Uitgerekend 10 - 20 november 2018

05-03-2018 06:14 513 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we met een klein groepje dames te kletsen die tussen 10 - 20 november 2018 uitgerekend zijn.

Hopelijk tot snel & op naar november ;)
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Bella15
(32/36)
2e 6 november Jongen! ?
86Lizz
(32/32)
2e 6 november Meisje! Eind juni GUO Schrijft verder op fb
Jippiejajeej
(31/34)
3e 10 november Geheim ? Schrijft verder op fb
H1988
(31/31)
1e 11 november Verrassing eind juni 20w echo
Suusberg
(41/45)
2e 11 november Meisje! ? 2,5 jaar bezig geweest;
4x vroege mk en nu met 3e IUI zwanger, zware zwangerschap tot nu toe
Vlinders90
(28/33)
1e 13 november Verrassing ?
Nijntje*
(32/32)
3e 14 november Meisje! 19 juni 20w echo Schrijft verder op fb
flipje2
(30)
1e 16 november Meisje! 26 juni GUO Zwanger via ICSI, 4 miskramen (18wk, 12wk, 6wk & 9wk)
Daantjuh88
(29)
1e 16 november Verrassing 3 juli 20w echo
Merl0t
(31/46)
1e 17 november Verrassing ? GUO Grote zus uit eerdere relatie van vriend
Drika79
(38)
2e 17 november wacht op 20w echo ?
Nov18
(27/29)
1e 18 november ? ?
lalameme
(23/26)
1e 18 november Meisje! ? Schrijft verder op fb
zwanger na 1,5 jaar, nog net zonder mm
.
Meer dan twee maanden niet mee geschreven, maar uiteraard altijd weer welkom: Viet_01(30 jaar, 2e kindje, 6 nov), anijsie (34, 1e kindje, 15 nov), florence13 (37, 1e kindje, 23 nov), MangoPeer, Sael, Soof33, endomiel.


(Kom je er niet uit, geef dan een seintje!)

Val89, 83angel en jo_tasy, heel erg veel sterkte... :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:37
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
62.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is wel lastig om voor je te houden hoor. Het liefst vertel ik altijd alles, vooral aan mijn moeder. Van het weekend verlulde ik mij bijna, mijn moeder keek mij aan en had zoiets van, huh dat wil jij toch deze zomer doen? Waarom nu niet meer dan?? Kan moeilijk met een zwangere toet nog ff mijn paard zadelmak maken, dat slaan we dan maar ff over.
Alle reacties Link kopieren
@vertellen: ik zit enorm in dilemma. Plan was om pas te vertellen na eerste echo. Die heb ik 9 april. Dat duurt nog best lang. Al die tijd kan ik het niet delen met vriendinnen en familie. En ik ben nogal een flapuit.
Dochter is 10. Ik neig nu heel sterk naar het sowieso vertellen, want als het mis gaat, krijgt ze dat ook mee.

Wat zouden jullie adviseren? Wel of niet vertellen aan een ouder kind?
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
@merl0t ben je dan niet bang dat je dochter haar mond niet kan houden?

Moeders voor moeders vind ik lastig vanwege mijn situatie. Dit eerste trimester van de zwangerschap is emotioneel een ware kwelling. Ik ben hier al 4 keer doorheen geweest en steeds gaat het mis.
Het verzamelen zelf vind ik echt een hele kleine moeite, maar ik ben voor mezelf mijn zwangerschap nu nog zoveel mogelijk aan het negeren. Ik wil er niet mee geconfronteerd worden. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik de volle periode meegedaan, bij mijn tweede ook een aantal weken.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil ook graag meeschrijven. Allereerst gefeliciteerd iedereen!
Zo heeft iedereen lees ik wel de onzekerheid of eerder al iets heftigs meegemaakt waardoor er twijfel heerst. Ook ik heb dat.
Ik heb een dochter van 6 jaar. In mijn vorige zwangerschap HG gehad. Voor wie dit niet kent: dit is extreem overgeven. Vanaf week 6 kreeg ik hier last van en ben meerdere malen opgenomen in het ziekenhuis. Uiteindelijk aan de sondevoeding en rond 26 weken werd het minder.

Ik ben nu ongeveer 5 weken zwanger. Heb zo'n digitale test gedaan. Vorige week dinsdag positief getest. Toen was ik een week overtijd. Dus rond 17-20 november uitgerekend gok ik.

Beetje last van rommelende darmen, gevoelige borsten. Maar verder vrij weinig. Vorige week donderdag bloedverlies gehad. Heel weinig bij het afvegen. Verder nooit meer. Was eenmalig overdag.

Nu maak ik met toch zorgen ( zoals iedereen ). Enerzijds omdat ik wacht op de misselijkheid, dat is ook een teken voor mij dat het goed zit. Nu ik nog niet misselijk ben, ben ik bang dat er iets niet goed zit.

Vind het leuk om met jullie mee te lezen en ervaringen te kunnen delen.

12 april is mijn eerste echo. Ik heb het verder nog aan niemand verteld. Behalve mijn vriend natuurlijk :)

Fijne dag iedereen ( ik kijk vanavond even of ik mezelf aan de tabel kan toevoegen )
Ik vind het ook best lastig om aan niemand te vertellen. Je wilt het toch graag met vriendinnen bespreken.

Nog 8 nachtjes tot de eerste echo. Hopelijk een kloppend hartje.

De dagen gaan zo langzaam...
Oh my god de symptomen zijn ineens compleet los! Ontzettend moe, vannacht 10 uur geslapen en nog moe; misselijk in de ochtend, zure oprispingen, pijn in onderbuik bij te snel opstaan en kan heel direct uit de hoek komen nu. Dus ja al met al is dit nu direct al een totaal andere zwangeraxhap dan de eerste.
Alle reacties Link kopieren
@Merlot, met die leeftijd zou ik het wel vertellen! Waarschijnlijk kun je ook wel afspreken dat ze er alleen met jullie over praat?

@ Sael, heftig HG! Bij mijn eerste wel zoveel gespuugd dat infuus nodig was, maar niet continue zo heftig dat het HG was. Wel bij allebei mijn zwangerschappen tot laat veel gespuugd (28 weken bij de eerste, tot 32 weken bij de tweede).
Hopelijk verloopt deze zwangerschap bij jou anders!? Kans op herhaling is wel groot bij HG volgens mij?

@suusberg, dubbel hè? Aan de ene kant wil je geen klachten, aan de andere kant wel fijn dat je weet dat je hormonen goed bezig zijn en toenemen..

@flipje, ik begrijp je ‘struisvogel’ tactiek in jouw situatie heel goed.. denk je wel dat er een keerpunt voor je komt bij bijv. een goede nipt/ 20 weken echo? Dat je wel blij kunt zijn? Ik hoop het echt voor je!

Hebben jullie al nagedacht over prenatale screening? Er al uit of jullie de nipt willen laten doen? Wij twijfelen nog, maar neigen wel naar ja, bij de 2de ook de combinatietest laten doen.. nu vind ik ook wel het belang van onze kinderen meewegen.. een niet gezond broertje/zusje heeft ook zoveel invloed op hen..

Vanavond de eerste echo, voornamelijk om te kijken of eea wel op de juiste plek is ingenesteld.. maar stiekem hoop ik natuurlijk ook wel op een kloppend hartje, zou qua termijn moeten kunnen..
Alle reacties Link kopieren
Wij laten de nipt doen. Ik wil dit graag weten en zal dan als het slecht is ook de zwangerschap afbreken.

Hier wil ik het soms ook van de daken schreeuwen maar ik houd me in tot na de echo

Moeders voor moeders heb ik bij mijn dochter aan meegedaan vanaf dat ik 9 weken was toen al 2 echo’s gehad en geloofde dat deze bleef zitten. Net voor haar een miskraam gehad. Nu ook weer 2 miskramen gehad ga me pas aanmelden als het voor mijn idee goed zit. Eerst maar eens af blijven tellen tot de eerste echo.
Jippiejajeej, hoe was je echo?
Alle reacties Link kopieren
Jippijajee hoe was het? Ik ben ook erg benieuwd voor je! En hoe ver ben je? Zie je geloof ik niet in de tabel? (Of ik kijk scheel op m’n telefoon Haha)

Nipt: wij twijfelen heel erg. Hebben het bij ons zoontje bewust niet gedaan, maar op één of andere manier staan we er sinds de miskraam wat minder “losjes of makkelijk” (niet helemaal het goede woord) in en denken we wat anders hierover. We maken iig nu nog geen keuze, willen er nog even goed overna denken en met de verloskundige er over hebben.

Vertellen: oooh ik vind het zo lastig om niks te zeggen hahaha. Enerzijds vanuit enthousiasme en anderszijds dat ik er minder geheimzinnig over doe of denk. We hebben het onze ouders verteld en een paar vriendinnen weten het. Mijn vriend heeft het afgelopen week ook tegen één van zijn beste vrienden gezegd.

Echo: morgen is het voor ons zo ver... heel spannend hoor.. Pff!!! Maar ga er nu in principe wel vanuit dat het deze keer goed zit. Voel me in iedergeval behoorlijk zwanger ;)

Meiden die al een kindje hebben; merken jullie ook al dat je buik wat op gaat zetten? Ik ben vandaag precies 7 wk volgens m’n berekeningen en ik moet ‘s middags gewoon m’n knoop al los doen.. whoaa dat voelt wel snel hoor!! (Ben niet zwaarder ofzo dan bij m’n 1e zwangerschap)
@Viet: ja hoor hier ook. 6 weken en loop t liefst nu al in een broek zonder knopen, maar ja op werk mogen ze t nig niet weten, succes met de echo vandaag!

@jippijajee: echo hopelijk goed?

Fijne dag vandaag
Alle reacties Link kopieren
@Viet: veel plezier vandaag!!
@Jippiejajeee: alles goed op de echo? Leuk om je kleintje voor het eerst te zien?
@Suus: sterkte met alle klachten. Gaat hard bij jou!

@hier: totaal nog geen klachten. Ondanks derde zwangerschap nog geen last van uitgezette buik. Ook nog geen last van vermoeidheid of misselijkheid.
Maar misschien heb ik door mijn twee kleintjes gewoon te weinig aandacht voor mijn lijf ;-D

@werk: in mijn functie werken we met drie personen. Hoorde ik gister dat een van die collega’s zwanger is.. oeps ;-D

@nipt: wij gaan die zeker doen en zullen ook afbreken indien de uitslag niet goed is.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa de echo was goed 😊
Gister 6+2, groei precies volgens verwachting, zit op de juiste plek en een mooi kloppend hartje!
Heel blij!
Alle reacties Link kopieren
Ooh super! Goed nieuws Jippijajee!!
Wil jij ook in de tabel? Ik wil dat wel doen, en dan gelijk iedereen even op volgorde van (verwachte) uitgerekende datum zetten?

@tabel: Misschien dat we nu ook wel genoeg meiden hebben en de tabel ‘sluiten’? Wat denken jullie?

Ik heb de echo pas eind vd dag, maar zit toch nu al met een zenuwachtig gevoel.. gaat een lange dag worden 😏
Alle reacties Link kopieren
Hi Viet, ik wil wel graag in de tabel, was me nog niet gelukt!
Leeftijden 31/34, 3de kindje, 10 november uitgerekend.

Jij vandaag je echo! Spannend hè?! Wij hadden ook ‘s avonds, hele dag afwachten..

Buik: ik heb vaak wel aan het eind van de dag een wat dikke buik, overdag gelukkig nog niets te zien, broeken passen nog 😊
Alle reacties Link kopieren
@Viet_01 Ik zou graag ook in de tabel komen staan. Nog niet gelukt op de telefoon.
Leeftijden 31/35, 2e kindje, 17-20 november uitgerekend
Spannend vanavond! Ik wens een super goede echo toe. Succes met afwachten..

@jippiejajeej Super fijn dat je echo goed was. Dat geeft toch een gerust gevoel.


Nipt denk ik over na. Vorige keer nooit gedaan. Alles ging toen zo snel en raar. Met 5 weken kwam er achter dat ik zwanger was en met 6 weken lag ik ook al aan het infuus wegens uitdroging en dat ging ziekenhuis uit en in.

Ik heb gister navraag gedaan of ik mijn echo eerder kan krijgen. Ik heb een grote kans op HG en aangezien ik nu nog nergens last van heb, maakt me dit zo onzeker. Maar ja ik ben ook nog maar 5 weken.. Ik mag nu volgende week dinsdag 27 maar komen. Heel blij mee. Gister zelf nog een keer een test gedaan om te kijken of het streepje nu ook duidelijker aanwezig was dan vorige week... Dat was het wel.

Nog geen last van opgezette buik, dat ik merk de broeken kunnen nog netjes dicht. Sport ook nog lekker door, zolang dat lukt.

Nu heb ik zondag een High Tea, kijken of ik een beetje ongemerkt hapjes kan laten staan die ik niet mag hebben.
Alle reacties Link kopieren
@jipppiejajeej gefeliciteerd met je mooie echo!

@flipje ik heb je verhaal teruggelezen. Wat een intensieve weg. Ik snap dat je niet euforisch rondrent. Eerst het vertrouwen terugvinden. Wens je een goede zwangerschap!

@viet_01 spannend, afwachten vandaag!

@sael ik gun je een zwangerschap zonder HG. Wat heftig lijkt me dat zeg. Snap wel dat je extra alert bent op symptomen nu. Al weet je natuurlijk nooit of je zwangerschap 't zelfde verloopt.

@nipt wij denken eraan de nipt niet te doen. Komende weken nog eens goed samen doornemen. Ik denk sowieso niet dat we de zwangerschap afbreken bij vermoedens van Down. Dus het weten is dan ook niet persé nodig.

@symptomen: moe!! Was m'n eerste echte symptoom: in slaap vallen op de bank. En lage rugpijn, steken in liezen en zeurende bandenpijn. Dat wordt iets minder, maar is nog wel aanwezig. Misselijkheid met vlagen, als ik honger krijg met name. Eten gaat ook in etappes nu, niet te veel in één keer en geen lange tussenpozen.

Avontuur hoor, dat zwanger zijn.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
@Jippiejajeej! Fijn dat de echo goed was, gefeliciteerd!!

@viet. Kun je je gedachten niet verzetten?? De dag wat anders gaan doen zodat hij zo voorbij is? En dan vanavond een goede echo natuurlijk!!!

@Sael. Die misselijkheid blijft je hopelijk bespaart, ik hoop voor de dames dat het ons allemaal bespaart blijft. (als ik ergens een bloed hekel aan heb is het overgeven, dus ik hoop dat we die stap in zijn geheel overslaan)

@nipt. Wij hebben het er nog niet uitgebreid over gehad, ik wil het zelf denk ik wel. Vooral omdat er in de familie ook wat dingetjes voorkomen wat je op voorhand liever wel weet.

@ Symptomen. Alleen iets sneller een zere onderrug.

@ Broeken. Die passen nog prima! Merk wel dat ik druk op mijn buik niet heel prettig vind, vriendlief heeft de neiging om met slapen een been over mijn rug of buik heen te leggen. Vond ik altijd al irritant, nu helemaal!
Alle reacties Link kopieren
@merlot dank je voor je steun.
Maar hoe bedoel je dat, dat je het niet hoeft te weten maar dat je wel zou willen afbreken bij vermoeden van Down? Want dan moet je het toch juist weten? (gewoon interesse)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
@flipje ik denk juist dat we niet gaan afbreken, vandaar dat we 't eigenlijk niet hoeven weten. Je hebt een woordje gemist :)
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Merl0t schreef:
20-03-2018 12:03
@flipje ik denk juist dat we niet gaan afbreken, vandaar dat we 't eigenlijk niet hoeven weten. Je hebt een woordje gemist :)
Oooooh, dan snap ik het natuurlijk inderdaad hahaha.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
@Jippiajee: Goed zeg een goede echo!!! Ik mag vrijdag a.s.!
Alle reacties Link kopieren
Even een korte reactie: de echo was helemaal goed! :cheer2: Ben nu volgens de meting precies 7 weken, UD 1 dagje opgeschoven naar 6 nov.

Uiteindelijk is de dag voorbij gevlogen op werk, waardoor ik me nog moest haasten Haha!

Ik zal morgen de tabel ff bijwerken! :HA:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn viet! Geniet er lekker van! Voor jou ook jippiajee! Gefeliciteerd!

Ik begin ook met een update! Vandaag zit ik pas op 5.2 weken. Maar ik had toevallig bij mijn gynaecoloog een afspraak staan om de uitslagen te bespreken en dan te kijken wat we gingen doen. Dat was gelukkig niet meer nodig! Ze was zo ontzettend oprecht blij voor ons en heeft meteen een echo gemaakt. Het zit iniedergeval op de juiste plek en het zag er voor deze termijn perfect uit. uiteraard nog geen hart actie zichtbaar. 18 april heb ik nog een afspraak met haar maar mag mij nu wel alvast aan gaan melden bij een verloskundige, daar zal ik waarschijnlijk nog iets eerder een echo krijgen.

Nipt gaan wij doen, fijn om te weten waar je aan toe bent, daarnaast is vriend duidelijk dat hij geen zwaar gehandicapt kindje wilt. Voor mij ligt dat iets anders omdat ik een tijd met kinderen met beperkingen gewerkt heb. Nou ligt het er natuurlijk aan wat er eventueel voor uitslag uit zo komen. Nog iets om verder over na te denken!

Ik meld mij denk ik vanavond aan voor moeders voor moeders.

En flipje, volkomen begrijpelijk wat jij schrijft! Ik hoop zo ontzettend erg dat het nu toch eindelijk een keer allemaal goed mag gaan! Tot die tijd lekker in de struisvogelstand, en heel veel doen waar jij blij van word!

Hier ook flink last van kwaaltjes, vervelend maar dankbaar dat ik ze mag hebben!

Wanneer vertellen jullie het aan familie/vrienden. Hier echt in dubbio. Beste vriendin weet het. Eigenlijk wil ik voorlopig nog wachten, maar ergens ook niet. daarnaast heb ik een redelijk jong broertje en zusje, denk aan basisschool leeftijd bovenbouw. Wanneer vertel je het op die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Viet_01 & Jippiejajeej met de eerste goede echo! Wat fijn!

@nipt. Wij willen ook graag de nipt test laten doen. Toch fijn om te weten waar je aan toe bent en bij een slechte uitslag toch de keus te hebben er wel of niet voor te gaan.

@symptomen Erg vermoeid maar geen last van misselijkheid.

@broeken eind van de dag een opgeblazen buik. ( Erg last van obstipatie )

Wij hebben het ( met heel veel moeite) nog aan niemand verteld. Wil eerst zo graag bevestiging met een goede eerste echo. Dus nog even wachten tot volgende week woensdag en misschien wachten we wel tot de termijn echo met vertellen. Hoe doen jullie dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven