Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Ik sluit me daarbij aan en zie ook geen reden waarom je het geslacht viert.. Zoals jullie misschien al gemerkt hadden, ga ik ook niet feliciteren of roepen "goh wat leuk, je krijgt een jongen/meisje" . Het maakt namelijk niet uit vind ik. Maar goed, ieder zijn meug. We zien bij Marilyn nu dat er veel belangrijkere dingen dan geslacht van het kind zijn.

Marilyn ik hoop op goed nieuws voor jou vandaag.
Hoe gaat het met iedereen qua kwaaltjes?
En zitten jullie goed in je vel?

Ik merk dat ik heel trots ben op het zwanger zijn, verder kan ik bij het minste of geringste huilen (zielig nieuws, reclame, noem maar op) nog meer huilebalken hier?
Dubbel
anoniem_63bd847a5120d wijzigde dit bericht op 06-09-2017 12:05
Reden: Dubbel
97.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier t zelfde met t geslacht idd.. maar wordt zoveel aan me gevraagd: hoe gaan jullie t bekend maken?? Gaan vanavond na de echo langs de oma's en doen dochtertje dan een roze of blauw rompertje aan en mogen ze spieken. Heb verder 2 leuke plaatjes gevonden van een zus met een broertje/zusje dus dat kan mooi via whatsapp.

Ben erg zenuwachtig, maar kan nu niet goed plaatsen of t voor t sollicitatie gesprek of de echo is Haha.
Een feest voor het geslacht past ook niet bij ons. Net als een babyshower. Vind dat een beetje te, al hoor ik het steeds vaker om ons heen.

@daar: succes met je gesprek en echo. Allebei iets om toch een beetje zenuwachtig te zijn.

@polonaise; uhm, ja dat huilen dat valt nog mee, maar merk wel dat mijn hormonen alle kanten op vliegen. En dat ik soms heel kortaf reageer naar mijn vriend.

@marylin; hier wordt ook aan je gedacht. Hoop dat je inmiddels de uitslag hebt gehad :hug:

@kwaaltjes; zitten doet pijn, en mijn rug ook. Wou werken tot 4 weken voor bevalling. Komt ook beter uit ivm werk, maar ben benieuwd of ik dat vol hou.
We krijgen een zoontje!!!! En ik heb de baan!! Een topdag dus!! Moet nog wel even wennen aan het idee van een zoontje na een dochtertje Haha.

Placenta ligt aan de voorkant dus voel je t minder.. ben benieuwd want vond bij dochter zo bijzonder t te zien/voelen, geen idee hoe dat nu zal zijn
@Daar; dubbel gefeliciteerd! Uit ervaring kan ik zeggen een zoon is geweldig. Bij mijn eerste zwangerschap lag de placenta ook zo, dat ik hem weinig voelde. Maakte de momenten dat ik hem zag en voelde extra bijzonder.
Steeds meer weten nu of ze een jongen of een meisje krijgen.
Ook wij, wij krijgen een jongen!!!!!
Helemaal in de wolken, grote broer en zus vinden het fantastisch!

Marilyn, ook hier wordt aan je gedacht..
@daar, gefeliciteerd! Wat voor contract heb je? En
weten ze van je zwangerschap?
@daar; gefeliciteerd, wat fijn!

@geslacht; ik heb ook niks met genderpartys, wij hebben filmpje gestuurd/gebeld/berichtje gestuurd toen we het wisten

@kwaaltjes; ik ben al een week heel erg verkouden, maar dat kan ook zijn omdat het heerst. Merk dat mn energie nu wel heel laag is en werk daardoor heel zwaar. Hopelijk gauw weer fit.

@buik; mn buik begint aardig te groeien! Nu 17 weken. Hoe is t met jullie buikjes?

@marilyn; ik moet veel aan je denken, hopelijk heb je inmiddels bericht gehad... veel sterkte!
@polonaise: voor ruim 4 maanden, tot 31 januari, exact 4 weken voor m'n uitgerekende datum dus kan gelijk m'n verlof in. Heb verteld van m'n zwangerschap aan het einde van het gesprek en erg blij dat ik er eerlijk over ben geweest. Er is bij hun iemand ernstig ziek dus ze hebben direct iemand nodig dus het maakte het voor hen aantrekkelijk dat ik nu thuis zit en dus gelijk kan beginnen en ze waren erg en enthousiast. Gaven idd wel aan dat ze een risico nemen met mij. Stel ze blijken langer iemand nodig te hebben dan willen ze in dec in gesprek met mij en zeggen dat mijn zwangerschap dan niet in de weg staat.. (eerst zien dan geloven;))

@buikje: hier begint ie ook al wat te groeien. Vk gister zei ook dat ze voelde dat ie al naar voren kwam.

@shoppen: nu we een jongetje krijgen mag ik alle assecoires & kleertjes opnieuw shoppen Haha.. gister Aankleedkussenhoezen, hoeslakentjes en dekentjes gekocht. Willen alles beetje mint groen en zag super leuke dingetjes dus kon t niet laten. Vind t wel heel gek on kleertjes te kopen want we hebben alleen maar meisjes in de familie dus toen alles gekregen en amper iets zelf gekocht, wel heel leuk ook om dat nu te kunnen doen.
Mijn buik is al erg groot .... ook al 5 kilo aangekomen (helaas....) Qua normale kleding heb ik wel het eea in zwangerschap dus dat is prima, maar ik werk in het bewegingsonderwijs en kan niets vinden qua goede sportbroeken....iemand nog tips? Ik geef liever geen les in leggings....

Verder voel ik ook regelmatig wat, erg gezellig....Nog anderen ook erg moe? Ik ben kapot als ik uit mijn werk weerkom....pfff
Hallo allemaal,

Ik ben er ook even tussen uit gewest door werk en studie.

Het is toch wel fijn om zo mee te kunnen lezen n ervaringen op te doen. Aangezien ik mij een ontzettende dumbo voel gezien het ons eerste kindje is.
De kraamzorg ect heb ik geregeld en ik ben tot nu toe nog niet veel aangekomen. Maar sinds de omgeving het weet zeg maar, lijkt mijn buik zich wel meer te ontspannen en uit te zetten.

Tot nu toe gaat het her met de kwaaltjes goed ik heb meer last van een vervelende verkoudheid waardoor min suikerspiegel niet erg optimaal is. Ik sta nu ook strenge controle van het ziekenhuis en hierdoor gaat de charme van de het zwanger zijn wel een beetje weg voor mij.Ook al zegt iedereen dat ik er van moet geniete. Door steeds weer om de week wel weer ergens voor te moeten bloedprikken, word je wel weer met de nies op de feite gedrukt zeg maar.

Afijn afgelopen dinsdag naar het hartje geluisterd (we weten het geslacht nog niet) en dat deed het goed. Ik vind het wel spannend om nog niets te voelen, je weet dat je lijf een mensje aan het maken is. Maar het nog niet voelen maakt het voor mij nog zo onrealistisch.

Tot nu toe lijkt het goed te gaan dus daar houd ik me aan vast. hoe vergaat iedereen het werken?. Ik werk zelf in de verstandelijke gehandicapten zorg als begeleidster en ik mag nu gen clienten meer verzorgen. En alleen nog maar administratief werk doen als tweede persoon op de groep. Wat in de praktijk niet altijd lukt zeg maar . Want de clienten zien door het verstandelijk vermogen niet meer dat ik dit niet meer kan.
Ik merk alleen dat ik ontzettend moe ben en wat emotioneler. En ik irriteer mij nu heel snel aan andere mensen.... :hyper: :devil:

Nou hopelijk gaat het met iedereen goed.
Hallo allemaal,

Ik ben er ook even tussen uit geweest door werk en studie.

Het is toch wel fijn om zo mee te kunnen lezen n ervaringen op te doen. Aangezien ik mij een ontzettende dumbo voel gezien het ons eerste kindje is.
De kraamzorg ect heb ik geregeld en ik ben tot nu toe nog niet veel aangekomen. Maar sinds de omgeving het weet zeg maar, lijkt mijn buik zich wel meer te ontspannen en uit te zetten.

Tot nu toe gaat het her met de kwaaltjes goed ik heb meer last van een vervelende verkoudheid waardoor min suikerspiegel niet erg optimaal is. Ik sta nu ook strenge controle van het ziekenhuis en hierdoor gaat de charme van de het zwanger zijn wel een beetje weg voor mij.Ook al zegt iedereen dat ik er van moet geniete. Door steeds weer om de week wel weer ergens voor te moeten bloedprikken, word je wel weer met de nies op de feite gedrukt zeg maar.

Afijn afgelopen dinsdag naar het hartje geluisterd (we weten het geslacht nog niet) en dat deed het goed. Ik vind het wel spannend om nog niets te voelen, je weet dat je lijf een mensje aan het maken is. Maar het nog niet voelen maakt het voor mij nog zo onrealistisch.

Tot nu toe lijkt het goed te gaan dus daar houd ik me aan vast. hoe vergaat iedereen het werken?. Ik werk zelf in de verstandelijke gehandicapten zorg als begeleidster en ik mag nu gen clienten meer verzorgen. En alleen nog maar administratief werk doen als tweede persoon op de groep. Wat in de praktijk niet altijd lukt zeg maar . Want de clienten zien door het verstandelijk vermogen niet meer dat ik dit niet meer kan.
Ik merk alleen dat ik ontzettend moe ben en wat emotioneler. En ik irriteer mij nu heel snel aan andere mensen.... :hyper: :devil:

Nou hopelijk gaat het met iedereen goed.
Hoi allemaal,

Ik heb dit weekend een citytripje gedaan, erg leuk maar merk ook wel dat lopen me toch minder goed afgaat dan normaal. Kreeg echt pijn in mijn bekken op een gegeven moment. Ok had ik het idee dat mijn buik echt explodeerde dit weekend. Toen ik vertrok kon ik mijn jas met gemak aan, op de terugweg zat hij helemaal strak! Zelf een ober zag dat ik zwanger was (hij vroeg of ik dat wel mocht bestellen, nee dus..).

Deze week hopelijk alsnog de uitslag van mijn NIPT, hoop dat hij nu wel gelukt is.
Hoe is het met jullie?
Oh ballys ik hoop t ook voor je!

@marilyn; ik denk vaak aan je, ben benieuwd hoe het nu gaat met jullie...

Hier alles goed, wel sneller vermoeid en uitgeput, ook met fietsen en lang lopen en stilstaan inderdaad. Wel al een week heel erg verkouden, dat vreet ook extra energie. Maar deze week alweer 18 weken, de tijd gaat toch best wel snel!
Ik ben ook weer terug van vakantie en weer redelijk bijgelezen!

@Marilyn, wat een rottijd voor jullie. Is er al meer bekend?

@Ballys, ik hoop dat je snel wat hoort!

@LCGM & Daar, wat een toptijd voor jullie met zoveel goed nieuws!

Hier alles goed. M'n buik groeit echt al wel. Het is gedeeltelijk vet (ik sportte veel incl bijbehorend dieet met weinig cal) aangezien ik nu weer 'normaal' eet, maar alsnog gaat het hard hoor! Nu na de vakantie begin ik weer met 3x in de week sport en ook het eten wordt weer aangepast. Ben zo blij dat de ergste misselijkheid en moeheid voorbij is! Ik voel me dan ook best goed! Verder was ook hier de nipt gelukkig goed. Vrijdag hebben wij een pretecho om te kijken of het een jongen of meisje is. Op werk heb ik het vandaag verteld (ben bijna 16 weken nu), want leidinggevende was eerst met vakantie en ik aansluitend. Hij reageerde positief, maar toch weet ik dat ik hem in een lastig parket heb gebracht aangezien ik lastig te vervangen ben. En daar voel ik me best rot over. Ik weet rationeel heus wel dat dat onzin is, maar het voelt alsof ik iemand teleurstel en ik wil het altijd graag goed doen. Vervolgens voel ik me dan ook weer schuldig naar de baby :|
Donderdag moet ik weer naar de verloskundige. Dan krijg ik de uitslag van de bloedtesten en wordt oa ook de kraamzorg besproken geloof ik. Dat heb ik dus nog niet geregeld. Verder krijg ik extra groeiecho's de komende maanden omdat ik klein van stuk ben. Heeft dat eindelijk ook eens een voordeel :yes:

@draagdoek/zak, ik wil denk ik een ergonomische draagzak (ik lees veel over tula?). Heeft iemand daar nog tips voor? Is het dan nog aan te raden om ook een doek aan te schaffen?

@geslacht, ik dacht eigenlijk om het gewoon te appen of te vertellen. Ik ben niet zo van al dat bijzondere. Al vind ik het bij een ander wel leuk hoor, maar sta zelf niet zo graag in de belangstelling.

@shoppen, nog weinig gekocht tot nu toe maar daar komt volgende week verandering in denk ik. Van het weekend gaan we waarschijnlijk naar een bedje kijken.
Hallo dames. Ik ben er ook weer even.

Mijn grote cyste op de eierstok zit nog waar die zat. We moeten wekelijks/soms om de week terugkomen in het ziekenhuis om de groei van de cyste te controleren en de baby te bewonderen. Deze week gaan we weer maar meer voor een second opninion. Na weken van we wachten af maar we gaan de cyste straks wel weghalen is weliswaar een andere arts nu van mening van laten zitten. We praten over een cyste van ruim 13 cm x 13 cm en mijn baby zit heel duidelijk niet in het midden van mijn buik maar aan de andere kant compleet rechts. Dit voelt voor mij steeds onzekerder en spannender. Terwijl ik juist voor die switch van arts er vertrouwen en rust in had omdat ik wist wat er ging komen. Ik ga dan ook mijn gevoel duidelijk maken bij de afspraak. Ik lees op internet overal dat verwijderen in deze fase prima kan en dat was tot voor kort ook hun aanpak. Ik wil niet straks met 30 weken een gedraaide eierstok hebben en dan met spoed een buikoperatie nodig hebben...

Zo dat waren even mijn zorgen.

@Daar gefeliciteerd met het goede nieuws!

Wij gaan het geslacht te weten komen met 20 weken echo (op 2 oktober voor de tabel). Op dit moment al genoeg medische afspraken en na de verhuizing van laatst nog geen haast met kopen of regelen.

@joshax nu sinds twee weken moet ik andere broeken aan. Ik draag voor mijn werk vaak jurken dus dat zit nog wel even goed. Maar nadeel van die zwangerschapsbroeken is dat je langere shirts aanmoet. Ik had gehoopt dat ik voorlopig genoeg had aan alleen de broeken maar misschien volgende week wat tops gaan shoppen.

@chocotofje ik ben ook al ruim twee weken lichtelijk verkouden. Elke ochtend en avond snuffen. Het breekt ook niet echt goed door dus lichtelijk vervelend.

@draagdoek ik heb ook goede dingen gehoord over de Tula. Tegen die tijd goed in gaan verdiepen.
Jeetje Hannah, wat spannend! Zo groot ook. Goed dat je een second opinion laat doen!

Vandaag weer even naar t hartje geluisterd bij de vk, zo mooi ❤️
beterschap hannah90 en veel succes met je second opinion !
chocotofje schreef:
08-09-2017 19:40
Ik vind het wel spannend om nog niets te voelen, je weet dat je lijf een mensje aan het maken is. Maar het nog niet voelen maakt het voor mij nog zo onrealistisch.
Raar is dat he. Je weet dat je lichaam heel hard aan het werk is, maar je voelt niks. Ik vind het ook nog steeds onwerkelijk.

@aangekomen; Dat is al best veel roze, 5 kilo. Hier zit er nog niks aan. Terwijl ik echt aan alle kanten aan het uitdijen ben. :)

@ballys; En al wat gehoord?

@zomerbloem; lastig is dat. Ik heb het ook, nou ben ik wel te vervangen, maar op het moment dat ik met verlof ga is het hier op het werk topdrukte. En dan voel ik me ook best schuldig. Wat fijn dat je extra echo's krijgt. Nu vraag ik me wel af; hoe klein (maar ben totaal niet nieuwsgierig aangelegd :) )

@ hannah; dat is echt groot. Wel vervelend dat je dan nu weer totaal ander advies krijgt. Dat maakt het wel heel lastig in de beslissing wat te doen.
@Daar.. Wauw wat een goed nieuws, gefeliciteerd met je baan!!

@Aankomen.. Ik zit ondertussen ook al op +4. Merk het vooral aan de buik, die groeit hard naar voren.

@Kwaaltjes.. Eigenlijk vooral de vermoeidheid. Vooral als ik druk ben geweest.

@Ballys.. Al wat gehoord over de nipt? Hopelijk is ie deze keer wel gelukt!

@Hannah.. Oef, spannend zeg! Dat wisselend advies van de artsen maakt het ook al niet makkelijker. Goed om een second opinion te doen.

Vandaag eindelijk weer op controle geweest bij de vk. Hartje gehoord, stelt toch weer eventjes gerust.
Voel het kindje nu ook, zo fijn!
Zaterdag de pretecho. Kunnen we het kindje weer even zien! :)
Mijn nipt is dit keer gelukt en hij was helemaal goed! Dat was fijn nieuws

Ik heb vandaag de 20 weken echo geplant, vanwege afwijkingen in mijn familie krijg ik een medische echo.
Gelukkig zijn die afwijkingen niet ernstig dus ik maak me helemaal geen zorgen. Maar fijn dat er extra naar gekeken wordt

Mijn buik groeit en groeit, ik begin nu ook wel aan te komen. Heb ook echt continue honger. Hoe is dat bij jullie?
Oh ballys wat fijn!!! Dat moet een opluchting zijn.

Ik heb echt heel erg last van bandenpijn. Vandaag eerder naar huis gegaan van m'n werk en echt de hele middag platgelegen. Nu gaat t wel beter, maar bij opstaan, plassen, traplopen, fietsen, te lang staan of lopen... Zoveel pijn. Jullie daar geen last van?
Ik ben 17+5 weken nu en heb ook veel honger, de ene dag nog meer dan de andere. Bandenpijn gelukkig alleen als ik hoest, dan dan doet zo'n steek wel heel veel zeer helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven