Uitgerekend 16-30 april 2018

15-08-2017 20:32 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is voor iedereen die in de tweede helft van april is uitgerekend en het leuk vind om mee te kletsen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Egeltje10 25 Eerste 20 april Meisje! :love: Bevallen op 29 maart :heart:
Oleander2017 38 Eerste 20 april Jongen! :love: Bevallen op 13 april :heart:
Esther93 24 Eerste 15 april Meisje! :love: Bevallen op 20 april :heart:
Richelle91 26 Eerste 22 april Meisje! :love: Bevallen op 24 april :heart:
XBarbabella 29 Derde 18 april Jongen! :love: Bevallen op 24 april :heart:
Marijeens25 31 Eerste 25 april Jongen! :love: Bevallen op 27 april :heart:
Squirrel8 24 april Jongen! :love: Bevallen op 30 april :heart:
Lievemas 30 Derde 29 april Meisje! :love: Bevallen op 7 mei :heart:
Waersmaedje1 28 Tweede 18 april Meisje! :duckie:
Moeder1980 36 Zesde 21 april nnb :heart:
Annii87 30 Eerste 22 april nnb :heart:
NinjaToby 30 Eerste 24 april Jongen! :duckie:
Roosje-Mila1980 37 Eerste 30 april Jongen! :duckie:
:hug: Skippybal10, Konijntje999, Selin26, Poeziemauw, Jufje-87 en Evda2016
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:30
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.29% gewijzigd
Fijn de mooie echo's!!
Welkom terug Barbabella, gezellig dat je weer meeschrijft :)
Ja lekker met zn 2en aan de gang en savonds schiet me vader ook 2 handen te hulp

We hebben nu het tapijt en ondervloer eruit en lopen nu op echte houten planken hahaha
Alle muren zijn kaal en kunnen nu dus verf uit gaan zoeken de boekenplankjes worden mint groen en de deur van schuiflade word ook mint groen... ga dus witte muren doen en decoreren met mintgroene objecten

Vandaag kledingkast opgehaald en commode opgehaald..
De hele overloop staat vol met babyspullen hahaha

Weet iemand wanneer de geslachtsbepaling is, ik wil zo graag kleertje enzo kopen maar wil eerst weten wat het word... mijn gevoel zegt heel erg een meisje maarja das maar gevoel geen werkelijkheid
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Barbarella zon co-sleeper lijkt mij ook heel fijn. Alleen geen plaats naast het bed...

Richelle91 mintgroen, mooie kleur! Geslachtsbepaling kan vanaf week 14/15 geloof ik?

Hier ook de termijnecho gehad. Wat een verschil met 2.5 weken terug! Heel mooi om die bewegelijkheid te zien! Nog steeds 22 april uitgerekend. Heb wel idee een drempel over te zijn.. nu echt van genieten.
XBarbabella schreef:
02-10-2017 20:23
Wat fijn Richelle en Marijeens allebei een goede echo. Toch altijd prettig weer een bevestiging.
Is jouw uitgerekende datum nu de 25e gebleven Marijeens?

Leuk met de babykamer bezig Richelle ik heb gister een cosleeper besteld. Wilde dit bij de andere 2 eigenlijk ook alleen hebben wij een prachtige wieg waar mijn vriend ook in heeft gelegen. Maar met borstvoeding en sowieso met troosten lijkt mij een cosleeper zoveel makkelijker. Dus de wieg zetten we denk ik maar voor het idee op de babykamer ;-D

Klopt het is zelfde gebleven
Dank je wel Oleander. Toch wel een drempel als je even niet meer geschreven hebt. Eerst lukte het me niet omdat ik te moe en te onzeker was en daarna is het blijkbaar toch lastig om er weer tussen te vallen. Hoe gaat het met jou?

Richelle geslachtsbepaling word als je wilt bij de 20 weken echo gedaan. Vanaf 15 weken kun je eventueel zelf bij een echo bureau een pretecho laten doen.
Dat doen wij nu wel. Gezien het de derde is heb ik niet zoveel te kopen tot die tijd. Wagen, kamer, box, wipstoel en alle andere spullen die je je kunt bedenken hebben wij natuurlijk al. En ik wil graag aan het shoppen voor deze baby. Dan vind ik geslacht wel handig gezien we al genoeg gender neutraal hebben.

Jammer Annii87 wij moeten een nachtkastje tijdelijk uit de kamer halen en het bed aan die kant tegen de muur aan zetten dan paste de wieg in de kamer en konden we ook nog makkelijk bij de kast. Scheelt dat het maar voor een aantal maanden is. Bij jullie zoiets mogelijk om te doen?
Wat fijn een goede termijnecho! Wat een verschil hè van vlekje naar echt een mini mensje.
Ik herken dat wel die drempel over, onzekerheid is nu een stuk minder. Nu genieten inderdaad.
Helaas hebben we vanmiddag slecht niews gekregen. Ik ben zwanger (ruim 10 weken) maar het hartje van het kindje is gestopt bij 8 weken. Bij 7 weken had ik nog een goede echo. Dit kwam keihard aan omdat ik totaal niks zag aankomen. Mijn lichaam heeft het ook nog niet afgestoten en denkt dus nog dat ik zwanger ben. Aanstaande vrijdag moet ik naar de gynaecoloog en dan gaan we het vervolplan maken. Voor nu is het vooral het een plekje geven.
Jufje-87, wat een vreselijk bericht. Vooral na een goede echo...

Ik hoop dat jullie het samen een plekje kunnen geven.. :hug:
jufje-87 schreef:
04-10-2017 22:07
Helaas hebben we vanmiddag slecht niews gekregen. Ik ben zwanger (ruim 10 weken) maar het hartje van het kindje is gestopt bij 8 weken. Bij 7 weken had ik nog een goede echo. Dit kwam keihard aan omdat ik totaal niks zag aankomen. Mijn lichaam heeft het ook nog niet afgestoten en denkt dus nog dat ik zwanger ben. Aanstaande vrijdag moet ik naar de gynaecoloog en dan gaan we het vervolplan maken. Voor nu is het vooral het een plekje geven.

He dat is naar, geen woorden voor Idd heel veel sterkte. Dikke knuffel
Jufje, wat ontzettend naar voor jullie! :hug:
Jij hebt het bericht gekregen waar we allemaal bang voor zijn. Heel veel sterkte met wat komen gaat.
Oh jufje-87, wat een naar bericht! Heel veel sterkte! :hug:
XBarbabella schreef:
04-10-2017 20:03
Jammer Annii87 wij moeten een nachtkastje tijdelijk uit de kamer halen en het bed aan die kant tegen de muur aan zetten dan paste de wieg in de kamer en konden we ook nog makkelijk bij de kast. Scheelt dat het maar voor een aantal maanden is. Bij jullie zoiets mogelijk om te doen?
Wat fijn een goede termijnecho! Wat een verschil hè van vlekje naar echt een mini mensje.
Ik herken dat wel die drempel over, onzekerheid is nu een stuk minder. Nu genieten inderdaad.
Ja dat lukt misschien wel. Moet het bed wel aan mijn kant tegen de muur en zouden we van kant moeten wisselen :-P) Misschien een keer proberen.
Jufje, verschrikkelijk nieuws dit :( hier was het al slecht bij de eerste echo en was al zo kapot van verdriet, kan me voorstellen dat het bij jou nog eens zo hard aangekomen is... als je erover wil praten mag je altijd pb sturen, ik heb net curretage achter de rug ... sterkte.. knuf!
Ik ben ook weer eventjes aanwezig. Druk gehad de afgelopen tijd, we zitten midden in een verbouwing, waar veel voor geregeld moet worden, dus af en toe ben ik wat minder aanwezig.

Jufje-87 wat heftig, heel veel sterkte!

Hier nog alles goed, soms hoofdpijn (heb migraine), dus af en toe maar een paracetemol (in overleg met de huisarts). Verder is het misselijke wat afgenomen, al gaat het eten 's avonds nog niet altijd helemaal van harte naar binnen ;)

Nog een weekje buffelen en dan gaan we op vakantie, ik ben er wel aan toe hoor. Even lekker niks.

Alvast fijn weekend!
XBarbabella schreef:
04-10-2017 20:03
Dank je wel Oleander. Toch wel een drempel als je even niet meer geschreven hebt. Eerst lukte het me niet omdat ik te moe en te onzeker was en daarna is het blijkbaar toch lastig om er weer tussen te vallen. Hoe gaat het met jou?

Hoop dat je er nu helemaal van kan genieten! En nogmaals leuk dat je weer meedoet hier. Ben ook benieuwd hoe het gaat met de andere dames die al een tijd geen update hebben gegeven.
Ikzelf ben heel blij dat de misselijkheid voorbij is :). Wel snel moe. De reactie van omgeving: dan 'pak' je toch je rust, is in de praktijk soms wat lastig uitvoerbaar.. 's Nachts gaat het slapen ook niet aan een stuk (plassen! moeilijk weer inslapen!) en 's morgens vroeg wakker.
Verder wacht ik nog even met spulletjes en uitgebreid op mijn werk aankondigen totdat de NIPT terug is. De gedachte dat er wat aan de hand zou kunnen zijn, maakt me nog wat terughoudend.. Nog een dikke week!
Sterkte jufje!
Oh en selin! Wat sterk dat je nog even een berichtje plaatst om steun te geven! Sterkte :hug:
lievemas wijzigde dit bericht op 06-10-2017 14:09
0.81% gewijzigd
Gisteren weer een echo gehad, wat groeit zo`n kleintje snel in een week! Ben van 25 naar 30 en mu definitief op de 29e april gezet.
Data`s voor de medische echo`s zijn al binnen dus het is nu aan het kleine frommeltje om goed te gaan groeien.
Mn misselijkheid lijkt iets af te nemen maar is nog niet top, scheelt wel weer kilo`s eraf krijgen na de bevalling ;).

Oeh die bevalling, daar wil ik nog niet over nadenken. Ik schijn genetisch grote kinderen te maken dus.. brr dat duurt gelukkig nog even :):)

Het nieuws is aardig de wereld in, behalve nog op social media. Het maakt t toch nog echter zo. Nadeel, de eerste `zo zwaar mag je niet meer tillen` opmerkingen zijn al gemaakt, ben ik allergisch voor :hamer: :rolling:
Lievemas Mooi he om te zien hoe het groei! En die bevalling wil ik ook nog niet aan denken, jij hebt al wat ervaring. Hoe groot waren jou kinderen?

En ik ben wel benieuwd: hebben jullie bepaald eten wat echt vies vind of juist niet genoeg van kunt krijgen? En qua verzorgingsproducten voor je zelf, gebruiken jullie wat speciaals?
Jufje-87 wat heftig, dat verwacht je ook helemaal niet na een goede echo. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met dit een plek geven. Ik hoop dat het zelf nog op gang is gekomen maar inmiddels hebben jullie waarschijnlijk al een plan. Dikke :hug:

Annii87 Dat is precies wat hier inderdaad ook gebeurd. Daar is vriend niet altijd heel blij mee dat hij dan naar de andere kant, en vooral de muur kant op moet maar ach voor die paar maanden.
Wat eten betreft ik hou momenteel echt niet van avondeten. Groente en aardappeltjes uit de oven bijvoorbeeld vind ik normaal heerlijk maar krijg ik nu niet weg. Had ik bij vorige zwangerschappen ook, alleen de eerste was in de zomer dus makkelijker, fris eten salades etc gaat namelijk wel redelijk. Deze zwangerschap snoep ik nog meer. Bij de eerste was ik verslaafd aan fruit.
Verzorgingsproducten niks speciaals, smeer ook niet mijn buik in met olie eerst wel gedaan maar denk niet dat het te voorkomen is als je daar last van krijgt. Bij de andere twee geluk gehad en niet veel aan overgehouden.

Selin26 fijn om je weer even te lezen. Hoe is de curretage gegaan, en hoe gaat het met jou? Ik heb even niet terug gelezen maar gaan jullie opnieuw het traject in? En hebben jullie nog een cryo? Voor jou ook een dikke knuffel ik hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan.

Waersmaedje een verbouwing leuk! Wat zijn jullie aan het doen? Kan me voorstellen dat je daar druk mee bent, vraagt ook veel van je. Is vaak ook meer werk dan van te voren bedacht. Wat naar van je migraine, daar ben ik gelukkig tijdens mijn zwangerschappen van verlost. Goed vooruitzicht, gaan jullie weg?

Oleander Fijn dat de misselijkheid minder is. Dat is zo vervelend. Ja herkenbaar dat het makkelijker gezegd is als gedaan. Lukt het je wel om op bijv. vrije dagen in de middag te gaan liggen? Of tussendoor?
Kan me voorstellen dat je wacht op de NIPT uitslag, hier wel iedereen verteld ook omdat ik te moe was op het werk, maar met spulletjes snap ik het ook wel. En daarna helemaal los haha. Ik verwacht ergens deze week, woensdag is het 2 weken geleden, de uitslag.

Lievemas top een goede echo, fijn jullie kleintje weer gezien te hebben. Haha ja die bevalling heb je als het goed is nog wel even voor om je mentaal op voor te bereiden.
Hoe groot? Bijna 10 pond :whistle:
Ik zie evda2016 ook plots uit het lijstje en onderaan bijgeschreven??!! :o Is het bij haar ook niet goed dan? :( Sterkte evda!
10 pond dat is flink ja :-) heb jij en natuurlijke bevalling of keizersnede gehad? Heb je er toen 'last' van gehad, van de grote?

Ik heb Evda2016 inderdaad uit het lijstje gehaald. Ik schijf met haar nog in een ander topic. Helaas was bij haar de tweede echo niet goed.
Natuurlijke bevalling, ging probleemloos. We (incl verloskundige) kwamen er pas achter na de geboorte, was een aardige verrassing dus ;)

Ze zeggen dat t bij 1 op 10 misgaat, hier ligt t percentage toch echt hoger. Verdrietig! Gun iedereen goed nieuws
Die bevalling...die laat ik gewoon weer over me heen komen.
Vorige was best heftig (ingeleid, veel bloed verloren etc.), daar ben ik erna wel te snel overheen gestapt. (deels hierdoor een postnatale depressie gehad)
Vorige keer heb ik me helemaal niet voorbereid op de bevalling. En dat ga ik nu weer niet doen. Geen bevallingsplan, geen gedoe, alleen wel (toen al besloten en nu moet ik) in het ziekenhuis bevallen vast gezet, maar verder geen cursussen, boeken enz.
Ieder z'n ding, maar ik ga me door een te veel aan info alleen maar nog drukker maken ;)

Qua eten ben ik nu juist veel meer van het aardappelen groente, vlees, terwijl ik normaal veel liever pasta etc eet. En dat snoepen is nu minder, nu meer hartige dingen (de kaas is niet aan te slepen haha).

XBarbarella We gaan lekker met onze dochter een weekje naar Zeeland. Eventjes er tussen uit, we krijgen (zoals de voorspellingen er nu uitzien) goed weer, dus even lekker niks. We zijn een aanbouw aan het plaatsen, aan het huis dat we 1 juni hebben gekocht.
Mijn man doet dit zelf met mijn schoonvader, dus er gaan veel avonden en zaterdagen inzitten, veel onrust rondom het huis, etc. Maar goed het is voor een goed doel...nog eventjes en dan zit in elk geval het dak erop en is het gevoegd en kan het in een wat rustiger tempo.
Nu zie ik mijn man vaak 's ochtends 10 minuten en eventjes snel snel bij het eten ;)
Hallo!

Heb de tabel aangevuld met 'moeder1980', uitgerekend op de 21e april

Waren al even meelezend hier, maar met een mooie eerste echo vorige week viel niet meer te ontkennen dat we in blijde verwachting zijn!

Hebben het nog nergens verteld, gaat deze week gebeuren, de buik begint toch echt te groeien, dus nog langer wachten hoeft echt niet meer.

Groeten
Vader1980
Gefeliciteerd Vader1980!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven