Uitgerekend 16-30 april 2018

15-08-2017 20:32 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is voor iedereen die in de tweede helft van april is uitgerekend en het leuk vind om mee te kletsen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Egeltje10 25 Eerste 20 april Meisje! :love: Bevallen op 29 maart :heart:
Oleander2017 38 Eerste 20 april Jongen! :love: Bevallen op 13 april :heart:
Esther93 24 Eerste 15 april Meisje! :love: Bevallen op 20 april :heart:
Richelle91 26 Eerste 22 april Meisje! :love: Bevallen op 24 april :heart:
XBarbabella 29 Derde 18 april Jongen! :love: Bevallen op 24 april :heart:
Marijeens25 31 Eerste 25 april Jongen! :love: Bevallen op 27 april :heart:
Squirrel8 24 april Jongen! :love: Bevallen op 30 april :heart:
Lievemas 30 Derde 29 april Meisje! :love: Bevallen op 7 mei :heart:
Waersmaedje1 28 Tweede 18 april Meisje! :duckie:
Moeder1980 36 Zesde 21 april nnb :heart:
Annii87 30 Eerste 22 april nnb :heart:
NinjaToby 30 Eerste 24 april Jongen! :duckie:
Roosje-Mila1980 37 Eerste 30 april Jongen! :duckie:
:hug: Skippybal10, Konijntje999, Selin26, Poeziemauw, Jufje-87 en Evda2016
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:30
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.29% gewijzigd
Waar naar Esther93 dat je je nog zo beroerd voelt. Helaas hoort dat enorm moe zijn er wel bij. Maar fijn is het niet. Hoop voor jou dat het snel beter wordt. Normaal gezien zou dat wel moeten. En anders toch eens bespreken met de verlos. Misschien een keer bloed prikken als het niet beter wordt.

Heb je met niezen dan het gevoel alsof je buik scheurt? Heel pijnlijk gevoel als dat het is maar niet gek. Wat helpt is aanwennen om meteen je benen op te trekken en daarnaast je onderbuik licht aan te spannen.
Dus beetje intrekken, dit is sowieso goed om te doen met opstaan etc. Want ook als je dat te snel of verkeerd doet kun je dat scheur gevoel krijgen.

Sowieso is het nooit verkeerd om je zorgen met de verloskundige uit te spreken! Zij kunnen je vragen beantwoorden en meedenken. Sterkte :hug:
Wat heftig die angst gevoelens barbabella! Zo is zwanger zijn helemaal niet leuk! Denk je dat na een goede 20 weken echo dit wat kan zakken zodat je toch nog wat kunt genieten? Hoop t zo voor je..

Ik voel me relaxter dan eerder gedacht. Scheelt ook dat de kans dat er weer iets mis gaat in principe net zo groot is dan bij ieder ander. Over 4 weken hebben we al een uitgebreide medische echo, dat is voor mn gevoel al heel snel. Ik ga het met goed vertrouwen tegemoet.

En.. ben ook heel nieuwsgierig naar het geslacht :flirting:

Misselijkheid is eindelijk minder hier, maar oh die vermoeidheid! Pff dat maakt me gruwelijk saai. Op naar t 2e trimester! :flag:
Esther93 schreef:
19-10-2017 10:42
Pfff ik vind het ook best zwaar.. Ik ben erg moe en op en af best misselijk en echt niet fit. Ik ligt vaak tegen half 9 al in bed en zowat te slapen. Vervolgens wordt ik elke nacht een paar keer wakker..

Vannacht moest ik niezen toen ik op mijn rug lag, ik zakte bijna door de grond van de pijn.. Moet ik me hier zorgen om maken of is dit normaal?
Dat heb ik ook! Echt een pijnlijke steek. Wel vrij snel weer over. Heb het soms ook met opstaan. Overigens ook niet altijd als ik niets. Heb er de laatste twee dagen wat vaker last van.

En die moeheid en dan s nachts wakker worden heb ik ook. Elke avond val ik rond 9 uur in slaap op de bank. Kost dan zoveel moeite om naar bed te gaan. En ik vind het ook ongezellig zo vroeg in bed te gaan liggen.
Dank je Lievemas lief. Ik hoop het ook. Ik denk dat de angst pas echt weg gaat als de kleine gezond en veilig in mijn armen ligt. Maar ik hoop wel dat het snel tot wat normalere proportie gaat. Ben blij met de extra controles tot die tijd. En gelukkig alweer bijna een extra echo voor de geslachtsbepaling.
Vind het moeilijk dat ik nu niet aan het werk ben en dat ik niet zo goed kan zorgen voor mijn jongens als ik alleen ben. Ben vrij prikkelbaar en kan niet zoveel hebben. Maar heb nu door het te erkennen wel rust gekregen, het lucht wel op.

Wat fijn dat je er zo in staat en er zo'n gevoel bij hebt. Ik gun je dat dat zo blijft en duim natuurlijk voor een super echo over 4 weken.

Hahaha leuk hoe je het omschrijft, super saai maar hier dus al weken hetzelfde verhaal. Op nar betere weken :kneel:

Annii87 Tip lees mijn berichtje aan Esther, wat betreft de pijn, steek, scheur gevoel ;-) Werkt echt.
Dankjewel voor je reactie, erg fijn. Ik denk dat ik vandaag gewoon even een rot dag heb..
Ik heb gewoon het gevoel dat het mis is zonder dat ik er reden voor heb.. Denk een hormonen dingetje.

Ik hoop gewoon dat ik weer een keer goed doorslaap zodat ik weer fit op het werk kan verschijnen. Ik werk momenteel nog 40 uur op kantoor en vind dat toch best zwaar met die vermoeidheid en misselijkheid erbij. Maar ook dat komt goed!

Dat ga ik de volgende keer proberen! Als ik op mijn zij lag en moest niesen voelde ik ook geen pijn, dus het ligt dan toch aan mijn houding..
Onwijs opgelucht!
Uitslag nipt is goed ! Geen afwijking chromesome gevonden
Ahh Fijn om te horen Marijeens25!!
Hallo Dames!

Ik lees al een tijdje mee op dit topic en heb nu besloten om ook mee te gaan schrijven.
Hoop dat we straks in april allemaal gezegend zijn met lieve, gezonde kindjes!

Leuk om in de tabel te zien dat we ons chronologisch aangemeld hebben op uitgerekende datum :)

Ik ben voor het eerst zwanger en van ons eerste kindje, dit kwam iets eerder dan gepland, maar het is wel heel erg gewenst!
Zelf ben ik 37 en mijn vriend is 39. Vorige week woensdag heb ik bloed af laten nemen voor de NIPT, omdat we graag willen weten of het kleintje (gebruiken jullie al bijnamen of koosnamen? ik kom op dit moment niet verder dan 'kleintje''...)
gezond is. Merk dat ik toch elke dag wel een paar keer m'n mail check of ik al een resultaat binnen heb, ook al weet ik dat er 10 werkdagen voor staan. Ook al heb je er totaal geen invloed op, vind ik het wel reuze spannend!
Hebben jullie ook allemaal een NIPT laten doen?

Fijn Marijeens25 dat je een goede uitslag hebt! Wat een opluchting lijkt me dat!

Verder hebben we nu 2 echo's gehad, 1 met 7 weken bij de gyneacoloog
(verloor steeds een beetje bloed en dacht dat ik in de overgang zat ofzo of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had, maar bleek een poliep op m'n baarmoedermond te zijn die steeds een beetje bloedt,
dus, surprise, zwanger! waar we het hartje hebben gezien)
en 1 met 10 weken bij de verloskundige waar de kleine al lekker aan het spartelen was met alles, handjes, voetjes, erop en eraan. Wat was dat bijzonder! Vonden jullie het ook zo ontroerend om te zien? Vind het net skypen met je kleintje, superleuk!

Ik dacht eerst dat ik rond 8 mei uitgerekend zou zijn, afgaande op de grootte van het embryo heeft de vk nu de UD op 30 april 2018 gezet.
1 november (met 14 weken) is de volgende afspraak bij de vk waar we samen heengaan, hopelijk weer met een mooie echo en dan zijn ook de resultaten van de NIPT en het standaard bloedonderzoek bekend.
Ben benieuwd of we dan ook om een geslachtsbepaling kunnen vragen.

Wat betreft zwangerschapskwaaltjes valt het me (even afkloppen!) tot nu toe heel erg mee.

Ik was de eerste weken wel heel erg snel buiten adem en benauwd met een dichte neus (ook toen we een week aan het wandelen en klimmen waren in de bergen, wist toen nog niet dat ik zwanger was...). Verder heel veel geslapen en af en toe een depri-, bang- of boos-om-niks-dipje door de hormonen, (las toen ook meer mee in het grijze ipv roze wolk-draadje hier op het forum). En krampjes in m'n buik en onderrug door het oprekken van de baarmoeder, maar gelukkig geen moment last gehad van misselijkheid!

Wel van opgeblazen darmen en heel veel scheetjes (waarom vertelt niemand je dat vantevoren...?), na het eten bijna meteen weer honger en natuurlijk heel veel plassen (en elke nacht opstaan en dan uren wakker liggen van alle adrenaline en plannen...is dat ter voorbereiding op de gebroken nachten 's nachts?).
Merk dat ik nu weer meer energie krijg gelukkig!

Hebben jullie het inmiddels tegen al jullie familie / vriend(inn)en / collega's verteld dat jullie zwanger zijn?

Op m'n werk heb ik het verteld tegen een aantal collega's waar ik erg close mee ben, en ook tegen de managers waar ik voor werk, zodat zij er rekening mee kunnen houden wat betreft planning / vervanging. Superleuk dat sommigen reageren alsof ze opa of tante worden. Met het openbaar maken wacht ik op de uitslag van de NIPT.

Wat betreft familie weten m'n moeder en siblings het, m'n vader woont in een ander land en gaat helemaal stuiteren van blijdschap (wordt opa), maar ik wacht nog even tot we de uitslag van de NIPT hebben. Vind het heel lastig om m'n mond te houden, maar lijkt me nog erger als het niet goed is en ik z'n blijdschap moet temperen... M'n moeder en siblings vinden het onwijs leuk, is eerste (klein)kindje. Ik bel nu ook zowat elke dag met m'n moeder, merk dat ik zo graag met haar wil praten over de veranderingen in m'n lichaam en of zij dat ook had en hoe dat voorrhaar was. Ze heeft 3 zwangerschappen gehad die ze fluitend doorliep, hoop dat ik wat dat betreft haar genen heb!
Ooms, tantes, neefjes en nichtjes willen we het in november gaan vertellen bij een familiereunie.

M'n vriend heeft het ook al best snel aan z'n ouders en een sibling verteld, dat was zo fijn, ik zag zo'n last van z'n schouders vallen toen ze heel lief en blij reageerden en allerlei tips gaven. Hij is nogal praktisch ingesteld en omdat de zwangerschap voor ons een beetje als een verrassing kwam schoot hij meteen in de 'help, we moeten zsm van alles en nog wat regelen-stand' en ook 'dit stond de komende 2 jaar nog niet op de planning-stand'.
We zijn inmiddels een paar weken verder en wennen steeds meer aan het idee, hoewel hij ook af en toe nog steeds wel grapjes maakt over dat ons leven over is en hoeveel rotzooi een kind wel niet geeft....of dat we het kindje gewoon zo snel mogelijk de bergen mee in nemen :D

Eerlijk gezegd kijk ik er zo helemaal niet tegenaan, het lijkt mij allemaal super, maar wie weet valt het mij straks na de
bevalling tegen en valt het hem dan alleszins mee. Vind het ook wel heel spannend om straks die verantwoordelijkheid te hebben en zoveel te zorgen voor een klein hummeltje wordt vast ook wennen (mijn vriend is veel zorgzamer en gestructureerder dan ik en roept ook steeds dat een kind structuur nodig heeft, als het kleintje op mij lijkt wordt dat nog best een uitdaging ;)

Hadden jullie ook dat je man/vriend meer aan het idee moest wennen dan jij? Hoe zijn jullie daar mee omgegaan?

We kunnen er gelukkig wel heel goed samen over praten wat dit voor ons betekent, hoe we ons er bij voelen en hoe we het aan willen pakken. Ik zit ook naar een gezamenlijke ouderschapscursus te kijken en ook naar kinderEHBO, gewoon om het gevoel te hebben goed voorbereid te zijn en zodat we ook samen na kunnen denken over de opvoeding, ik denk dat we daar op sommige fronten namelijk nog best in verschillen. Belangrijkste vind ik dat een kleintje liefde en zorg krijgt, die structuur en discipline komt toch niet als het net geboren is lijkt me.

Verder heb ik het nog niet tegen veel van m'n vriend(inn)en verteld.

Ik heb een aantal vriendinnen waar het een aantal keren misgegaan is (miskramen/niet wil(de) lukken) dus ik wilde sowieso de 12 wekengrens en NIPTuitslag afwachten. Nu het bijna zover is kan ik niet wachten om het van de daken te schreeuwen, zowel met m'n vriend(inn)en als ook op m'n werk.

Hebben jullie daarvoor iets ludieks gedaan? Een mooie foto/kaartje/taart oid?
Ik ben er nog niet uit.... Misschien trek ik een grappig t-shirt aan en lijkt me ook leuk om samen met m'n vriend een foto te maken.

Toch vind ik het ook wel nog steeds niet makkelijk om het te vertellen, sommige vriendinnen zijn gewild kinderloos, sommigen twijfelen nog over kinderen en ik heb ook (mannelijke) vrienden die ongewild kinderloos zijn. Ik weet dat deze zwangerschap niets over hun situatie zegt, maar kan me wel voorstellen dat het confronterend is, vond ik zelf de afgelopen jaren ook tenminste dat ik nog geen gezin had en om me heen de jonge gezinnetjes als paddestoelen uit de grond schoten...

Ik ga iniedergeval niets op facebook ed zetten qua aankondiging. Wie weet verschijnt er tzt een foto van mij met een dikke buik, maar dan weten de meeste mensen het al omdat ik het ze persoonlijk verteld heb.

Poehee, ik moest echt even eea van me afschrijven.
Ben benieuwd of jullie er ook zo mee bezig zijn, struin al een paar weken verschillende zwangerschapsfora en websites af, maar merk ook dat ik nu wel weer oog krijg voor andere dingen, nu ik een beetje aan het idee van deze grote verandering heb kunnen wennen (het idee om samen een gezinnetje te beginnen!). Gelukkig dat de natuur ons 9 maanden de tijd geeft...!

Als we volgende week een goede NIPT-uitslag hebben, wil ik ook gaan kijken naar de baby-uitzet, zoveel mogelijk tweedehands qua meubelen, wel een nieuw matrasje en boxkleed ed en natuurlijk nieuwe kleertjes, dekentjes, lakentjes en lapjes etc.
Loop nu maar met een grote boog om de HEMA, C&A en Zeeman want die hebben veel te veel schattige (en biokatoen!) kleertjes. Kijken jullie ook naar ecologische / duurzame speeltjes/kleertjes etc?

Zijn jullie ook al bezig met de babykamer en -uitzet?
Graag gedaan Esther93. Het is ook gewoon pittig, zwanger zijn. Al die kwaaltjes en dan nog de hormonen.
Sommige fluiten er zo doorheen net als de bevalling. Maar over het algemeen is het gewoon niet alleen een roze wolk.
Let goed op jezelf en als die 40uur teveel is dan moet je misschien een stapje terug doen.

Marijeens25 Wat fijn ook jullie een goede uitslag terug. Gelukkig de laatste berichten allemaal positief, wat betreft echo's en NIPT.

Roosje-Mila1980 Welkom en gefeliciteerd! Fijn dat je je al wat beter voelt.
Wat betreft je afspraak bij de verloskundige. Meestal is er alleen een Termijn echo rond 10/11 weken. Dan met 20 weken een echo om te kijken of alles goed is met de kleine. Deze is meer medisch. En met 35 weken een liggings echo. Overige echo's zijn alleen op bijv medische indicatie, zoals groei echo's.
Wel kun je zelf een zogenaamde pretecho bij een echocentrum laten doen. Hier betaal je dus voor.
Met 14 weken kunnen ze het geslacht nog niet zien. Ze zeggen vanaf 15/16 weken.
Als je dus zelf geen echo extra gaat doen kom je er meestal als je het wilt met de 20 weken achter.

Er zijn hier wel een aantal die de NIPT hebben laten doen. De afgelopen weken allemaal wel in spanning gezeten. Na meer dan twee weken had ik mijn uitslag vorige week gelukkig positief terug.

Bij ons weet iedereen het al een tijdje. Ben inmiddels 14 weken maar heb het ook wat eerder dan 12 weken verteld.
Welkom Roosje-Mila1980. Ik ben bijna 15 weken en in mijn omgeving weet ook iedereen het al een tijdje.
We hebben ook de NIPT laten doen en hadden vrij snel een positief resultaat, gelukkig. We hebben donderdag onze geslachtsecho waarop wij het zaterdag in bijzijn van onze directe familie bekend maken (ook voor ons is het dan nog een verrassing). Ik heb daar zoveel zin in!

Vanochtend stond ik voor de spiegel, hoewel ik vind dat ik een mooi buikje aan het creëren ben, viel het me ook op dat het kleiner was als tevoren. Danm, weer die zorgen hé. Mijn man is deze week weer een week in het buitenland dus ik kan moeilijker mijn zorgen met hem delen, vandaar dat ik het hier maar eruit gooi (sorry). Vanavond is hij weer thuis :)

Ja ik vind die 40 uur heftig maar heb voordat ik wist dat ik zwanger was al eens gevraagd om 32 uur te gaan werken, dit kon niet volgens hen. Maandag heb ik gesprek over welke dagen ik na de bevalling ga werken... als ik mag blijven.. Ik moet eind deze maand te horen krijgen of ik een vast contract krijg. Ben benieuwd, maar ik maak me er niet zo druk over.. Is het niet, dan komt het ook wel weer goed.

Ik zit wel helemaal onder de bultjes, voornamelijk in mijn hals en nek. Mijn gezicht gelukkig maar enkele.. Nog iemand hier last van? :)
@XBarbabella mooi dat je een goede NIPT had :) Lijkt me toch spannend, zelfs met de 3e! En ook dat je het al eerder verteld hebt. Ik probeer me toch aan de 12 weken / NIPT te houden voor ik het aan de grote klok hang. Geen idee waarom eigenlijk, bijgeloof oid...
En bedankt voor de info wat betreft de echo's, dat wist ik niet! Ik heb het even nagekeken op de afsprakenkaart van de vk, en idd vlg echo is pas weer met 20 weken...dat lijkt nog ver weg!

@Esther93
Leuk idee om er gezamenlijk met jullie directe familie achter te komen wat het geslacht van jullie kindje is! Kan me voorstellen dat je daar erg naar uitkijkt!
Ik hoop dat je op je werk minder kan gaan werken, je gezondheid gaat nu voor alles lijkt me en als je met 32 uur wel voldoende aan je rust komt lijkt me dat ook voor de organisatie beter dan dat je je straks door vermoeidheid helemaal ziek moet melden...
Wat betreft je buikje, misschien verschilt dat nog van dag tot dag, ook afhankelijk van wat je gegeten hebt etc?
Ik probeer maar te vertrouwen op m'n lichaam, denk dat het nu wat gewend is aan de hormonen en m'n darmen daarom wat minder opgeblazen zijn. Broeken zitten met fietsen trouwens wel irritant strak op m'n onderbuik te drukken dus ik ben weer jurkjesfan en wil binnenkort kijken voor m'n eerste zwangerschapsbroek...

Bultjes / pukkeltjes heb ik ook af en toe in m'n hals, puistjes gelukkig alleen de eerste paar weken (weer een puberface...).

Ik zie dat er bij ons in de buurt een mogelijkheid is om een pretecho te laten maken, de prijzen vallen me eerlijk gezegd nog best mee (vanaf 40 euro, dacht dat het honderden euro's zou kosten...). Dan ga ik daar zeker een afspraak maken voor 15 of 16 weken. Bij de vk (met 10 weken) kon m'n vriend er niet bij zijn ivm werk in het buitenland en heb hem toen alleen de foto's kunnen laten zien, wat hij al geweldig vond! Lijkt me superleuk om samen weer even via een echo de kleine te zien en wellicht ook het geslacht. Ik wil nog even met hem overleggen of ik m'n moeder ook uit zal nodigen, ze is tegen die tijd weer in NL en zal het vast ook leuk vinden.
Ik lees hier ook gezellig even mee :-). Ik heb aankomende dinsdag de termijnecho. Beetje later dan normaal, omdat de verloskundige op vakantie was (en ik heb ook geen haast). Met de tien-weken-echo was alles goed verder en was de voorlopige datum eind april of 1 mei :-)

@Roosjemila, de 20-wekenecho duurt idd nog even, maar tussendoor heb je nog een controle bij de VK waarbij ze ook altijd het hartje luisteren. Ik vond zelf dat hartje bijna nog mooier om naar te luisteren dan de echo om te zien. Waarmee ik bedoel dat het niet zo is dat je tussendoor "niks" meekrijgt. Ook kun je vanaf week 15 zoiets voor het eerst beweging voelen en dat maakt het ook veel echter allemaal :-). Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook wel behoefte aan dagelijks een echo (bij wijze van spreken), maar als je leven voelt en hartje hoort, dan wordt dat toch anders vond ik :-)

Oh ik heb mijn zwangerschapsbroeken al een week geleden uit de kast getrokken. Ik had ze nog liggen en vind het echt fijner zitten. Een tip: kijk ook eens op marktplaats. Ik heb toen 5 broeken gekocht voor 25 euro (waarvan er 3 pasten). Ze zijn vaak ook niet lang gedragen en de meeste vrouwen doen geen hele wilde dingen met hun broeken tijdens een zwangerschap, dus ze zijn er nog goed uit. Je hebt ook Lengte- en breedtematen. Ik ben zelf fan van mamalicious (merk), maar dat is persoonlijk.
Hi @Bridt! Bedankt voor de tip wat betreft zwangerschapsbroeken! Heb even op Marktplaats gekeken en zag daar dat er idd dames zijn die hele 'zwangerschapspakketten' qua kleding aanbieden. Helaas is het nu vooral nog zomerkleding, maar ik ga het in de gaten houden ;)

Ben afgelopen zaterdag ook de H&M positiekledingafdeling ingedoken om daar een longsleeve, trui & 2 skinny jeans met buikband te kopen. Die skinny jeans gaan weer terug, veel te strak, maar ik woon inmiddels in die trui.

Doen jullie ook al aan zwangerschapsyoga? Zaterdag voor het eerst meegegaan met een zwangere vriendin. Mooi om te zien dat iedereen zo'n 'glow' had!
Zooooo...ik ben terug van weg geweest, heb weer wat bijgelezen voor zover dat lukte.

De vakantie was heerlijk! Ons meisje van ruim een jaar loopt nu, erg handig met af en toe pijn in de rug.
Ik ben gelukkig niet meer zo misselijk, maar heb wel veel hoofdpijn de laatste tijd (heb sws migraine).

Ook begin ik weer last te krijgen van slapende vingers...mijn haren zijn een zwabber en puistjes heb ik idd ook in overvloed...maar och hoort erbij :P

Buikje begint ook een beetje te komen, al ben ik een wel vrij stevig van mezelf dus soms twijfel ik of het wel 'baby' is ;)

Maandag 20 november staat de 20 weken echo gepland (ben dan bijna 19 w), en dan weten we ook wat het wordt. Spannend!
Hi WaersMaedje1, welkom terug! Fijn dat jullie een fijne vakantie hebt gehad!
Gelukkig zijn al die kwaaltjes tijdelijk ;)

Gisteren de uitslag van de NIPT gekregen (stond in m'n spamfolder zoals hier op het forum al vermeld werd.
We hebben een goede uitslag! Dat stelt weer enorm gerust! :)

M'n vriend is ook heel erg opgelucht en begon opeens over babynamen...zo leuk! Hij wil bij de 20 weken echo graag ook het geslacht weten zodat we het lijstje kunnen beperken 😂
Ik wil eigenlijk niet eens meer weten of het een jongen of meisje wordt, gezond vinden we het allerbelangrijkste.

We hebben ook besloten om te luisteren naar het advies van m'n cranio-sacraaltherapeut. We laten de pretecho schieten. Teveel echo's zouden weleens een nadelig effect kunnen hebben op de foetus....
Pff even afwezig geweest om het e.e.a te laten bezinken.. Op het werk moet ik een vast contract krijgen, ze zijn hier altijd super positief over me maar nu komt het... Ze twijfelen omdat ze liever een fulltimer hebben als een parttimer. Aan mijn kwaliteiten ligt het niet.

Tevens geven ze me geen optie over mijn werkdagen na mijn bevalling. Ik zal en moet de vrijdag werken, de reden kan ik me totaal niet in vinden.. Dat is de enige dat die ik perse niet wil werken. Ik heb zo de oppas geregeld dat ik maar 1 dag opvang nodig heb, zo heb ik weer een dag extra nodig.

Ik ben benieuwd wat ze er nu mee gaan doen..

Vandaag controle bij de verloskundige en morgen een pretecho voor het geslacht. Voor zover is weet kan het niet zoveel kwaad om wat extra echo's te hebben dus ik neem het ervan, heerlijk om die kleine te zien.
Milaroos, fijn van de nipt! En uiteindelijk kom je er toch wel achter of het een j/m is. Wij hebben bij de eerste ook de 20w echo afgewacht.

Esther, wat balen van je werk! Ze mogen je er officieel niet om ontslaan, maar het gebeurt zo vaak :-(. Ik ben bij de eerste in mijn verlof ontslagen met een vast contract. Dus zelfs dat zegt niks. Maar het allerbelangrijkste is uiteindelijk de baby en jullie gezondheid, dus laat je ook niet gek maken. Succes morgen!!

Ik heb gisteren pas bloed laten prikken voor de nipt. De termijnecho was wat later door vakantie van de verloskundige (die dat normaal doet in onze praktijk). Dus ook gisteren pas de papieren gekregen en meteen maar betaald en doorgereden naar het ziekenhuis. De termijnecho was goed trouwens. Fijn om de kleine weer even te zien en vooral dat alles goed is. De kleine diva draaide de rug naar ons toe :-D .
WaersMaedje wat fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad. Leuk dat jullie dochter nu loopt. Ook erg makkelijk tijdens je zwangerschap, scheelt een hoop voor je rug en bekken.
Herkenbaar die klachten leuk ook weer, mijn gezicht een puinzooi, rode vlekken en puistjes. :facepalm:
Heb jij een voorgevoel of het een jongen of meisje is?

Roosje-Mila1980 gefeliciteerd met een goede uitslag, super fijn. Kunnen jullie het eindelijk gaan vertellen!
Nu dus nog even samen bekijken of jullie het wel of niet willen weten. Ik ben echt veelste nieuwsgierig en wil graag gaan shoppen. Maar vind het wel wat hebben als mensen wachten tot de geboorte.

Echo's , wat dat betreft is er gelukkig nog geen wetenschappelijk bewijs dat het effecten of nadelige gevolgen heeft op de baby.
Gelukkig maar want ik moet sowieso extra groei echo's omdat de middelste dysmatuur geboren is. En als ik weer zwangerschapssuiker heb misschien nog wel meer.
Wij hebben maandag avond de pretecho en er gaat wat familie mee!

Esther93 wat klote van je werk zeg.. die stress wil je er nu niet bij hebben. Is het mogelijk om alvast verder te kijken? Mijn huidige baan heb ik gekregen tijdens mijn zwangerschap.
Of hebben jullie de ruimte om tijdelijk met WW thuis te zitten en na je verlof verder te kijken? Je WW krijg je op basis van wat je gewerkt hebt en wat ik begrijp wil je na je verlof minder gaan werken dus misschien is het verschil met WW dan al wat minder.
Ik hoop natuurlijk dat jullie eruit komen, dat zou voor jou het fijnst zijn.

Ohhhh je weet het gewoon bijna! Vandaag even genieten van het kijken naar jullie kleine. Nu past hij/zij nog helmaal in beeld zo mooi om te zien. En zaterdag weet je dan of jullie een jongen of meisje verwachten. Heb je een voorgevoel? Geniet ervan.

Bridt jij ook gefeliciteerd! Ik begrijp niet jullie eerste?
Hoever ben je nu en wat is je uitgerekende datum?
Bij de eerste hebben wij ook gewacht tot de 20 weken echo. Bij de tweede niet en nu ook niet. Haha veelste nieuwsgierig, en wil graag shoppen. Bij de eerste heb je nog zoveel te kopen aan babyspullen maar nu heb ik alles al. Al wil ik wel een nieuwe luierrugzak.
Even afwachten tot de NIPT uitslag, hoop dat alles goed is.

Hier gaat het redelijk. Gister nog naar het hartje geluisterd. Nu elke week een afspraak bij de verlos. Hoop echt snel dat het wat beter gaat met mij en de hormonen.
Verder volgende week dan de echo en vrijdags de OGTT, suikertest.
Omdat ik PCOS heb heb ik een verhoogde kans op zwangerschap suiker. Bij de eerste niet getest, toen was PCOS nog niet bevestigd. Bij de tweede wel. Toen suiker gehad maar niet ernstig. Hij is zelfs dysmatuur geboren, te licht voor de zwangerschapsduur. Niet ernstig verder.
Maar nu moet ik die vervelende test met 16 weken en als die negatief is nogmaals met ik dacht 24 weken. Beetje jammer verwacht namelijk niet dat er iets uitkomt.

Ohhh en ik heb mezelf gister getrakteerd op een prachtige Artipoppe draagdoek tijdens de Vogue online shopping night :love: veeelste duur maar kan niet wachten tot hij binnen is.
De jongens beide in een draagzak gehad. Maar wil nu meer gaan dragen.
Ik heb het gevoel dat het een jongetje wordt, omdat ik me totaal anders voel. Maar ergens wil ik niet teveel op dat gevoel afgaan, omdat ik ook graag een jongetje zou hebben. Meisje vind ik ook prima hoor, maar zou het erg leuk vinden om naast mijn meisje nu ook een jongetje te krijgen.

Hebben jullie ook zo'n last van extra afscheiding trouwens...en ben ik de enige die het lekker vind ruiken? :$

Verder gaat het hier z'n gangetje.

Ik heb eigenlijk altijd geroepen dat ik een hekel heb aan draagzakken/dragen. Vind ik eigenlijk nog steeds, maar ik ben toch aan het twijfelen, omdat ik denk dat ik straks met een rond rennende dreumes een draagdoek/zak toch wel handig is, zijn hier dames met ervaring?
Oh en mijn man dacht gisteren dat 'ie kruimel al kon voelen. Mijn buik trilde inderdaad heel lichtjes...kan dat, met 15 weken? :)
Hahah, kruimel :P Mijn verloskundige vroeg gisteren ook of ik de baby al voelde. Ik gaf aan van niet en ze zei ook dat dit wel heel vroeg zou zijn. Ik ben nu 15 weken en 4 dagen. Maar zeg nooit nooit.

We hebben gelukkig wel de ruimte, en net wat je zegt ik werk nu fulltime maar wil na de bevalling 24 uur werken. Het liefst blijf ik hier werken maar dan ook onder voorwaarden die ik ook zie zitten, moet nu wel op lange termijn denken en niet overal ja en amen op zeggen. Ik ben al rond aan het kijken, hopelijk vind ik iets wat past en dat zij het ook zien zitten.

Ik ben al de hele ochtend erg druk en kan niet wachten, helaas weten we het vanavond nog niet O_O Maaaar ik zie wel onze kleine weer en dat maakt het goed :heart:

Maar die extra afscheiding vind ik wel vervelend, het viel me de laatste 2 weken ook al op...

:hello:
Oh mijn voorgevoel is een jongen !
Ik heb mijn dochter amper gevoeld....bij haar lag de placenta aan de voorkant en zij was totaal niet beweeglijk (heeft van de 20 weken tot aan de bevalling in dezelfde houding gelegen).

Dus ik herkende het niet. Maar een vriendin van mij is ook zwanger van de tweede en zij voelde het ook al vroeg. Dus het zou zomaar kunnen.

Was wel bijzonder dat mijn man het kon voelen, mijn dochter heeft hij nooit gevoeld.
Het is inderdaad de tweede hier. Ik heb hier nog een mannetje van 2 jaar rondlopen die elke keer de baby aanwijst bij mij en zichzelf, heel schattig :heart:

Ik was bij de intake echo op 30 april gezet, maar gisteren (met de verloskundige die heel precies kan meten) op 3 mei. Er is alleen geen actief mei-topic en ik las al met jullie mee :-D . Bovendien was de eerste 3.5 week te vroeg, dus ik 'hang' niet meer zo aan uitgerekende data.. ben nu alleen wel de hekkensluiter in dit topic geloof ik met onderzoeken :) .

Wij willen nu wat eerder weten of het een j/m is. Bij de eerste had ik erg het idee dat het een meisje was, dus ik vertrouw niet meer op mijn gevoel. Wij hebben het toen wel voor ons zelf gehouden overigens. Maar voor het kamertje (kleuraccenten) en kleertjes is het wel praktisch om te weten.

Oh dat dragen! Ik had in mijn eerste zwangerschap allemaal doeken gekocht en filmpjes bekeken, kreeg ik een kind dat altijd in huilen uitbarstte zodra ik hem droeg. Dus daar was ik snel klaar mee :-D. Daar ging mijn romantische beeld hoor, haha. Maar goed, ik heb de doeken nog. Dus eens kijken hoe nummer 2 is :-).

De eerste voelde ik dus wel al met 15 weken, maar niet aan de buitenkant. Dat voelde echt als soort luchtbelletjes, maar dan heel voorzichtig. Het kan dus wel, maar ligt ook aan de placenta waar die ligt. Vaak merk je dat een kindje actief wordt als jij gaat slapen, omdat ie dan ineens niet meer "gewiegd" wordt :-). In de avond en ochtend in bed is een mooi moment om te voelen. In het begin vond ik het echt van die "voelde ik nou wat?" Momentjes.
Sorry dames wegens het vele ziek zijn niet tot weinig gereageerd hier, wel alles tot op de dag van vandaag mee gelezen...

Volgende week eindelijk hartje luisteren wat duurde die weken weer lang zeg voor je weer iets mag zien of horen vsn hem of haar...

Ik wil t zo graag openbaar maken maar mijn vriend wil zijn moeder niks vertellen laat nou net zijn dat ik haar op fb heb... ik heb niet eens kunnen plaatsen dat ik tante ben geworden van een neefje waarom niet omdat ik weet reacties te krijgen over mijn eigen zwangerschap en dat mag zijn moeder allemaal niet zien...
Had alles met hem zoo anders gezien voor zijn neefjes en nichtjes gaat hij door t vuur en mij en eigen kleine wil hij niks van weten.. termijn echo heb ik alleen gedaan de 8 weken echo alleen gedaan hartje luisteren wil die ook niet bij mee want maandag moet hij hilversum rechtzaak tussen zn neefjes en nichtjes en hun papa en mama en daar moet en zal meneer bij zijn..

Sorry voor mijn geklaag weer maar had op zn minst gehoopt dat wat hij alleen in hun ziet ook in zn eigen kindje zou zien.... hij zei begin ik weet als mocht t uitgaan jij hem of haar niet bij me weg zou houden, dat weet ik inmiddels niet zeker meer, hij wil niet erkennen... niks van de echos en alles weten elke afspraak met de verloskundige vergeet hij al na 10 minuten....

Verder aan zwangerschap ik moet zeggen misselijkheid word minder, eten is nog een drama normale porties gaat niet dus ik eet de hele dag maar wat door en raak...

Aan zwangerschapskleding al vanaf week 6 de meegroeibh aan en echt ik vermeen de pijn heel af en toe als 1 van de hondjes zn poten erop zet pfff pijnlijk...
En de afschijding word lijkende ook met de dag meer en meer

Vanmorgen na lang tijd op mijn zij te hebben gelegen met draaien naar links voelde ik wat trekken waarschijnlijk de banden wat was dat een pijnlijk moment trok na plat liggen gelukkig wel weer snel weg...

Verder zit ik in nadenken of ik wel of niet de pretecho moet doen... zou t wel willen maar ook bang dat t uitwendig niet pakt.. termijn echo moest ook inwendig was uitwendig alleen deel van hoofdje te zien door de draai zag ze uitwendig alleen maar darmen verder... grote kans denk ik dat volgende uitwendig ook niet goed wil of kan het dan nog alle kanten op gaan
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven