UD juli 2020

13-11-2019 09:37 568 berichten
Wie is er uitgerekend in juli 2020 en wil gezellig meeschrijven?
Tabel kan worden bijgewerkt via:

NaamLftdKindUDJ/MBijzonderhedenAfspraken
LindeV2311e18 juliJongen3 miskramen
aankleefsjaan342e21 juliJongen
loes23 26 3e* 21 juli Meisje 2 miskramen, zoontje* overleden door genetische afwijking
irish 35 1e half juli :heart: 1 miskraam juni 2019 (na 8 iui) nu 11e iui
Snowy313e25 juliMeisje.
kiekeboee11 29 1e 24 juli :duckie:
Waffles ? 1e 24 juli?
DA-PH-NE301e22 juli? 2 eerdere miskramen ..
?
Chan85 :redrose:
anoniem_63ada6c2100f0 wijzigde dit bericht op 29-05-2020 12:13
82.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ahh linde ik weet hoe je je voelt, maar als het gebeurd gebeurd het. Dat moet ik ook 1000x tegen mijzelf zeggen. Je hebt maandag de echo lekker snel!

Merken jullie ook dat om je heen iedereen oppeens zwanger of het komt omdat ik er wat meer oplet. Het zit de hele dag op het puntje van mijn tong.
Dat komt waarschijnlijk omdat je er mee op let :-) Ik had dat bij mijn eerste heeeel erg. En ook toen mijn zoontje net was overleden. Daar tussenin zag ik amper zwangeren, maar het lijkt me dat die er toch geweest moeten zijn.

@Linde
Gelukkig al snel een echo. Hoop dat je na maandag wat gerustgesteld bent!
Dank voor jullie berichtjes meiden, ik ben weer wat rustiger.

Hebben jullie al nagedacht over de NIPT? Als ik de kans op valspositief lees (50% bij Patau) dan weet ik niet of ik het wel wil...
Hai Linde,

Ik heb zeker nagedacht over NIPT, meerdere keren. Als de nipt goed is, is het een heel fijne geruststelling. Is het niet goed, dan krijg je altijd vervolgonderzoek aangeboden, dus het is niet zo dat je dan in eeuwige onzekerheid blijft zitten.

Dat gezegd hebbende: Edwards en Patau zie je ook aardig vaak bij de 20 weken echo en dat zijn de ‘ernstigste’ twee. Down zie je vaak niet bij echo’s, maar de vraag is of je dat erg vindt.

Wij hebben wel voor de Nipt gekozen. Met name om Edwards & Patau uit te sluiten. Down had ik net zo lief niet geweten, dat was voor ons geen issue.

Deze zwangerschap komen we niet meer in aanmerking voor een NIPT, omdat we sowieso een indicatie hebben voor punctie of vlokkentest ivm de genetische afwijking bij ons zoontje (die overigens nooit via de nipt zou zijn gevonden). Als het anders was zou ik het wel nog steeds doen; je komt er vaak later nog achter, maar als je een zwangerschap af zou willen breken ivm Edwards of Patau dan weet ik intussen: zo’n keuze wordt met de week moeilijker te dragen en dan is het verschil tussen 15 en 22 weken zwanger zijn op dat moment echt immens.

Als je sowieso de zwangerschap niet af zou willen breken zou ik denk ik die informatie ook niet willen. Ook dat is namelijk afschuwelijk: weten dat je kind het niet gaat redden en dan toch een zwangerschap uitdragen, met steeds de vraag: leeft het nog als het geboren wordt? En hoe lang daarna dan nog? (Dat hebben wij een week of 6 gedacht, voordat er uiteindelijk weer nieuwe onderzoeksuitslagen kwamen en de zwangerschap voor mij gevaarlijk werd. Toen toch afgebroken met 23+6)

Een heel verhaal en allerlei overwegingen waar ik zelf de eerste keer helemaal niet bij stil heb gestaan. Maar wie weet heb je er toch wat aan :)
Wij hebben de vorige keer wel de nipt gedaan. Eerste keer niet want dat was er toen nog niet. Voor nu nog niet over gehad. Denk dat we het wel doen. Sowieso voor de niet levensvatbare syndromen. Ik moet nog geopereerd worden rond 14wkn dus mede daardoor ook gedaan vorige x, dat ik niet voor niets onder narcose moest als het slecht zou zijn.
anoniem_64515edf5c86c wijzigde dit bericht op 26-01-2020 13:45
1.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het, denk ik, ook wel doen. Nog niet met man over gehad, is nu ook nog niet nodig, maar ik weet vrij zeker dat hij er ook zo in zal staan.
@Loes, bedankt voor je uitgebreide antwoord en je ervaringen. Ik hink nog steeds een beetje op twee gedachten. Als het voor mij niet gevaarlijk is (goed dat je dat noemt daar had ik nog niet eens bij nagedacht!) dan zouden we de zwangerschap niet laten afbreken bij een slechte uitslag. Aan de andere kant is het misschien wel goed om het toch van tevoren te weten zodat je je kan voorbereiden.

@Irish en Snowy, dank voor het delen van jullie overwegingen en keuzes.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Vandaag ben ik 6 weken en 2 dagen zwanger!
Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar omdat ik weet hoe vaak het mis kan gaan, maar dit was voor ons de eerste keer proberen en direct raak. Nu hopen dat we zo gezegend mogen blijven! Als alles goed blijft gaan verwachten wij op 24 juli ons eerste kindje.

Wat betreft de kwaaltjes kan ik al een aardig lijstje maken: Doodmoe, ik heb het koud (en ik ben echt geen koukleum!), Emotionele flipperkast (en mijn man maar denken dat het zo fijn is dat ik voorlopig niet ongesteld word :-P) ), erg gevoelige borsten, wat lichte buikkrampen, slecht slapen, veel plassen, aversie tegen veel geuren en voedsel en sinds 2 dagen de hele dag door misselijk.

Op 10 december de eerste echo, zo spannend!
@Linde
Nee dat gevaarlijk had ik zelf ook niet bij stilgestaan. En gelukkig maar. Ik denk trouwens dat je je op geen enkele manier kunt voorbereiden op het verliezen van een kind (trisomie 13 en 18). Wel op down, dus dat kan zeker een overweging zijn.
Hoop dat je morgen een goede echo hebt!

@Waffles
Wat leuk! Gezellig dat je mee komt schrijven en gefeliciteerd. Gek bijna he, de eerste ronde raak. Dat is mij nu vijf keer overkomen en het blijft heel bijzonder! Helaas het volledige pakket aan kwaaltjes zo te zien... sterkte!
Wij zijn intussen ook al benaderd door verloskundige en gynaecoloog voor extra afspraken rondom de prenatale screening. Door allerlei (lopende) onderzoeken best een ingewikkelde keuze. Merk dat ik het heel pittig vind om daar nu al mee bezig te zijn. Nog maar zo pril zwanger en nog niet eens een goede echo gehad. In mijn hoofd was ik echt nog lang niet zo ver...
Alle reacties Link kopieren
Linde en Ainnee, succes vandaag met de echo! 😍

@nipt: dat wil ik wel laten doen, bij de vorige zwangerschap ook gedaan. Wij hadden toen besloten (al lijkt me dat als het er op aan komt meeeeega moeilijk) dat wanneer er iets uit de nipt test zou komen, we de zwangerschap zouden afbreken. Ook bij down, al is die het lastigst en zou ik daar waarschijnlijk op terugkomen.
Bij down heb je zoveel 'zwaartes' zoals bijvoorbeeld die van brownies&downies, maar ook de zwaar lichamelijk beperkte gevallen. En daar kan je niet op testen.
Super lastig, maar ik zou het persoonlijk toch willen weten.
Veel over praten samen en de uiteindelijke keuze is heel persoonlijk vind ik.


Pff nog 10 dagen tot de echo, en dus tot we het gaan vertellen. Ik weet niet meer wat ik aan moet.. Ik heb echt een beetje een buikje al! Misschien omdat het de tweede is? En die borsten.. Pffff 1 cupmaat er bij!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Waffles!! Wat leuk dat het gelijk raak was :)


Hier nog steeds niet echt klachten.... Ja, beetje weeïg/misselijk als ik niet op tijd (lees; ieder uur....) iets eet.... En eigenlijk heb ik dan ook helemaal geen trek (ik had de vorige keer echt een fetish voor alles met mosterd, maar nu helemaal nergens voor) maar als ik dan toch wat eet, voel ik me wel beter.

Mijn geur is ook nog helemaal niet sterker.... (oh, dit soort dingen helpen zo slecht he......)

Wel maak ik heel veel slijm aan in m'n keel en neus (terwijl ik niet verkouden ben of zo), waardoor ik 's avonds na het tandenpoetsen, sta te kokken, en heel, heel veel slijm er uit weet te werken. En gisteravond zodanig dat m'n gegeten dropjes meekwamen :sick: Das echt vies hoor, tweedehands drop :sick:

Verder tellen we hier af tot vrijdag..... Oh, ik weet niet of ik het nog een keer aankan hoor, als t niet goed is :cry: Ik weet dat ik eigenlijk niet mag klagen, want er zijn hier dames die vele malen ergere dingen hebben meegemaakt, maar zo nuchter kan ik niet denken op dit moment :(


Heel veel succes met jullie echo, Linde en Ainnee!!! Hopelijk ziet het er allemaal mooi en goed uit!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal overheen gelezen, welkom Waffles!
Super bijzonder he, dat het meteen gelukt is! Bij ons ook alle 3 de keren meteen raak. Succes met die kwaaltjes! Hier ook altijd koud!

@Irish, maak je niet gek met wel/geen kwaaltjes! Bij mij voelt het ook totaal anders dan bij de eerste. Soms voel ik ook gewoon niks en denk je er zelfs niet eens aan dat je zwanger bent zegmaar. Even volhouden tot de echo :hug:
Een goede echo meiden, wel lijkt het een stuk minder ver te zijn. 2 weken, weet niet zo goed of dat echt het geval is want dan zou k wel heel vroeg positief getest hebben. Maar er was een hartje!!!! :heart:
Wat goed dat je een kloppend hartje hebt gezien op de echo! Meetfout is snel gemaakt op dit termijn dus kan goed straks weer kloppen met hoever jij dacht!
Wanneer mogen jullie weer?
Alle reacties Link kopieren
LindeV2 schreef:
02-12-2019 10:43
Een goede echo meiden, wel lijkt het een stuk minder ver te zijn. 2 weken, weet niet zo goed of dat echt het geval is want dan zou k wel heel vroeg positief getest hebben. Maar er was een hartje!!!! :heart:
Fijn, dat hartje! :heart: Een verschil van twee weken is wel aanzienlijk.... Hopelijk een meetfoutje! Een mm meer of minder maakt al zó veel verschil!
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
02-12-2019 09:48
Helemaal overheen gelezen, welkom Waffles!
Super bijzonder he, dat het meteen gelukt is! Bij ons ook alle 3 de keren meteen raak. Succes met die kwaaltjes! Hier ook altijd koud!

@Irish, maak je niet gek met wel/geen kwaaltjes! Bij mij voelt het ook totaal anders dan bij de eerste. Soms voel ik ook gewoon niks en denk je er zelfs niet eens aan dat je zwanger bent zegmaar. Even volhouden tot de echo :hug:
Dank je wel :hug: Helpt echt, dit soort berichten over weinig merken!!
Pas 7 januari weer voor de termijnecho, mag wel bellen als k tussendoor een echo extra wil maar ik denk dat we gewoon wachten. Ze kreeg het ook moeilijk gemeten. Was een wazige geheel. (Hoe kan je hier een foto neerzetten?) Volgens de verloskundige van de intake (die deed de echo niet) was het een goed teken dat ze echo januari hadden voorgesteld want dan zag het er gewoon vitaal uit. Daar gaan we dan maar vanuit.

Welkom Waffles!
Dat klinkt goed hoor Linde! Dat betekent dat het hartje mooi regelmatig en sterk klopt, dat is het allerbelangrijkste :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn linde!! Een kloppend hartje! Geweldig nieuws!

Welkom waffles leuk dat je er ook bij bent!

Mijn krampen zijn nu helemaal weg maar mijn tepels zijn zo pijnlijk de hele dag door. En begin ik de hele dag door misselijk te zijn.
Loes23 schreef:
02-12-2019 00:40
Wij zijn intussen ook al benaderd door verloskundige en gynaecoloog voor extra afspraken rondom de prenatale screening. Door allerlei (lopende) onderzoeken best een ingewikkelde keuze. Merk dat ik het heel pittig vind om daar nu al mee bezig te zijn. Nog maar zo pril zwanger en nog niet eens een goede echo gehad. In mijn hoofd was ik echt nog lang niet zo ver...
Helemaal overheen gelezen... dat lijkt me inderdaad heftig! Krijg je dan nu al opties waar je uit moet gaan kiezen?
@Loes, heel veel succes met de echo morgen!
LindeV2 schreef:
02-12-2019 15:45
Helemaal overheen gelezen... dat lijkt me inderdaad heftig! Krijg je dan nu al opties waar je uit moet gaan kiezen?
Ja... dat denk ik wel. Vind t echt lastig. Er is nog vervolgonderzoek gestart maar er is niet bekend of daar ooit iets uit gaat komen en op welke termijn. Maar dat bepaalt naar mijn idee wel een beetje of het zin zou hebben om een punctie te doen. Dus echt wel moeilijk.

Ben benieuwd naar de echo morgen
LindeV2 schreef:
02-12-2019 15:45
Helemaal overheen gelezen... dat lijkt me inderdaad heftig! Krijg je dan nu al opties waar je uit moet gaan kiezen?
Ja... dat denk ik wel. Vind t echt lastig. Er is nog vervolgonderzoek gestart maar er is niet bekend of daar ooit iets uit gaat komen en op welke termijn. Maar dat bepaalt naar mijn idee wel een beetje of het zin zou hebben om een punctie te doen. Dus echt wel moeilijk.

Ben benieuwd naar de echo morgen
Alle reacties Link kopieren
Veel succes Loes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven