Uitgerekend 1 t/m 10 juli 2018!

24-10-2017 14:47 783 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend tussen 1 en 10 juli 2018! :sun:

.
. ]
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend/
Geboren
Afspraken Geslacht :heart: / :duckie: Bijzonderheden
M10e
(27)
eerste29 juniVerrassing :heart:
003liesje
(27/31)
tweede30 juni Jongen :heart:
Kellster
(26)
Tweede 1 juli Jongen :heart: / :duckie:
Nikkie1984
(?)
tweede2 juli Jongen :heart: / :duckie: mk jul '17
Fl4urtje29
(?)
eerste2 juliVerrassing :heart: NIPT was goed!
suusjee
(27/28)
eerste3 juli ? :heart:
Morgenstond
(28/29)
tweede 3 juli 13-mrt: controle Jongen :heart: / :duckie:
Mayajama
(29/33)
eerste6 juli Jongen :heart: / :duckie:
winterbaby
(23/26)
tweede7 juli Meisje :heart: / :duckie:
snowgirl1
(32/30)
tweede & derde7 juli/
21 februari
Jongens :heart: :heart:Te vroeg bevallen van twee prachtige jongens :hug:
LaTimo
(33/35)
tweede 8 juli 20 weken echo datum nog niet bekend Meisje :heart: zwanger via IUI na 1 jaar mmm
engeltje86
(31)
derde8 juli Meisje :heart: / :duckie:
Energy08
(30/38)
tweede4 juli Meisje :heart: / :duckie:
Konijntje999
(29/34)
eerste9 juli 25-feb: 20 weken echoJongen :heart: / :duckie: vmk aug '17
Ineedyourlove
(29/37)
tweede11 juli Jongen :heart:
Blue_Yoshi
(32)
tweede11 juli ? :heart:
_butter_fly
(30)
tweede11 juli28-feb: 20-wkn echo? :heart: NIPT was goed!
Mieremuis eerste16 juli/
10 februari
Jongen :heart: Vroegtijdig bevallen ivm trisomie 22 :hug:
:heart: = hartje gezien
:duckie: = goede 20-weken echo

:redrose: -- :hug: grapjasje, :hug: flipje2, :hug: konijnhangoor -- :redrose:

ZomerBloemetje86, jjennyy89 en Tweetje2018, Mojo79 - omdat we jullie al een tijdje niet meer hebben gezien, hebben we jullie (tijdelijk) uit de tabel gehaald. Je bent natuurlijk altijd welkom terug te komen!

J
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
74.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Flipje! :cheer:
Ik ga zo medicatie emesafene ophalen voor de misselijkheid. Ben echt de hele dag en nacht vooral misselijk. :@@: Niet overgeven. Maar kan gewoon niets meer doen zo.
Hopelijk werkt het iets.
Jullie ervaring met dit goedje?
Fl4urtje, daar heb ik geen ervaring mee. Bij mij was het vanochtend ook behoorlijk erg, maar misschien ook vanwege de spanning voor de echo. Dat hoop ik althans. Maar de vermoeidheid maakt het erger en mijn zoontje is geen fantastische slaper, dus ik was om 6:00 al wakker.

Hopelijk werkt het wel voor je!
Lieve meiden
Sorry voor mijn late reactie. Wij hebben maandag ook een kloppend ❤ gezien!!
Mijn uitgerekende datum staat nu op 7 juli. Maandag echo in het Zh. Kijken of hun nog iets anders te vertellen hebben en dan hopelijk gewoon helemaal over naar de verloskundige.

Voor iedereen die ook al een kloppend hartje hebben gezien: gefeliciteerd!!
:cheer:
Fl4urtje29 schreef:
16-11-2017 11:50
Ik ga zo medicatie emesafene ophalen voor de misselijkheid. Ben echt de hele dag en nacht vooral misselijk. :@@: Niet overgeven. Maar kan gewoon niets meer doen zo.
Hopelijk werkt het iets.
Jullie ervaring met dit goedje?
Fleurtje ik ben wel benieuwd of het je helpt. Ik ben ook redelijk misselijk. Niet overgeven. Maar wel constant honger

Bij de eerste zwangerschap voornamelijk alleen last van ochtend misselijkheid en toen ook tabletjes gekregen maar weet zo niet meer welke. Is alweer meer dan 4 jaar geleden.

Meer meiden waarbij de kindjes dik 4 jaar leeftijd schelen als de baby er straks is?
Oh Fl4urtje, ik heb precies hetzelfde! Vanmorgen vanaf de vloer van de badkamer (kon na het douchen niet meer opstaan zonder te spugen) de huisarts gebeld, maar de assistente vond dat ik eerst maar wat huis-tuin-en-keuken middeltjes moest gaan proberen. Toen de vlos gebeld en die namen het heel serieus, hebben de dokter meteen gebeld en net ook de emesafene opgehaald. Ik lig al 5 dagen plat en kan niet meer eten en ook geen water binnen houden, dus vind het wel lastig. Hopelijk werkt dit!
Latimo, mijn zoontje zal 3 maanden na de geboorte van de 2e, 4 jaar worden.
Niet dik 4 jaar er tussen dus maar wel bijna, en bewust.
Ik had niet eerder een 2e gewild eigenlijk.
Oké schat
Gefeliciteerd Latimo!

Vervelend die misselijkheid bij sommige meiden .. hopelijk helpen de medicijnen een beetje.

Mijn oudste zal bijna 5 zijn als de baby komt en mijn (nu nog) jongste ruim 2,5.
Echt heel benieuwd wat de reactie van mijn oudste zal zijn. Wanneer vertellen jullie het de kids? Dinsdagochtend is onze jongste wel mee met de echo maar die zal t nog niet echt snappen. Oudste zit dan op school.
LaTimo, wat fijn dat jullie ook een hartje gezien hebben! Ik zal het er zo even bij zetten in de tabel :)

Het leeftijdsverschil zal hier ongeveer 2.5 jaar zijn. Gek genoeg wilde ik de tweede in eerste instantie eerder, namelijk met 1.5 jaar ertussen. What was I thinking?! :O Ik ben dus achteraf wel blij dat ik toen nog geen cyclus had door de borstvoeding, want inmiddels vind ik 2.5 jaar een heel mooi verschil. Zeker in onze woning. Kan mijn zoontje zo meteen hopelijk zelf de trappen op en kan ik nieuwe baby dragen ;-)

Ik denk dat we mijn zoontje bij de zwangerschap gaan betrekken wanneer mijn buik zichtbaar wordt. Tot die tijd ga ik hem met plaatjes proberen duidelijk te maken dat er in een dikke buik van een vrouw een baby zit :P

Wat naar dat sommigen van jullie zo ontzettend misselijk zijn.
Konijntje, voor jou klinkt het helemaal als ellende. Ben je eerst nog zo op zoek naar mogelijke zwangerschapssymptomen, nu kan je er gewoon niet meer onderuit. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt met de medicatie, anders worden het nog lange weken. En wel op tijd aan de bel trekken als je toch geen vocht binnen houdt!
...
anoniem_347609 wijzigde dit bericht op 16-11-2017 15:22
Reden: Per ongeluk nog ingelogd onder deze account
98.37% gewijzigd
Gaat iedereen hier trouwens de NIPT/combinatietest doen? Bij mijn zoontje hebben we dat niet gedaan, en nu ik in mijn internet-omgeving toch wel veel verhalen heb gelezen dat er een afwijking was, vind ik dat achteraf zo ontzettend naïef. Maar goed, hij is gezond en de kans is heel groot dat dit kindje ook gewoon gezond is.

Maar wij gaan het dit keer wel doen.
Ik weet het nog niet.. bij beide jongens niet gedaan maar twijfel nu ook.
Mijn oudste bleek achteraf ook een aanlegfout te hebben al kwamen we daar pas achter toen hij 2 was en erg ziek werd. Wegens privacy kan ik niet vertellen hoe en wat, maar gelukkig is hij weer helemaal genezen.
Nipt test kon volgens mij nog niet bij vorige zwangerschappen. Weet er ook weinig van eerlijk gezegd. Ik zal me eens goed informeren.
Echo: wat fijn dat de echo’s tot nu toe zo goed verlopen!! Laten we hopen op nog meer mooie berichten de komende weken.

Misselijk: ik heb ook Emasefene gehad. De eerste dagen werkte dit redelijk, hoefde niet meer te spugen. Na een paar dagen begon het weer opnieuw. Heb toen andere pilletjes voorgeschreven gekregen en die werken tot nu toe best goed. Misselijkheid blijft, maar ik kan mijn eten en drinken in ieder geval binnenhouden.

Leeftijd: als ons tweede kindje geboren wordt is de eerste net 5 geworden. Lijkt me heel bijzonder dat hij het bewust mee kan maken allemaal. Wij gaan het hem rond kerst vertellen. Dan zitten er ruim 12 weken op. Ben nu al benieuwd naar zijn reactie 😊

Succes allemaal met de komende exho’s en ook met alle kwaaltjes 🙈
Wat vervelend dat jullie zo misselijk zijn.
Drink elk uur een slokje water ook al komt het er uit.
Ik werk op een verpleegafdeling waar mensen worden oogenomen met hyperemesis gravidarum (=uitdroging door braken bij zws) dus ik weet hoe rot het is.
Soms werkt primperan ook. Dat heb je ook in zetpillen. Het beste werkt het samen met emesafene, dus dat is ook iets wat je kan overleggen.
Primperan mag je alleen liever nuet langer dan 5 dagen gebruiken (slecht voor jezelz, niet voor de baby).

Succes ermee dames!! :-[

Wij gaan geen NIPT doen. Kindje is hoe dan ook welkom, dus ik ga niks met de uitskag doen, het geeft ons alleen maar onzekerheid. Tuurlijk hoop ik op een gezond kind. SEO gaan we wel doen.
Tis voor iedereen anders, en alles is een goede keuze, als je er maar zelf gheheel achter staat.

Ze zeggen wel eens dat een oudste kind zich ook het oudste moet voelen, dus volgens mij is 2,5 jr ertussen of meer juist helemaal goed :) En idd lekker dat ie zichzelf dan uets meer kan redde voor mama.... ;)

Tot de volgende keer!
Hm, de vorige keer heb ik geen combinatietest laten doen. De nipt twijfel ik nu over.

Kindje is hoe dan ook welkom, maar het zou wel fijn zijn als je zo snel mogelijk weet of het levensvatbaar is of niet. Het is natuurlijk niet alleen down wat het kan zijn. En dan kun je passende maatregelen nemen.

Ik begin langzaamaan zenuwachtig te worden voor dinsdag, dan heb ik de eerste afspraak. Goed om zoveel goede verhalen te lezen!
Hier gaat de NIPT gedaan worden, ivm voorgeschiedenis.

In mijn eerste zwangerschap kwam via combitest en vervolgens NIPT aan het licht dat ons kindje trisomie 21 + trisomie 8 had. Dus twee afwijkingen in één kindje... wist niet eens dat dat mogelijk was...
Daarna een miskraam gehad bij 12 weken, dat bleek achteraf door Turner syndroom.

Hopelijk is dit kindje gewoon gezond..
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ach Flipje, wat heftig! Ik snap dat je de test dan sws laat doen. Nog gefeliciteerd met het kloppende hartje. Zo leuk!
Konijntje999 en LaTimo; Ik heb net de eerste zetpil :bonk: ingenomen. Ga het afwachten, en jullie laten weten! Vervelend dat je zo moet overgeven Konijntje999. Hopelijk werken ze voor jou. Ik ga ook gember capsules halen, kan het proberen toch. Dit gaf de HA als tip.
Hoop echt ZOOO dat ze helpen, en al is dat alleen maar placebo idee. OOK PRIMA :worship:

Succes met de komende echo's deze dagen. Voor de dames die nog in onzekerheid zitten; houdt vol! :heart:

Dit is de eerste zwangerschap dus kan niet mee praten over het hebben van een kindje wat wat ouder is. Maar het lijkt me juist fijn, snapt je oudste wat er een beetje komt, en kan misschien een beetje helpen. 2 in de luiers lijkt mij pittiger.
:bye:
Gefeliciteerd allemaal ♥️ Wat fijn al die kloppende hartjes. Hier morgen de echo.. dus begint nu wel spannend te worden.

Misselijkheid: ik heb ook de tabletten emasefene (oid) en bij mij werkt het best goed in verhouding tot de vorige keer de misselijkheid die ik voelde. Maarja.. 2 zwangerschappen kan je nooit met elkaar vergelijken. Ben er op dit moment wel blij mee. Hopelijk word t snel beter voor jullie 😔

Leeftijd: onze dochter is 25 maanden als de kleine word geboren dus iets meer dan 2 jaar. Word pittig denk ik, gelukkig is de psz hier vanaf 2 jaar...

Test: Wij gaan de combinatietest doen. Vorige keer hebben we dit niet gedaan, maar dit keer zou als t niet goed is het ook invloed hebben op onze kleine dame en ik wil haar en mezelf er op zn minst op voor kunnen bereiden.

Voeding: Ik volg ook grotendeels het voedingsschema van Voedingscentrum, maar eet wel leverworst af en toe en salami eet ik wel op mijn pizza. Dus niet super streng...

Blij dat er wat meer gekletst word op het forum! Gezellig
Wat fijn al die kloppende hartjes!

Hier ook flink misselijk, niet overgeven, maar wel flink kokhalzen.

Mijn zoontje zal ook 25 maanden zijn als de kleine geboren wordt.
@liesje waarom de combinatietest en niet de NIPT?
Met de NIPT heb je in een keer 99% zekerheid, met de combinatietest krijg je een kansberekening als uitslag.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wat fijn al fie kloppende hartjes!
Dat maakt dat ik nog zenuwachtiger wordt dan ik al ben. Want 1 op de zoveel zwangerschappen eindigt in een miskraam, dan moet er toch ook hier een keer fout nieuws komen. En ik ben zo bang dat dit bij mij is.. slaat nergens op weet ik, maar zo voelt het wel.

Hier met vlagen wat misselijk, maar goed te doen. Verder steekjes in mijn buik en zere borsten, dat heb ik de hele tijd al.

Qua voeding let ik ook echt heel goef op, wil geen enkel risico nemen.
Wat fijn al fi8e kloppende hartjes!
Dat maakt dat ik nog zenuwachtiger wordt dan ik al ben. Want 1 op de zoveel zwangerschappen eindigt in een miskraam, dan moet er toch ook hier een keer fout nieuws komen. En ik ben zo bang dat dit bij mij is.. slaat nergens op weet ik, maar zo voelt het wel.

Hier met vlagen wat misselijk, maar goed te doen. Verder steekjes in mijn buik en zere borsten, dat heb ik de hele tijd al.

Qua voeding let ik ook echt heel goed op, wil geen enkel risico nemen.
Oeh getsie grapjasje, van die opmerking word ik ook een beetje bang, heb pas de 24e de echo... oooh spannend he.🙃

Fijn dat die nipt dan zekerheid geeft. Dat lijkt me zo zenuwslopend van de combitest, je weet dan eigenlijk nog niks. Reden voor mij om de nipt test dan wel te doen is dat je je dan kan voorbereiden op bv een kindje met Down. Maar moeilijk hoor... Gelukkig denken mijn vriend en ik er hetzelfde over.
Wat fijn die mooie kloppende hartjes! :cheer: voor mijn gevoel duurt het nog heel lang tot de echo voor mij.

Wij gaan ook wel de nipt doen, hebben bij onze eerste ook de combinatietest gedaan, toen was de nipt helaas nog niet in nl, anders hadden we die gedaan. Een vriendin van mij has trouwens een slechte uitslag van de nipt, uiteindelijk bleek er niks aan de hand maar dat is echt slopend natuurlijk!

Hopelijk helpen de middeltjes tegen de misselijkheid bij jullie! Ik ben niet erg misselijk alleen als ik me inspan merk ik dat ik moet kokhalzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven