UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Whattodo97 hoe gaat het bij jou??
Hey dames!

Het is even stil hier! Hier morgen de termijnecho en ik kan niet geloven dat er al 3 maanden voorbij zijn! Het gaat zoveel sneller dan de eerste keer. Verder weinig kwalen eigenlijk, begin weer met wat hardlopen nu en dat gaat goed. Meer energie gelukkig! :)
@poezels ooh wat spannend, ik heb morgen ook mijn termijn echo en ik kan echt niet wachten! :D

Ik ben gelukkig niet meer zo misselijk. Maar heb wel heel veel last van mijn heupen en banden, maar dat viel te verwachten aangezien ik dat de vorige keren ook heel erg heb gehad, dus dat hoort er helaas bij.
Poezels en m-april: succes morgen bij de termijn echo. Hopelijk is alles goed! ♥️
Ik heb hem deze week ook, een woensdag. Ben ook erg benieuwd, ook om te zien wat voor groei het kindje heeft gemaakt de afgelopen weken. Ergens toch ook spannend hoor... 🙏

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen maar sinds dat ik 11 weken ben is de misselijkheid over. Nu met vlagen komt het opzetten. Bizar hoor, gewoon van de een op andere dag was het weg.
Ik heb wel het gevoel dat mijn buik een “zwakke plek” is. Als ik een hele dag werk of in de weer ben voel ik dat in de avond goed.

Hopelijk gaat het met de rest van de dames ook goed. 😊
Poezels en m-april succes morgen! Ik mag dinsdag en ben dan waarschijnlijk 11+4.

Mijn misselijkheid is ook minder, maar zoals ik hierboven al zei voel ik me wel wat zwak. En ik merk dat ik last begin te krijgen van maagzuur en mn heupen.

Lamaa wat heerlijk dat de misselijkheid weg is! Fingers crossed dat dat zo blijft :).
Ik ga van 4 dagen naar 3 dagen (21 uur). Twee dagen gaat het kindje naar de dagopvang wat in hetzelfde gebouw zit als waar ik werk. De overige dag passen de oma's op.

Ik heb nergens last van! Voel me heel energiek, vrolijk en prima. Ik moet wel een hoop kleren wegdoen. Geen enkele broek zit meer lekker. Ben zo'n 3 kilo aangekomen inmiddels.
poezels en m-april, hoe waren jullie echo's?

Wat fijn dat bij veel de misselijkheid wat zakt.

Rome90/m-april, gaan jullie met je heupen ook naar de fysio? ik ga met mijn bekken naar de bekkenfysio en daarvoor doe ik oefeningen en zorg ik ervoor dat het in ieder geval zo lang mogelijk stabiel blijft, scheelt echt heel veel.

Oh en als je maagzuur echt erg wordt en rennies en gaviscon pilletjes werken niet: Dat drankje van Gaviscon werkt erg goed (hij is knalroze en heel erg vies, smaakt naar anijs)
Ik ben voor mijn maagzuur naar de dokter geweest en heb gewoon tabletten gekregen. Vorige zwangerschap ook gedaan, nergens meer last van.

@misselijkheid: ik heb iets te vroeg gejuicht want vanmorgen hing ik weer boven de emmer... 😰
Hier geen echo gehad want de echoscopist heeft een longontsteking. Vind ik een goede reden! Nu donderdag een afspraak :)

Hoe ging jouw echo m-april?
@misselijkheid. nou, hier is het iig onverminderd feest. Even wat dagen ietsje minder, maar vandaag weer drama (11+3). Overlegd met arbo en voor nu gewoon maar thuis en volgende week weer kijken. Zou ook echt niet weten hoe ik zou moeten werken...

@maagzuur. Ik at van die sinaasappel rennies de vorige keren, bij de oudste meer nodig dan bij de jongste, maar hielpen best goed bij mij.

Morgen ga ik maar eens bloed prikken voor de nipt. Beetje spannend, dit is het grootste uitje dat ik sinds 4 weken ga ondernemen, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan...
@lamaa wat balen meid. Hopelijk is het binnenkort echt beter.

Hier was het even stil vanaf mijn kant. Drukte en nog steeds niet zo fit. Maar niet meer misselijk o.i d. Ook komt Dé energie weer terug. Dus we genieten ook zeker wel hier. Dochter is van het weekend 2 geworden en ze heeft een mooie verjaardag gehad.! Goed verwent.

@mihoen bedankt voor de tip.

@kikikip bedoel je dat je je broeken weg legt of echt weg doet? Ik paste de meeste na mijn zwangerschap wel weer. Niet meteen. Maar na 6-12 weken.
Hier draag ik zwangerschaps broeken. Gewone broeken te klein.
Echo was helemaal goed. Ben nu 10w 2d, dus iets minder ver dan we dachten. Ben helemaal verliefd op de kleine ❤️
M-april, fijn dat alles goed was bij de echo! :cheer2:
m-april jee mooie goeie echo. Wanneer ben je uitgerekend.
Thanks meiden :)
@kaartje ik ben 27 juni uitgerekend. :)
Ah mooie datum m-april. Ik kijk er best naar uit dat ons kindje komt.
@kaartje ik kan ook echt niet wachten om dit kleine wondertje te ontmoeten en te leren kennen. Die meiden van mij kunnen al helemaal niet wachten en zij hebben natuurlijk nog een hele andere beleving van tijd (ze zijn 4&6) dus voor hun is een half jaar echt een eeuwigheid :D
Top weer die goede berichten!! Zo fijn dat t bij de meeste ook wat beter gaat. Hopelijk gaat de laatste misselijkheid bij de meesten ook snel over. Bij mijn eerste zwangerschap was t tot 20 weken, maar nu bij 14 weken gaat t al een stuk beter gelukkig! Hoop dat t bij jullie ook zo zal zijn rond deze termijn.
Hi allemaal!

Ik heb al heel lang niks laten horen...
Want mijn zwangerschap gaat alles behalve van een leiendakje.. Ik heb inmiddels 2 keer in het ziekenhuis gelegen door uitdroging en ondervoeding.
Ik voel me beroerd en moe maar na dat ik vandaag de echo gezien heb, weet ik wel weer waarvoor we het doen. 17 juni ben ik uitgerekend ❤️

Meer dames hier met hyperemesis gravidarum?
Maak je niet druk, morgen is vandaag alweer gisteren!
Jeej wat fijn een goede echo M-april ! En jammer dat die van jou niet doorging Poezels maar goede reden inderdaad. Donderdag nieuwe ronde nieuwe kansen haha!

Oh wow Toekanneria wat fijn wat van je te horen, maar wat naar hoe beroerd je je voelt tijdens deze zwangerschap! Hield je niets binnen? Merk je iets van verbetering? Wat ontzettend fijn dat je een goede echo had, take care!

Springmommy en Lamaa zo balen van jullie misselijkheid. Springmommy ik hoop voor jou ook dat het opknapt. Succes met prikken vandaag. Kan je wel weer meer dan stil liggen? Lamaa hopelijk is dit even tussendoor weer misselijk en vanaf vandaag weer goed :)

Kikikip top dat je je zo goed voelt! En de anderen fijne berichten dat het lijkt dat bijna iedereen zich steeds iets beter lijkt te voelen.

Mihoen bedankt voor de tip. Ik ga eerst maar eens Rennies kopen, die hebben ooit dat ik ziek was ook goed geholpen. Maar hou dat drankje in mijn achterhoofd. Ik ga nog niet naar de fysio voor mn heupen. Het is heel af en toe met liggen. Ik denk dat ik met name mn hakken even moet laten staan. Maar ik hou het in de gaten.
Hoihoi,

Ik zit nu op 14 weken en de misselijkheid lijkt de laatste week iets minder te zijn.
Ik heb geprobeerd te stoppen met de medicatie, maar dit lukt nog niet. Het braken en kokhalzen is nog wel volop aanwezig namelijk.
@Toekanneria: ik heb geen HG, maar wel een zeer heftige vorm van zwangerschapsmisselijkheid. Vanaf 5 weken zwangerschap zit ik ziek thuis, en helaas nu met 14 weken nog steeds niet in staat om weer helemaal te functioneren. Uitdroging heb ik gelukkig niet gehad. Alleen de eerste week van de misselijkheid, toen ik nog geen medicatie had, heeft de huisarts het in de gaten gehouden. Daarna kon ik genoeg eten en drinken binnen houden, erg fijn.
Wat heftig dat je HG hebt! Ik duim op verbetering, zodat je straks ook nog iets positiefs aan de zwangerschap hebt! Ik prent mezelf dat ook in, want tot nu toe heb ik een aantal vreselijke maanden, die ook mentaal hun sporen achterlaten...

Wat fijn dat velen zich al (enigszins) beter voelen!
En dat de meesten zoveel goed nieuws hebben!
Wat vervelend mihoen om zo snel alweer last van je bekken te hebben! Ik heb in de vorige zwangerschap 1x ineens heel veel last daar gehad na een dagje wat al te dol sporten, ik pas nu wel beter op. Hoop dat het bij jou een beetje onder controle blijft.
Gefelliciteerd Livingontheedge!
Wat heftig Toekannaria, sterkte!
Ik had vandaag weer controle, spannend na een week met veel buikpijn (we hebben het dus niet de familie verteld die we het weekend gezien hebben). Gelukkig toch alles goed. Misselijkheid wordt ook langzaam minder en de energie wordt langzaam meer. Sporten zou ik ook erg graag weer willen doen!

Rome90 schreef:
29-11-2019 11:29
Ik wil van fulltime (36 uur) waarschijnlijk terug naar 24 uur, of 28 uur en 4 uur ouderschapsverlof. In ieder geval naar de 3 dagen. Mijn man werkt 36 uur in 4 dagen en is dus ook een dag doordeweeks vrij. Mijn schoonmoeder wil 1 dag oppassen. Waarschijnlijk willen we dus kinderopvang voor 1 dag. Ben wel benieuwd hoe dit nieuws gaat landen bij mijn werk.
Ik kan me voorstellen dat dit veroordelend klinkt, zo is het niet bedoeld, maar ik wil je dit wel meegeven: Mijn nicht heeft het zo gedaan bij haar eerste kindje en dat is slecht bevallen... 1 dag opvang is voor veel kindjes echt weinig om daar goed te kunnen wennen. Dat heeft echt lang geduurd. Uiteindelijk hebben ze er twee dagen van gemaakt en toen ging het heel snel heel goed. Om deze reden nemen veel kinderopvangen ook geen kindjes voor maar 1 dag aan.
Even snel tussendoor: wij hadden net ook een super goede echo :)
Fijn van alle goede echo's!!

Toekannaria wat ontzettend heftig! Sterkte! Ik hoop voor je dat het op termijn toch wat dragelijker wordt en je wat kan binnenhouden.

Hier vind ik de misselijkheid tov de vorige keren echt heel erg tegen vallen. Maar er is wel wat verbetering gelukkig. Al ben ik nog echt heel ver van mijn 'normale niveau' van functioneren.
Zit en lig vooral op de bank. Vandaag voor het eerst weer water kunnen drinken :cheer2:
Sporten is echt nog heel ver weg.

Gaan jullie trouwens nog cursussen ofzo doen?
Ik ga in het nieuwe jaar beginnen met zwangerschapsyoga. Heb ik de vorige keren ook gedaan. Hoop alleen wel dat ik het volhou, in de avond nog iets doen...

Zijn jullie al aangekomen? Ik alleen nog maar afgevallen. Ben heel benieuwd hoe het deze zwangerschap gaat. Bij de eerste maar drie kg aangekomen en bij de tweede geloof ik acht ofzo.
Wat vervelend Toekanneria, is er wel kans dat het beter wordt?

Rome90, wat fijn van de echo!

Hollandaisesaus, wat fijn dat de echo goed was. Wat vervelend dat je je zo voelde. mijn bekkenklachten baal ik inderdaad wel van. Ik ben ook benieuwd hoe lang ik nog door werk, want ik geloof niet dat ik het überhaupt tot een week of 30 volhoud.

m-april, fijn van je goede echo. krijg je nu rond 12 weken dan nog weer een echo of dat niet?

@aankomen, ik ben tot nog toe een kg afgevallen, vraag me niet hoe want ik stop me helemaal vol omdat ik anders honger heb. Vorige zwangerschap 20kg aangekomen, maar vooral veel vocht. Was een week na de bevalling alweer 18kg kwijt. (en ik was ook enorm opgeblazen, tot aan de bevalling)

Hier moet ik 19 december weer naar de verloskundige en dan 20 december geslachtsbepalende echo ergens anders. Mijn Centering Pregnancy begint pas in januari en anders zat er 8 weken tussen de afspraken en dat vonden ze toch wel lang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven