UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oké het is avond en ik heb lekker gegeten maar hallelujah! Mijn buik ziet eruit alsof ik 17 weken zwanger ben! Bizar!!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwe zwangeren!

@broeken, echt herkenbaar inderdaad. Vorige keer begon het pas met 11-12 weken een beetje. Hopelijk alleen even tijdelijk darmen en zakt het weer wat af. Nu ook echt zo’n bolletje boven m’n broek.

@borstvoeding/flesvoeding Ik wil heel graag weer borstvoeding geven. Zoon ook 18 maanden gevoed, half jaar was toen mijn streven maar werd allemaal wat langer haha.

Hier nu ook een klein beetje misselijk gedurende de dag. Eten helpt slechts paar minuten en dan komt het weer. Wel ook buikgriep gehad dus wellicht allemaal nog wat gevoelig.

Zal zo eens kijken of ik de tabel kan aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Oke die tabel snap ik niks van haha. Kan iemand me toevoegen?

Leeftijd 33/37 2e kindje 6 juni uitgerekend en eerste echo 21 oktober
Alle reacties Link kopieren
@springmommy, welkom! En gefeliciteerd 😊

@kikikip, ik heb dus helemaal geen last van opgeblazen buik. Heb wel dat na het avondeten mijn broek beetje knelt en niet lekker meer zit. Maar kan voorlopig gelukkig nog alles aan. Behalve me beha dan, haha.

@Galetta, ik had ook moeite met de tabel dus ik ben denk niet de aangewezen persoon om het voor jou te doen.

Ik slaap de ene nacht als een roosje en de volgende nacht echt bagger. Lang leven de gierende hormonen...
Alle reacties Link kopieren
Springmommy Gefeliciteerd en welkom!

Galleta Ik heb je toegevoegd!

Hardloopstudentje Ik slaap ook heel slecht, maar vannacht eindelijk weer een goede nacht gehad.
Alle reacties Link kopieren
Zo wat een gezellige boel hier.

Nog 2 weken tot de echo. Ik tel echt af. Sommige mogen volgende week al. Leuk en spannend.

Hier heb ik in de avond ook een opgezette buik. 's morgens weer vrij plat. Zijn echt de darmen zeker.
Alle reacties Link kopieren
Wooow ja, hier ook echt een buikje!! Is denk ik toch een verschil eerste of tweede zwangerschap. Ik gok nu ongeveer een week of 7 zwanger te zijn, maar volgende week zullen we t echt weten

Misselijkheid wordt met de dag erger, eten helpt maar een paar minuten, net als bij jou galette

Wij hebben t vanochtend aan mijn ouders verteld, ze kwamen oppassen op onze dochter. Waren helemaal flabbergasted :lol: maar super blij natuurlijk
Hallo! Ik had woensdag een positieve test in handen, vind het erg spannend omdat ik twee maanden geleden onverwacht zwanger was en een vroege miskraam kreeg. Gelukkig wisten we het deze keer wel, maar blijft erg spannend. Ik heb dus al 2 weken geleden tegen mijn man gezegd dat ik zwanger ben, ik voelde een verandering en ben vrij hormoon gevoelig ;-)

Ik geef ook nog steeds borstvoeding aan onze dochter, ze is net 1 geworden. En ga vanaf deze week weer aan het werk. Alles tegelijk dus!

Ik ben 33, man 41, ud 18-06 volgens eerste berekening maar ik heb door de bv onregelmatige cyclus. Ik woon niet in NL dus kan alvast melden dat alles hier anders gaat qua controle en echo ;-D
Alle reacties Link kopieren
Welkom Poezels en gefeliciteerd.
Ik hoop dat deze zwangerschap helemaal goed mag gaan.
Wil je proberen de hele zwangerschap door te voeden? Of gewoon zien hoe het loopt?
Alle reacties Link kopieren
Welkom!!!
Ben wel benieuwd hoe de controles dan verlopen.
Ik werk zelf in België en heb daar ook veel vrienden, daar is het ook al heel anders dan in NL en vooral veel meer echo’s.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
Ik had woensdag 2 positieve testen, en vanmorgen weer 1, dus ik kan nu toch wel met zekerheid zeggen dat ik zwanger ben! Dus ik schrijf ook graag mee :)

Ik ben vrij snel zwanger geworden, en we hadden allebei gedacht dat het wel even zou duren, dus we zijn nog een beetje in shock haha. Ik merk dat ik het me nog niet helemaal besef. Gisteren wel naar de Prenatal geweest, en dat maakt het al wat concreter, en minder abstract.

Qua kwaaltjes valt het mee: wel moe, en een vaag misselijkheidsgevoel. En gekke dromen, heb een paar nachten achterelkaar seks en liefdes dromen gehad over een collega (die ik wel knap vind, maar verder niks). Voel me steeds een beetje ongemakkelijk als ik 'm dan in de ochtend op kantoor tegen kom ;)

Owja en ik kan me helemaal niet concentreren op werk, ben de hele tijd van alles aan het uitzoeken. Heb me vandaag ook aangemeld voor Moeders voor Moeders en de verloskundige.

Ik heb mezelf en Poezels trouwens in de tabel erbij gezet :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Poezels en Lavendel!

Hier met 8 weken een echo, ben benieuwd. Ook ff bedenken wat we dan met de jongste gaan doen... Die krijgt er wrsch toch teveel van mee. Maar smoesje voor de oppas verzinnen dan...

Wat betreft mijn broeken pas ik ze nu nog gewoon. Maar moet zeggen dat ik er sinds de tweede sowieso 20 weken zwanger uitzie na een flinke maaltijd, haha.

Moeders voor moeder ga ik niet aan mee doen. Vorige keer wel gedaan, maar ik verdroeg die lucht niet en kon me er niet meer toe zetten. En maar voor mezelf gekozen toen, vond het al pittig genoeg.
@kaartje ik blijf wel doorvoeden nu omdat ze net met de opvang is gestart maar weet eigenlijk nog niet wanneer ik ga stoppen.

@lavendel, gefeliciteerd en dank je wel voor het toevoegen :-) gekke dromen is vrij normaal hoor, ik heb ze nu ook regelmatig!

@livingontheedge, hier heb je twee echo’s, met 12 weken en met 20 weken mits je dat wil. En that’s it. In de eerste maanden zie je vk elke 10 weken ofzo, bijzonder weinig dus ;)
Alle reacties Link kopieren
Welkom lavendel!! Groep begint hier uit te breiden. :cheer:

@poezels, opzich Zijn t in nl niet heel veel meer echo’s denk ik, maar wel elke maand naar de Vk en op t laatste elke 2 weken. maargoed als alles vlot loopt zijn die bezoekjes ook meer routine vind ik, ervaarde ik toch zo bij mn eerste zwangerschap...
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee :) Woon op dit moment niet in Nederland dus dan is het extra fijn om toch een beetje hierover te kletsen in een taal die ik wel goed beheers ;)

Ben nu zes weken zwanger maar ik voel me helemaal niet zo erg zwanger (heb al twee kindjes dus ik dacht dat ik het gevoel nu wel zou kennen), dus nu ben ik een beetje bang dat het misschien toch niet goed is (ook dat al 2x gehad). Maar ik zie dat ook anderen hier een tweede/volgende zwangerschap anders ervaren qua klachten. Gelukkig heb ik over anderhalve week al een echo. Het enige waar ik nu last van heb is pijn in de onderbuik bij hoesten/lachen/plotselinge bewegingen.
Wel heb ik al een aardige buik, maar dat is meer omdat ik nog wat overgewicht heb van baby2 ;) Ben net gestopt met de borstvoeding, terugkijkend zo rond de conceptie heel toevallig.
Alle reacties Link kopieren
Welkom poezels, lavendel en hollandaise! En gefeliciteerd natuurlijk 😁 Leuk dat het groepje zich zo uitbreid nu.

Ik word naarmate de echo dichterbij komt (vandaag nog 9 dagen wachten) steeds zenuwachtiger en kijk bij elk toiletbezoek angstig op mijn wc papier. Ben zo bang het nu het eindelijk raak is, toch nog te gaan verliezen. En dat gevoel wil ik helemaal niet hebben maar het is er helaas toch...
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd aan alle nieuwe zwangeren!

@hardloopstudentje: spannend he! Ik heb over precies 2 weken de echo net achter de rug en ben echt aan het aftellen. Nu ook wel een beetje zenuwachtig, bang dat het niet gezond is. Ik herken je gevoel wel heel erg! Maar ja, je schiet er weinig mee op. Toch proberen uit te gaan van het positieve! Die kans is immers ook het grootst.
Alle reacties Link kopieren
Hier erg misselijk op het ogenblik. Even vergeten hoe dat was.
Alle reacties Link kopieren
Ow, ja die misselijkheid. Ik kijk daar zo niet naar uit :nooo: volgens mij heb ik het vorige keer met 8 weken ofzo aan mijn teamleider verteld, omdat ik me zo beroerd voelde. Nou... Het schiet al op.
Heb nu al wel een beetje het idee dat ik scherper ruik. Niet ik zelf, maar met mijn neus bedoel ik :P.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er veel geschreven! Welkom, alle nieuwe meiden.

En wat zijn er veel misselijk. Lijkt me echt heel vervelend. Hopelijk is het snel weer over.

Ik heb eigenlijk niet zo veel te vertellen. Als er iemand inlogt om de tabel aan te passen, zou je dan voor mij 31 oktober als eerste afspraak erin willen zetten?

Ik kan me niet herinneren dat mijn buik de vorige keer ook telkens zo veel pijn deed en ook niet dat ik zo ontzettend moe was. Zou die zere buik echt bandenpijn zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie nog leuke plannetjes om het grote nieuws te gaan vertellen?
We gaan sowieso nog wachten tot na de nipt, maar ben er wel over aan het brainstormen, hi hi.
Bij de eerste hadden we een doosje chocolaatjes met een zelfgemaakt etiket met een ooievaar en 'open maken op....' met de datum. En bij de tweede hadden we de oudste en t shirt aangedaan met 'ik word grote zus', alleen viel dat niemand op :facepalm:
Nu voor de derde... Ik weet het nog niet. Wil sowieso de meiden betrekken...
Mss oudste tekening laten maken... Of... Hmm....
Wat zijn jullie plannen?
Alle reacties Link kopieren
@sprinommy Wij willen dochter ook een shirt aan doen ik word grote zus. Hopelijk valt het toch wel een beetje op.
Toen ik zwanger was van de 1e hebben wij de opa's en oma's het boekje van Nijntje gegeven opa en oma pluis.
Verder even geen ideeën.
Alle reacties Link kopieren
@springmommy hoe oud is jou jongste? Wij willen onze dochter denk ik wel mee nemen naar de echo. Dan bijna 2 jaar oud.

@Mihoen of gewoon buikpijn als zwangerschaps kwaaltje? Ik ben ook zo moe steeds.
Alle reacties Link kopieren
@kaartje ze is twee en 'n half. "mama baby in de buik" zou ze best al kunnen zeggen. En dan moeten we toch steeds van die code woorden gebruiken. En stel dat het niet goed is, dan heb ik haar er liever ook niet bij.
Met onder de twee had ik het ook nog wel gedaan denk ik.

Superschattig zo'n shirtje toch! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
@springmommy jazeker schattig zo'n shirt. Ja en die leeftijd is net een beetje lastig. Ik twijfel ook nog wel in het gedeelte stel dat het niet goed is.
Onze echo is in dat opzicht ook wel op een rot tijd 17:45

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven