende week zaterdag. Bij de oudste 2 wisten we het niet, maar mijn man wil het nu heel graag weten. Dus hij krijgt nu zijn zin ;-)

Vervelend dat je je nog zo rot voelt Flip-flop. Hopelijk voel je je toch snel fitter!
Gefeliciteerd Jomata, een meisje 💕
Alle reacties Link kopieren
Ooh ik ben ook zo benieuwd wat 't wordt! Nu 15 wk, over ruim 1,5 week gaan we kijken.
In dezelfde week mag ik vermoedelijk aantreden voor de glucose test. Laatst mezelf een dag geprikt en was gewoon prima. Bij een tweede kijken ze al eerder. Hoop niet dat ik het nu al heb...
Alle reacties Link kopieren
Leuk Greys en Eve, nog eventjes en jullie mogen even spieken in de buik en weten het geslacht!

Vlinder, ik heb geen ervaring met verven, zou het spannend vinden. Ik ga nu wat dingen op mp zetten. Heb nog een puckababy maar die is roze met strikjes, dat ga ik een jongen niet aandoen haha.

Wij zijn vandaag naar babypark geweest, dochter vond het het einde vanwege de trampoline en ze kreeg poffertjes. broertje krijgt een kleine kamer dus we wilden even naar commodes kijken. We zagen een mooie van stokke. Die is wel prijzig dus eerst even op mp kijken. Dochter heeft een knuffel uitgezocht voor broertje.

Zijn jullie al bezig met het kamertje?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames!

Wij hadden vandaag controle en pretecho in 1..

Wij verwachten wederom een meisje! ❤️

Dochterlief en ik zijn helemaal in de wolken.. mijn man moest even wennen aan het feit dat hij de enigste man in huis zal zijn.. 🤣 maar hij is uiteraard ook blij mee!

12 november de 20 weken echo!

Hier heeft mijn buik in 1 week een enorme groeispurt gemaakt! Daarbij voel ik de kleine meid nu echt duidelijk. ❤️❤️

Over 3 weken gewoon al op de helft..

Hier echt nog met helemaal niets bezig qua inkopen van meubeltjes of kamertje. Kamertje schuiven we gewoon door.. alleen een nieuwe kleding kast is nodig.

Verder ga ik nu beetje bij beetje de zolder op om alle babyspullen na te lopen.. ik ga langzaamaan maar eens beginnen..
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd jomata en Lin... een meisje super leuk! 💕

@pippip ik heb ook een aantal dingen op MP gezet, kan een meid geen jongens dingen aandoen.

Wij zijn nog niet bezig met het kamertje. De meubels van me zoontje hadden we al uit elkaar gehaald 1,5 jaar geleden. Deze gaan we gewoon weer gebruiken voor ons meisje. Wil wel een leuk behangetje uitzoeken maar denk dat we hier pas na de feestdagen aan gaan beginnen. Drukke tijd voor ons, onze zoon wordt eind november 4, naar de basisschool, de Sint en kerst. Wil het voor hem nog even rustig houden in huis. Merk dat het voor hem allemaal veel is, een zusje, mama dr buik die groeit en ook nog eens bezig zijn met de basisschool.
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag de geslachtsecho gehad en we krijgen er een jongetje bij :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Lin en Karavaan!

Gisteren en vanavond zijn er wat spullen opgehaald die ik via mp had verkocht, grote kasten dus het kamertje is leeg, yes! En de commode heeft man gisteren opgehaald, via mp gevonden en we gaan hem verven. Scheelde heel veel ten opzichte van de winkel. En ik ben lekker aan het kijken op pinterest.

Ledikantje en wieg hebben we nog maar we hebben wel een andere kleinere kast nodig. Verder hebben we de grote spullen nog van dochter. Dus dat scheelt weer.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de kinderwagen van marktplaats. Maxicosi nieuw gekocht. Bedje en box krijgen we tweedehands en gratis van kennissen. Echt zo ontzettend lief en het is nog in hele goede staat. Heb vandaag ook de kraamzorg geregeld.

De stand jongens/meisjes gaat aardig gelijk op zeg. Leuk!! Ik heb al een aantal leuke jurkjes gekocht. Ben helemaal verliefd. Heeft 1 van jullie eigenlijk een Doppler? Ik twijfel al een poosje of ik er 1 wilt aanschaffen. Aan de andere kant zal ik nu wel snel beweging gaan voelen..
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Karavaan!💙

Dat ruimt lekker op Pippip, fijn dat je de spulletjes bent kwijt geraakt op Mp.
Wij moeten ook alleen opzoek naar een nieuwe kleding kast, me zoontje heeft wel de kledingkast van het babykamertje nog in gebruik. Heb al een leuke gezien, dus dat scheelt!

Ik heb er ook over na gedacht om een Doppler te kopen, ben alleen bang dat ik dan elke dag met dat ding op me buik zou zitten... en in de stress zou raken als ik niet 1,2,3 het hartje kan vinden...
Alle reacties Link kopieren
Vlinder009 schreef:
28-10-2019 23:19
Ik heb er ook over na gedacht om een Doppler te kopen, ben alleen bang dat ik dan elke dag met dat ding op me buik zou zitten... en in de stress zou raken als ik niet 1,2,3 het hartje kan vinden...
Zo zit ik ook te denken. Placenta ligt aan de voorkant (maar niet laag, gelukkig), dat was bij de eerste ook zo en toen heb ik 4 keer aan de ctg gehangen omdat ik de baby niet meer voelde. Allemaal
vals alarm gelukkig, maar ik vraag me dus ook af of een Doppler me niet een paar ziekenhuis tripjes gaat besparen.... 🤷🏼‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een doppler! Echt superblij mee! Een echte aanrader. Bij mij ligt nu ook de placenta voor, maar ik gebruik hem al vanaf 11w. Soms lukt het inderdaad even niet om het te vinden, maar je vind vanzelf de handigheid. Zoiezo met een volle blaas is het, zeker nu, een makkie om te vinden. Wanneer het even niet lukt, gewoon even een momentje wachten, even hoesten of op je kop staan en tadaa🥰
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen Lisa! Misschien toch maar kopen dan.

Overigens: ik heb geprobeerd te antwoorden op de mensen die me een PB hebben gestuurd om bij de FB groep te komen, maar berichtjes blijven in Postvak Uit staan, dus ik vermoed dat ze niet aankomen 😞
Misschien lukt het via Reflectione?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames, mag ik nog met jullie meeschrijven? Ik lees al een hele tijd met jullie mee en ik schrijf mee in het zwanger worden in het voorjaar topic maar daar zit iedereen in een heel andere situatie. De eerste is net bevallen en sommige zijn nog niet zwanger en merk dat ik iets meer behoefte heb aan mensen in de zelfde situatie als ik. Uitgerekend eind april dus!

Mijn situatie is dus 20 april uitgerekend van baby nummer 2. Wij hebben al een dochter van 2,5 en als de baby komt is zij 3. We gaan het haar vanavond vertellen dus ben benieuwd hoe ze zal reageren.
Overigens weten wij donderdag of het een jongen of meisje wordt, maar ik zet echt alles op een jongen. Ben er van overtuigd :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Leuk dnk, gefeliciteerd!

een doppler heb ik niet, ik had wel tijdens mijn vorige zwangerschap een ap waarbij je het hartje kon horen. weet even niet meer hoe hij heet.

vandaag heb ik de eerste kleertje voor broertje gekocht, wat is maat 50 toch klein!

wil binnenkort gaan zwemmen, merk dat ik vaker last van mijn rug krijg dus dat lijkt me fijn.
Alle reacties Link kopieren
Welkom dnk! Tuurlijk mag je meeschrijven. Als je in de tabel wil, kun je eventueel je gegevens even doorgeven, dan zet ik je er in.

Doppler heb ik niet, vorige zwangerschap ook niet gehad en ook niet gemist eigenlijk. Ik voel de kleine nu steeds vaker en dat geeft al een heel fijn gevoel!

Wat betreft het kamertje moet er hier nog het e.e.a. gebeuren. Wij verhuizen zelf naar zolder, maar daar moet eerst nog een kamer gerealiseerd worden. Dan kan onze zoon naar onze oude slaapkamer en komt de baby op de kamer waar onze zoon nu ligt. Nog een hele onderneming dus! Gelukkig hebben we nog even haha. De commode gaan we hergebruiken, maar we willen wel een nieuw ledikantje voor de baby, aangezien het ledikantje van onze zoon helemaal afgeknauwd is :facepalm: Hetzelfde geldt voor de box. Kinderwagen, maxi cosi e.d. kunnen we fijn opnieuw gebruiken.
Gefeliciteerd karavaan en linn! En welkom dnk, leuk dat je mee schrijft!!

Hier ook geen doppler, denk dat ik anders de hele dag met dat ding op mijn buik zit haha.

Kamertje is zo goed als klaar. Mijn vader gaat nog een mooie muurschildering maken en schoonmoeder maakt de gordijntjes maar commode en bedje en alles staat er al. Ook is bijna de hele uitzet al binnen. Mooi 2e hands over kunnen nemen van een bekende. Ook kleertjes kan ik binnenkort bij mijn nicht gaan uitzoeken. Scheelt best veel zo in het begin en je weet waar het vandaan komt. Fijn dat al bijna alles klaar is. Hoeven we op het laatst niet meer zo te stressen.😍
Wat goed bezig met de kamertjes en de ideeën al zeg! Is ook leuk zo'n kamertje inrichten en een plekje voor de baby maken.

Hier krijgt de baby geen eigen kamer, eerst bij ons en later bij zoon. Ik moet de kast van zoon gaan opruimen zodat ik spullen voor baby kwijt kan.

We hebben gisteren pretecho gehad en wij krijgen (nog) een jongetje! Mijn gevoel zei een meisje dus ik moest wel even wennen en ook dat beeld van een jongenshuishouden! Maar wel heel leuk! Die pretecho was superleuk, lekker kijken naar baby
Alle reacties Link kopieren
Reflectione gefeliciteerd met jullie jongen! Dat wennen aan het beeld van een jongenshuishouden herken ik wel! Voordat ik moeder werd, zag ik mezelf altijd meer als een meisjes moeder. Bij ons eerste zoontje was het dus al even wennen en nu we er nog een jongetje bij krijgen (En waarschijnlijk ons laatste kindje) is het beeld definitief zeg maar.
Maar als ik dan naar mijn zoontje kijk en hoe hij met mij om gaat (hij is echt een mamaskindje) dan ben ik superblij dat we er nog eentje krijgen. Ook voor mijn zoontje lijkt me een broertje heel leuk!
Karavaan schreef:
30-10-2019 08:28
Reflectione gefeliciteerd met jullie jongen! Dat wennen aan het beeld van een jongenshuishouden herken ik wel! Voordat ik moeder werd, zag ik mezelf altijd meer als een meisjes moeder. Bij ons eerste zoontje was het dus al even wennen en nu we er nog een jongetje bij krijgen (En waarschijnlijk ons laatste kindje) is het beeld definitief zeg maar.
Maar als ik dan naar mijn zoontje kijk en hoe hij met mij om gaat (hij is echt een mamaskindje) dan ben ik superblij dat we er nog eentje krijgen. Ook voor mijn zoontje lijkt me een broertje heel leuk!
Ah ja zelfde situatie dus! Ik ben zelf niet het type van roze enzo. Maar het leek me leuk om beide te ervaren.

Mijn zoon is ook een ontzettend mamaskindje, ik zei straks nog tegen man dat ik er nog druk mee wordt met twee van die aapjes die alles door mama gedaan willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Leuk reflectione!
Voor jullie dan inderdaad ook een mannen huishouden :-D
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, het gaat echt gelijk op met de jongens en meisjes!

Wat kamer betreft: ons zoontje (3) gaat naar zolder. Daar hebben we nu een muur geverfd en gisteren is er iemand komen meten voor een hor en verduisterend plissé gordijn. Moeten daar nog wel e.e.a. verven/opknappen en dan wil ik hem na de feestdagen in zijn nieuwe kamer laten slapen.

Daarna kan de vrijgekomen kamer op de schop. Misschien behang/verf. Commode staat er nog. En wiegje en ledikant hebben we ook nog. En een vitrinekast willen we ombouwen naar een baby kledingkast. Vind het leuk om te doen die kamertjes inrichten. 😊
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Reflectione, een jongen!
Grappig inderdaad om te zien dat het redelijk gelijk loopt qua jongens en meisjes.

Leuk Eve, ja ik vind het ook erg leuk om met de kamers bezig te zijn en alles te bedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven