UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
@toekkaneria wat heftig zeg!! En ik zeuren over misselijkheid en overgeven, dit is wel echt extreem. Gelukkig een goeie echo :cheer:

@groenecomputermuis, bij jou klinkt het ook wel heel heftig. Hou je vast aan het feit dat het nu hopelijk wat beter wordt. Ik ben tijdens mn eerste eigenlijk heel de zwangerschap een beetje misselijk gebleven en was het na de bevalling totaal vergeten, tot ik dus weer zwanger werd ;-) Hoewel het nu dus korter was heb ik het wel als zwaarder ervaren... misschien ook omdat er een kleintje rondloopt waarvoor je ook nog moet zorgen

@rome90 gefeliciteerd!!!

aangekomen hier nu 3 kg, maar ik eet ook als een bouwvakker en heb echt al een zichtbaar zwanger buikje.

cursus binnenkort ga ik ook weer beginnen met zwangerschapsyoga, ik doe al jaren aan gewone yoga (sinds geboorte oudste wel op een lager pitje) en heb de zwangerschapsyoga als heel positief ervaren, zeker om te kunnen ontspannen tijdens de bevalling. Grote aanrader voor degene die twijfelen!
Fijn van de goede echo’s! We gaan langzaam allemaal naar het tweede trimester. De eerste spannende maanden achter de rug gewoon! :cheer:

Ik heb iets waar ik toch steeds weer op terug kom. Voor onze dochter heb ik een missed abortion met 9 weken gehad met de uitgerekende datum op 18 juni. Volgens de berekening Vk is het nu weer 18 juni... Ik vind dat zo gek, zo bizar toevallig. Onwillekeurig denk ik er steeds aan wanneer het over juni gaat. Wil het eigenlijk ff van mij afschrijven :)
Poezels, goh wat apart maar ook bijzonder. Je keek vast raar op toen je dit te horen kreeg. Verloopt verder alles goed met jou en de zwangerschap?
Springmommy schreef:
29-11-2019 17:44
Whattodo97 hoe gaat het bij jou??
Sorry lees het nu pas,bedankt voor je vraag.😇 moest even alles bij lezen ook nog. Las het verhaal van melon en kreeg tranen in mijn ogen zo erg...
Verder gelukkig veel goede berichten.

Precies 7 dagen terug heb ik een echo gehad weer. Ik was zo onzeker voor deze echo door de bloeding die ik bijna constant heb maak ik me zo veel zorgen... toen ik in de wachtkamer zat voelde ik me zo slecht dat ik bijna niet kon ademen, had niet door dat het door de angs kwam. Maar toen ik de echo had gehad en weer 2 hartjes en al echt ontwikkelde kleine mensjes zag die zelfs bewogen. Was ik opeens helemaal rustig. Ik weet nu dus waar dat gevoel van geen lucht krijgen weg kwam. Gewoon angst en stress.

Maar de echo was qua de kindjes wel goed alleen is de bloeding in de baarmoeder volgens mij wel wat groter geworden. Dus maak mij opnieuw veel zorgen, vooral omdat toen ik thuis was dw bloedingen deze week weer wat erger waren. Maar wel bruin bloed wat betekent oud bloed wat er natuurlijk toch uit moet. Op 24 dec heb ik weer een echo. Hoop zo erg dat de bloeding dan weg is of in ieder geval een stuk kleiner en dat er niet weer opnieuw rood bloed en dus een nieuwe bloeding komt.

Goed lang verhaal maar maak mij dus gewoon erg veel zorgen.
Verder ben ik wel echt heeel blij dat ik op de 13 weken zit. Geeft wel iets van rust.

Ook had ik nog een vraag voor iedereen eigenlijk.
Zijn er hier ook hartpatiënten? Ik ben namelijk hartpatiënt maar slik geen medicijnen omdat dat niet goed voor de kindjes is en voorheen dee ik dat ook niet. Heb wel een ablatie gehad en daar door wat minder last maar ben erg bang dat dat weer erg gaat opspelen omdat een zwangerschap toch zwaar is ook voor je hart...
Toekanneria schreef:
02-12-2019 21:19
Hi allemaal!

Ik heb al heel lang niks laten horen...
Want mijn zwangerschap gaat alles behalve van een leiendakje.. Ik heb inmiddels 2 keer in het ziekenhuis gelegen door uitdroging en ondervoeding.
Ik voel me beroerd en moe maar na dat ik vandaag de echo gezien heb, weet ik wel weer waarvoor we het doen. 17 juni ben ik uitgerekend ❤️

Meer dames hier met hyperemesis gravidarum?
Dat is wel heftig 😮 veel succes en hoop echt dat het zo snel mogelijk beter gaat.
Wel leuk, ik zie dat je op mijn verjaardag bent uitgerekend❤
Whattodo97, jeetje hebben ze enig idee waarom jou baarmoeder bloed?
Zelf verloor ik lichtelijk bloed in het prille begin, en bleek er een plekje op mijn eierstokken te zitten. De echo daarna was het plekje weg inclusief de bloedingen.
Helaas, ik kan niet met je meepraten over hartproblemen, ik ben geen hartpatiënt. :angel:
poezels schreef:
03-12-2019 21:54
Fijn van de goede echo’s! We gaan langzaam allemaal naar het tweede trimester. De eerste spannende maanden achter de rug gewoon! :cheer:

Ik heb iets waar ik toch steeds weer op terug kom. Voor onze dochter heb ik een missed abortion met 9 weken gehad met de uitgerekende datum op 18 juni. Volgens de berekening Vk is het nu weer 18 juni... Ik vind dat zo gek, zo bizar toevallig. Onwillekeurig denk ik er steeds aan wanneer het over juni gaat. Wil het eigenlijk ff van mij afschrijven :)
Wow dat is wel heel erg toevallig..😮
@Minimousee

Ze weten niet waar het weg komt en zeggen ook er niks aan te kunnen doen dus gewoon afwachten...🐒 gelukkig is het bij jou weg!

Helaas??!! Ben blij dat je niet met me kan meepraten ! 🙈😘
Hm lastig idd, nu kunnen ze er ook niks aan doen om de bloeding te stoppen.
Is jou tweeling 1eiig?
whattodo97 goed van je te horen! Kan me voorstellen dat bloedingen veel stress geven zeg! Heftig! Zeker als je ze nog niet voelt bewegen (wat nu nog logisch is natuurlijk). Hoop dat het snel stopt!
Ik ben ook geen hartpatiënt gelukkig... Heb je nu extra controle bij de cardioloog?

poezels wat toevallig en bijzonder ook. Lijkt me ook wel heftig...
anoniem_388066 wijzigde dit bericht op 04-12-2019 13:45
4.10% gewijzigd
@whattodoo spannend allemaal zeg. Bloedingen, hartpatiënt en zwanger van een tweeling natuurlijk ook zijn extra risico's. Niet onbezorgd.

@poezels wel extra bijzonder toch?
@whattodo, pfff toch spannend hoor iedere keer. Ik snap dat dit voor jou geen onbezorgde zwangerschap is zeker niet omdat je ook hartpatiënt bent. Mijn vader heeft een erfelijke hartafwijking en is 2 jaar geleden ook geopereerd. Ik heb mij laten testen, maar gelukkig heb ik het zelf niet. Onze kindjes krijgen dus ook geen extra controle omdat de kans op erfelijkheid in de tweede graad klein is.

@poezels, het is idd heel toevallig! Is het een jaar geleden geweest?
Bij mij is het dus ook heel toevallig. Bij oudste 3 juni uitgerekend en uiteindelijk 30 mei bevallen en bij deze zwangerschap twijfelen ze dus over de uitgerekende datum omdat de metingen bij termijnecho en extra controle niet overeen stemmen. 30 mei of 3 juni... meer toevallig kan het niet! :biggrin:
Rome en whattodo fijn van de goede echo's! is toch weer even een geruststelling hè.

poezels schreef:
03-12-2019 21:54
:hug:
het wordt volgens mij echt wel onderschat hoe heftig zo'n MA is!

Springmommy schreef:
03-12-2019 15:45
Gaan jullie trouwens nog cursussen ofzo doen?
Ik ga in het nieuwe jaar beginnen met zwangerschapsyoga. Heb ik de vorige keren ook gedaan. Hoop alleen wel dat ik het volhou, in de avond nog iets doen...

Zijn jullie al aangekomen? Ik alleen nog maar afgevallen. Ben heel benieuwd hoe het deze zwangerschap gaat. Bij de eerste maar drie kg aangekomen en bij de tweede geloof ik acht ofzo.
Ik ga in januari ook beginnen met zwangerschapsyoga. Deze had een vriendin aangeraden, die zelf ook weer zwanger is en hier bij haar eerste ook was. Waar ik vorige keer was, vond ik echt veel te actief, echt heftig als je zwanger bent. Ik wil ook wel gewoon weer gaan fitnessen, en als het qua tijden een beetje past ook buiten sporten. In Nederland heb ik Mom in Balance gedaan en hier iets soortgelijks, dat vond ik heel leuk.

Ik ben inmiddels 5 kilo afgevallen. Bij de eerste was ik eerst 3 kilo afgevallen, toen 18 erbij en aan het einde nog weer 3 eraf omdat ik ongeveer niet mocht bewegen en ook geen puf had om voor eten te zorgen. Bij de tweede alleen maar 18 kilo aangekomen, en die waren er nog niet allemaal af (de helft). Dus voor mijn gevoel heb ik nog wel wat reserves ;) Ik eet ook echt wel minder dan normaal want alles staat me tegen en grote porties komen sowieso gelijk weer naar buiten.
Vandaag de termijn echo gehad. Het kindje had er niet zoveel zin in. Het lag niet goed voor de metingen. Maar voor zover ze het kon zien ziet alles er nu goed uit. 💕 UD staat nu op 19 juni.
Springmommy schreef:
04-12-2019 09:22
whattodo97 goed van je te horen! Kan me voorstellen dat bloedingen veel stress geven zeg! Heftig! Zeker als je ze nog niet voelt bewegen (wat nu nog logisch is natuurlijk). Hoop dat het snel stopt!
Ik ben ook geen hartpatiënt gelukkig... Heb je nu extra controle bij de cardioloog?
Hoop het ook🙈🙈!
Heb wel extra controle gevraagd maar dit is een andere cardioloog die zegt dat ik me geen zorgen moet maken, terwijl ik nu al extra last heb, laat staan de laatste maanden...
anoniem_650474f6b9080 wijzigde dit bericht op 04-12-2019 23:20
0.79% gewijzigd
Minimousee schreef:
04-12-2019 09:05
Hm lastig idd, nu kunnen ze er ook niks aan doen om de bloeding te stoppen.
Is jou tweeling 1eiig?
Ze zijn waarschijnlijk 2eiig of heel vroeg gesplitste 1 eiig. 🙂🙈
kaartje1 schreef:
04-12-2019 09:26
@whattodoo spannend allemaal zeg. Bloedingen, hartpatiënt en zwanger van een tweeling natuurlijk ook zijn extra risico's. Niet onbezorgd.
Ja daarom maakt het mij ook zo onzeker.😶😨
anoniem_650474f6b9080 wijzigde dit bericht op 04-12-2019 23:19
1.69% gewijzigd
Livingontheedge schreef:
04-12-2019 12:41
@whattodo, pfff toch spannend hoor iedere keer. Ik snap dat dit voor jou geen onbezorgde zwangerschap is zeker niet omdat je ook hartpatiënt bent. Mijn vader heeft een erfelijke hartafwijking en is 2 jaar geleden ook geopereerd. Ik heb mij laten testen, maar gelukkig heb ik het zelf niet. Onze kindjes krijgen dus ook geen extra controle omdat de kans op erfelijkheid in de tweede graad klein is.
Wat fijn dat jij het niet hebt.!!❤
Het maakt je in het leven zelf zoizo al onzekerder over wat je wel en niet kan. Ik heb het van af mijn 17e en zo ver ik weet is dat van mij niet erfelijk maar gewoon een foutje in de maak van mijn hart.. ik hoop het ook zo want ik gun dit mijn kindjes absoluut niet toe..❤
@lamaa
Fijn om te horen dat het er goed uit zag! 😇
Hallo dames!

Hier ook een mooie echo, alles zag er goed uit :-D Mijn uitgerekende datum stellen ze pas definitief vast met de 20 weken echo. Nu tussen 17-20 juni nog steeds. Ze doen dat later hier vanwege het 41+ beleid na onderzoek. Was ook in Nederland in het nieuws toen dacht ik?

En verder bedankt voor de reacties. Het is heel toevallig en eigenlijk heel mooi. Ik had het er met mijn man over en die gaf zijn theorie. Mijn zusje is 12 juni geboren en 6 weken later overleden. Volgens hem maakt dat juni ook gewoon erg beladen en emotioneel, plus de MA twee jaar geleden. Nu maken we een prachtige positieve herinnering voor juni iig :cheer:
poezels ff nieuwsgierig, wat maakt het dan uit of je het pas met 20 weken vaststelt? Ik dacht altijd dat kindjes tot de 12 weken ongeveer allemaal even hard groeiden en daarna uiteen gingen lopen.
Vind het wel interessant, dat 41+ gebeuren. Heb twee keer tot na de 41 weken 'gedragen' (1x 42 precies en 1x 41+2) en wilde toen zelf juist graag afwachten op spontane bevalling (ook gebeurd).
Wat een wisselende berichten allemaal! Sterkte whattodo! Dit moet een heel onzekere periode voor je zijn. En ook heel veel sterkte voor de misselijken.. mijn hemel, ik ben echt strontverwend. Heb nergens last van, sport nog steeds actief en eigenlijk alleen beetje last van moeheid. Sorry! :shame:

Inmiddels ook bloedgeprikt; 5 buisjes geloodst. Standaard prikken en de nipt. Twijfelden of we dat gingen doen, want ik geloof sterk in intuïtie/buikgevoel en mijn gevoel zegt dat alles goed zit.

Verder geen nieuws. Ik hobbel gewoon verder en word met de dag ronder. Echt al een flinke buik zichtbaar. Maar ik ben ook een kleintje, dus misschien gaat het daarom sneller.

Wij gaan begin volgend jaar nog even heerlijk naar Azië! Zin in. Heeeerlijk even zon en warmte. :heart:
Nou, heerlijk toch, popj! Geniet er lekker van. En super om nog ff weg te gaan samen, en dan zo'n reis! :heart:
Heerlijk popj, nog lekker naar Azie. Wij zijn ook van de verre reizen en hebben het tot op heden (vorige zwangerschap en na de geboorte van onze zoon) nog voortgezet. Nu alleen met zwangerschapsklachten (die hopelijk in januari/februari wel weg zijn) maar wel ook nog een dreumes rondlopen voor gekozen om te gaan duiken in Egypte (nouja mijn vriend dan, zwanger wordt t ontraden..). Voor mij dus een allereerste chill vakantie op een resort in mn leven ☺️ Maar stiekem vind ik dat nu ik zo vermoeid ben helemaal prima.
Springmommy schreef:
05-12-2019 16:06
poezels ff nieuwsgierig, wat maakt het dan uit of je het pas met 20 weken vaststelt? Ik dacht altijd dat kindjes tot de 12 weken ongeveer allemaal even hard groeiden en daarna uiteen gingen lopen.
Vind het wel interessant, dat 41+ gebeuren. Heb twee keer tot na de 41 weken 'gedragen' (1x 42 precies en 1x 41+2) en wilde toen zelf juist graag afwachten op spontane bevalling (ook gebeurd).
Ja hier ben ik ook benieuwd naar. Want dan lijkt het zo net als je met 20 weken een klein kindje hebt de uitgerekende datum wat later word gezet. Dan ben je dus in verhouding met 41 weken langer zwanger dan in Nederland. Hopelijk snap je mij nog. Is gewoon interesse hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven