UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Hoi, ook ik schrijf graag mee!
Zo fijn om na 2 jaar proberen zwanger te zijn en eindelijk in zo’n topic mee te kunnen schrijven😊

Gisterochtend heb ik positief getest. Mijn uitgerekende datum is 11 juni.

Net als galetta ook zwanger geworden via icsi.

Vanochtend was het pas 14 dagen na eisprong maar omdat ik al een aantal dagen misselijk was toch eerder getest. Normaal wachtte ik vaak Mn menstruatie af omdat een negatieve test altijd te pijnlijk was. Nu gelukkig een dikke plus😄

Verder al sinds de terugplaatsing buikkramp. Eerst door het plaatsen zelf maar later door de innesteling en zwangerschap blijkt!
Alle reacties Link kopieren
@Galetta, wat toevallig zeg :) 21 oktober is voor ons allebei dus een spannende dag! Ik heb af en toe ook van die "ongesteldheids"krampen. Dat ik snel naar de wc ga om te checken of ik geen bloed zie. Maar als ik internet moet geloven, zijn die krampen redelijk normaal en is je baarmoeder aan het uitzetten.

@sunflower, welkom en gefeliciteerd! 😊 Onwerkelijk he om dan die positieve test te zien! Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven, haha.

Hebben jullie ook zo'n clear blue test gedaan? Bij mij gaf die gister aan zwanger 2-3. Ik heb alleen zo'n verpakking met twee stuks dus wil er denk volgende week nog eentje doen om te kijken of die oploopt. Maar ik ben aan de andere kant ook bang dat dit me alleen maar onzeker zou maken als het bijvoorbeeld nog steeds 2-3 zegt. Wat denken jullie?

Verder zit ik weer heerlijk misselijk een smoothie weg te drinken. Als ik niet moet kauwen gaat het namelijk makkelijker 😂
Alle reacties Link kopieren
@Sunflower23: welkom en gefeliciteerd! Je kan jezelf toevoegen in de tabel.

@Hardloopstudentje: ik heb geen ervaring met ClearBlue. Waarom ben je bang dat ie nog steeds 2-3 zal aangeven?

@allemaal: Vandaag 5 weken zwanger. Volgens de app begint het hartje nu te kloppen en heeft het een ruggenwervel en een huidje. :rolling:
Ik voel me prima! Wel last van vermoeidheid en stemmingswisselingen (lees: kort lontje)

Hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
@kikikip, geen idee. Maar ben meer bang dat het zo zal zijn en ik me dan zorgen ga maken om misschien niks. Ik heb in dit traject al aardig wat zorgen gehad, misschien dat ik daarom steeds ellende verwacht. Als mijn HCG goed stijgt zal die gewoon wel 3+ aangeven en ik zal het wel teveel overdenken nu. Misschien moet ik maar gewoon geduldig wachten op de echo.

Ik ook vandaag volgens de app 5 weken. Voel me redelijk wel misselijk en gespannen borsten en moe. Maar mijn humeur is top, haha.
Alle reacties Link kopieren
@sunflower welkom en gefeliciteerd!

Hier wel een clearbleu test gedaan. De lijntjes van de Kruitvat test waren niet heel duidelijk. Met clearbleu 2-3 weken. Toen geloofde ik het wel. Bij mijn dochter had ik meteen een knaltest. Verschild dus ook weer per zwangerschaps schijnbaar.

@hardloopstudentje lastig dat geduldig wachten. Je geduld is natuurlijk al jaren op de proef gesteld.

@kikikip ik heb ook een kortlontje.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik zou ook wel graag mee willen schrijven.

Ik heb zojuist getest en die is positief, nooit verwacht zo snel! In de derde ronde al. Mijn verwachte uitgerekende datum is 10 juni 2020.

We hebben al een zoontje die in april 2 wordt.

Ik meld me volgende week wel ergens aan bij de verloskundige, dan duurt het niet zo lang tot de echo. Wat hebben jullie die echo al snel allemaal!

Melden jullie je aan bij moeders voor moeders? Heb ik vorige keer wel gedaan en ga het nu denk ik ook weer doen.

Het kwaaltje waarom ik dacht nog wel eens zwanger te kunnen zijn, is dat ik alweer zo slecht slaap en dat ik zo'n spierpijn gevoel in mijn buik heb. Snachts telkens wakker. Vorige zwangerschap had ik het zelfs nog een aantal maanden na de geboorte.
Alle reacties Link kopieren
@Klaartje, dat geduldig wachten is killing. Maar gelukkig nog "maar" twee weken...

@Mihoen, welkom en gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo snel gelukt is.

Ik heb morgen mijn intakegesprek van moeders voor moeders. Ik wilde sowieso meedoen omdat ik zelf ook hormonen nodig heb gehad dus weet hoe hard het nodig is voor sommige vrouwen.

Vraagje, ik las ergens dat je beter geen parfum kan dragen. Doen jullie dit wel of niet? Ik heb geen idee waarom het niet zou kunnen 🙈
Alle reacties Link kopieren
@Mihoen gefeliciteerd! En welkom

@moedervoormoeders. De vorige keer ook aan mee gedaan. Ik moet mij eigenlijk nodig aanmelden. Vorige keer gewacht met aanmelden tot na de eerste echo. Maar hoe eerder hoe beter natuurlijk.

@kwaaltjes ik heb eigenlijk nergens meer last van. Dit maakt mij best wel onzeker. Terwijl het niks hoeft te zeggen natuurlijk. Bij dochter was ik heel vroeg misselijk. Echt misselijk.

@Parfum nog nooit van gehoord. Lijkt mij toch geen kwaat kunnen.

@echo hier nog 3 weken wachten. Maar ach tijd zal uiteindelijk voorbij vliegen.
Alle reacties Link kopieren
@hardloopstudentje, van dat parfum heb ik echt nog nooit gehoord. Waarom zou dat iets uit maken?

@ kaartje, ik heb eigenlijk ook helemaal geen kwaaltjes hoor (behalve dat slechte slapen, maar dat zie ik niet echt als een kwaaltje). Heb vorige keer ook de eerste 20 weken ongeveer nergens last van gehad.

Voor de dames die al eerder zwanger zijn geweest: hoe is de eerste zwangerschap gegaan?

Hier dus tot 20 weken ongeveer goed, daarna vrij vervelend. Bekkeninstabiliteit, tandproblemen 15× in 2 weken naar tandarts geweest en uiteindelijk kies eruit), zwamgerschapsjeuk met daarvoor 3x in de week lichttherapie, hoge bloeddruk hele zwangerschap door, en dus vreselijk slecht slapen.
Alle reacties Link kopieren
@ eerste zwangerschap. Eerste weken dus goed misselijk en bjj inspanning kon ik meteen naar de wc pot rennen.
Voor de rest eigenlijk vrij prima zwangerschap gehad. Veel harde buiken vanaf week 20. Die waren volgens de verloskundige niet ernstig alleen vervelend. Op het laatst was ik er helemaal klaar mee. Ik kon niet meer slapen en continu voorweeen. Maar goed op het allerlaatst hoor dat er ook wat bij.

@mohoen vervelend dat het laatste gedeelte van je zwangerschap met kwaaltjes en complicaties verliep. Hopelijk is dat nu wat minder.
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd iedereen :)

@kaartje Bij mijn eerste zwangerschap wilde ik hele dagen slapen, zere/pijnlijke borsten en contact menstruatieachtige pijnen.. Nu helemaal geen last van! Ik heb behalve een beetje moe helemaal geen kwaaltjes. Vraag me ook echt af of het wel in orde is allemaal.

Bij mij was de eerste zwangerschap alles behalve fijn. Ik had de hele tijd te hoge bloeddruk, bij 30 weken nam mijn vruchtwater af en constateerden ze dat er een groeiachterstand was en met 38 weken ben ik ingeleid met zwangerschapsvergiftiging. Maar guess what... dochter was kerngezond en gewoon 3000 gram. Niets aan de hand dus achteraf. Wel vanaf week 14 in de ziektewet gezet :(
Alle reacties Link kopieren
@shoezie herkenbaar ik denk soms ook klopt alles wel.
Alle reacties Link kopieren
@kaartje, die misselijkheid lijkt me echt heel vervelend. En ook harde buiken zijn niet prettig. Fijn dat je verder weinig last had.

@shoezzi, jouw zwangerschap was dus ook bepaald geen pretje. Is de kans dat je nu weer zwangerschapsvergiftiging krijgt dan ook groter? Ik had juist veel te veel vruchtwater, en baby veel te groot. Het is allebei erg vervelend.
Alle reacties Link kopieren
@eerste zwangerschap, voor mij ook herkenbaar dat deze zwangerschap anders verloopt.

Bij eerste direct gevoelige borsten, snel misselijk tot 20 weken en toen maagzuur tot bevalling. Verder harde buiken vanaf 24 weken al en daardoor gedeeltelijk in de ziektewet gegaan.

Nu alleen wat moe en soms licht misselijk maar verder niet. Ook mis ik het algehele ‘ik ben zwanger’ gevoel wat bij de eerste heel sterk was.
Alle reacties Link kopieren
@Mihoen, ik heb dus ook geen idee waarom parfum kwaad zou kunnen. In een ander topic heb ik het gevraagd en daar zeiden ze dat er wetenschappelijke onderzoeken zijn geweest naar moeders die de eerste 12 weken parfum (op de huid) dragen en verminderde vruchtbaarheid bij hun baby's. Maar ik vind het allemaal nogal vaag en misschien wel wat ver gezocht...

Hier mijn eerste zwangerschaps maar als ik zo jullie verhalen hoor kan me dus nog heel wat te wachten staan!

Mijn borsten zijn echt al een heel stuk gegroeid, dus hoop niet dat die maar door blijven groeien, haha. Ik ben in de ochtend en middag echt misselijk, in de avond trekt het weg. Maar ik heb wel de hele dag zin in zoetigheid.

Gister nog een Kruidvat test gedaan, want vanavond komt die vrouw van moeders voor moeders en dan moet ik ook testen. Dus wilde geen verassingen maar de test was echt knal. De test streep was donkerder dan de controle streep. Dus dat stelt me wel iets gerust.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,
Mag ik ook meeschrijven? Ik had gisteren een positieve test in mijn handen. Met heeeeeeele grote verbazing moet ik wel zeggen!!

Wij hebben een dochtertje van bijna 1,5 jaar. Ik heb PCOS en om zwanger te worden van haar heeft in totaal 4 jaar geduurd met een heftig ziekenhuistraject van bijna 2 jaar. Na de bevalling hebben wij besloten om geen pil oid te gaan gebruiken en het af te wachten. Ik ben in totaal 3 keer ongesteld geweest in die 1,5 jaar tijd. Maar blijkbaar dus toch vruchtbaarder dan ik dacht :lol:
Was al een paar dagen beetje misselijk, dus dacht voor de grap doe een test, positief dus, WHAT :cheer:
Daarna nog een test met wekenindicator en was al 3+ weken, dus geen idee hoe ver ik ben. Heb volgende week woensdag een afspraak bij de VK voor een 'vroege echo' om te bepalen hoe ver ik ben.
Lijkt me leuk om met jullie ervaringen te delen, bij eerste zwangerschap ook gedaan via het forum en nog steeds contact mee.
Alle reacties Link kopieren
@LivinyonTheeDge welkom en gefeliciteerd. Ik ben ook wel benieuwd hoe ver je dan bent. Nog een dikke week geduld.

@hardloopstudent slim idee idd. Bij mij was de test van moeder voor moeders niet zo duidelijk toen ik zwanger was van dochter. Maar dat maakte niet uit hoor. Ik denk dat ze een speciale test hebben. Maar dan weet je even dat dat dus niks zegt. Ik werd toen wat onzeker van dat lichte streepje.

@Hardloopstudent zwangerschappen gaan vaak ook gewoon goed hoor. Ik hoop dat bij jou ook.
Alle reacties Link kopieren
@Hardloopstudent Zou me niet teveel zorgen maken over wat er allemaal niet lekker kan gaan in zwangerschap. Vorige was een grote ramp, tot nu merk ik helemaal geen verschil t.o.v. 2 maanden terug. Beetje moe, maar dat heb ik wel vaker als t herfst wordt! Er zijn vaak geen complicaties dan wel! Dus hope for the best :)

@Mihoen62 Ik krijg elke 2 weken een echo, maar verder mag ik gelukkig gewoon naar de verloskundige. Ze verwachten dat alles gewoon goed gaat, maar houden me extra in de gaten.

@ Livingontheedge Gefeliciteerd! Wat fijn dat het nu zo snel gelukt is !
Alle reacties Link kopieren
@galleta, op zich is het ook wel lekker toch, dat je je nu beter voelt? of word je er vooral onrustig door?

@Hardloopstudentje, ik ben te nuchter voor dat soort dingen van parfum, denk ik. Als het al invloed heeft, zal die invloed wel heel klein zijn. Anders hadden we er toch wel eerder wat van gehoord?
Wat leuk dat de mevrouw van moeders voor moeders vanavond al komt, dan kun je beginnen.
En ik zou me ook vooral geen zorgen maken over al die kwalen. Bij de meeste mensen gaat een zwangerschap gewoon goed en zijn er geen hele gekke dingen.

@livingontheedge, wat fijn dat het zo gelukt is. En wat spannend hoe ver je dan al bent.

@kaartje, ben jij nu al begonnen met MvM? ik twijfel een beetje wanneer aan te melden, maar ik wil eigenlijk nog wel een weekje rust voordat ik de verloskundige en MvM bel.

@shoezzi, wat fijn dat je elke 2 weken een echo krijgt en ook fijn dat ze geen extra complicaties verwachten. Wat zou het fijn zijn, als het deze keer gewoon allemaal goed gaat.

Hier: ik ben al ontzettend moe, en ook nog een beetje in de ontkenningsfase. Begrijp me niet verkeerd, ik wilde echt heel graag zwanger worden en ik ben ook heel blij dat we nog een kindje mogen krijgen. Alleen zie ik ook wel tegen het zwanger zijn op. Sommige dingen - zoals bekkeninstabiliteit - weet je gewoon bijna zeker van dat je ze weer krijgt. En dat is met een zoontje toch wel vervelend. Maar wie weet, gaat het deze keer wel goed en is er niks aan de hand.

Verder wil ik het graag aan mensen vertellen, maar tegelijkertijd ook eigenlijk niet. Hoe ervaren jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
@mihoen nee nu nog niet begonnen met moeders voor moeders. Ik denk toch dat ik mij pas ga aanmelden na de 1e echo. Bij dochter ook zo gedaan.

@mihoen ik moest ook wennen aan deze zwangerschaps. Maar dat kwam denk ik meer omdat wij eigenlijk pas de volgende cyclus zouden beginnen en toen was ik al zwanger. (Wat ik overigens wel weer een hele mooie verassing vind). Hier is het nieuws wel geland. Ik vind het super leuk.
Misschien moet je gewoon nog even wennen. Zo lang weet je het eigenlijk ook weer niet. En zwanger zijn is inderdaad niet alleen maar leuk. Ik hoop dat het snel komt.


Bij dochter hadden we met 5 weken ouders al ingelicht. Nu heb ik die behoefte nog niet. We wachten tot eerste echo denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi en gefeliciteerd allemaal! :cheer2:

Ik zou ook graag mee willen schrijven. Heb bijna heel m'n leven hiervan gedroomd en nu is het zover!! Ben in juli getrouwd en zijn daarna begonnen met proberen zwanger te worden (tegelijkertijd met Kikikip: leuk!) 30 september de eerste positieve test in handen gehad en zit nu waarschijnlijk op 6,5 week. Volgende week woensdag heb ik het eerste gesprek bij de verloskundige, maar dit was geloof ik zonder echo dus daar heb ik nog even naar gevraagd. Als het kan zou ik namelijk toch wel graag met 8 weken een echo willen.

Ik merk wel echt dingen aan mijn lichaam: constant krampen, soms misselijk, weinig eetlust, zere borsten en wordt vaak wakker 's nachts. Maar dat betekent wel dat ik me bijna elk moment van de dag bewust ben van het feit dat ik zwanger ben! :flirting:

Wij hebben het afgelopen weekend aan de meest dichtbijzijnde familie verteld, want iedereen was bij elkaar. Zo spannend maar zo leuk! We eten namelijk vaak samen en het was nu al heel lastig want er wordt zo vaak iets gemaakt wat ik niet mag.
Alle reacties Link kopieren
Verkeerde account
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 07-10-2019 18:46
Reden: verkeerde account
92.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het leek me wel handig om ook in de tabel te zetten wat de eerste spannende of leuke datum is, zodat je niet terug hoeft te zoeken. Lijkt jullie dat ook een goed idee?
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwwitje welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap en huwelijk.
Ik ben alleen wel benieuwd je schrijft 6,5 week zwanger te zijn en je bent 5 juni uitgerekend. (Op de gok snap ik). Als ik uit ga van 3 juni uitgerekend dan ben ik a.s. woensdag pas 6 weken. Ben jij niet 5 en halve week zwanger? Of reken ik nu verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Kaartje Oh! Haha ik snap wat je bedoelt! Ik heb een app (flo) waarbij ik bijhield wanneer ik ongesteld werd en die is nu overgeschakeld naar de zwangerschapsmodus en nu staat er week 6 dag 3. 30 augustus begon m'n laatste menstruatie dus daarmee heb ik op internet de uitgerekende datum berekend. Dus ik heb even nagerekend en ik denk dus dat de app 30 augustus als week 1 dag 1 rekent en niet week 0 dag 1? Maar ik weet niet wat gebruikelijk is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven