Uitgerekend 11 t/m 20 juli 2018!

03-11-2017 15:50 633 berichten
Wie ook?
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Afspraken Geslacht Bijzonderheden
dromenvangert 30 1e 9 juli 27-01 3D-echo + geslachtsbepaling
21-02 20-weken echo
:heart:
H300 27 Eerste 13 juli 26-01 geslachtsbepaling :heart:
Grenade 29Eerste13 juli26-01 geslachtsbepaling :heart:
Luna1990 27 Tweede 14 juli :heart:
Nixx 30 Derde15 juli24-01 geslachtsbepaling:heart:
raceslak 30 1e15 juli:heart:
Miss37 37 Tweede 16 juli :heart: Goede NIPT!
WWW7 Tweede 16 juli :heart:
Leeuwtje1984 33 2e17 juli:heart:
shassel 30 1e19 juli:heart:
Ravenloos 30 1e 19 juli 27-01 geslachtsbepaling :heart: mk juli '17
Selin26 27 1e20 juliMeisje!:heart: mk sept '17
Aliesje83 34 Tweede 22 juli :heart: mk juni '17
:heart: = hartje gezien
:duckie: = goede 20-weken echo

(Ik heb een bestaande nick gebruikt, vandaar de 'gekke' login gegevens (februari i.p.v. juli). ;-D Het leek me niet nodig om weer een nieuw email adres en nieuwe viva-account aan te maken. Gebruikersnaam: Februari2018, ww: februari)

:redrose: Zwangeres
:redrose: Eftelingmeisje
:redrose: Ninjaaa
anoniem_347609 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 19:26
50.25% gewijzigd
Gefeliciteerd ravenloos! Bijzonder zo'n vroege positieve test.

Haha miss heb ook gisteren met mijn vriend besproken dat ik wachten tot kerst best lastig ga vinden. Misschien denken we er na de eerste echo ook wel anders over. En spannend is het zeker. Vanmorgen nog een keer getest en absoluut positief maar geen knal test die ik had verwacht. Dat maakt me dan toch weer onzeker
anoniem_6541f06a576df wijzigde dit bericht op 08-11-2017 07:03
0.00% gewijzigd
Dat is waar raveloos maar het blijft spannend

Grenade ja lastig he. Tis wel leuk met kerst vertellen maar ik weet zeker dat ik dat niet ga halen haha.

Zit net in mijn agenda te kijken wat duurt het nog lang naar de 9 weken voor de eerste echo. Ik ben niet ongeduldig hoor :p
Wil eigenlijk vragen of het een paar dagen eerder mag want mijn man moet voor zijn werk naar het buitenland en ik wil hem wel mee hebben.

Er is bij ons in de straat weer een kindje geboren (nieuwbouw wijk) word lekker druk met kindjes
Fijn om hier alle spanning met elkaar te kunnen delen!

Dit is mijn 2de zwangerschap en al hoewel ik het nog niet helemaal besef vind ik het toch weer erg spannend!

Ik heb vannacht de hele nacht buikpijn gehad en nog steeds... zo bang dat het mis gaat:(...

Gelukkig mag ik over 2 weken al een echo maken en hoef ik dus niet zo heel lang te wachten! Zie dat jullie allemaal tot 9 weken moeten wachten, dan duren die weken zeker nog lang!

Ik heb het 2 vriendinnen vertelt en mijn moeder. Onze ouders willen we het rond sinterklaas vertellen en onze vrienden ook ergens tussen sinterklaas en kerst. Ik wil niet moeilijk hoeven te doen voor het kerstdiner, dus makkelijker als de familie het dan al weet :p de rest mag het met oud en nieuw weten.

Het probleem is dat ik dus nog steeds weinig voel. Ik heb alleen last van buikpijn en soms wat vlagen misselijk maar niet heel erg. Ook geen gevoelige borsten of iets... meer die nog weinig merken?

Xxx
Hé luna ik voel me ook niet heel anders. Iets meer moe denk ik, ik slaap wat slechter. Ben nu ineens vroeg wakker. Ik lijk meer en sneller honger te hebben en gedurende de dag wat lichte zeurende buikpijn. Ook wat meer puistjes. Maar al met al vind ik dit ook niet heel veel. Oja gespannen borsten soms maar eigenlijk niet misselijk

Ik ga proberen me er niet te druk om te maken. Juist dat lijkt me slecht voor de baby. Maar het is wel lastig. Ik ga denk ik toch donderdag de verloskundige bellen en dan vragen om een vroegere echo.

Morgen komt een vriendin op bezoek die bijna elf weken is. Hopelijk lukt het me niks te verklappen
Alle reacties Link kopieren
Mijn 'klachten' zijn ook nauwelijks waarneembaar hoor, het is dat ik er veel op let. Als ik erg druk bezig ben met werk/huishouden/whatever dan merk ik er weinig van.
op het moment heb ik ook alleen wat buikkrampjes.

Wij gaan het ook snel vertellen aan ouders/broers/zussen.
Dat hebben we vorige keer ook gedaan en dat beviel goed haha.Dan hoeven er geen leugentjes om bestwil gemaakt te worden en/of situaties ontweken.

Ik zit te twijfelen om de verloskundige al te bellen, of om nod af te wachten (nog 6 dagen)... Wat zouden jullie doen?
ravenloos wijzigde dit bericht op 08-11-2017 08:44
0.55% gewijzigd
Fijn om te horen dat jullie ook niet veel kwaaltjes hebben!

Moet me inderdaad ook niet druk maken. Meer dan wachten kan je op dit moment ook niet doen...

@ravenloos ik zou wachten tot na je nod. Op de dag van je nod nog even een test doen (Zou geen dure indicator test kopen want je weet wanneer je nod is en dan weet je dus als het goed is ook dat je dan precies 4 weken zwanger bent, dus zonde van je geld.) Maar je moet het natuurlijk zelf weten ;)
Alle reacties Link kopieren
Was het zowaar vergeten om iedereen hier te feliciteren!! :facepalm: Gefeliciteerd allemaal!! :mrgreen: :daisy: Duurt vet lang he...wachten tot een eerste moment. Hoop dat we snel onze intake bij de verloskundigenpraktijk hebben.

@ravenloos Lijkt me wel heel spannend, zo pril al positief testen. Then again...het blijft voor iedereen spannend! Ik ga voor je duimen dat je volgende week nog steeds een positieve test hebt, gewoon vanuit gaan!

Gister was geen lekkere dag, was een beetje flauwig en had weer meermaals diarree, dus 2 x ORS genomen. Bizar genoeg kreeg mijn man 's avonds hetzelfde, dus het is denk ik inderdaad een virusje. Heb vanochtend de doktersassistente aan de lijn gehad en die gaf als tip licht verteerbaar eten, alles goed hygiënisch houden (dat wordt 50 x m'n handen wassen na alles), en inderdaad ORS nemen. Als het vrijdag nog niet over is moet ik even bellen. Maar moet zeggen dat ik me nu al een stuk beter voel, wellicht speelt spanning toch ook mee.

Heb wel een dagje pretpark met m'n familie afgezegd donderdag. Buiten dat ik superslecht ben in liegen en normaal echt in iedere achtbaan ga, leek het me verstandig nu ff rustig aan te doen - geen zin om daar van wc naar wc te moeten rennen. :-( Liefst zou ik het ze meteen uitleggen waarom, maar toch nog maar even zien te rekken ;)
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal! Wat leuk zeg dat iedereen zo rond dezelfde tijd is uitgerekend. Ook heel fijn dat we het er hier al over kunnen hebben. Wij gaan het namelijk voorlopig nog tegen niemand vertellen, waarschijnlijk pas als we zelf ook het geslacht weten. Iedereen in onze omgeving vertelde het al voor 8 weken dus wij dachten ook weleens leuk om het te vertellen als we weten wat het wordt😉. Tenzij ik opeens een hele grote buik krijg, dit is namelijk wel mijn derde zwangerschap.

Tegen mijn zusje en mijn ouders wel een stukje eerder want ik heb samen met mijn zusje een eigen bedrijf en het is wel zo makkelijk als zij er vanaf weet.

Ik doe vrij fanatiek aan bootcamp en crossfit, maar tijdens een sprintje had ik gisteren echt het idee dat ik geen centimeter vooruit kwam 😏. De rest van de oefeningen had ik nergens last van, ben benieuwd hoe lang ik het ga volhouden. Het liefst totdat ik echt niet meer kan!
Hier ook het idee dat mijn conditie totaal verdwenen is. Niet dat die super was maar nu helemaal slecht.

Voor ik zwanger was gebruikte ik een app om mijn cyclus bij te houden. Heeft er iemand een goede tip voor een app voor als je zwanger bent?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de app 'zwangerschap'. Die laat mooie plaatjes zien + echo foto van hoe het er nu in je buik uitziet (per week).

Manmanman sinds ik positief getest heb word ik opeens 's nachts op 03:00 om te plassen en ben daarna klaarwakker tot 06:00, waarna ik weer in slaap val om rond 07:00 wakker te worden van de wekker van manlief :bonk: #enormewallen

Ik kon mezelf gisteren niet inhouden en heb bij de prenatal een overslagrompertje gekocht in maat 50 en een testsetje tiny rituals :heart:

Vanmorgen weer een testje gedaan en het lijkt erop dat mn hcg waardes oplopen :cheer:
dinsdag rond 11:00
http://i67.tinypic.com/2epukon.jpg

vandaag rond 08:00
http://i67.tinypic.com/520srb.jpg
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mag ik ook meeschrijven? ben wel (als ik het goed berekend heb) ietsjes eerder uitgerekend, namelijk 9 juli. maar zoveel scheelt dat niet toch? :A:
Ik wil het zooo graag al vertellen aan mensen, maar we willen wachten tot na de eerste echo (die staat 27nov gepland) en dan met de sinterklaas onze ouders een leuke surprise geven :-D
Het wordt ons 3de kindje, we hebben ze lekker dicht op elkaar (1e is bijna 3 en de 2de wordt maandag 1) dus zal een drukke en vermoeiende periode aankomen, maar komt vast wel goed.
tot nu toe niet echt klachten, vermoeid (maar nr2 slaapt nog niet door, dus kan ook daardoor komen) en een beetje last van mn rug. maar bij de eerste 2 zwangerschappen heb ik ook minimaal last gehad, het was dat mn buik dikker werd.
ben wel al 2x precies op de uitgerekende datum bevallen, dus ben benieuwd of nr 3 ook zo stipt wordt ;)
Alle reacties Link kopieren
ow en iedereen natuurlijk gefeliciteerd! :hello:
Gefeliciteerd misspumpkin. Zooo pittig de kindjes zo dicht op elkaar! Respect voor jou hoor.
Hier bewust gewacht tot onze dochter naar school zou gaan. 2 thuis gaat mij niet lukken ivm mijn gezondheid.

Ravenloos schattig he die kleine rompertjes en kleertjes! Ik zat laatst tussen de babykleertjes van mijn dochter te kijken.

Luna1990 fijn dat je eerder een echo krijgt! Hoever ben je dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de app zwangerschap van Health & Parenting. Je kan ook je afspraken, echo’s en buikfoto’s inzetten. Hele fijne en gebruiksvriendelijke app vind ik.

Wat fijn dat de test oploopt Ravenloos. Leuke hè al die kleine babykleding, je kan je niet voorstellen dat daar straks een klein hummeltje in past. Wij hebben alles nog van onze dochters dus zodra wij het geslacht weten kunnen we of alle babykleding gaan uitzoeken en wat we tekort hebben aanvullen en anders als het een jongen zou worden moeten we echt alles kopen!

Gefeliciteerd misspumpkin!! Ik doe het je niet na hoor, de kindjes zo dicht op elkaar. Mijn oudste zit al op school en de nu nog jongste is bijna 3. We hebben nu ook bewust gewacht totdat de jongste bijna naar de basisschool gaat.
Fijn dat je testen oplopen ravenloos! haha ik ga nu bewust niet naar winkels met babykleding. Ik hou echt van winkelen en ik weet zeker dat ik me ook niet kan inhouden. Het idee om straks en babykleding en positiekleding moet kopen vind ik ook helemaal niet erg. En hier ook ineens moeite met doorslapen. Ookal ben ik moe uitslapen lukt niet meer en ook s nachts ineens vaker wakker. Gelukkig vandaag een dagje vrij

Gefeliciteerd misspumpkin! Lijkt me ook best zwaar, maar het zal vast goed komen.
Ik zal straks met laptop ook even de tabel invullen. Via mobiel lukt het me niet

Bedankt voor de app tip nixx! Heb er nu verschillende gedownload. De nutricia app om te checken welk eten ik wel en niet mag.

Over een paar weken dus uit eten. Heb bedacht het restaurant van te voren even te bellen om wat vragen te stellen over gerechtjes waarover ik twijfel. Is een soort tapas restaurant dus ik wil ook verschillende dingen kunnen eten.
Alle reacties Link kopieren
misspumpkin schreef:
09-11-2017 08:32
Ik wil het zooo graag al vertellen aan mensen, maar we willen wachten tot na de eerste echo (die staat 27nov gepland)
Jaaa wij ook op 27 nov! Was zo blij dat de verloskundige de termijnecho zo 'vroeg' (7,5 week) in wilde plannen, kan niet wachten om eindelijk iets 'echts' te zien! :hyper:

Heel knap trouwens dat je 3 kindjes zo vroeg op elkaar aandurft, het lijkt me loeizwaar! Ad andere kant leert de oudste al snel dat hij/zij af en toe moet meehelpen denk ik?

Ik heb met manlief afgesproken dat als de gegraveerde muziekdoosjes vóór het weekend binnen zijn, we het in ieder geval ons beide ouders gaan vertellen. Mijn man is enig kind en ik weet zeker dat zijn ouders staan te popelen om oma en opa te worden - ik zie ook eigenlijk geen bezwaar meer tegen het zo vroeg vertellen - voorpret is altijd leuk om te delen en als het mis zou gaan zouden we het natuurlijk net zo goed vertellen. Maar aan dat laatste probeer ik zo min mogelijk te denken!
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Dromenvangert, super zeg dat jullie dan al zo vroeg een echo hebben! Het is fijn om te weten dat alles dan echt goed is! Mijn eerste zwangerschap was niet gepland, ik wist niet hoe lang ik al zwanger was maar bij de echo bleek het echt een heel stuk verder dan ik zelf dacht. Ik vond het toen super fijn dat ik wist dat alles goed was!

Ik ga volgende week de verloskundige bellen, meer voor het idee dat de echo dan niet zo heel lang meer duurt ;-) het duurt toch altijd te lang!
Fijn dromenvangert en misspumpkin dat jullie de eerste echo gepland hebben!

Zonet de verloskundige gebeld, op 30 november intakegesprek. Een echo inplannen kan via internet, maar net wanneer ik voor een vroege echo zou kunnen is er heel weinig plek. Vanavond even met mijn vriend overleggen of hij 1 december zou kunnen. Ik hoop dat het kan, want dat afwachten vind ik best wel spannend. 3 weken schiet dan ook al best op..

Ik had echt kerst in gedachten om het te gaan vertellen, maar mocht 1 december doorgaan dan vind ik met sinterklaas ook een prima optie.

Vriendin die op bezoek was die weet dat ik gestopt ben met de pil, ze vroeg vanmorgen en hoe gaat het bij jullie. Al stammelend eeh nou ja afwachten he en snel over wat anders. Lastig om dan ineens een goed antwoord te geven. Had deze vraag ook niet gelijk verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Hier begint het bij ons beide steeds meer te dalen het nieuws haha.

Dit weekend gaan we het ook aan mijn ouders vertellen, meer ook omdat die afspraak stond en we hen niet elke maand zien. En verder weten twee goede vriendinnen het en daar komen er nog twee bij. De rest wachten we tot tussen de 8-13 weken. Afhankelijk ook hoe het gaat.

Ik ga me morgen ook maar eens aanmelden bij de verloskundige. Hoop stiekem ook dat we rond 8 weken al terecht kunnen.

Ik ben wel echt zooo moe de hele tijd. Blij dat het bijna weekend is. En honger dat ook... ik ben de afgelopen twee jaar bezig geweest met sporten en afvallen. Dus moet ook wennen dat ik nu meer moet eten (ik at nog steeds minder kcal dan mn onderhoud). Dus gister maar extra en gezonde tussendoortjes ingeslagen. Gelukkig nog geen ongezonde cravings.
Alle reacties Link kopieren
Fijn zeg dat jullie al zo snel terecht kunnen en dan ook al een echo kunnen maken! Dan schiet het einde van de maand echt op hè!

Ik las vandaag op de website bij de verloskundige dat je rond de 6 weken kan bellen en dan met 9.3 weken een echo krijgt. Bij mij duurt het dus nog wel even.

Ninjaa, dat moe zijn herken ik wel van mijn vorige zwangerschappen. Lekker op tijd naar bed, nog even een serie kijken in bed of een boek lezen en in het weekend lekker uitslapen hielp bij mij heel goed!
Alle reacties Link kopieren
Ahh ik ben jaloers, ik wil ook al een afspraak maken bij de verloskundige... Maar moet van mezelf wachten tot medio volgende week/NOD (nadeel van zo vroeg testen haha). :-?

Ik was bij mijn vorige zwangerschap ook zo moe.
Voelt het bij jullie ook aan als de vermoeidheid die je hebt als je hele erge griep gaat krijgen?! Bij mij voelt het wel anders dan een normale vermoeidheid van bv een nacht slecht slapen.

We weten nog niet precies hoe we het de ouders gaan vertellen.. Vorige keer was het echt een enorme verrassing voor iedereen. Nu verwachten ze het al een beetje... Misschien moeten we het gewoon op de groepsapp gooien, is wel lekker origineel :mail:
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hier ook meeschrijven, heb afgelopen dinsdag positief getest en ben volgens de berekeningen 18 juli uitgerekend. Hier ook vooral wat buikkrampen, hoofdpijn en een licht gevoel in mijn hoofd. Moet ik mezelf in het schema zetten?
Voor mij is het de eerste, voor mijn vriend niet. Ik vind het onwijs spannend en kan het nog niet geloven. Wil volgende week de vk bellen, morgen eerst nog een clear blue doen omdat ik wil dat het woord zwanger er staat haha. Maakt het wat tastbaarder allemaal.

Gefeliciteerd allemaal!
Gefeliciteerd voor de gene die positief hebben getest!😚

Ik weet niet meer wie de vraag stelde (irritant via je telefoon) maar ik ben nu 4,5 week en krijg met 6 weken een echo.

Heb vandaag ook de dokter gebeld. Goed gesprek gehad maar was daarna best wel verdrietig en we gingen bij mijn schoonouders eten dus die ook maar alles vertelt.
Ik heb nu al ander halve dag heel veel buikpijn. Gisteren was ik er echt van overtuigd dat ik een miskraam zou krijgen na al die buikpijn de hele nacht... Tot nu toe gelukkig geen bloedverlies maar de buikpijn houdt aan :( De dokter vertelde me dat aangezien ik geen zere borsten heb en me niet zwanger voel ik er wel een beetje rekening mee moet houden dat het mis zou kunnen gaan maar het feit dat ik geen bloed verlies is positief.. die eerste weken zijn verschrikkelijk... Wie stelt me gerust en heeft ook geen gevoelige borsten? (Had ik vorige zwangerschap wel)
Sorry voor mijn hele verhaal maar zit er een beetje doorheen :(

Ik vind het ook knap 3 kinderen zo dicht op elkaar, maar lijkt me ook wel wat hebben. Tussen mijn dochtertje en de nieuwe mini me (als dat goed gaat) zit 1 jaar en 10 maanden, niet geheel gepland maar wel heel erg welkom!

Leuk dat sommige het al gaan vertellen, altijd leuk die reacties! 😍
Alle reacties Link kopieren
Oh Luna wat een moeilijk situatie!
Ik snap helemaal dat je er even doorheen zit :hug:
Heb je nog wel getest de afgelopen dagen? (om te kijken of hcg nog oploopt? Daaraan kun je misschien wel wat opmaken als je dat wilt)

Bij iedereen verloopt het anders en iedereen heeft andere kwaaltjes en sommige merken niets aan hun zwangerschap tot ze 9 weken zijn ofzo. Het zijn inderdaad rotweken in het eerste trimester :-[
Alle reacties Link kopieren
Och Luna, het begin is zeker een onzekere periode. Kan helemaal begrijpen dat je je rot voelt. En zoals ravenloos zegt, iedereen heeft weer andere kwaaltjes. Ik heb wel wat krampen, maar bijvoorbeeld geen heel gevoelige borsten (niet anders dan toen ik net gestopt was met de pil). Heb wel verkleuring van mijn tepels al. Ik zal voor je duimen Luna.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven