UD juli 2020

13-11-2019 09:37 568 berichten
Wie is er uitgerekend in juli 2020 en wil gezellig meeschrijven?
Tabel kan worden bijgewerkt via:

NaamLftdKindUDJ/MBijzonderhedenAfspraken
LindeV2311e18 juliJongen3 miskramen
aankleefsjaan342e21 juliJongen
loes23 26 3e* 21 juli Meisje 2 miskramen, zoontje* overleden door genetische afwijking
irish 35 1e half juli :heart: 1 miskraam juni 2019 (na 8 iui) nu 11e iui
Snowy313e25 juliMeisje.
kiekeboee11 29 1e 24 juli :duckie:
Waffles ? 1e 24 juli?
DA-PH-NE301e22 juli? 2 eerdere miskramen ..
?
Chan85 :redrose:
anoniem_63ada6c2100f0 wijzigde dit bericht op 29-05-2020 12:13
82.39% gewijzigd
@ irisch: hier ook nog heel onwerkelijk.
Ik heb met 2 goede vriendinnen dit traject ook beetje gedeeld, was voor mij ook een fijne uitlaatklep.
Lastig, als het voor jou niet goed voelt moet je het niet doen (makkelijk gezegd ik ben ook zo'n twikfelkont)

Daphne: snap ik ja zo'n miskraam gaat je niet in de koude kleren zitten. Wij hadden voor eerste zoon ook een traject van jaren, dat maakt alles ook zo anders.

Amanda; leuk ik vind het altijd spannend zoiets te vertellen! Fijn dat je een vk hebt gevonden. Hier heb ik er maar 2, ip gaat iederéén uit dit dorp naar de ene. Voor mijn zoon ook in die praktijk geweest met goede ervaring.
Tot 12 weken zitten we toch in het zkh.


Mijn ouders heb ik super goed contact mee, voelt beetje vreemd voor mij om het nog niet te vertellen. Maar aan de andere kant snap ik ook dat mijn man het een keer leuk vind om uit te pakken en we wat leuks van te doen. Niet te uitgebreid want de echo moeten we dan nog krijgen. En hij wil gelijk zijn vader ook erbij betrekken, wat ik ook wel weer snap naar hem toe.
Alle reacties Link kopieren
@Irish: dat onwerkelijke gevoel is heel herkenbaar hier!

@sleepingbeauty: dat maakt de keuze voor een verloskundige wel makkelijker, haha. Wij vertellen het vrijdag omdat ik het ook echt niet geheim kan houden, wij hebben voor iedereen een prentenboekje gekocht waar we iets in schrijven. Niet heel erg uitgepakt maar toch even iets leuks gedaan.

Ik vind het wel onwijs spannend allemaal hoor, de angst voor een slechte eerste echo begint wel te komen nu.

Hebben jullie al kwaaltjes? Ik ben vooral heel erg moe..
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik struisvogel niet omdat ik het onwerkelijk vind hoor! Ik struisvogel omdat ik dan hoop dat, als het niet goed blijkt te zijn, er hopelijk minder verdriet van heb, omdat ik mij er niet zo veel mee bezig heb gehouden.....
@Snowy, welkom en gefeliciteerd! Wat fijn dat het spontaan gelukt is, maar dus ook voor jou geen onbezorgde zwangerschap.

@Daphne, wat fijn dat je een knaltest hebt! Snap dat je t inderdaad wil weten...maar stiekem lijkt me niet echt fijn nee

@Irish, haha ik heb ook steeds schietgebedjes als k naar de wc ga, denk ook steeds dat k wat voel haha.

@sleepingbeauty, welkom in het topic en gefeliciteerd, hoe oud is je kindje?

@Amanda, ook voor jou een welkom en felicitatie, spannend zo'n eerste zwangerschap. heb je nog een speciale manier bedacht om het te vertellen?
Hier eigenlijk nauwelijks kwaaltjes, alleen lijk ik wat sneller vol te zitten qua eten en misschien wat sneller geïrriteerd ofzo. En af en toe wat buik e rugpijn wat wel voor onzekerheid zorgt.

@vertellen, voorlopig echt aan niemand, heb maar 1 vriendin en een aantal collega's die van mn eerdere miskramen weten, heb gewoon geen zin in mensen die dan bij elk wijntje dat je afslaat dan meteen denken, oh ze zal wel zwanger zijn. Er is denk ik ook niemand die het bij ons verwacht dus dat gaat de verrassing wel groter maken. Misschien dat als de echo goed is 2 dec of na de termijn echo we het toch de ouders gaan vertellen maar eigenlijk wil ik het liefste wachten tot 12 weken, niet dat het je enige garantie geeft natuurlijk.
anoniem_63deb10ed0bac wijzigde dit bericht op 19-11-2019 19:18
2.47% gewijzigd
Irish_Wasser_Woman schreef:
19-11-2019 14:37
Oh, ik struisvogel niet omdat ik het onwerkelijk vind hoor! Ik struisvogel omdat ik dan hoop dat, als het niet goed blijkt te zijn, er hopelijk minder verdriet van heb, omdat ik mij er niet zo veel mee bezig heb gehouden.....
Lastig hè, ik roep ook nooit naar man ohh ik ben zwanger maar de test is positief maar zal over 2 weken wel weer fout gaan.
Ook soort van bescherming denk ik.
Herkenbaar hoor Linde! Dat had ik vorige zwangerschap ook heel erg. Toch ook heel veel angst dat het mis gaat.

Ik ben nu niet eens meer bang dat het mis gaat, ik ga er gewoon vanuit - vraag me vooral af wanneer (miskraam? veel later?) en daar word ik natuurlijk weer hartstikke verdrietig van. Echt een dramatisch slecht en superstom copingmechanisme, maar ik weet niet zo heel goed hoe ik dat nu om moet draaien.

Kwaaltjes echt heel weinig. Veel minder dan ik bij mijn eerdere zwangerschappen had (ieks, eng!). Vooral oneindig moe. 10 uur per nacht slapen en dan nog is het niet genoeg :p Bizar hoe veel energie zo'n klompje cellen al kost he!
Ahhh Loes wat een rotgevoel :hug:
Konden we maar even in de toekomst kijken hè! :fortune:
Nog een vraagje, ik sport vrij intensief in de sportschool. Vandaag toch wel wat duizelig bij hoge inspanning en nu lees ik op internet dat je eigenlijk niet meer voluit mag sporten bijv hoge hartslag en springen niet goed zijn? Of geldt dat pas echt verderop in de zwangerschap? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik merk ook wel dat ik sneller duizelig word. Over het algemeen geldt, zeker zolang je nog geen buik meezeult, dat je zo ver kunt gaan als goed voelt. En als je duizelig wordt, dan is dat dus voor nu kennelijk te veel.
@irish herkenbaar dat je kwaaltjes gaat vergelijken met eerdere zwangerschappen!
Hoef jij niet eerst naar de VK voordat je naar de gyn mag? Hier moet dat wel in de volgorde, ik ben ook medisch net als de vorige zwangerschap.
Begrijpelijk dat je nu niets aan die mensen verteld die de vorige keer helemaal geen interesse hebben getoond toen ze wisten dat je zwanger was!

@sleepingbeauty welkom! Hier weet alleen mijn zus het nog, de rest vd familie gaan we het met de kerstdagen vertellen.

@Amanda welkom! Ik zou even goed op alle sites vd VK kijken in de omgeving en op hun FB paginas daar kun je vaak ook reviews lezen. Daarmee heb ik ook mijn keuze gemaakt paar jaar geleden!
Hier weinig tot geen kwaaltjes, af en toe wat misselijk na het eten. Verder wat last vd darmen. In eerdere zwangerschappen ook nooit geen kwaaltjes gehad dus ik maak me er nu ook geen zorgen om.

@Linde Weet niet precies hoe het zit met sporten maar mijn VK zei wel tegen mij dat ik niet te lang door moet gaan omdat ik ook een vrij intensieve sport doe. Maar voor mij miss een andere situatie ivm de zwakke baarmoederhals.
Er zijn zat dames die nog tot bijna het eind veel sporten. Zou idd rustiger aan doen als je even niet goed wordt!
Alle reacties Link kopieren
Snowy89 schreef:
19-11-2019 21:21
@irish herkenbaar dat je kwaaltjes gaat vergelijken met eerdere zwangerschappen!
Hoef jij niet eerst naar de VK voordat je naar de gyn mag? Hier moet dat wel in de volgorde, ik ben ook medisch net als de vorige zwangerschap.
Begrijpelijk dat je nu niets aan die mensen verteld die de vorige keer helemaal geen interesse hebben getoond toen ze wisten dat je zwanger was!
Ik ben niet medisch, maar de vorige keer heb ik ook de eerste echo's hier in het zh gedaan :) Ik weet niet of dat "moet" of mag, ik dacht; ik hoor het wel als het niet (meer) hoeft, haha.


Oké dames, ik zit even met een issue (ook al is er helemaal niets meer aan te doen....) Gisteravond kippenpoten (van die grote) uit de oven gegeten. Oven was goed heet, daarna 30 min er in. Maar tijdens het eten vond ik het toch een beetje te roze.... Het voelde in ieder geval niet goed. Vijf minuten later dacht m'n slokdarm daar ook zo over (waarschijnlijk omdat ik me er druk over maakte, who knows) en heb ik de kip de pot in gekotst :sick: (en ik kots echt, echt, echt nooit.....)
Aangezien ik er verder geen last van heb gehad, niet (echt) misselijk, geen buikpijn, en weet ik veel wat je zou moeten voelen als de kip niet goed was, en vanochtend ook gewoon normale eetlust, is het safe to say dat ik er "goed" vanaf ben gekomen? Toch? En nee, er is nu toch niets meer aan te doen (ja, volgende keer de kip gortdroog laten worden :bonk: ) maar ik vind het ook weer zo wat om hier een professional voor te bellen.... (oké, ik heb m'n moeder geappt, haha, die weet niet van mijn "toestand" maar die heeft wel veel verstand van dit soort dingen verder.....)
Alle reacties Link kopieren
Loes23 schreef:
19-11-2019 19:22
Herkenbaar hoor Linde! Dat had ik vorige zwangerschap ook heel erg. Toch ook heel veel angst dat het mis gaat.

Ik ben nu niet eens meer bang dat het mis gaat, ik ga er gewoon vanuit - vraag me vooral af wanneer (miskraam? veel later?) en daar word ik natuurlijk weer hartstikke verdrietig van. Echt een dramatisch slecht en superstom copingmechanisme, maar ik weet niet zo heel goed hoe ik dat nu om moet draaien.

Kwaaltjes echt heel weinig. Veel minder dan ik bij mijn eerdere zwangerschappen had (ieks, eng!). Vooral oneindig moe. 10 uur per nacht slapen en dan nog is het niet genoeg :p Bizar hoe veel energie zo'n klompje cellen al kost he!
Ja, dat "oké, wanneer gaat het mis" gevoel heb ik ook wel....

Die moeheid had ik wel (al) verwacht, want ik ben een soort slaapkoningin, maar ik lijk juist minder slaap nodig te hebben..... (helpt allemaal niet echt voor het gevoel, kan ik je zeggen....)
Irish_Wasser_Woman schreef:
20-11-2019 08:38

Oké dames, ik zit even met een issue (ook al is er helemaal niets meer aan te doen....) Gisteravond kippenpoten (van die grote) uit de oven gegeten. Oven was goed heet, daarna 30 min er in. Maar tijdens het eten vond ik het toch een beetje te roze.... Het voelde in ieder geval niet goed. Vijf minuten later dacht m'n slokdarm daar ook zo over (waarschijnlijk omdat ik me er druk over maakte, who knows) en heb ik de kip de pot in gekotst :sick: (en ik kots echt, echt, echt nooit.....)
Aangezien ik er verder geen last van heb gehad, niet (echt) misselijk, geen buikpijn, en weet ik veel wat je zou moeten voelen als de kip niet goed was, en vanochtend ook gewoon normale eetlust, is het safe to say dat ik er "goed" vanaf ben gekomen? Toch? En nee, er is nu toch niets meer aan te doen (ja, volgende keer de kip gortdroog laten worden :bonk: ) maar ik vind het ook weer zo wat om hier een professional voor te bellen.... (oké, ik heb m'n moeder geappt, haha, die weet niet van mijn "toestand" maar die heeft wel veel verstand van dit soort dingen verder.....)
Ik denk dat er niks aan de hand is Irish! Van voedselvergiftiging ga je pas een paar uur later overgeven en meestal ben je er ook goed ziek van: meerdere keren overgeven, niets binnen kunnen houden, diarree of zelfs koorts en zeker weinig eetlust.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Irish en Snowy, welkom en leuk dat jullie meeschrijven.

De laatste dagen opeens enorm last van kwaaltjes. Hele dagen misselijk, het vreemde is dat het in de ochtend het minst is, veel krampen en erg moe. Gisteren om 5 uur op de bank in slaap gevallen. Hoop dat het niet nog erger wordt.

@vertellen. Wij gaan het vertellen na de echo van 2 december. Ik heb zelf geen test gedaan maar de huisarts. Ik heb dus het rare idee dat het nog niet helemaal echt is. 28 november gaan we uit eten met goede vrienden en daaraan vertel ik het denk ik wel.

@sporten. Ik sport drie keer in de week met een team en ik merk wel dat ik snel buiten adem ben. Duizeligheid had ik twee weken terug en toen ben ik wel meteen gestopt. Afgelopen maandag had ik nergens last van. Ik ben wel van plan zo lang mogelijk door te gaan. Eventueel partijvormen overslaan of gaan hardlopen ipv trainen. Heb ook een app waarmee ik elke dag 5 minuten oefeningen doe speciaal voor zwangeren. Ik denk dat het wel belangrijk is om wat rustiger aan te doen. Heb je bij jouw sportschool trainers die advies kunnen geven?

@irish. Als je verder geen last heb gehad, is het geen voedselvergiftiging. Mijn ervaring is ook dat je dan echt wel lang boven de wc hangt en het van beide kanten eruit komt.
Alle reacties Link kopieren
Hier totaal geen kwaaltjes meer, alleen heb ik het super koud sinds ik zwanger ben.
Vorige keer had ik het juist altijd heet dus misschien zegt dit iets over het geslacht van de baby?
Of gewoon over het weer :proud:

Vriend is erg zenuwachtig of het allemaal wel goed zal gaan, in de zin van een gezond kindje op de wereld zetten. Ik ben wat relaxter daar in, natuurlijk hoop ik dat ook, maar maak me minder druk.

Mijn 1e echo heb ik verzet naar 12-12 zodat vriend ook mee kan.
Denk dat we het daarna aan iedereen gaan vertellen, nu weet nog niemand het.
Irish_Wasser_Woman schreef:
20-11-2019 08:38
Ik ben niet medisch, maar de vorige keer heb ik ook de eerste echo's hier in het zh gedaan :) Ik weet niet of dat "moet" of mag, ik dacht; ik hoor het wel als het niet (meer) hoeft, haha.
Zie net in de tabel dat je via IUI zwanger bent geworden, dan is het idd via fertiliteit eerste echo ja! Had ik even niet meer door met alle berichtjes :)

Wbt de kip denk ik ook dat het meevalt! Zoals de andere zeggen ben je vaak pas later echt ziek ervan!
aankleefsjaan schreef:
20-11-2019 11:17
Hier totaal geen kwaaltjes meer, alleen heb ik het super koud sinds ik zwanger ben.
Vorige keer had ik het juist altijd heet dus misschien zegt dit iets over het geslacht van de baby?
Of gewoon over het weer :proud:

Vriend is erg zenuwachtig of het allemaal wel goed zal gaan, in de zin van een gezond kindje op de wereld zetten. Ik ben wat relaxter daar in, natuurlijk hoop ik dat ook, maar maak me minder druk.

Mijn 1e echo heb ik verzet naar 12-12 zodat vriend ook mee kan.
Denk dat we het daarna aan iedereen gaan vertellen, nu weet nog niemand het.
Ik heb het ookal zo koud! Net met een dik vest onder een deken gezeten haha..

Fijn dat je de echo hebt kunnen verzetten zodat jullie er samen bij kunnen zijn!
@ aankleefsjaan: ik heb het ook superkoud vooral s nachts.
Wij ook de 12 echo!

Irish: ik heb het ook wel eens gehad van soep. Die viel verkeerd en vlak erna alles eruit gegooid en toen was het over. Denk dat er dan al iets in je lichaam een seintje geeft van dit moeten we niet.

Weet niet wie het vroeg mijn zoontje is 2. Ik sport ook wekelijks maar de laatste tijd minder vanwege verbouwing....
Ha dames, hoe is het met iedereen vandaag? Wil iedereen die niet in de tabel staat zichzelf even toevoegen, dat maakt het wat overzichtelijker :-)

Kwaaltjes update: iets grotere borsten (best cool, vind ze eigenlijk wel mooi zo :)), jeukende tepels, slecht slapen - ik droom raar en ben vroeg wakker- en ik ben een monster thuis want ik ben super snel op mijn teentjes getrapt. Conclusie: man is blij met de borsten en maar niet blij met de moodswings... :rofl:

Tot dusver nog geen bloed o.i.d. dus ik ga er maar van uit dat de baby nog zit waar hij zit. Kan niet wachten tot de echo, duurt echt te lang!!
Hier alles goed, heel af en toe wat misselijk maar verder nergens last van tot nu toe. Vandaag nog wel een testje gedaan en mooi dikke streep nu!

Slechte slapen heb ik ookal een paar dagen pff! En dan ook nog van die vreemde dromen ja! Gek he zo ineens..

Wanneer zijn de eerste echo's bij jullie? Hier over 3wkn pas bij 7+3. Lijkt nog ver weg.
Maandagochtend een echo om een bbz uit te sluiten. Dan 4 dec (rond de 7 weken) een echo waarop we hopelijk een kloppend hartje zien. Een week eerder dan dat ik die echo normaal gesproken zou krijgen, maar dat is ivm onze voorgeschiedenis. En dan mogen we ongetwijfeld nog een extra echo tussen 4 dec en de termijnecho, maar weet niet zeker of we dat gaan doen :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het even niet zo lekker; veegde donderdagavond een beetje bloed weg.... Gister niets, vanochtend heel vaag lichtbruin. Ook is mijn ontlastingspatroon veranderd sinds een paar dagen, zoals dat veranderde toen het de vorige keer mis was....
Ben wel een beetje misselijk/zurig, maar verder nog steeds helemaal geen aanwijzingen dat het "goed" zit. Dus ik denk dat ik toch maar een echo voor deze week ga inplannen. Wil toch weten waar ik aan toe ben..... Het gaat me toch niet gebeuren, twee keer mis in zes maanden :cry:
Man weet nog van niks, die maak ik liever even niet ongerust (en hopelijk voor niks) Uiteraard gaat ie wel mee naar de echo :)

Sorry, even een egoïstisch berichtje :(
:hug: voor jou Irish! Ik ga voor je duimen! hoop dat je snel terecht kunt voor de echo!
Snowy89 schreef:
22-11-2019 21:48

Wanneer zijn de eerste echo's bij jullie? Hier over 3wkn pas bij 7+3. Lijkt nog ver weg.
2-12 vitaliteit echo, ben nog steeds ongelofelijk verbaasd dat ik die datum misschien dan wel ga halen...
nou ja het duurt natuurlijk nog een week en 2 dagen...kan nog van alles gebeuren.
Spannend Irisch! Hoop dat alles goed gaat!

Hier echo met 8 weken. 12-12

Ben er helemaal niet zo mee bezig nu eigenlijk, voel me ook niks niet gek.
Man zijn contract wordt niet verlengt hebben e met gehoord vrijdag dus onze aandacht is even verplaatst. Komt wel weer goed, maar even balen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven