UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@springmommy, wij doen zoon ook een t shirt met grote broer aan. Maar wachten jullie ook met je ouders vertellen tot na de nipt?

Wij hebben bewust de echo om 8 uur sochtends gepland, als zoon bij de opvang is. Gewoon omdat ik het prettig vind om dit met zijn 2en te doen.

@kaartje, buikpijn als zwangerschapskwaaltje zou ook nog heel goed kunnen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat de tabel helemaal op volgorde van uitgerekende datum staat trouwens🤩

Ik kan op mijn telefoon alleen niet zien wanneer iedereen afspraak heeft. Heeft er al iemand bijna de eerste afspraak?
Alle reacties Link kopieren
Vervelend die buikpijn, maar kan wel bandenpijn zijn toch

@mihoen, ja ik heb komende woensdag echo om termijn te kunnen bepalen, spannend!! Ik gok zelf een week of 6/7 te zijn nu en dus begin juni uitgerekende datum, maar we zullen zien :hello:
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk, livingontheedge! Heel spannend. Vooral omdat je niet weet hoe ver je bent.
Alle reacties Link kopieren
@livingontheedge, spannend!! Ben benieuwd!

@mihoen, ja, we wachten liever tot we die hobbel genomen hebben. Vorige keren ook gedaan.
Echo met kind op opvang is idd wel ideaal. Was hier alleen of dit of op een werkdag van mij en dan had ik dáár weer wat uit te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan het volgende week vrijdag, als de echo goed is, vertellen aan onze ouders en vrienden. Ik wil er niet langer mee wachten.
Alle reacties Link kopieren
ohhh wat snel al om dat te vertellen. ik zit altijd de hele zwangerschap in angst dat er toch iets niet goed is. het liefst zou ik het pas na de geboorte vertellen, maar dat lijkt de papa in kwestie niet zo tof te vinden ;-) ik wacht sowieso de NIPT af. als ze die hier al doen, dat wordt me niet helemaal duidelijk.
er hebben wel al twee mensen het geraden, ik vind het echt knap. wel hele leuke reacties gekregen. en een beetje verbazing "huh, je hebt er toch al twee?" :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Kikikip schreef:
13-10-2019 08:47
Wij gaan het volgende week vrijdag, als de echo goed is, vertellen aan onze ouders en vrienden. Ik wil er niet langer mee wachten.
Wij gaan het rond die tijd ook aan onze ouders vertellen en dierbare vrienden.

Mocht er iets mis gaan of mis zijn ook fijn als je dierbaren weten dat je zwanger bent.

Wanneer willen jullie het op werk vertellen? Ik heb geen leidinggevende. Dus als ik het vertel meteen aan het hele team. Vorige keer met 9 weken verteld i.v.m misselijkheid. Ik hoop nu wat langer te kunnen wachten. Maar de misselijkheid is weer terug dus ik weet niet of dat mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat snap ik met die misselijkheid, ik heb het vorige keer ook rond 10 weken op mn werk verteld. Misselijkheid is hier trouwens steeds erger aan t worden, inclusief overgeven. In was alweer even vergeten hoe dat ook alweer was. :sick:
Dochter slaapt, dus ben er ook ff in gekropen voor een tukkie
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het zo rond of misschien wel voor 12 weken op het werk vertel. Weet niet precies.

Ik heb sinds een week echt ongelooflijke last van stemmingswisselingen. Kan van iets heel kleins enorm kwaad en gestrest worden en daar helemaal overstuur en van in de put raken. Echt niet fijn. Had ik vroeger ook last van toen ik nog aan de pil zat. Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Wij vertellen het na de eerste echo aan ouders, broers/zussen en beste vrienden en de rest na de 12 weken echo denk ik. Of als we toch besluiten om de nipt te doen, na de nipt.

Kikikip, vriendin van mij had dit ook enorm. Emoties veel heftiger dan anders en ze was echt een kreng tijdens de zwangerschap, vooral naar haar man toe🙄 bij haar ging het ook de hele zwangerschap niet over, na de bevalling was ze weer zichzelf. Ik hoop dat het voor jou meevalt en het voor jou snel weer beter wordt.
Goedemorgen! Vroege echo’s allemaal! Hier dus pas met 12 weken maar heb een privé echo geboekt in november om toch al even de stand van zaken te weten. Qua kwaaltje heb ik alleen lage rugpijn en vlagen misselijkheid, prima te doen! Beweeg ook veel te want bij de vorige zwangerschap had ik ernstige bekkeninstabiliteit en dat was echt een hel 😭
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Nadat ik in het UD mei2020 topic mee schreef en een miskraam kreeg, ben ik nu opnieuw zwanger.
Ik ga nu even terug lezen hier. :)

Gefeliciteerd allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Melon! Wat kan dat snel gaan! Ik hoop dat alles goed gaat nu 😊
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd melon!

Ik ben ongeduldig... Volgens de telling van laatste menstruatie enzo nu pas 5,5 week dus waar zeur ik over...
Maar ik wil gewoon weten of het goed is. Het duurt nog zooooo lang tot die echo en ik ben niet misselijk. Alleen beetje bolle buik in de avond en knoop zit dan niet meer zo lekker. En beetje pijnlijke borsten. En o ja, niet ongesteld geworden en een positieve zwangerschapstest. Maar ik wil gewoon weten of het goed is!

Verder ook echt heel licht geraakt. Irritant joh. Hoop snel wat meer rust.
Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!

Allereerst allemaal gefeliciteerd ;-)

Mag ik misschien ook mee schrijven? Ik ben een paar dagen geleden er achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn 2de kindje. Momenteel kan ik er met niemand echt over praten en ik heb die behoefte eigenlijk wel... dus vandaar dat ik graag mee wil kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom melon en lama!!

@melon, wauw weer heel snel zwanger! Gelukkig maar!

Hier ook Wat last van stemmingswisselingen, komt vooral omdat ik me niet fit voel en dan denk dat ik te weinig medelijden krijg van man :biggrin:
En ben erg warrig. Heb al paar foutjes gemaakt op mn werk omdat ik er met mn hoofd niet bij was...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net alles een beetje terug zitten lezen.. er zijn er best al een aantal die ‘kwaaltjes’ hebben. Zelf voel ik nog niets, of nou ja... menstruatie achtig krampen. (Elke keer na een toilet bezoek toch weer gerust gesteld dat ik geen bloed zie)
Maar voor de rest is het nog rustig. En dat maakt me soms ook onzeker.. nou, wat kan een mens zichzelf toch onzeker maken hè..

Het is mijn 2de zwangerschap dus dan zou je denken dat ik het allemaal al een beetje weet maar het is gewoon weer vreselijk spannend hoor! Die tijd tot je de eerste echo krijgt.... Pff.
Ik moet trouwens nog bellen ook naar de verloskundige.. :) ik las dat t vanaf week 6 kan.
@lamaa, ook al is het hier ook de tweede keer de spanning blijft en check ook regelmatig toch ff, al zegt het geen bloed ook niets. Kwaaltjes komen en gaan weet ik nog, en denk eigenlijk ook dat je lijf zich sneller aanpast? Hier ook menstruatie-achtige pijn, maar weet dat het niets zegt.

Ik heb voor mijn dochter een missed abortion gehad en merkte er niets van tot de echo en tijdens de zwangerschap van mijn dochter was er niets te zien met 7 weken, ging ik dus bloeden en een week later zat ze er toch. Zwanger zijn is de grootste mindfuck ter wereld vind ik. :D
Alle reacties Link kopieren
Ja wat dat betreft is het 'vreselijk', zwanger zijn. Voor dochter ook een missed abortion gehad en vorige maand dus een spontane miskraam. En daarvan dacht ik weer dat het altijd 'begon' met kramp enzo, maar dit was net een waterballon met bloed die in een keer knapte.

Dus ik vind er nu echt niets aan. Gelukkig is m'n dochter goede afleiding en gaan de dagen best snel, maar het is wel een beetje 'uitzitten' tot een echo. En dan tot de volgende. En de volgende.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik schrijf ook graag mee... van het weekend had ik tegen al mijn verwachtingen in ineens een positieve test in handen. Ik vind het super spannend, maar het lijkt me leuk om de ervaringen met jullie te delen!
Maak je niet druk, morgen is vandaag alweer gisteren!
Alle reacties Link kopieren
Hallo toekanneria! ;-)

Wat jullie zeggen melon & Poezels Is wel waar. Heel dat zwanger zijn is een mindfuck, je kan nergens zomaar van uit gaan. En laat ik er nou net goed in zijn om mezelf ‘gek’ te maken. Haha....

We kunnen alleen maar hopen met zijn allen dat onze zwangerschappen goed zullen gaan... :heart: en als je het op deze manier dan nog eens kan delen samen, is alleen maar leuk!

Vraagje: hebben jullie meteen gebeld naar de verloskundige toen je er achter kwam zwanger te zijn?
anoniem_391609 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 09:26
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee ik wacht daar mee tot ik 6 weken voorbij ben. Als ik dan tussen 7 en 8 weken een echo heb, duurt het aftellen tot die afspraak niet zo lang :P
Alle reacties Link kopieren
ja dat wachten op die eerste echo is echt niet leuk. de onzekerheid! tussen mijn eerste en tweede kindje in ook een MA gehad die pas bij 12 weken werd ontdekt, daar heb ik echt wel een klap van gehad, ook fysiek.
de assistent wilde mijn echo nu ook een paar weken later plannen... uh nee, als ik daadwerkelijk zwanger ben, moet ik snel met medicatie starten, dus doe het maar gewoon zo vroeg mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Welko Melon, Lamaa en Toekanneria. En ook gefeliciteerd!

@poezels, kun je door veel te bewegen de bekkeninstabiliteit voorkomen of verminderen dan? Ik had ook behoorlijke bekkeninstabiliteit, maar fysio heeft niet aangegeven dat dat zou werken. Alleen dat ik mijn oefeningen moet blijven doen.

@Lamaa, ik vind het ook weer heel spannend hoor, ook al is het de tweede keer. en over die kwaaltjes, ik heb de vorige keer de eerste 18 weken nergens last van gehad, en nu heb ik van allerlei dingen last. Hoe was je vorige zwangerschap?

@melon, ik hoop heel erg voor jou dat het dit keer allemaal goed verloopt. Hoe was je vorige zwangerschap? en dat tot 6 weken wachten, dat snap ik wel. Dat wilden wij ook, maar toen wilde man opeens bellen, want hij wilde weten waar hij aan toe is. Toen heeft hij gebeld :-D

Hier gaat het eindelijk beter met de zere buik. Wel een hele dikke en opgezette buik en ik zit nu op het werk en wil eigenlijk de knoop van mijn broek wel open. Ik vrees dat ik dus over een week of 2 al wel in positiebroeken loop :"-( Dat was niet de planning, maar elke keer de hele dag een zeurend gevoel omdat broek zeer doet is ook niet handig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven